Nagle zgasł, problemy z odpaleniem (626 GE FP)
Strona 1 z 1
Silnik zgasł podczas jazdy, od tej pory problemy z odpaleniem, na zimnym silniku po kilku próbach zapala, w miarę rozgrzewania silnika obroty spadają, gdy zejdą poniżej 1000 obroty stopniowo spadają aż się silnik zadusi i gaśnie, dodam że powyżej 2000 silnik ładnie pracuje gaśnie tylko na wolnych obrotach (bieg jałowy). Wydaje się że ma problemy z powietrzem na wolnych obrotach otwarcie przepustnicy podczas zapalania nie pomaga, mam też LPG sekwencja i identycznie się zachowuje na LPG.
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
wątek podany przez lukkas_kg nie ma zgodności z moim przypadkiem (sporo czasu spędziłem na przeszukiwaniu forum), tutaj (po konsultacjach) raczej jest problem z brakiem powietrza jest problem z odpaleniem po kilku próbach podobno zbierze się odpowiednia ilość powietrza aby załapał po pewnym jednak czasie zaczyna się dusić po wdepnięciu pedału przyśpieszenia bez problemu wchodzi na obroty i jest ok! po puszczeniu znowu się dusi. Sugerowano także przepływomierz jednak czy ma on aż taki wpływ? (czytałem kilka wątków wypalone czujniki a jednak mimo nierówno to jednak silnik pracował). Sprawdzałem przepływomierz wizualnie ok! czyściłem czujnik nie pomogło jak sprawdzić przepływomierz podobno sprawdza się rezystancję tylko gdzie i jaka powinna być prawidłowa jej wartość. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi!
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
rt125maz napisał(a): tutaj (po konsultacjach) raczej jest problem z brakiem powietrza jest problem z odpaleniem po kilku próbach podobno zbierze się odpowiednia ilość powietrza aby załapał po pewnym jednak czasie zaczyna się dusić
nie wiedziałem że mazda jest w stanie złapać więcej powietrza i zrobić zapas w kolektorze dolotowym
sugeruję sprawdzić rozrząd
Ania69 napisał(a):Podlaczales pod kompa ?Powinienes od tego zaczac a nie kupowac przeplywke w ciemno
Gdybym miał gdzie go podłączyć do kompa to od tego bym zaczął. Jeśli chodzi o pasek rozrządu to był sprawdzany, poza tym wątpię aby silnik pracował na przestawionym rozrządzie a przecież nawet nim jeździłem po parkingu, chociaż odpalić go to wielki problem.
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
roccomistrz napisał(a):rt125maz napisał(a): tutaj (po konsultacjach) raczej jest problem z brakiem powietrza jest problem z odpaleniem po kilku próbach podobno zbierze się odpowiednia ilość powietrza aby załapał po pewnym jednak czasie zaczyna się dusić
nie wiedziałem że mazda jest w stanie złapać więcej powietrza i zrobić zapas w kolektorze dolotowym![]()
![]()
sugeruję sprawdzić rozrząd
To teoria mechanika nie moja i tylko teoria!!!
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
Wystarczy ci tester diodowy. Na przestawionym rozrządzie da się pojechać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Koszt materiałów 1,75zł, potrzebna dioda kawałek przewodu i rezystor dokładnie nie pamiętam jaki rezystor ale używając szukajki z pewnością znajdziesz. Tak zmajstrowany tester wpinasz do gniazda diagnostycznego.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Zbudowałem tester diodowy i otrzymałem kod 71 (siedem długich i jeden krótki) problem w tym, że nie mogę go zinterpretować. Przeszukiwałem forum i nic nie znalazłem. Link -- http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody -- się nie uruchamia.
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
-w miarę rozgrzewania silnika obroty spadają
-gdy zejdą poniżej 1000 obroty stopniowo spadają aż się silnik zadusi i gaśnie
-mam też LPG sekwencja i identycznie się zachowuje na LPG.
