Problem z odpaleniem na zimnym silniku(Mazda 626GE 1.8 96r.)

Postprzez Hugo » 27 cze 2010, 19:47

bokser1111 napisał(a):mowiłes ze to czujnik temp silnika ale to tez nic pewnego ?czy na 99% to to ?
Jak nie pomierzysz mu oporności to się nie dowiesz przecież. Skąd ja mam być pewnym, że to to? Objawy jakie opisujesz mogą powodować setki różnych awarii. W takim przypadku diagnozę trzeba zaczynać od rzeczy najprostszych i najtańszych.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 28 cze 2010, 12:33

w czwartek stawiam samochod do mechanika i mam nadzieje ze sie okaze co to jest.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez bokser1111 » 30 cze 2010, 21:25

wczoraj pojechalem zatankowac samochod aby postawic jutro do mechanika z paliwem.dzisiaj rano wsiadam i az zdumiałem ze samochod zapalił na tzw DOTYK. bylem pewny ze poprostu paliwa miałem za mało lecz w baku było z 15 litrow. lecz tak dobrze było tylko do poludnia potem znowu było tak jak wczesniej :( krecenie rozrusznikiem az zalapie.juz nie wiem gdzie lezy problem .jutro sie okaze na 100%. :( Dobranoc
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez bokser1111 » 1 lip 2010, 19:50

Witam.byłem u mechanika i po 10 minutach juz wiedzial co jest.wiec zaczne od poczatku.Posiadam instalacje gazową II generacji i z parownika do miksera ktory jest za przepływka idzie TZW króciak.i teraz tak .mechanik zaczał sprawdzac wlasnie od tego jakby wiedzial ze to to.wiec wyjał z miksera ten przewód i zatkal wyjscie z miksera palcem i poprosił bym odpalił. ku mojemu zdziwieniu samochod odpalił na tzw DOTYK ! <jupi> i tak probowaliśmy moze ze 20 razy i odczekiwalismy po 10 minut i 5 minut ( wczesniej po 2minutach nie odpalał) i dalej odpalał wzorowo !! na koniec wysiadłem i i mechanik powiedział : powachaj ten przewod w srodku .powachalem to malo nie zemdlałem tak gazem dawało ! i tu lezała przyczyna.parownik ktory wymieniałem rok temu zaczał puszczac z powrotem tym przewodem gaz i ten gaz dostawal sie do dolotu a nastepnie do cylindrow ktore zalewał ! i dlatego nie moglem odpalić. zatkałem wyjscie z miksera i pojezdze wekend na BP bo w poniedzialek bede rozbierał u gazownika ten parownik i z tego co powiedział jak ma tylko rok to pewnie sie zanieczyscił w srodku i mało prawdopodobne by byl uszkodzony.powiedział ze wyczysci i parownik bedzie szczelny i problem ustapi.dodał tez ze takie rzeczy dzieja sie od tankowania na złych stacjach tj BLISKA I ORLEN.ja tankowałem na bliskiej.polecił SHELL albo STATOIL.to tyle mojej wypowiedzi ;) Dziekuje wszystkim za pomoc jaka sie wykazali :)POZDRAWIAM :)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez bokser1111 » 5 lip 2010, 14:31

