Jakie przewody zapłonowe (626 GE)

Postprzez krz5yn » 26 sty 2012, 21:21

w Lublinie zamiennik NIPPARTS 189zł natomiast orginał NGK 297 zł także nie ciekawie.
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez szumki44 » 26 sty 2012, 22:34

ja biore http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-sp ... 90494.html
ale to za 3 miesiace jak wroce z USiA (moze tam cos ciekawszego dostane) a swiece Pulstar Pulse Spark Plugs. co do kabli to sadze ze tylko ladnie wygladaja ale nowe to nowe;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez yaro626 » 27 sty 2012, 10:22

krz5yn napisał(a):w Lublinie zamiennik NIPPARTS 189zł natomiast orginał NGK 297 zł także nie ciekawie.
A gdzie pytałeś,ja rok temu kupowałem NGK w Carspeed za 180zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez krz5yn » 27 sty 2012, 16:09

Dzwonilem do Niedziałka tam podali mi ten kosmos. Widzisz kolego nawet nie pomyślałem o Carspeed a nieraz tam kupowałem;) narazie połatałem swoje aby tylko i juz zamowiłem NGK na allegro. Ale dobrze ze przypomniałeś Carspeed, mam całkiem niedaleko a zapomniałem na śmierć. Dzieki yaro626!
Ride or Die......
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 23:54
Posty: 290
Skąd: LU
Auto: 626 GE 2.0 FS '92

Postprzez noviceer » 1 lut 2012, 12:55

Witam ja mam założone w GE janmor polski , ojciec w gf ma janmor , w 2.5 mx-6 koldze założyłem janmor koszt koło 110zł dostępne w autoland ja mam już je 4 lata , auto jeździ na gazie nie widze sensu przepłacanai za ngk Pozdrawiam
V6
Początkujący
 
Od: 27 gru 2004, 00:52
Posty: 15
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 93r

Postprzez Szisz » 27 lut 2012, 19:23

Ja mam Boscha`a i wszystko działa jak należy :D
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 15:20
Posty: 23
Skąd: Sobolew, mazowieckie
Auto: Mazda 626 GE 2.0FS

Postprzez noxes » 27 lut 2012, 22:44

Ja z janmorem mam nie miłe wspomnienia. U niedziałka to tylko na firme mają tanio :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Mysza » 12 kwi 2016, 22:03

Jaki model przewodów zapłonowych idzie do GEA 2.0 FS2 97 rok? Kapturki na fajkach świec kwadratowe, końcówki na kopułkę wszystkie 4 kątowe, aparat Mitsubishi po 94 roku. Mam problem z doborem, katalogi kłamią.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Diabeł » 12 kwi 2016, 23:38

Jak miałem 626 GE to wymieniłem przewody 3 razy z czego raz się wykosztowałem i zakupiłem oryginały w serwisie i mogę tylko powiedzieć ze było warto, ponad 80000 km na gazie i działały bez zarzutów-dalej nie wiem bo sprzedałem samochód
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez dgolf » 13 kwi 2016, 07:31

Te NGK z Allegro, jak już pisałem wytrzymują ponad 100.000 na LPG ale po kilkukrotnym założeniu i zdjęciu ich ze świecy ma się wrażenie jakby końcówki miały się za chwile rozpaść. Teraz mam świeże i musiałem się namęczyć żeby wskoczyły mi na świece. Było słychać klik, jak podniosłem rękę to znów klik i zeskoczyły :/
P.S. Kupiłem na alledrogo za chyba 47zł przewody Magneti Marelli wraz ze świecami BOSCH do Punto. Świece made in Russia i Punciak na nich szarpał jak cholera, wpakowałem więc stare DENSO i śmiga – mądra besti@ :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez jarek43_16 » 16 kwi 2016, 20:17

Dwa lata temu kupiłem NGK w sklepie motoryzacyjnym, nie allegro, za 200zł i jak się przyśpieszło tak trochę mocniej to szarpało, zareklamowałem, dali takie same i od dwóch lat, ponad 30 000 km nic z nimi się nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez gregory65 » 16 gru 2018, 19:22

Witam.

