Brak swiatla wstecznego (przerwane przewody, czujnik położenia wstecznego)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Ukson » 24 gru 2006, 03:21

Po zalaczeniu wstecznego nie swieci mi z tylu swiatlo. Po sprawdzeniu okazalo sie, ze do zarowki nie doplywa prad. Otrzymalem sugestie ze to prawdopodobnie padl czujnik polozenia wstecznego w skrzyni biegow. Czy ktos z was mial podobna przygode? Czy czujnik mozna jakos naprawic, jaki jest koszt nowego, czy pasuje od innych silnikow?
Z gory dzieki za info.
Wesołych Świąt!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2004, 19:38
Posty: 26
Skąd: Skierniewice
Auto: Xedos 6 2.0 V6, Mondeo 2.5 V6

Postprzez realski » 24 gru 2006, 11:01

może nie łączy na kostce od czujnika lub urwany kabelek tu przy skrzyni
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez XsiX » 24 gru 2006, 12:08

a może przerwały ci się kable przy zawiasach w bagażniku ?
to dość częsta przypadłość w tym modelu auta...
spróbuj wpiąć się miernikiem w wiązkę kabli za [jakim?] fotelem po stronie kierowcy
i sprawdź czy tam dochodzi napięcie – jeśli tak będzie to prawdopodobnie
przerwał ci się kabel przy zawiasie klapy bagażnika..

pozdro
i Wesołych Świąt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez nor » 26 gru 2006, 20:39

Potwierdzam diagnoze Xsixa. Ja zauwazylem u siebie tez brak wstecznego po otwarciu klapy bagaznika wsteczny sie swiecil. I tym sposobem problem zostal zlokalizowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez XsiX » 26 gru 2006, 22:03

W moim przypadku zaczęło się od braku światła w jednej z lampek podświetlających tablicę rejestracyjną. Jako że nie miałem ze bardzo czasu na dokładniejszą diagnostykę przeciągnąłem sobie kabelek od sprawnej lampki dolutowałem do starego i przez jakieś 1.5 roku wszystko było ok :P
Pewnego dnia cofając zauważyłem, że nie świeci mi wsteczny oraz o zgrozo żadne z pozostałych świateł na klapie bagażnika. Po zabawie z miernikiem wyszło że do klapy nie dochodzi prąd a w wiązce przy tylnej kanapie prąd jest na wszystkich tych kablach. Wydedukowałem przeto że najprawdopodobniej przerwały się kable w peszelu biegnącym przy zawiasach tylnej klapy. Po ściągnięciu peszela i izolacji oczom moim ukazał się następujący widok:

Obrazek


oczywiście po przylutowaniu wszystko wróciło do normy <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Ukson » 27 gru 2006, 01:34

super, dzieki za precyzyjne info.
w weekend przystapie do sprawdzania, mam nadzieje ze to wlasnie to.
pozdrawiam
Ukson
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2004, 19:38
Posty: 26
Skąd: Skierniewice
Auto: Xedos 6 2.0 V6, Mondeo 2.5 V6

Postprzez rambler_ » 27 gru 2006, 10:00

No u mnie (626 GE) okazało się, że uszkodził się kabel przy samym czujniku w skrzyni. Obcęgi, ostry nóż, trochę skrobania w plastiku czujnika – dolutowanie nowych przewodów i zaklejenie poxipolem załatwiło sprawę. Bawiłem się tak, bo nie mogłem nigdzie kupić tego czujnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2006, 15:54
Posty: 19
Skąd: Trójmiasto
Auto: M6 2007 Pb/LPG 1,8 GY

Postprzez ZipperPL » 12 mar 2009, 10:40

Koledzy chciałbym odświeżyć temat :) U mnie sytuacja wygląda troszkę inaczej <lol> Zauważyłem po zakupie Madzi, że nie mam świateł wstecznego – rozbieram lampy a tam nie ma żarówek, więc kupiłem, założyłem – a tu patrzę – wsteczny świeci cały czas <killer> Zmierzyłem więc czujnik od wstecznego – i okazało się , że cały cały czas pokazuje obwód zamknięty – zarówno na wstecznym jak i pozostałych biegach.
Kupiłem więc wczoraj od jednego kolegi z Forum czujnik i mam w związku z tym pytanie – czy jak odkręcę ten czujnik to wyleje się olej ze skrzyni biegów ?
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez nor » 12 mar 2009, 11:20

Moim zdaniem olej wylewa się w dół, a czujnik znajduje się chyba na gorze także nie powinieneś mieć problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez ZipperPL » 12 mar 2009, 11:44

nor napisał(a):Moim zdaniem olej wylewa się w dół, a czujnik znajduje się chyba na gorze także nie powinieneś mieć problemu.


Ja wiem, że ten czujnik nie jest na samym dole ale chciałbym mieć pewność :)
Jeśli natomiast się wyleje trochę oleju ( postaram się wkręcić nowy szybko ) to:

1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Hugo » 12 mar 2009, 13:41

ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.
ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Wlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ZipperPL » 12 mar 2009, 15:02

Hugo napisał(a):
ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.
ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Wlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.


Super – dzięki za info :) A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Hugo » 12 mar 2009, 17:21

ZipperPL napisał(a):A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?
Szczerze? Nie wiem, ponieważ nie zwracałem na niego uwagi. Nie miałem takiej potrzeby, ale na 99% olej nie poleci.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ZipperPL » 13 mar 2009, 10:45

Dzięki :) Jak wymienię to powiem jak to jest z tym czujnikiem – może się komuś przydać takie info :D
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez pawelwik » 5 cze 2009, 14:15

witam koledzy – u mnie poprzedni właściciel zaoszczędził na akumulatorze i kupił trochę mniejszy – chodzi o wymiary. Dzięki temu nie trzymał się sztywno w obudowie, przetarł się i zalał mi kwasem skrzynię, poduszkę silnika i czujnik cofania – jest całkiem wyżarty... i tu pytanie – ile kosztuje taki czujnik i czy można kupić używany (lub zamiennik) – za ile??
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 21:42
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GY 121kM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6