Uszczelka pod pokrywą zaworów

Postprzez qbass » 28 paź 2007, 13:33

Widelec napisał(a): można to wymienić nie ruszając samego rozrządu?

Nie można, bo trzeba odkręcić koła napędzające wałki rozrządu, no i wyjąć same wałki.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Widelec » 28 paź 2007, 17:30

emmarek napisał(a):
Widelec napisał(a):olej poleci po pasku czy jak?

tak

poleci na pewno czy polecieć może? czy to trzeba koniecznie zrobić z rozrządem czy można, tudzież czy wedle potrzeby jak zacznie pociekać?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez qbass » 28 paź 2007, 17:52

qbass napisał(a):poleci na pewno czy polecieć może? czy to trzeba koniecznie zrobić z rozrządem czy można, tudzież czy wedle potrzeby jak zacznie pociekać?

Nie jest to konieczne, ale dla świętego spokoju można to zrobić. Tak samo jak przy wymianie rozrządu zmienia się pompę wody- robisz wszystko za jednym razem, bo to ta sama robota.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Widelec » 28 paź 2007, 19:01

ech... szkoda że człowiek się dowiaduje po sprawie o takich rzeczach...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Hazu » 28 paź 2007, 19:14

Nie przejmuj się.
Olej nie powinien poleciec jak silnik jest w dobrej kondycji, ma nieduży przebieg, tym bardziej że ty masz tak młody rocznik

A wymienia się tylko po to aby mieć większą pewność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Widelec » 28 paź 2007, 22:33

rocznik to nie wszystko niestety...
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 22:51 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez glock » 25 cze 2008, 10:31

Olej zalał mi rozrząd,który ma przejechane 20tys. km.Moje pytanie czy go wymieniać,czy wystarczy oczyścić pasek :(
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Hugo » 25 cze 2008, 10:50

Wymienić tylko pasek.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez PARTYBOY » 25 cze 2008, 14:21

Miałem tą samą historię. Już kilka razy opisywaną na tym forum.
Podczas wymiany rozrządu pomimo moich nacisków, że chce oryginalne uszczelki wpakowali mi JC bez mojej wiedzy. Olej wyciekał do rozrządu i pod pokrywą. Tygodniowo musiałem nawet dolać litr oleju (wartego 75zł/l). Pojechałem na reklamację. Podobno wymienili uszczelki i najebali silikonu. Oczywiście deklarowali, że to będą uszczelki "lepsze" ale to nie dało efektu. Olej lał się bez zmian. Kupiłem oryginalne uszczelki wysyłkowo z ASO Mazdy w Wawie. Pod samą pokrywę oryginalna uszczelka kosztuje koło 62zł, pozostałych cen nie pamiętam ale to były jakieś śrubki. Pojechałem do innego warsztatu, gdzie podczas wymiany mechanik był przerażony ilością silikonu i miejscami gdzie on był pakowany. Mogło to się przyczynić do uszkodzenia silnika. Założył nowe, oryginalne uszczelki (ich brzegi bardzo się różnią od JC), montaż bez nawet kropli silikonu i już rok po tej historii silnik jest czyściutki, nigdzie nie cieknie i nie ma ubytków oleju.
Wymień uszczelki na wałkach rozrządu i pod pokrywą na oryginalne i nie dawaj więcej sobie wciskać JC za 20zł taniej. Nie dawaj też pakować tam silikonu. Takie rzeczy to do akwarium. Oryginalne uszczelki tego nie wymagają.
qbass napisał(a):Tak samo jak przy wymianie rozrządu zmienia się pompę wody- robisz wszystko za jednym razem, bo to ta sama robota.

Widelec napisał(a):ech... szkoda że człowiek się dowiaduje po sprawie o takich rzeczach...

mnie też powiedzieli w tym pierwszym warsztacie, że pompy nie trzeba wymieniać – warsztat porażka
MOTO-BUDREX-ALMA
ul. Okrzei
Włocławek
NIE POLECAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Grzyby » 25 cze 2008, 14:31

PARTYBOY napisał(a):Nie dawaj też pakować tam silikonu. Takie rzeczy to do akwarium. Oryginalne uszczelki tego nie wymagają

Oczywiście że wymagają (wg fabryki nawet) – zajrzyj proszę do serwisówki Mazdy, a zobaczysz że w miejscach zagięć ma być dodatkowo silikon. Podobnie przy misce olejowej – tam tylko silikon (nie ma uszczelki) – więc niekoniecznie tylko do akwarium.
:)

Co nie zmienia faktu, że akurat ta uszczelka to tylko i wyłącznie oryginalna.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PARTYBOY » 25 cze 2008, 14:37

Grzyby napisał(a):przy misce olejowej – tam tylko silikon (nie ma uszczelki) – więc niekoniecznie tylko do akwarium

ok, silikon to do akwarium i do miski olejowej, na uszczelkach z doświadczenia wiem, że nie trzeba :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez nemi » 25 cze 2008, 14:39

PARTYBOY napisał(a):ok, silikon to do akwarium i do miski olejowej, na uszczelkach z doświadczenia wiem, że nie trzeba

Jednak serwisówka tak mówi i w ASO również zakładają na silikon (przy wałkach).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Grzyby » 25 cze 2008, 14:39

PARTYBOY napisał(a):na uszczelkach z doświadczenia wiem, że nie trzeba

aczkolwiek Mazda przy tej uszczelce jednak zaleca jego stosowanie :)
Chociaż u mnie jest bez i też jest sucho :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PARTYBOY » 25 cze 2008, 14:45

nemi napisał(a):w ASO również zakładają na silikon

Może to kwestia nawyków z etatów w poprzednich warsztatach.
W serwisówce może autor zakładał kilkukrotne ingerowanie w silnik i zdejmowanie tej samej uszczelki, wtedy jak nie chcesz kupować nowej uszczelki to smarujesz silikonem ale to nie jest dobre rozwiazanie.
W nowych autach nie ma ani kropli silikonu na uszczelkach silnika.
Grzyby napisał(a):Chociaż u mnie jest bez i też jest sucho

więc po co przesadzać, czasem nie warto być nadgorliwym i tu ta zasada często się sprawdza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Hugo » 25 cze 2008, 15:47

Grzyby napisał(a):Co nie zmienia faktu, że akurat ta uszczelka to tylko i wyłącznie oryginalna.
Ja mam tą uszczelkę niemiecką firmy Victor Reinz i od 2 miesięcy ani śladu oleju w żadnym miejscu. Oczywiście z doświadczenia z gumowymi uszczelkami pokryw zaworowych nawet nie pomyślałem o daniu silikonu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez glock » 25 cze 2008, 17:45

Trochę mi zrobiliście wodę z mózgu <glupek2> ale dziękuję Szanownym Kolegom za wyczerpującą i satysfakcjonującą odpowiedź :)
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6