-Silnik zgasł podczas jazdy, od tej pory problemy z odpaleniem
Witam kolego miałęm podobnie sprawdź świece czy nie są zalane, i czy nie przyszła pora na zmianę?, albo też kabli wysokiego napięcia, Jeżeli to jest ok to włącz samochód i pojeździj na benzynie około 100 KM mi już po 30 się ustawiło ale tak jak mój mechanik mówił 100 to dojeździłem do 100 ( gaz cały czas wyłączony) Znikło mi też gaśnięcie silniku podczas wrzucania na luz po obciążeniu silnika ( tylko na gazie) obroty mi się trzymaja cały czas tylko leciutko zleciała srednia z 900 na 700-800 Jak pomoże daj znać.
-gdy zejdą poniżej 1000 obroty stopniowo spadają aż się silnik zadusi i gaśnie
-mam też LPG sekwencja i identycznie się zachowuje na LPG.
-Silnik zgasł podczas jazdy, od tej pory problemy z odpaleniem
Witam kolego miałęm podobnie sprawdź świece czy nie są zalane, i czy nie przyszła pora na zmianę?, albo też kabli wysokiego napięcia, Jeżeli to jest ok to włącz samochód i pojeździj na benzynie około 100 KM mi już po 30 się ustawiło ale tak jak mój mechanik mówił 100 to dojeździłem do 100 ( gaz cały czas wyłączony) Znikło mi też gaśnięcie silniku podczas wrzucania na luz po obciążeniu silnika ( tylko na gazie) obroty mi się trzymaja cały czas tylko leciutko zleciała srednia z 900 na 700-800 Jak pomoże daj znać.
MAZDAspeed Najlepsze Forum w SIECI !
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 35#1387735
8l. 1/100Km
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 35#1387735
8l. 1/100Km
- Od: 7 wrz 2008, 20:44
- Posty: 30
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 626 GE 92r 2.0 16v FS
StorMBb napisał(a):-w miarę rozgrzewania silnika obroty spadają
-gdy zejdą poniżej 1000 obroty stopniowo spadają aż się silnik zadusi i gaśnie
-mam też LPG sekwencja i identycznie się zachowuje na LPG.
-Silnik zgasł podczas jazdy, od tej pory problemy z odpaleniem
Witam kolego miałęm podobnie sprawdź świece czy nie są zalane, i czy nie przyszła pora na zmianę?, albo też kabli wysokiego napięcia, Jeżeli to jest ok to włącz samochód i pojeździj na benzynie około 100 KM mi już po 30 się ustawiło ale tak jak mój mechanik mówił 100 to dojeździłem do 100 ( gaz cały czas wyłączony) Znikło mi też gaśnięcie silniku podczas wrzucania na luz po obciążeniu silnika ( tylko na gazie) obroty mi się trzymaja cały czas tylko leciutko zleciała srednia z 900 na 700-800 Jak pomoże daj znać.
Świece sprawdzone (dwa komplety prawie nowe), Kable także sprawdzone na dwóch kompletach, jeździć na benzynie jest niemożliwe jak i na gazie!!!
Opiszę trochę przyczyny i rozwiązanie
Rano odpalam jest ok! Jadę ok 2km, po ok 2min zapalam jest ok 300 metrów dalej opuszczam rondo silnik gaśnie i już nie zapala. Sprawdziłem świece kable i nic. Następnie sprawdzam iskrę każdą świecę po kolei na dwóch brak iskry, zatem rozkręcam kopułkę na stykach jest nalot wyczyściłem, Jest iskra na każdej świecy. Zapalił po kilku próbach. Ruszam na jazdę próbną z trudem przejechałem ok 2km po czym gaśnie. Wymiana kopułki i palca nie pomaga. Po miesiącu znalazłem mechanika-elektryka ze wskazaniem na elektrykę znalazł sprawcę aparat zapłonowy. Naprawa 230 zł. W/g gościa na luzie jeszcze dobrze pracował (co ciekawe na wysokie obroty oczywiście wchodził bez problemu dusił się dopiero po zamknięciu przepustnicy, wszystko na biegu jałowym) pod obciążeniem dopiero z iskrą był problem. Przyczyną uszkodzenia aparatu zapłonowego była kopułka, tak tłumaczył (do tej pory przejechałem 200km.). Jeszcze tylko kable wymienić muszę i powinno być ok!
- Od: 1 cze 2010, 21:52
- Posty: 48
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6