Po zalaczeniu wstecznego nie swieci mi z tylu swiatlo. Po sprawdzeniu okazalo sie, ze do zarowki nie doplywa prad. Otrzymalem sugestie ze to prawdopodobnie padl czujnik polozenia wstecznego w skrzyni biegow. Czy ktos z was mial podobna przygode? Czy czujnik mozna jakos naprawic, jaki jest koszt nowego, czy pasuje od innych silnikow?
Z gory dzieki za info.
Wesołych Świąt!!!
Brak swiatla wstecznego (przerwane przewody, czujnik położenia wstecznego)
Strona 1 z 1
a może przerwały ci się kable przy zawiasach w bagażniku ?
to dość częsta przypadłość w tym modelu auta...
spróbuj wpiąć się miernikiem w wiązkę kabli za [jakim?] fotelem po stronie kierowcy
i sprawdź czy tam dochodzi napięcie – jeśli tak będzie to prawdopodobnie
przerwał ci się kabel przy zawiasie klapy bagażnika..
pozdro
i Wesołych Świąt
to dość częsta przypadłość w tym modelu auta...
spróbuj wpiąć się miernikiem w wiązkę kabli za [jakim?] fotelem po stronie kierowcy
i sprawdź czy tam dochodzi napięcie – jeśli tak będzie to prawdopodobnie
przerwał ci się kabel przy zawiasie klapy bagażnika..
pozdro
i Wesołych Świąt
W moim przypadku zaczęło się od braku światła w jednej z lampek podświetlających tablicę rejestracyjną. Jako że nie miałem ze bardzo czasu na dokładniejszą diagnostykę przeciągnąłem sobie kabelek od sprawnej lampki dolutowałem do starego i przez jakieś 1.5 roku wszystko było ok
Pewnego dnia cofając zauważyłem, że nie świeci mi wsteczny oraz o zgrozo żadne z pozostałych świateł na klapie bagażnika. Po zabawie z miernikiem wyszło że do klapy nie dochodzi prąd a w wiązce przy tylnej kanapie prąd jest na wszystkich tych kablach. Wydedukowałem przeto że najprawdopodobniej przerwały się kable w peszelu biegnącym przy zawiasach tylnej klapy. Po ściągnięciu peszela i izolacji oczom moim ukazał się następujący widok:
oczywiście po przylutowaniu wszystko wróciło do normy
Pewnego dnia cofając zauważyłem, że nie świeci mi wsteczny oraz o zgrozo żadne z pozostałych świateł na klapie bagażnika. Po zabawie z miernikiem wyszło że do klapy nie dochodzi prąd a w wiązce przy tylnej kanapie prąd jest na wszystkich tych kablach. Wydedukowałem przeto że najprawdopodobniej przerwały się kable w peszelu biegnącym przy zawiasach tylnej klapy. Po ściągnięciu peszela i izolacji oczom moim ukazał się następujący widok:
oczywiście po przylutowaniu wszystko wróciło do normy
No u mnie (626 GE) okazało się, że uszkodził się kabel przy samym czujniku w skrzyni. Obcęgi, ostry nóż, trochę skrobania w plastiku czujnika – dolutowanie nowych przewodów i zaklejenie poxipolem załatwiło sprawę. Bawiłem się tak, bo nie mogłem nigdzie kupić tego czujnika.
- Od: 16 lut 2006, 15:54
- Posty: 19
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: M6 2007 Pb/LPG 1,8 GY
Koledzy chciałbym odświeżyć temat U mnie sytuacja wygląda troszkę inaczej Zauważyłem po zakupie Madzi, że nie mam świateł wstecznego – rozbieram lampy a tam nie ma żarówek, więc kupiłem, założyłem – a tu patrzę – wsteczny świeci cały czas Zmierzyłem więc czujnik od wstecznego – i okazało się , że cały cały czas pokazuje obwód zamknięty – zarówno na wstecznym jak i pozostałych biegach.
Kupiłem więc wczoraj od jednego kolegi z Forum czujnik i mam w związku z tym pytanie – czy jak odkręcę ten czujnik to wyleje się olej ze skrzyni biegów ?
Kupiłem więc wczoraj od jednego kolegi z Forum czujnik i mam w związku z tym pytanie – czy jak odkręcę ten czujnik to wyleje się olej ze skrzyni biegów ?
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
nor napisał(a):Moim zdaniem olej wylewa się w dół, a czujnik znajduje się chyba na gorze także nie powinieneś mieć problemu.
Ja wiem, że ten czujnik nie jest na samym dole ale chciałbym mieć pewność
Jeśli natomiast się wyleje trochę oleju ( postaram się wkręcić nowy szybko ) to:
1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FP
Wlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):Pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Najlepiej wymień sobie od razu cały olej w skrzyni. Wchodzi 2,7 litra.ZipperPL napisał(a):1.: Jakiego olej ewentualnie dolać do mojej Mazdy ? 626 1.8 FPWlew i śruba kontrolna to jedna i ta sama śruba. Znajduje się od przodu na ściance skrzyni (za chłodnicą wody powiedzmy). Klucz 24 mm. Połapiesz się.ZipperPL napisał(a):2.: Z Której mniej więcej strony jest wlew i śruba kontrolna?
Super – dzięki za info A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Szczerze? Nie wiem, ponieważ nie zwracałem na niego uwagi. Nie miałem takiej potrzeby, ale na 99% olej nie poleci.ZipperPL napisał(a):A możesz mi powiedzieć, czy jak będę wymieniał ten czujnik wstecznego to wyleje mi się olej? Czy ten czujnik jest wyżej/niżej śruby kontrolnej?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
witam koledzy – u mnie poprzedni właściciel zaoszczędził na akumulatorze i kupił trochę mniejszy – chodzi o wymiary. Dzięki temu nie trzymał się sztywno w obudowie, przetarł się i zalał mi kwasem skrzynię, poduszkę silnika i czujnik cofania – jest całkiem wyżarty... i tu pytanie – ile kosztuje taki czujnik i czy można kupić używany (lub zamiennik) – za ile??
- Od: 29 wrz 2008, 21:42
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD GY 121kM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6