Może niepotrzebnie odgrzewam temat kabli WN, gdyż jeżdżących 626 GE jest coraz mniej, lecz podzielę się dokonanymi pomiarami i może ktoś skorzysta z tej wiedzy z mając podobnym silnikiem z Mazdę 323 lub Premacy.

Zacznę od objawów jakie przytrafiły się mojej Maździe (1.8 90km Pb & 5,5 roku & 118k km przejechane na LPG):
– chwilowe "gubienie zapłonu" na jednym cylindrze i mocne wibracje silnika oraz spadek wolnych obrotów z 800 na ok. 600.
– przewody wysokiego napięcia chyba jeszcze oryginalne :-o
– świece NGK V-LINE BKR6E-11 6465 wymieniane regularnie, obecny przebieg 13k km

Korzystając z podpowiedzi na tym wątku
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=30678
zmierzyłem multimetrem UNI-T UT-213C oporność oryginalnych przewodów i porównałem ich kondycję dla dopuszczalnej oporności 16kOhm/mb kabla WN

cylinder /długość kabla/ oporność dla 16 kOhm/ oporność faktyczna – zmierzona
1 / 63cm / 10,08 kOhm / 12,05 kOhm – kabel przekraczający normę
2 / 55cm / 8,80 kOhm / 7,50 kOhm
3 / 41cm / 6,56 kOhm / 5,85 kOhm
4 / 34cm / 4,44 kOhm / 4,40 kOhm

Celem ułatwienia przeskoku iskry przy mieszance LPG zmniejszyłem fabryczny odstęp pomiędzy elektrodami na świecy z 1,1mm na zalecane do LPG 0,9mm (wcześniej zawsze jeździłem na fabrycznej przerwie 1,1mm). Zmiana odrobinkę "przypudrowała" problem gubienia zapłonu na jednym cylindrze, gdyż generalnie problem zniknął, ale sporadycznie na wolnych obrotach potrafił silnik zadygotać.

Po wymianie przewodów WN na NGK RC-ZX29 obroty silnika wróciły do normy i silniczek ładnie cyka jak na swoje 313k km :–)

Dla ułatwienia podjęcia decyzji o konieczności wymiany przewodów podam wykonane pomiary oporności NOWYCH przewodów NGK RC-ZX29
cylinder /długość katalogowa/ długość samego przewodu/ oporność faktyczna
1 / 61cm / 57cm / 5,77 kOhm
2 / 59cm / 55cm / 5,39 kOhm
3 / 45cm / 41cm / 4,43 kOhm
4 / 43cm / 39cm / 4,10 kOhm

Porównując oporność nowych kabli WN wyszło, że oprócz kabla z 1-go cylindra pozostałe kable też się "już kończyły"

Od razy zaznaczę, że wg katalogu NGK dla mojej 90km Madzi dedykowane powinny być kable RC-ZX49, o długościach: 54cm, 44cm, 32cm i 30cm
https://www.ngkntk.com/pl/wyszukiwarka- ... ZX49/4417/
lecz te przewody były ZA KRÓTKIE i musiały by zostać zmontowane po najkrótszym przebiegu nad osłoną kolektora wydechowego i przez co by się mocno nagrzewały.

Natomiast przewody NGK RC-ZX29 da się sensownie ułożyć, choć kabel 1 i 2 jest kilka centymetrów krótszy od oryginalnego i dodatkowo kable 2 i 4 mają proste fajki od strony aparatu zapłonowego.

Oryginalne kable
IMG_20181214_184622.JPG


Kable NGK RC-ZX29
Załączniki
IMG_20181215_154221.JPG
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 12:24
Posty: 2
Auto: Mazda 626 GE 1.8 bp & LPG 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6