Mazda Xedos 6 (CA) – Opinie i Informacje

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez lukkil » 3 cze 2010, 19:16

sq2jul napisał(a): Co do porownania KF z SR20DE to mysle, ze ma sie to jak piesc do nosa. Sa to zupelnie inne jednostki przeznaczone do zupelnie innego typu aut. KF nie mial byc podatny na modyfikacje. Xedos nie jest autem tunowalnym – od poczatku miala to byc taka semilimiuzyna – cos pomiedzy sportówka a limuzyna ;) Tak na prawde nie jest ani jednym ani drugim.

chyba mi nie powiesz ze jak wychodzil SR20DE to wszyscy wiedzieli że bedzie podatny na modyfikacje? po prostu to byla super udana jednostka silnikowa, bardzo wytrzymała no i co za tym idzie podatna na modyfikacje. Niestety moim zdaniem silniki KF nie były zbytnio udane. Po tylu latach od produkcji wiele osób dolewających po 4L oleju (lub wiecej) od wymiany do wymiany może to potwierdzić :)
SR20DE to nie jest jakiś mega silnik zrobiony pod sportówkę czy coś w tym stylu. Na początku był w Primerach potem wcisneli go do Sunny Gti czy 100NX'a. Tak samo było z 4G63 Mitsubishi gdzie były w Eclipsach, Galantach i w nawet Vanach MItsu. A skoro mowisz ze to porownanie jak piesc do nosa to przywolam jeszcze jedna lub dwa – Popatrz na 405 MI16 – 1.9 benzyna oczywiscie 4 rzedowka – coś około 168KM – idźmy dalej Francja – silnki VTS Citroena, czy Xsara miała być w założeniu autem tunowalnym i dlatego montowali tam tak mocne silniki?
W sumie niekórym to się nie dziwie że się boją kupić Xedosa. W dzisiejszych czasach to nawet możesz kupić nie dymiącego Xedosa – zmienisz olej i sie okazuje że dymi i bierze olej bo poprzedni właściciel zalał moto doktorka któregoś pięknego dnia.

pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez ADHD » 3 cze 2010, 20:30

Hazu napisał(a):Ciekawe skąd sie będą brały xedosy.
Część już zgniła a część jest zajeżdzonych albo rozbitych a nowych wcale tak wiele nie sprzedało sie aby maiły nagle zalać rynek.

może się poprawię bo nie zostałem dobrze zrozumiany
pełno – nie miałem na myśli, że setki, ale rok temu były u nas w bydzi cztery sztuki (zlokalizowane) dzisiaj jest około 10 i pare sztuk,u których nie dojrzałem blach. Więc wzrost o 200% jest dla mnie duży.
Poza tym xedosy są w śmiesznych cenach (nikt nie mówi, że to perełki ) więc więcej osób będzie mogło sobie na nie pozwolić.
Dodam tylko, żeby przekonać tych co nie do końca się zgadzają.
Teraz Xedos może być pierwszym samochodem dla każdego. Co prawda obawy do japońców są, lecz " przepraszam bardzo" potencjalny młody kierowca nie myśli do końca racjonalnie (sam wiem coś o tym).
Co później będzie z tymi autami, czy zostana do końca zajechane, odsprzedane czy ktoś sobie zostawi i będzie przywracał go do świetności a później modził(raczej wizualnie), nie wiadomo.
My (chcący jeździć "innym" autem) możemy mieć tylko nadzieję, że tak nie będzie.
O silniku, który mógł by być lepszy się nie wypowiadam. Bo prawda jest taka jak pisał Juli.
KFa nie kupuje się dla osiągów, jest to V6 – fajnie brzmi w miarę jeździ i to wystarcza.
Jak za mało przeszczepić ZetE i będzie lepiej.
Dla podkreślenia mojej wizji proszę o pokazanie mi samochodu w tej klasie i za takie pieniądze, który będzie miał to co Xedos6 łącznie z prezencją.

