Lampa angielska – czy pasuje?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tuptex » 1 sie 2011, 16:03

Witam wszystkich kolegów forumowiczów.

Czy lampa (+kierunkowskaz) z wersji angielskiej będzie pasować do europejskiej wersji mojego Xedosa? Dałem klapsa i czeka mnie wymiana owych części a wersje angielskie są dużo tańsze jak zauważyłem.

Z góry przepraszam, jeśli powtarzam wątek, lecz nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie.
Dziękuję za odpowiedzi.
tuptex
 

Postprzez Wojtek » 1 sie 2011, 16:47

lampa jako lampa, to bedzie pasowac... ale co z wiazka swiatla?
lampa jest rowniez asymetryczna jak w Europie... tylko w druga strone...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tuptex » 1 sie 2011, 16:58

Co w takim razie należy zrobić aby dostosować ją do naszych warunków?
tuptex
 

Postprzez enio » 1 sie 2011, 18:59

Ja wymieniałem u siebie jedną, bo była z anglika i odsiali mnie na badaniu technicznym.
Gdzieś czytałem, że za kierunek światła odpowiada blaszka w kształcie litery T która jest za szoczewką. Ponoć widać ją od tyłu reflektora i gdzieś napotkałem info, że da się to przerobić tak by wszystko było ok. Nie podam niestety źródła bo nie pamiętam, za dużo czytam :) Podejrzewam też że trzeba mieć lampę dawcę z wersji dla ruchu prawostronnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 13:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Postprzez niedzwiadek833 » 1 sie 2011, 20:28

Gdzieś była no forum fotorelacja wymiany reflektorów z przerobieniem wersji angielskiej na europejska. Tylko trza poszukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez radar88 » 2 sie 2011, 00:38

Kierunkowskaz kupuj śmiało,reflektor...nie kupuj. Jak by to wszystko było takie easy to bym się nie bawił w rozklejanie mojej lampy aby przełożyć odbłyśnik tylko bym całą lampę przełożył z btytola. Kup lampę do wersji EU.
Tak samo lusterka, nie ważne czy to mazda, renault, opel....nie pasują, tak owszem przykręcisz, spróbuj je ustawić pod siebie (no może nie które będą, ok).
Można zrobić myk z lampą brytyjską taki, że odklejasz szkło i wyciągasz to co Ci potrzebne,szkło plastik itp i wkładasz do starej lampy, możesz próbować przestawić brytyjską lampę lecz to i tak nie będzie to samo co EU.

Zawsze mnie zastanawiało czemu ludzie sprzedają części z pojazdów RHD które nie pasują do LHD, widziałem mnóstwo plastików, guzików itp...a żeby było ciekawiej nie są łaskawie napisać że to nie z kontynentu...

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kriskus » 2 sie 2011, 12:40

Ja na przeglądzie też dowiedziałem się, że jedną lampę mam niewłaściwą.
Tak więc przy okazji regeneracji odbłyśników poprosiłem o wstawienie tej blaszki/przegrody i teraz już kształt wiązki jest prawidłowy. Kolejny przegląd już bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez mihał85 » 2 sie 2011, 12:45

Przerabiałem lampy z wersji angielskiej na nasze. Nie jest to nic trudnego tyle, że trzeba lampę rozkleić bo inaczej nie dostaniemy się do blaszki za soczewką która kieruje strumień światła. To jest taka aluminiowa blaszka w kształcie litery T trzyma się na dwóch śrubach. Wystarczy to przełożyć z naszych lamp i będzie grało. Nie zrobiłem żadnych fotek niestety ale nie jest to aż takie trudne. 2 godziny i po robocie. A polecam kupić właśnie lampy z anglika bo oni mało kiedy jeżdżą na światłach i warto też odbłyśniki przełożyć (ja w swoich miałem całkowicie wypalone, z angielskich lamp trafiłem jak nowe). Tylko uważać na klosze trzeba, bardzo się kruszą, trzeba dobrze rozgrzać klej najlepiej opalarką.
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 12:32
Posty: 82
Skąd: Wieruszów ŁDZ
Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"

Postprzez Hazu » 2 sie 2011, 17:48

Tez przerabiałem lampy.
Sprawa całkiem prosta jak masz stare uszkodzone lampy z właściwa przesłoną.
ale i dorobić przesłonę też można .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wojtek » 2 sie 2011, 18:09

widze, ze temat moze byc w przyszlosci bardzo pomocny...
patrzac na dostepnosc lamp angielskich oraz ich stan... i ze jest to wykonalne... ;)
... moze jak ktos bedzie przerabial u siebie, to wykona pare pogladowych zdjec...
i jakas fotorelacje by sie zmontowalo? <co?>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Ozzy » 2 sie 2011, 19:08

Jam mam pytanie można jakoś odróżnić samą nie podłączona lampę tz. EU od angola. Może są jakieś specjalne oznaczenia na kloszu lub na obudowie. U mnie we Wrocku, na szrocie krzyknęli mi 400 stówy za sztukę i chciałbym mieć pewność że dostaję EU, bo nie mam ochoty na cofkę na przeglądzie i użeranie się ze szrotowcami.
Z drugiej strony czytając wasze posty, że przeróbka jest taka prosta, a cena angielskiej lampy(jak się dowiadywałem) o połowę tańsza, chyba pokuszę się na przekładkę. Moja stara lampa świeci, ma cały klosz, przy uderzeniu została wciśnięta do środka i chłodnica zmiażdżyła obudowę (lustro świateł drogowych) i dekielki. Także wszystkie bebechy są dobre tylko przełożyć ten odbłyśnik :)
Jeszcze jedno pytanko wiadomo że nowsze Xedy miały jakieś zmiany przednich kierunkowskazów. Pytam bo mam uszkodzony lewy kierunek i czy jak kupie kierunki z młodszego modelu, to czy będę mógł je zamontować do swojego auta i czy nie będą odstawały. Chodzi mi oto, aby dobrze pasowały do lamp i błotników z 92r. :)
Be Quick Or Be Dead
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2008, 20:33
Posty: 96
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0V6 92.

