Nagle zgasł, problemy z odpaleniem (626 GE FP)

Postprzez rt125maz » 1 cze 2010, 22:39

Silnik zgasł podczas jazdy, od tej pory problemy z odpaleniem, na zimnym silniku po kilku próbach zapala, w miarę rozgrzewania silnika obroty spadają, gdy zejdą poniżej 1000 obroty stopniowo spadają aż się silnik zadusi i gaśnie, dodam że powyżej 2000 silnik ładnie pracuje gaśnie tylko na wolnych obrotach (bieg jałowy). Wydaje się że ma problemy z powietrzem na wolnych obrotach otwarcie przepustnicy podczas zapalania nie pomaga, mam też LPG sekwencja i identycznie się zachowuje na LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez noxes » 2 cze 2010, 14:56

Sprawdź przepływomierz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukkas_kg » 2 cze 2010, 18:25

Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez rt125maz » 2 cze 2010, 19:32

wątek podany przez lukkas_kg nie ma zgodności z moim przypadkiem (sporo czasu spędziłem na przeszukiwaniu forum), tutaj (po konsultacjach) raczej jest problem z brakiem powietrza jest problem z odpaleniem po kilku próbach podobno zbierze się odpowiednia ilość powietrza aby załapał po pewnym jednak czasie zaczyna się dusić po wdepnięciu pedału przyśpieszenia bez problemu wchodzi na obroty i jest ok! po puszczeniu znowu się dusi. Sugerowano także przepływomierz jednak czy ma on aż taki wpływ? (czytałem kilka wątków wypalone czujniki a jednak mimo nierówno to jednak silnik pracował). Sprawdzałem przepływomierz wizualnie ok! czyściłem czujnik nie pomogło jak sprawdzić przepływomierz podobno sprawdza się rezystancję tylko gdzie i jaka powinna być prawidłowa jej wartość. Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez lukkas_kg » 3 cze 2010, 02:23

no ale z tym, dodawaniem gaZu calkiem podobnie bylo u mnie
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez rt125maz » 13 cze 2010, 19:34

Przepływomierz można raczej wykluczyć kupiłem następny i nic się nie zmieniło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez Ania69 » 13 cze 2010, 22:06

Podlaczales pod kompa ?Powinienes od tego zaczac a nie kupowac przeplywke w ciemno
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez roccomistrz » 14 cze 2010, 01:15

rt125maz napisał(a): tutaj (po konsultacjach) raczej jest problem z brakiem powietrza jest problem z odpaleniem po kilku próbach podobno zbierze się odpowiednia ilość powietrza aby załapał po pewnym jednak czasie zaczyna się dusić


nie wiedziałem że mazda jest w stanie złapać więcej powietrza i zrobić zapas w kolektorze dolotowym :D :D
sugeruję sprawdzić rozrząd :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez rt125maz » 14 cze 2010, 14:09

Ania69 napisał(a):Podlaczales pod kompa ?Powinienes od tego zaczac a nie kupowac przeplywke w ciemno

Gdybym miał gdzie go podłączyć do kompa to od tego bym zaczął. Jeśli chodzi o pasek rozrządu to był sprawdzany, poza tym wątpię aby silnik pracował na przestawionym rozrządzie a przecież nawet nim jeździłem po parkingu, chociaż odpalić go to wielki problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez rt125maz » 14 cze 2010, 14:11

roccomistrz napisał(a):
rt125maz napisał(a): tutaj (po konsultacjach) raczej jest problem z brakiem powietrza jest problem z odpaleniem po kilku próbach podobno zbierze się odpowiednia ilość powietrza aby załapał po pewnym jednak czasie zaczyna się dusić


nie wiedziałem że mazda jest w stanie złapać więcej powietrza i zrobić zapas w kolektorze dolotowym :D :D
sugeruję sprawdzić rozrząd :D

To teoria mechanika nie moja i tylko teoria!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez Tubi » 14 cze 2010, 14:13

Wystarczy ci tester diodowy. Na przestawionym rozrządzie da się pojechać.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez rt125maz » 14 cze 2010, 14:42

Tubi napisał(a):Wystarczy ci tester diodowy.