pozdro
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez lukkil » 3 cze 2010, 20:51

ADHD napisał(a):Dla podkreślenia mojej wizji proszę o pokazanie mi samochodu w tej klasie i za takie pieniądze, który będzie miał to co Xedos6 łącznie z prezencją.
pozdro

a proszę Cie bardzo:
Galant 2.5V6, Mondeo ST200 2.5V6, Primera GT
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez jarusiek » 3 cze 2010, 21:25

lukkil napisał(a):
ADHD napisał(a):Dla podkreślenia mojej wizji proszę o pokazanie mi samochodu w tej klasie i za takie pieniądze, który będzie miał to co Xedos6 łącznie z prezencją.
pozdro

a proszę Cie bardzo:
Galant 2.5V6, Mondeo ST200 2.5V6, Primera GT
chyba nie do końca ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez gregorg » 3 cze 2010, 23:06

Wydaje mi się że tak niska cena Xedów spowodowana jest małym wyborem wersji silnikowych.Niby jest V6 ale osiągi i spalanie czynią go małoatrakcyjną jednostką napędową.Dlaczego 626 są w porównywalnych cenach gdzie nadwozie ustępuje X... a 1.6 to już całkiem nienadaje się to tej klasy aut.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez bansenio » 4 cze 2010, 00:17

gregorg napisał(a):niska cena Xedów spowodowana jest małym wyborem wersji silnikowych

generalnie jest 2 + 1 wiec strasznej tragedi nie ma – a version 1.6 to dla poruszonych wyglądem i ograniczonych finansami driver'ów bez większej potrzeby lepszego ZBIERANIA SIĘ w porównaniu z 2.0 V6 (szczególnie 92-94')"

gregorg napisał(a):Niby jest V6 ale osiągi i spalanie czynią go małoatrakcyjną jednostką napędowąD

też nie ma tragedi – ile chciałbyś żeby palił? 8l w mieście??
Transatlantic bans
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2009, 15:37
Posty: 90
Skąd: Kraków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97

Postprzez sq2jul » 4 cze 2010, 00:35

lukkil napisał(a):chyba mi nie powiesz ze jak wychodzil SR20DE to wszyscy wiedzieli że bedzie podatny na modyfikacje?


chyba wlasnie Ci tak powiem... ;) Mysle, ze inzynierowie Nissana, tak samo jak inzynierowie innych marek, jednak wiedzieli co robia... Watpie, zeby wypuscili na rynek 'przypadkowa' jednostke napedowa.

lukkil napisał(a):po prostu to byla super udana jednostka silnikowa, bardzo wytrzymała no i co za tym idzie podatna na modyfikacje.


jedno nie ma nic wspolnego z drugim ;) To, ze byla udana nie znaczy, ze musi byc tunowalna. Z reszta zalezy co rozumiesz pod pojeciem "udana" – dla mnie oznacza tylko tyle, ze spelnia swoje zadanie i jest bezawaryjna.

lukkil napisał(a):Niestety moim zdaniem silniki KF nie były zbytnio udane. Po tylu latach od produkcji wiele osób dolewających po 4L oleju (lub wiecej) od wymiany do wymiany może to potwierdzić :)


Fakt, tez sie z tym zgodze. Nie wierze, ze multum przypadkow KF'ow wcinajacych olej jest tylko zaniedbaniem jego uzytkownikow. Jednoczesnie zaluje, ze w X6 nie byly montowane KLki.

lukkil napisał(a):SR20DE to nie jest jakiś mega silnik zrobiony pod sportówkę czy coś w tym stylu.


znajac zycie to pewnie jak to w Nissanach – lubie padac panewki pryz wiekszym wysileniu :P

lukkil napisał(a): A skoro mowisz ze to porownanie jak piesc do nosa to przywolam jeszcze jedna lub dwa – Popatrz na 405 MI16 – 1.9 benzyna oczywiscie 4 rzedowka – coś około 168KM – idźmy dalej Francja – silnki VTS Citroena, czy Xsara miała być w założeniu autem tunowalnym i dlatego montowali tam tak mocne silniki?