bokser1111 napisał(a):Witam.byłem u mechanika i po 10 minutach juz wiedzial co jest.wiec zaczne od poczatku.Posiadam instalacje gazową II generacji i z parownika do miksera ktory jest za przepływka idzie TZW króciak.i teraz tak .mechanik zaczał sprawdzac wlasnie od tego jakby wiedzial ze to to.wiec wyjał z miksera ten przewód i zatkal wyjscie z miksera palcem i poprosił bym odpalił. ku mojemu zdziwieniu samochod odpalił na tzw DOTYK ! <jupi> i tak probowaliśmy moze ze 20 razy i odczekiwalismy po 10 minut i 5 minut ( wczesniej po 2minutach nie odpalał) i dalej odpalał wzorowo !! na koniec wysiadłem i i mechanik powiedział : powachaj ten przewod w srodku .powachalem to malo nie zemdlałem tak gazem dawało ! i tu lezała przyczyna.parownik ktory wymieniałem rok temu zaczał puszczac z powrotem tym przewodem gaz i ten gaz dostawal sie do dolotu a nastepnie do cylindrow ktore zalewał ! i dlatego nie moglem odpalić. zatkałem wyjscie z miksera i pojezdze wekend na BP bo w poniedzialek bede rozbierał u gazownika ten parownik i z tego co powiedział jak ma tylko rok to pewnie sie zanieczyscił w srodku i mało prawdopodobne by byl uszkodzony.powiedział ze wyczysci i parownik bedzie szczelny i problem ustapi.dodał tez ze takie rzeczy dzieja sie od tankowania na złych stacjach tj BLISKA I ORLEN.ja tankowałem na bliskiej.polecił SHELL albo STATOIL.to tyle mojej wypowiedzi ;) Dziekuje wszystkim za pomoc jaka sie wykazali :)POZDRAWIAM :)


Właśnie wróciłem od gazownika.Ku zdziwieniu po rozebraniu parownika okazalo sie ze membrana i cala reszta jest ok,ale koniecznie było trzeba wyczyścic go w srodku bo syfu bylo co nie miara i wlasnie od tego ze syf zalegal w kilku waznych miejscach nie bylo szczelnosci i gaz uciekał króciakiem.wszystko zostalo wyczyszczone i wyregulowane ;) <jupi> Madzia pali na DOTYK <jupi> POZDRAWIAM ;)
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez waldek.kom » 14 lis 2010, 14:47

Witam sprawa jest taka, po postoju nocnym trzeba długo kręcić, aby zapaliła, wymieniłem przewody zapłonowe filtr powietrza i założyłem zawór zwrotny do paliwa nad filtrem paliwa. Silnik pracuje normalnie na benzynie jak i na gazie, ale problem pozostał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez kamilspider » 15 lis 2010, 11:12

a ja mam trochę odwrotny problem bo auto po nocy dobrze odpala... jak postoi kilka minut też, ale jak już z pół godz to trzeba kręcić 3-5 sekund :/ czy to może mieć związek ze źle ustawionym zapłonem lub zaworami?? bo trochę klekoczą
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez waldek.kom » 15 lis 2010, 18:26

Witam zawory są hydrauliczne i jak klekoczą to trzeba wymienić zaworek pompy olejowej, jest o tym na forum ja tez wymieniałem a z zapłonem to jest też sprawa taka że jedni twierdzą ze sie ustawia a inni ze nie bo i tak komputer sam wyprzedza zapłon, spotkałem sie z takimi opinniami. Moje zdanie jes takie ze moze świece maja zła ciepłote ale to tylko moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez kamilspider » 15 lis 2010, 19:39

ale ja mam 2.5 v6 i podobno nie dotyczy ten temat tego silnika... myślicie że szykuje się grubsza naprawa?? nie mam zamiaru remontować silnika... jak już to kupię inny jak ten padnie. Może jakiś ceramizer by coś pomógł?? co będzie lepsze ceramizer czy motor life jakiś??
Mój silnik pracuje bardzo podobnie do tego: (tu akurat jest 2.0)
http://www.youtube.com/watch?v=EUmaPNzV ... re=related
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 15 lis 2010, 20:32

W 2.5 v6 nie wymienia się zaworka, tam jest inne rozwiązanie, poczytaj w temacie fotorelacji wymiana zaworka pompy oleju.

