Chłodzenie silnika – Zassana gumowa rura pomiedzy chlodnica i silnikiem. Rozwiązanie.

Postprzez beatles » 6 cze 2006, 14:13

Wymieniłem korki, bo były nieszczelne. Teraz sa nowe, ale kiedy auto ostygnie, to groba rura (co idzie od chłodnicy do silnika) jest zassana i pusta... bez płynu.
Dlaczego?
Początkujący
 
Od: 1 lut 2006, 23:37
Posty: 13
Auto: 1.5 16v

Postprzez tomekrvf » 6 cze 2006, 14:42

Bo masz na maksa zasyfiony korek od chłodnicy lub przewód pomiędzy chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym. Przy stygnięciu silnika płyn chłodniczy powinien wrócić do silnika ze zbiornika wyrównawczego. Jak jest zapchany zawór w korku to płyn nie wraca.
Przewód możesz sprawdzić łatwo ściągając go z króćca i dmuchać w niego (słychać bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym lub po prostu czujesz że przepływa powietrze)
Korek od chłodnicy możesz wyminieć na nowy lub zastosować mój sposób na czyszczenie – w szklankę ciepłej wody wsypujesz dwie łyżki kreta w granulacie(udrażniacz rur, zlewów itp). Po kilu minutach podnieś talerzyk zaworu podciśnieniowego w korku i ruszaj nim żby wypłukał sie syf. Uwaga na ręce – po dłuższym kontakcie z kretem linie papilarne stają się płytsze.
PS Zapchanie korka zachodzi wtedy kiedy ktoś nie wymienia płynu chłodzącego na czas – beznadziejny i niechlijny serwis auta. Polecam przynajmniej dwukrotne płukanie układu chłodzenia odpowiednim środkiem a później czystą wodą też dwa razy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez bazakbal » 6 cze 2006, 15:30

beatles napisał(a):jak auto ostygnie to ta groba rura co idzie od chłodnicy do silnika jest zasana i pusta bez płynu o co chdzi?


może po prostu masz gdzieś niewielki wyciek płynu chłodzacego, objaw będzie podobny
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez tomekrvf » 6 cze 2006, 15:39

bazakbal napisał(a):może po prostu masz gdzieś niewielki wyciek płynu chłodzacego, objaw będzie podobny

Objaw bedzie inny ale już więcej głosu w temacie nie zabiorę
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez bazakbal » 6 cze 2006, 16:47

Objaw bedzie inny ale już więcej głosu w temacie nie zabiorę

ok. dlatego napisałem "podobny", zależy np. w którym momencie to sprawdzisz
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Jaksa » 6 cze 2006, 18:30

tomekrvf napisał(a):Bo masz na maksa zasyfiony korek od chłodnicy lub przewód pomiędzy chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym
Masz rację <spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sq2jul » 2 paź 2011, 04:24

po blisko 5 latach pozwole sobie odkopac temat ;) U mnie najprawdopodobniej przyczyna zasysania sie weza przy chlodznicy bylo uszkodzenie zbrojenia tegoz przewodu. Po wymianie na nowy (OE Mazda – koszt w okolicach 70-80zl) problem znikl. Zaznacze ze przewod pomiedzy zbiorikiem wyrownawczym a tym malym, plastikowym z korkiem cisnieniowym byl drozny. Sam korek rowniez ok. Widac, ze po latach zbrojenia w tych wezach maja prawo "puscic".
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Hazu » 2 paź 2011, 10:33

Ale co to jest za problem, przecież jak minimalnie się silnik nagrzeje to przewód powraca do właściwego kształtu.
A poza tym patrząc na zimnym silniku od razu widać czy układ chłodzenia jest szczelny i sprawny :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sq2jul » 7 paź 2011, 15:20

Hazu napisał(a):Ale co to jest za problem, przecież jak minimalnie się silnik nagrzeje to przewód powraca do właściwego kształtu.


Problem jest taki, ze gdy silnik sie nagrzeje to odda plyn do zbiorniczka wyrownawczego, zas podczas stygniecia juz go nie zaciagnie. Innymi slowy zamiast zaciagac plyn, podcisnienie zassa gumowy waz.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez lukkil » 8 paź 2011, 18:41

z tym zasysaniem węża zamiast płynu to jakaś potwierdzona teoria? bo wydaje mi się że jest tak jak mówi @Hazu – bez względu na to czy wąż fabryczny czy nówka to – pod warunkiem że układ jest szczelny – tak czy siak będzie zasysał bądź oddawał płyn do zbiorniczka.
Przynajmniej u mnie tak jest – odkąd kupiłem auto – płynu zawsze pod korek, nic nie dolewałem a wąż jak zasysał tak zasysa :)
pozdro
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez sq2jul » 9 paź 2011, 13:25

lukkil napisał(a):płynu zawsze pod korek


Jak waz sie zassie, a silnik bedzie juz zimny to odkrec wtedy korek. Raczej na pewno nie bedzie 'pod korek'. Zawsze bedzie Ci brakowac 100-200ml.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez sebek-71 » 9 paź 2011, 17:44

Odkąd mam xeda (2 lata)zawsze miałem zassaną rurę od chłodnicy na zimnym silniku,ale ostatnio po wymianie na nową objaw zniknął.Układ szczelny,koki ok.Także myślę,że w niej siedzi problem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez noxes » 5 paź 2012, 23:52

A a mam pytanie z innej beczki, ale po niekad powiązane. Czy pod oboma korkami płynu powinno być na full? ja przy tym przy głowicy zawsze muszę dolać 200-500ml, a przy chłodnicy pełno. Jak to jest?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6