Mazda zgasła podczas jazdy i nie odpala (626 GE)

Postprzez lukkas_kg » 26 maja 2010, 20:20

Witam, dzisiaj jechalem mazdą rano i :

Wsiadłem jak zwykle, przejechalem 500 metrów i nagle ciezko mi było wrzucic 2 bieg, sekunde poźniej przestalo dzialac wspomaganie wszelkie, zaczął zwalniać i stanął na srodku drogi. Zgasł. Kiedy probowalem odpalic na poczatku tak jakby akumulator byl padniety, po chwili prob juz zaczal cos walczyc, ale obroty nie prszekraczaly 1,5tys, warczał jak traktor i gasł, podpompowywalem gazem ale to nic nei dawało. Udało mi sie na tym warczeniu dojechac 3 metry zeby zaparkowac ale i tak gasł w miedzy czasie.

Pierwsze moje skojarzenie, ze to pompa paliwa, rozebralem tylna kanape wykrecilem te cos co tam plywa w zbiorniku ale wszsyztko chyba ok, zero rdzy itp (co to wlasciwie jest to cos co tak plywa w zbiorniku?) bo pompa to jest chyba obok pod blacha? Aha no ale przy załączeniu zaplonu jest buczenie wiec chyba pompa sprawna?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez roccomistrz » 26 maja 2010, 22:18

zanik iskry (miałem podobnie, jak padły mi kable WN, z tym że odpalał za każdym razem) ?? a może pasek przeskoczył?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez lukkas_kg » 26 maja 2010, 22:21

no ale skoro przy odpalaniu tak jakby zaskakuje dlawi sie i gasnie, to czy to bedzie cos z zaplonem?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Vlad24 » 26 maja 2010, 22:24

rozrząd kiedy robiony?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez lukkas_kg » 26 maja 2010, 22:27

szczerze mowiac – nie wiem

poprzedni wlasciciel mowil ze wymienial sam pasek (nawet kwitek pokazał, a ja od tego czasu jak kupilem zrobilem 12tys), jak wymienialem uszczelke pod klawiatura to sie paskowi przyjrzalem no i faktycznie nie wygladal najgorzej)

aha i jeszcze jedno, pare dni temu pod moim autem byla ogromna kaluza wody, rownomierna nad przodem auta, a wcale nei padalo, mokro bylo tylko pod moim autem, czy to mzoe miec znaczenie?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Hugo » 26 maja 2010, 22:32

lukkas_kg napisał(a): pare dni temu pod moim autem byla ogromna kaluza wody, rownomierna nad przodem auta, a wcale nei padalo, mokro bylo tylko pod moim autem, czy to mzoe miec znaczenie?
Tak i to duże. Sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez roccomistrz » 26 maja 2010, 22:33

wyciek płynu = przegrzany silnik. podaj więcej info na temat auta, przebieg, gaz itd. jak rozrząd nie był robiony to obstawiam że pasek przeskoczył, czemu winny raczej jest napinacz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez lukkas_kg » 26 maja 2010, 22:35

rocznik 96, przebieg 362 tys lub 262 tys, obstawiam ze 362 bo jest bardzo znisczony i praktycznie psuje sie na kazdym kroku

odkrecalem dzisiaj korek od chlodnicy no i tam bylo widac ze cos mokre jeszcze jest na gorze, jutro jak bede mial chwile bo sprawdze czy jest plyn

a jesli stalo sie tak jak mowicie to da sie cos jeszcze uratowac?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez roccomistrz » 26 maja 2010, 22:37

wszystko się da uratować, oprócz zatartego silnika :P
przy tym przebiegu jeśli pompa wody nie była wymieniana to na bank padła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez lukkas_kg » 26 maja 2010, 22:38

a jak sprawdzic czy zatarny silnik, no ale chyba na to wyglada
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez roccomistrz » 26 maja 2010, 22:58

nic się nie martw. sprawdź poziom płynu w chłodnicy, dolej, sprawdź czy znaczniki na rozrządzie się ze sobą pokrywają. spróbuj odpalić. jeśli nie miałeś płynu w obiegu, albo pompa stanęła to głowica Ci napuchła i zatrzymało szklanki.

http://naprawamazdy626.wpaski.com/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez lukkas_kg » 26 maja 2010, 23:00

to teraz jeszcze powiedz jak to zrobic

poziom plynu chlodniczego jak sie sprawdza? (sorry za takie pytanie ale nie mialem z tym do czynienia ;d)

do sprawdzeniua rozrzadu musze zdjac pokrywe tak?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez roccomistrz » 26 maja 2010, 23:08

co do rozrządu podesłałem Ci linka. (ale może lepiej niech Ci jakiś mechanik to sprawdzi)
co do płynu to odkręć korek od chłodnicy i zobacz czy jest płyn. jak nie widzisz go to dolewaj ile wejdzie, może puści Ci bąble.
PS poszukaj wycieku.

PS 2 dużo Ci oleju bierze? (ciekaw jestem jak jest przy takim przebiegu)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez lukkas_kg » 26 maja 2010, 23:20

no to jest plyn bo sprawdzalem tak jak mowisz

jakies 0,4l na 1000km :D
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 29 maja 2010, 20:05

dobra, dzisiaj sie wzialem za to auto i co :

za ktoryms razem prob (z pomoca drugiego auta ZEBY akumulator podladować) odpalilo auto na jeden gar, potem zgaslo, odpalilo itd az w koncu odpalilo na 3 gary a finalnie na weszystkie 4 i taK o to chodzi, troche pochodzil, postawilem jechac. ruszylem do tylu i po chwili juz zgasł. Z powrotem wepchnelismy go. Po kilku probach odpalil znowu chyba na wszystkie, nawet ladnie pracowal, troche co jakis czas pyknal tak ale chodzil. po paru minutach pogazowalem go i chyba troche za ostro bo az do odciecia chyba poszlo i zgasl.

Od tamtej pory kicha. teraz jzu w ogole nie lapie.

wnioski moje ze to cos z wtryskiem paliwa, mozliwe ze zalalem wadliwa benzyne. A co wiecej moze byc?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez roccomistrz » 30 maja 2010, 13:33

świece, przewody, kopułka, palec
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez lukkas_kg » 30 maja 2010, 14:25

świece nowe

nie mam miernika zeby teraz sprawdzic przewody ale sprawdze a palec i kopulke jak sprawdzic?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 31 maja 2010, 21:24

ponoc sprawdzanie miernikiem przewodow mija sie z celem, aczkolwiek u mnie widac ze jeden ejst jakis poklejony a miernikiem i tak sprawdzilem bo 1-2 przewody slabsze od pozostalych
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez roccomistrz » 2 cze 2010, 23:38

to je zmień. i od razu świeczki też.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez roccomistrz » 2 cze 2010, 23:39

daj znać jaka była przyczyna w Twoim wypadku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6