Co do waldka.kom zapłon można ustawić za pomocą lampy stroboskopowej. Tylko musisz znaleźć jakie powinny być kąty wyprzedzenia. Chyba to jest 12-15stopni ale to nie jest pewne. A jak tam z kondycją silnika?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez bazyl wspaniały » 15 lis 2010, 20:32

kamilspider napisał(a):ale ja mam 2.5 v6 i podobno nie dotyczy ten temat tego silnika... myślicie że szykuje się grubsza naprawa?? nie mam zamiaru remontować silnika... jak już to kupię inny jak ten padnie. Może jakiś ceramizer by coś pomógł?? co będzie lepsze ceramizer czy motor life jakiś??

Ceramizer... motorlife...
Chopie, ty żukiem nie jeździsz żeby lać do niego jakieś syfy czy inne wynalazki przyczepiać i być na tyle naiwnym, że to pomoże.
DOKŁADNIE przejżyj potencjalne przyczyny, kable czy świece nie pomogły to może aparat zapłonowy, może jakaś durna wtyczka nie łączy, może by tak sprawdzić osławione kody błędów, itp itd.
Chodzi mi o to, że nie ma cudownego środka po którym silnik nagle ożyje. No poza benzin, bo jak jej braknie to nie da rady zapalić :D
Co do remontu i wymiany to śliski temat. Remont droższy ale pewniejszy, używka... z pewnego źródła ok, ale w ciemno to różnie może być.

Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez kamilspider » 15 lis 2010, 20:37

dobrze się zbiera i równo pracuje, nie szarpie i niby wszystko ok, ale wkurza mnie to klekotanie które jest cały czas takie samo bez względu czy zimny czy ciepły... w środku auta tego nie słychać tylko na zewnątrz trochę i zupełnie jak się maskę podniesie, ale może ja się przyzwyczaiłem do silników R4?? bo to moja pierwsza v6ka... macie może jakiś plik dźwiękowy jak prawidłowo pracuje taki silnik??
a i jeszcze jak po tej pół h postoju nie chce odpalić od razu to potem czuć benzynę
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 15 lis 2010, 20:56

Zaworów nie powinno byc słychać. Poszukaj na youtube jak pracują silniki. Moja też strasznie klepie(FS) jak bym to tu wrzucił to byś się wystraszył :D
.
bazyl wspaniały napisał(a):No poza benzin, bo jak jej braknie to nie da rady zapalić :D

Da radę, np na gazie :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 15 lis 2010, 21:15

wszystkie trochę chyba klekoczą ;) ale mój raczej bardziej... coś się może stać jakbym nie wymienił tego zaworka przez najbliższe 8tys km??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez bazyl wspaniały » 15 lis 2010, 21:23

Racja, na gazie też się da :D

Co do zaworów to powinny być cicho. Jeśli klepią to znaczy że jeden lub więcej się "wiesza", ale na forum tyle o tym było, że nie ma sensu się o tym rozpisywać tutaj. Naprwdę jest co poczytać.
Klekotanie w FS i KL jest spowodowane tymi samymi przyczynami ;) . Technologicznie są to bliźniacze silniki mimo różnic między nimi.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez kamilspider » 15 lis 2010, 21:49

nom masz rację i wezmę się za ten zaworek, ale teraz nie mam za bardzo czasu :/ czy to klekotanie jest groźne i lepiej dać auto do mechanika czy może poczekać te 8kkm??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 15 lis 2010, 21:51

No tak mój błąd, źle przeczytałem i teraz są efekty. Ja tak jeźdżę z tym cykaniem już z 6kkm
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 15 lis 2010, 22:12

chciałbym wiedzieć bo jak po tych 8 kkm coś się wytłucze bardziej to wolę dać do mechaniora...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez waldek.kom » 15 lis 2010, 23:17

witam ma może ktoś schemat do robienia testera kodów błędów z góry bardzo dziękuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez bazyl wspaniały » 16 lis 2010, 19:26

Na ktrótką metę klekotanie nie jest groźne ale nie sądzę aby taki zawór czy gniazdo tego zaworu wytrzymało więcej niż 30000km. No i zależy jak "wysoko" szklanka wisi.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6