Kolego może napiszesz coś więcej o tym testerze co można tym sprawdzić, gdzie kupić (jeśli jest w rozsądnej cenie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez Tubi » 14 cze 2010, 15:03

Koszt materiałów 1,75zł, potrzebna dioda kawałek przewodu i rezystor dokładnie nie pamiętam jaki rezystor ale używając szukajki z pewnością znajdziesz. Tak zmajstrowany tester wpinasz do gniazda diagnostycznego.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez rt125maz » 14 cze 2010, 18:16

Zbudowałem tester diodowy i otrzymałem kod 71 (siedem długich i jeden krótki) problem w tym, że nie mogę go zinterpretować. Przeszukiwałem forum i nic nie znalazłem. Link -- http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody -- się nie uruchamia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez StorMBb » 21 cze 2010, 17:09

-w miarę rozgrzewania silnika obroty spadają
-gdy zejdą poniżej 1000 obroty stopniowo spadają aż się silnik zadusi i gaśnie
-mam też LPG sekwencja i identycznie się zachowuje na LPG.
-Silnik zgasł podczas jazdy, od tej pory problemy z odpaleniem

Witam kolego miałęm podobnie sprawdź świece czy nie są zalane, i czy nie przyszła pora na zmianę?, albo też kabli wysokiego napięcia, Jeżeli to jest ok to włącz samochód i pojeździj na benzynie około 100 KM mi już po 30 się ustawiło ale tak jak mój mechanik mówił 100 to dojeździłem do 100 ( gaz cały czas wyłączony) Znikło mi też gaśnięcie silniku podczas wrzucania na luz po obciążeniu silnika ( tylko na gazie) obroty mi się trzymaja cały czas tylko leciutko zleciała srednia z 900 na 700-800 Jak pomoże daj znać.
MAZDAspeed Najlepsze Forum w SIECI !
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 35#1387735
8l. 1/100Km
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 20:44
Posty: 30
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 626 GE 92r 2.0 16v FS

Postprzez rt125maz » 23 cze 2010, 01:05

StorMBb napisał(a):-w miarę rozgrzewania silnika obroty spadają
-gdy zejdą poniżej 1000 obroty stopniowo spadają aż się silnik zadusi i gaśnie
-mam też LPG sekwencja i identycznie się zachowuje na LPG.
-Silnik zgasł podczas jazdy, od tej pory problemy z odpaleniem

Witam kolego miałęm podobnie sprawdź świece czy nie są zalane, i czy nie przyszła pora na zmianę?, albo też kabli wysokiego napięcia, Jeżeli to jest ok to włącz samochód i pojeździj na benzynie około 100 KM mi już po 30 się ustawiło ale tak jak mój mechanik mówił 100 to dojeździłem do 100 ( gaz cały czas wyłączony) Znikło mi też gaśnięcie silniku podczas wrzucania na luz po obciążeniu silnika ( tylko na gazie) obroty mi się trzymaja cały czas tylko leciutko zleciała srednia z 900 na 700-800 Jak pomoże daj znać.


Świece sprawdzone (dwa komplety prawie nowe), Kable także sprawdzone na dwóch kompletach, jeździć na benzynie jest niemożliwe jak i na gazie!!!
Opiszę trochę przyczyny i rozwiązanie
Rano odpalam jest ok! Jadę ok 2km, po ok 2min zapalam jest ok 300 metrów dalej opuszczam rondo silnik gaśnie i już nie zapala. Sprawdziłem świece kable i nic. Następnie sprawdzam iskrę każdą świecę po kolei na dwóch brak iskry, zatem rozkręcam kopułkę na stykach jest nalot wyczyściłem, Jest iskra na każdej świecy. Zapalił po kilku próbach. Ruszam na jazdę próbną z trudem przejechałem ok 2km po czym gaśnie. Wymiana kopułki i palca nie pomaga. Po miesiącu znalazłem mechanika-elektryka ze wskazaniem na elektrykę znalazł sprawcę aparat zapłonowy. Naprawa 230 zł. W/g gościa na luzie jeszcze dobrze pracował (co ciekawe na wysokie obroty oczywiście wchodził bez problemu dusił się dopiero po zamknięciu przepustnicy, wszystko na biegu jałowym) pod obciążeniem dopiero z iskrą był problem. Przyczyną uszkodzenia aparatu zapłonowego była kopułka, tak tłumaczył (do tej pory przejechałem 200km.). Jeszcze tylko kable wymienić muszę i powinno być ok!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez voltarus » 2 lip 2010, 23:21

Napiszę krótko:

U mnie było podobnie z tym że czasami lekko szarpał w sensie delikatnie pływały obroty silnik KL, pomogła wymiana czujnika temperatury silnika :D
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6