Nie za bardzo rozumiem o co Ci tutaj chodzi, to raz, dwa co ma mocny silnik do nazwijmy to 'eleganckiej' budy? Poza tym powtorze sie – raczej nie po to koncerny motoryzacyjne zatrudniaja inzynierow-projektantow, aby 'bic kotlety' – jeden wyjdzie lepiej, drugi troche gorzej. Jezeli podejmuja jakies dzialania, to sa one przemyslane i zamierzone.

lukkil napisał(a):W sumie niekórym to się nie dziwie że się boją kupić Xedosa. W dzisiejszych czasach to nawet możesz kupić nie dymiącego Xedosa – zmienisz olej i sie okazuje że dymi i bierze olej bo poprzedni właściciel zalał moto doktorka któregoś pięknego dnia.


Ano niestety – dobry okres na kupno X6 raczej minal. Ciezko wyrwac cos solidnego.

gregorg napisał(a):Wydaje mi się że tak niska cena Xedów spowodowana jest małym wyborem wersji silnikowych.


a ja mysle, ze nie ma to nic do rzeczy. Te silniki, ktore sa dostepne mysle, ze wykonuja swoja robote. Przyczyna niskiej ceny tych aut na rynku wtornym jest niepowodzenie w sprzedazy na rynku pierwotnym kilk lat wstecz.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez gregorg » 4 cze 2010, 19:47

bansenio napisał(a):też nie ma tragedi – ile chciałbyś żeby palił? 8l w mieście??

No chciałbym, bo porównując nawet do audi 80 b4 2.8 174 km pali za dużo.Moje byłe VTI 1.6 B16A2 160km paliło 9l po mieście a xedosa ciężko w 10-tce zmieścić.Aktualny civic 1.5 D15B7 101km pali niecałe 7l w mieście.

sq2jul napisał(a):a ja mysle, ze nie ma to nic do rzeczy. Te silniki, ktore sa dostepne mysle, ze wykonuja swoja robote. Przyczyna niskiej ceny tych aut na rynku wtornym jest niepowodzenie w sprzedazy na rynku pierwotnym kilk lat wstecz.

Ludzie kupują bo nie mają wyboru, jedynie sekwencja czyni je oszczędnymi.Jak już ktoś wspomniał mogły być jeszcze KL-ki,lub jakiś diesel

I dalej uważam że w KF jest dużo osprzętu który niewiele daje a jest powodem do psucia.Do czegokolwiek ciężko się dostać, głupi filtr paliwa wymienić, czy zaślepić EGR, wyjęcie alternatora, wymiana drugiej sondy, czy choćby wymiana płynu chłodniczego.Nawet klime chcący dobić trzeba ściągać atrape.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez Tubi » 4 cze 2010, 19:59

Moim zdaniem dyskusja ta nic nie ma na celu. Xedos jest dla miłośników a nie dla trzeźwo myślących. To auto się kocha mimo wad to ,że falują obroty to nic ,że wcina lej a co tam itp. A propo wcinania oleju to ja jestem zdania ,że naprawde zaniedbany silnik go je ,mój 18 letni KF zalany 10w40 przez 15tys może z niecałą 100 zjadł przy raczej dynamicznej jeździe i to w większości w mieście, kupiłem 1l na dolewki i nie otworzyłem nawet butelki. I też jestem zdania ,że KL lepiej by pasowało do X6 :D
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez gregorg » 4 cze 2010, 20:12

Co do brania oleju to nie mam zastrzeżeń, mój od wymiany do wymiany nie potrzebuje dolewek.Czepiam się tylko tego kulawego silnika, który poza kulturą pracy nic pozytywnego nie wnosi do pięknego Xv6
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez KacY » 5 cze 2010, 09:10

gregorg napisał(a):Co do brania oleju to nie mam zastrzeżeń, mój od wymiany do wymiany nie potrzebuje dolewek.Czepiam się tylko tego kulawego silnika, który poza kulturą pracy nic pozytywnego nie wnosi do pięknego Xv6


jak kuleje to go napraw
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez Lowiec » 5 cze 2010, 11:05

