Czujnik położenia wału od MX-3 K8? (626 GE KL Cronos)

Postprzez holkris » 7 maja 2010, 18:18

Witam. Jak w temacie. Mam cronosa 2.5 v6 wywala mi bląd 03 i niema iskry więc prawdopodobnie czujnik polożenia wału padł bo czyszczenie nic nie pomogło :( I teraz pytanko czy będzie mi pasował jeden z czujników od MX3 1.8 v6 do cronosa? A jak nie to skąd taki czujniczek dorwać bo na allegro pustki :(
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez noxes » 7 maja 2010, 18:25

Wydaje mi się że nie będzie pasował. Ewentualnie posprawdzaj oznaczenie(porównaj numery z tych czujników)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Vlad24 » 7 maja 2010, 23:46

sprawdź oporność starego, może kabelek przetarty paskiem, albo zgnił od wilgoci. Może da się go odratować w końcu to tylko cewka na rdzeniu. Chyba ze ci padł fototranzystor w aparacie zapłonowym, bo skoro piszesz ze nie ma iskry to raczej tam. Z tego co wiem to w kl przy uszkodzonym czujniku na wale korbowym iskra będzie.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez pawelc » 8 maja 2010, 07:51

03 to raczej czujnik w aparacie zapłonowym ,02 to ten przy kole pasowym i bez niego autko będzie odpalać bez problemu -w nowszych rocznikach już wyeliminowano już ten czujnik i został tylko w aparacie ,dlatego u Ciebie raczej padł aparat zapłonowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez holkris » 8 maja 2010, 11:32

pawelc napisał(a):03 to raczej czujnik w aparacie zapłonowym ,02 to ten przy kole pasowym i bez niego autko będzie odpalać bez problemu -w nowszych rocznikach już wyeliminowano już ten czujnik i został tylko w aparacie ,dlatego u Ciebie raczej padł aparat zapłonowy

Tak tylko aparat już podmieniłem z pracującego silnika bo też w pierszej kolejności na to stawiałem i dalej nic. A dodam jeszcze że jak odpiołem kostkę od czujnika to nic nie zmieniło i nadal wyskakiwał tylko błąd nr. 03 a powinien się chyba pojawić jeszcze 02... :( Paliwem śmierdzi więc wtryski podają.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez Vlad24 » 8 maja 2010, 15:05

jak wtryski podają to sygnał na cewkę tez powinien być.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez pawelc » 8 maja 2010, 17:59

Vlad24 napisał(a):jak wtryski podają to sygnał na cewkę tez powinien być.


potwierdzam ...
przyjrzyj się konkretnie ,podejrzewam że problem tkwi nie w samym aparacie a wtyczkach do niego idących lub też palcu i kopułce ale skoro podmieniałeś cały aparat to nie to ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez holkris » 8 maja 2010, 20:41

czyli jak wtryski podają to czujnik wału jest ok ? A jest możliwe że sam spaprałem ten drugi aparat? :|
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez pawelc » 9 maja 2010, 06:48

a słyszysz pompę paliwa ? ,zrób taki mały test podłącz jeden z aparatów na zewnątrz bez wkładania go w głowice czyli same wtyczki ,włącz zapłon i przekręć ręką za tą płetwę ,i podczas kręcenia niech ktoś siedzi w środku i niech słucha czy słychać pompę jeżeli słychać tzn. że czujnik w aparacie jest ok ,i sprawdź czy faktycznie nie ma iskry przy kręceniu ręcznie -bo według mnie po Twoim teraz przedstawieniu sprawy to wygląda na rozrząd ,ewentualnie pęknięty wałek,itp .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez holkris » 9 maja 2010, 17:14

pawelc napisał(a):a słyszysz pompę paliwa ? ,zrób taki mały test podłącz jeden z aparatów na zewnątrz bez wkładania go w głowice czyli same wtyczki ,włącz zapłon i przekręć ręką za tą płetwę ,i podczas kręcenia niech ktoś siedzi w środku i niech słucha czy słychać pompę jeżeli słychać tzn. że czujnik w aparacie jest ok ,i sprawdź czy faktycznie nie ma iskry przy kręceniu ręcznie -bo według mnie po Twoim teraz przedstawieniu sprawy to wygląda na rozrząd ,ewentualnie pęknięty wałek,itp .

Pasek cały , wałek cały...zdiołem pokrywe zaworów, pompka paliwa pracuje... jedno pytanko jak rozrząd będzie przestawiony to iskry też nie będzie? Bo w innych autach iskra jest tylko nie odpala lub dzieją się inne ciekawe rzeczy... aha palec i kopółka nówki... Jakieś pomysły????? <co?>
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez holkris » 11 maja 2010, 19:49

Witam problem rozwiązany madzia już gada :) :) :) Powodem problemów nie był czujnik tylko brak masy na wiązce obok chłodnicy <glupek2> Dziękuje wszystkim za pomoc ;)
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 15:30
Posty: 47
Skąd: Mszczonów/Mazowieckie
Auto: Srebrna Magda 626 Ge 2.0 16v z1996r.

Postprzez >>MX3 » 18 lip 2010, 16:01

witam mam problem z moją madzią 2.5v6 zaczelo sie że przy prędkości 70 i dodaniu gazu silnik gasł aż w końcu wogóle nie chce odpalić proszę o pomoc
>>MX3
 

Postprzez KoKo » 18 lip 2010, 22:57

Czujnik od MX-3 K8 jest taki sam jak w 626 KL. Czytalem na forum wypowiedzi ze jak odlączymy ten czujnik (mowa o tym przy wale) to auto nie odpali. Jak mojemu bratu przeskoczył rozrząd w KL, to nie szło jechać. Dopiero jak odlaczylismy w/w czujnik to auto jeździlo 90% lepiej. Mial minimalnie niestabilne obroty ale podczas jazdy wszystko bylo ok. Tylko jak podlączylismy czujnik to ledwo o wlasnych silach chodzil na wolnych obrotach. Więc nie koniecznie jak padnie wam czujnik to auta nie odpalicie, bo jak sam sie przekonalem bez niego chodzi calkiem calkiem... Tyle OT :D Ale czujnik od K8 pasuje do KL na 100%
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6