Problem z odpaleniem na zimnym silniku(Mazda 626GE 1.8 96r.)

Postprzez bokser1111 » 14 cze 2010, 22:38

Witam serdecznie .Problem posiadam następujący.Od 2 tygodniu nie moge odpalić samochodu na zimnym silniku.Posadziłem od tego krecenia rozrusznik i wymieniłem go na nowy.Przewody WN sa sprawne i nie maja przebicia.Kody błedów sprawdziłem i okazało sie ze 8 – przepływomierz powietrza i 15 – sonda lambda.Kod błedu 15 miałem zawsze poniewaz posiadam LPG ale nie miałem problemu z kodem 8 i watpie w to by był to przepływomierz poniewaz obroty sa idealne i na gazie i na benzynie trzymaja sie i nie skacza. Więc dlaczego mi ten kod pokazuje? po odpaleniu silnika samochod pracuje normalnie ssanie dziala prawidłowo i jezdzi sie bardzo dobrze .Przyśpiesza idealnie i na gazie i na LPG wiec troche mnie to dziwi poniewaz kiedyś miałem padniety przepływomierz i wiem jak sie samochod zachowywał.czy jest mozliwe zeby komputer sam zalapał taki błąd ?Dodam ze na nagrzanym silniku jest o wiele lepiej i bywaja mamenty ze odpala na tak zwany DOTYK,lecz jak postoi kilka minut to znowu to samo ;/ Pomocy ! co to jest ???!
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez wojtek79 » 15 cze 2010, 06:49

Może to byc przepływka. Jak ona jest uszkodzona to są różne obiawy, czasem się takie cuda dzieją że nie wiadomo gdzie szukac przyczyny. Jak masz możliwośc podmien od kogoś na chwile i zobacz czy bedzie jakas zmiana
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez bokser1111 » 15 cze 2010, 10:58

Rozumiem ale przepływka jest cała tzn jej goracy drut,skasowalem kody blędów i juz sie ten kod nie pokazuje,dla wszystkiego wymieniłem swiece i jak ręką odjął ! tylko sprawa jest jeszcze tego typu ze ze swiece ktore wymieniłem na nowe nie maja zadnych oznak zużycia ...bardzo ladnie sie spalały. Podaje nizej zdjecia 4 świec i prosze jeszcze o odpowiedź czy nadaja sie jeszcze czy moze smietnik .Pozdrawiam ;)


http://zapisz.net/view.php?filename=324_nr1.jpg
http://zapisz.net/view.php?filename=599_nr2.jpg
http://zapisz.net/view.php?filename=414_nr3.jpg
http://zapisz.net/view.php?filename=814_nr4.jpg
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez roccomistrz » 15 cze 2010, 17:10

naprawdę uważasz że nie mają oznak zużycia? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez bokser1111 » 15 cze 2010, 18:13

rozumiem ze jestem w błędzie ? Wiec co z tymi świecami ? do śmietnika ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez mechanik_KM » 15 cze 2010, 21:46

bokser1111 napisał(a):Rozumiem ale przepływka jest cała tzn jej goracy drut,skasowalem kody blędów i juz sie ten kod nie pokazuje,dla wszystkiego wymieniłem swiece i jak ręką odjął ! tylko sprawa jest jeszcze tego typu ze ze swiece ktore wymieniłem na nowe nie maja zadnych oznak zużycia ...bardzo ladnie sie spalały. Podaje nizej zdjecia 4 świec i prosze jeszcze o odpowiedź czy nadaja sie jeszcze czy moze smietnik .Pozdrawiam ;)


http://zapisz.net/view.php?filename=324_nr1.jpg
http://zapisz.net/view.php?filename=599_nr2.jpg
http://zapisz.net/view.php?filename=414_nr3.jpg
http://zapisz.net/view.php?filename=814_nr4.jpg

co do świec warto sprawdzić czy wszystkie maja iskre
problem z zapalaniem to bym sprawdził obroty przyczyn możesz mieć wiele ja w swojej Madzi miałem właśnie takie
mechanik_KM
 