Postprzez mihał85 » 3 sie 2011, 19:02

Co do kierunków to kształtów nie zmieniły, różnią się tylko "kolorem" klosza. Odróżnić raczej się nie da. Patrzyłem teraz nie ma na nich żadnych takich oznaczeń. OZZY podjedź do AutoMarpo, tam są dość konkretni i jak będziesz chciał lampę z angola to taką dostaniesz a jak będziesz chciał z europejczyka to też na pewno taką dostaniesz. Byłem tam parokrotnie i naprawdę solidnie się przykładają do obsługi klienta wg mnie. I tak jak pisałem lepiej kupić lampy z angola, oni nawet w nocy po mieście jeżdżą bez świateł :) Także odbłyśnik który będzie pasował do europejskich będzie w pięknym stanie.
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 12:32
Posty: 82
Skąd: Wieruszów ŁDZ
Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"

Postprzez enio » 3 sie 2011, 22:12

Ozzy napisał(a):Jam mam pytanie można jakoś odróżnić samą nie podłączona lampę tz. EU od angola. Może są jakieś specjalne oznaczenia na kloszu lub na obudowie. U mnie we Wrocku, na szrocie krzyknęli mi 400 stówy za sztukę i chciałbym mieć pewność że dostaję EU, bo nie mam ochoty na cofkę na przeglądzie i użeranie się ze szrotow

Ja porównywałem lampy z obu wersji (dla ruch L i P stronnego) po oznaczeniach na szkle. Nie ma żadnej różnicy. Tak więc podejrzewam, że więcej jak połowa na aukcjach to angole sprzedawane jako do ruch P.
Podobno można po wyciągnięciu żarówek itp zobaczyć Tę słynną blaszkę i rozpoznać ale ja osobiście tego nie robiłem. Najlepszy sposób to zamontować podłączyć i na badanie wiązki światła i wszystko jasne – do zwrotu lub przeróbek i kłótni o rabat. :D
Co do kierunków to mam na drugim kompie link to artykułu z wszystkimi (a przynajmniej większością) różnicami xedów. Jak będę w domu to podrzucę na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 13:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Postprzez Hazu » 3 sie 2011, 22:20

Kierunki się różniły ale można je zamiennie stosować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 3 sie 2011, 22:41

Jak to się kierunki różniły ? Bo nie rozumiem, ułożenie żarówki w kloszu było inne czy jak?? Jakoś w X9 wszystko pasuję z LHD do RHD, kierunki,światła pozycyjne, obrysówki...nie zauważyłem aby kierunek świecił w innym kierunku ,znaczy: lewy dawał większą wiązkę światła na lewą stronę a prawy mniejszą ;)
Lampy owszem w LHD prawa ma świeć mocniej, RHD lewa ma świecić mocniej, w USA świecą obie tak samo (czemu nie pytajcie wiem że tak jest).Może się nie znam lecz kierunek raczej jest obojętny do wersji czy RHD czy LHD.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wojtek » 3 sie 2011, 23:03

radar88 napisał(a):Lampy owszem w LHD prawa ma świeć mocniej, RHD lewa ma świecić mocniej

to nie tak...
RHD swieci do przodu i w lewo (ma oswietlac pobocze po lewej stronie) – oba klosze
LHD swieci do przodu i w prawo (ma oswietlac pobocze, ale po prawej stronie) – pba klosze
Oba typy lamp sa asymetryczne, ale swieca w rozne strony...
amerykanskie lampy sa symetryczne (wiazka swiatla wychodzaca z lampy jest symetryczna i oswietla droge plasko przed autem)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez radar88 » 3 sie 2011, 23:09

No jak by nie patrzeć napisałem prawidłowo. Mocniej miałem na myśli trochę wyżej i bardziej oświecać pobocze.
Najlepiej to widać na zenonach ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez niedzwiadek833 » 4 sie 2011, 09:04

Czytając ten temat poszedłem sprawdzić i można bez problemu zobaczyć czy jest reflektor LHD czy RHD. Patrząc w soczewkę z bliskiej odległości widać przesłonę wiązki światła. Tak że można zobaczyć przesłonę w lampie, która na 100 procent pochodzi z europejczyka i porównać z kupowaną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez enio » 6 sie 2011, 14:50

radar88 napisał(a):Jak to się kierunki różniły ? Bo nie rozumiem, ułożenie żarówki w kloszu było inne czy jak?? Jakoś w X9 wszystko pasuję z LHD do RHD, kierunki,światła pozycyjne, obrysówki...nie zauważyłem aby kierunek świecił w innym kierunku ,znaczy: lewy dawał większą wiązkę światła na lewą stronę a prawy mniejszą ;)
Lampy owszem w LHD prawa ma świeć mocniej, RHD lewa ma świecić mocniej, w USA świecą obie tak samo (czemu nie pytajcie wiem że tak jest).Może się nie znam lecz kierunek raczej jest obojętny do wersji czy RHD czy LHD.

Pozdrawiam


Wydaje mi się, że temat się zaplątał. Chodziło że w xedosach6 były dwa rodzaje kierunków przed i po liftowe a nie chodziło o inne kierunki z "angola"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 13:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Postprzez radar88 » 6 sie 2011, 15:15

No tak w takim przypadku się zgodzę, w tedy by wypadało oba wymienić aby było do kompletu ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron