Poniżej przedstawiam fotorelację z naprawy wskażnika poziomu Paliwa
Po krótce opis usterki:
Wskażnik jeśli już działał – to wskazówka poziomu paliwa "poruszała" się w bardzo zawężonym polu – ok 5mm od min do max ( czyli w maxymalnym położeniu była pod "E")
Możliwe części które uległy uszkodzeniu:
1. Wskażnik wbudowany w deskę rozdzeilczą
2. Pływak zamontowany w zbiorniku paliwa
Poszukiwania usterki rozpoczełem od pkt 2 czyli pływaka w zbiorniku. Pływak w Xedosie umieszczony jest pod tylną kanapą. Czyli demontujemy kanapę – pod nią jest aluminiowa płytka mocowana na 3 wkręty z kostką elektryczną – odkręcamy tę płytkę. Pod odkręconą płytką z aluminium zobaczymy okrągły dekielek mocowany na 4 wkręty z kolejną kostką elektryczną – kostkę odłączamy , wkręty wykręcamy i pozostało nam wyjęcie pływaka.

Teraz zajmijmy się samym zespołem pływaka – sprawdzenie czy jest on sprawny. Zespół pływaka ma 3 wyprowadzenia :
1. Masa
2. Rezerwa
3. Wskaźnik poziomu paliwa

Do sprawdzenia potrzebny nam będzie miernik uniwersalny z możliwością pomiaru rezystancji (oporu).
Sprawdzenie wskaźnika poziom paliwa – w tym celu jeden z zacisków omomierza podaczamy pod masy , drugi do zacisku wskażnika poziomu paliwa. W tym momencie przyda się nam pomoc 2 osoby . która będzie "przesówała" pływakiem. Jeśli rezystancja zmienia się liniowa tzn że pływak jest sprawny.
Sprawdzenie czujnika rezerwy – jeśli pływak jest wyciągnięty przez dłuż chwilę z paliwa (opróżniony został żółty pojemnik z benzyny) po zwarciu jedną końcówką omomierza z zaciskiem masy a drugą z zaciskiem rezerwy omomierz powinien pokazać minimalny opór – i tak powinno być – jest tam czujnik , który w baku jest chłodzony przez benzynę jeśli nie ma benzyny nie ma go co chłodzić wtedy zaczyna zwierać do masy.
Jeśłi wszystko jest ok – przechodzimy do sprawdzenia wskażnika na desce.
Musimy udać się do środka auta zabierając ze sobą kawałek przewodu – w miejsce gdze nie dawno była kanapa:). Należy włączyć wcześniej stacyjkę tak, żeby świeciły się kontrolki. W kostce , która była podłączona do zaspołu pływaka

musimy połączyć za pomocą przewodu poprzeczny styk (masa) z jednym z poziomych ( 1- rezerwa, 2 wskaznik poziomu paliwa) po takim zwarciu na tablicy ze wskaznikami w zależności który z poziomych styków podłączyliśmy powinien 1- wskażnik poziomy paliwa zacząć się wychylać (troszkę to trwa) lub zaświeci się nam kontrolka rezerwy) Proponuje sprawdzić jedno i drugie – jeśli w obu przypadkach zachowanie wskaznika i kontrolki rezerwy są takie jak opisałem znaczy , że wskażnik jest sprawny.
No tak skoro pływak jest ok i wskażnik jest ok to dlaczego jak jest to wszstko złożone jak ma być to nie działa.
Nie działa dlatego , ponieważ masa z kostki (na kablu – poprzeczny styk) "nie dochodzi" do zespołu pływaka.
W celu naprawy takiego stanu rzeczy należy:
– Za pomocą cienkiego śrubokręta płaskiego , wyjąć przewód masowy z kostki,
– odciąć wsówkę zamocowaną do przewodu,
– przedłużyć ten przewód o 10 cm ( uwaga niedaleko są opary PB – więc lutownicy to raczej nie polecam)
– na końcu przedłużonego przewodu zamocować tzw oczko o średnicy nie mniejszej niż średnica śrubki mocójącej zesół pływaka do zbiornika
– wożyć zespół pływaka do zbiornika , przykręcając na 3 śrubki
– miejsce na 4 śrubkę oczyścić papierem ściernym
– zakręcić 4 śrubkę przekładając ją przez zrobione oczko na przewodzie masowym
– zakręcić aluminową płytkę
– zamontować kanapę
– cieszyć się wskazaniami ilości paliwa w baku

W przypadku gdy opisywane czynności sprawdzenia elementów (wskażnik , pływak) zakończą się negatywnie – należy je wymienić.