Niska cena jest za szroty a za egzemplarze coś warte trzeba dużo więcej zapłacić. Zwróćcie uwagę że konkurenta IS200 takiego 10-12 letniego można mieć za 25tyś. To raczej efekt bardzo dużego spadku wartości drogiego auta niszowego niż tego że coś jest udane lub nie, nie zmienia to faktu że umyty Xedos w odpowiednim świetle jest cholera piękny! i jest autem, które ma początek środek i koniec a nie jak niektóre wyciosane kołki.
Miałem Nissana z nieśmiertelnym GA14/16DS/DE – ponad 100tyś na gazie i ogólnie prawie 300tys i nić – pod tym względem był lepszy od B6 ale żaden Nissan nie wygląda tak jak X6.

pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez gregorg » 5 cze 2010, 13:50

KacY napisał(a):
gregorg napisał(a):Co do brania oleju to nie mam zastrzeżeń, mój od wymiany do wymiany nie potrzebuje dolewek.Czepiam się tylko tego kulawego silnika, który poza kulturą pracy nic pozytywnego nie wnosi do pięknego Xv6


jak kuleje to go napraw


Teraz mnie rozwaliłeś <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez radar88 » 5 cze 2010, 21:27

Hmm dolewki oleju to chyba norma w V6. Szwagier ma Mondziaka z 2,5 V6 i przy dość dynamicznej jeździe podjada mu olej,ja w X6 KF jak nie deptałem olej nie ginął lecz jak chciało się przydepnąć to ubytki były :) Nie wiem jak będzie teraz przy KL.
Moim zdaniem V-ki to V-ki i olej lubią ;) . A co do X6 czy X9 takie autko moim zdaniem to jest wyróżnieniem na drogach (nie tylko w PL) X6 czy X9 jest mało(nie tak jak Pasiórów,Audic,Renówek,Fiatów itd). U mnie w mieście widziałem 3 Xedosy 6 (z tego jedna opłakany stan) i 2 Xedosy 9.Więc dbajcie Panowi o swoje autka. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Xedosów.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Fedu » 16 cze 2010, 15:44

Kumpel pukną mnie w zderzak i niestety pęk....będę go spawał i cały malował i wpadłem na pomysł że jak i tak będzie malowany w całości to bym zrobił wyżłobienie na drugi wydech.... i tu mam pytanie nie wiem którędy puścić na drugą stronę wydech....ktoś już to robił i ma jakieś foto, którędy to puścić..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez jarusiek » 16 cze 2010, 17:02

Pogadaj z Bartkiem- on ma podwójny wydech :) Możesz się też zwrócić do MAxitune- tylko nie wiem jak daleko mieszkasz od niego, bo raczej na miejscu by Ci to musiał wyspawać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Zubeck » 16 cze 2010, 17:25

no właśnie świetne pytanie- jak puścić wydech na lewą stronę? mnie się wydaje że zaraz za dolną częścią zderzaka tylnego
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Fedu » 16 cze 2010, 18:02

Pospawać to ja sobie sam pospawam tylko chciałbym zobaczyć którędy poprowadzić ...tak żeby było dobrze...między zderzakiem a kołem zapasowym będzie bardzo widać....no i rura nie może chyba być blisko koła zapasowego (w moim przypadku butli z gazem)...Gdzieś już widziałem xedosa z wydechem po obu stronach i bardzo ładnie to wyglądało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Zubeck » 16 cze 2010, 18:50

I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez jarusiek » 16 cze 2010, 20:48

Patrzcie i uczcie się od Bartka :P
http://www.youtube.com/watch?v=gR88PRIGXtw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6