Postprzez bokser1111 » 23 cze 2010, 19:02

dalej nie moge znaleźć przyczyny tego braku odpalania na zimnym silniku ;/ swiece wymienione przewody dobre ;/ dowiedzialem sie ze moze to byc kopułka albo palec.tylko jak sprawdzic czy jest dobry ten palec i kopułka? jakies oznaki ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Hugo » 24 cze 2010, 00:30

bokser1111 sprawdzałeś 2 pinowy czujnik temperatury silnika? On odpowiada za wzbogacenie mieszanki na zimnym silniku, co powoduje, że silnik pracuje na podwyższonych obrotach (jak na ssaniu w silniku gaźnikowym).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 24 cze 2010, 06:06

nie sprawdzilem ;/ gdzie go szukac pod maska ?
gdyby to był jakis czujnik to sterownik by pokazał jego bład ? bo bledy sprawdzalem i nic ;/
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Hugo » 24 cze 2010, 19:29

W okolicach glowicy i niedaleko od czujnika 1 pinowego, który odpowiada za wskazanie temperatury silnika na desce rozdzielczej i umiejscowiony jest w kolektorze ssącym. Napewno jest, bo osprzęt elektryczny i sterowniki w Maździe są z Mitsubishi. W obecnym Galancie miałem go uszkodzonego i komputer nie wskazywał błędu. Wymiana go usunęła wszystkie dziwne objawy po odpaleniu zimnego silnika.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 25 cze 2010, 07:40

ok ale u mnie ten czujnik jest dobry po wskazuje temperature.chyba ze moze byc tak ze wskazuje a jest zły ;/dzisiaj wymienie kopułke palec i mozliwe ze przewody jak dobrze pojdzie ;) dam znaka.pozdro. :)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Paweł » 25 cze 2010, 07:56

Nie pamiętam za dobrze, ale czujniki do ECU i zegarów są chyba oddzielne. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bokser1111 » 25 cze 2010, 08:56

rozumiem.ale troche sie pogubiłem :( co to ECU??
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Hugo » 25 cze 2010, 20:08

bokser1111 napisał(a):ok ale u mnie ten czujnik jest dobry po wskazuje temperature.chyba ze moze byc tak ze wskazuje a jest zły ;/
tco_tm napisał(a):Nie pamiętam za dobrze, ale czujniki do ECU i zegarów są chyba oddzielne
Dokładnie. bokser1111 są dwa osobne czujniki. Jeden podaje sygnał na zimnym silniku do ECU (komputer wtrysku), aby wzbogacił mieszankę, przez co masz wyższe obroty na zimnym silniku, a drugi czujnik temperatury podaje sygnał do wskaźnika na desce rozdzielczej (i ten jest u Ciebie sprawny).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 26 cze 2010, 10:33

rozumiem. ok wiec mozliwe ze to to.wymieniłem kopułke i palec ale bez zmian .w poniedzialek powinienem dostac przewody WN i wtedy sie okaze.w poniedzialek dam znaka .pozdrawiam. :)



Dostałem nowe przewody i nic to nie pomogło :( przypomne ze jak silnik z rana jest zimny to za pierwszym razem odpali ale od razu gasnie a za drugim razem od razu odpala i tak jest zawsze .problem sie pojawia gdy silnik jest nagrzany,wtedy trzeba walkowac rozrusznikiem zeby odpalił.mowiles kolego o czujniku temperatury silnika jak mozna sprawdzic czy jest sprawny ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Hugo » 26 cze 2010, 22:27

bokser1111 napisał(a):mowiles kolego o czujniku temperatury silnika jak mozna sprawdzic czy jest sprawny ?
Zmierzyć mu oporność.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 26 cze 2010, 22:44

ok ale to tez nic pewnego czy raczej to wina tego czujnika?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Hugo » 27 cze 2010, 15:10

bokser1111 napisał(a):ok ale to tez nic pewnego czy raczej to wina tego czujnika?
Nie rozumiem.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 27 cze 2010, 16:23

mowiłes ze to czujnik temp silnika ale to tez nic pewnego ?czy na 99% to to ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez Ania69 » 27 cze 2010, 17:29

Mialem taki sam problem nie w mazdzie ale te same obiawy ,winny okazal sie nie sam czujnik a uszkodzony przewod w wiazce do czujnika.Czujnik ten jest odpowiedzialny za sklad mieszanki przy rozruchu na zimno,nie chcialem bardzo wierzyc aby jeden czujnik powodowal problem z rozruchem na zimno.Ja sie pospieszylem i kupilem czujnik nie potrzebnie,dopiero po kupnie gdy nie bylo zmiany wzialem sie za szukanie w wiazce.Zajelo mi to godzine i znalazlem .Problem zniknal
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6