Kopci przy rozruchu (626 GE FS)

Postprzez frankiliki » 17 mar 2010, 17:42

witajcie.Cos niedobrego dzieje moim silniku FS. po wymianie oleju mobil 10w40ktore miala miejsce jakis tydzien dzisiaj zauwazylem ze przy rozruchu rano strasznie kopci przez chwile potem jest wszystko ok przed wymiana nie bylo takiego problemu. dodam takze ze idiota ktory wymienial olej przelal go i jest w tej chwili 1cm ponad ''F'' full.skasowal mnie za 4litry. pytanie teraz jest takie: ile oleju powinno byc zalane? i czy przelanie moze powodowac takie kopcenie. mazda nie brala oleju przed wymiana
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez kera » 17 mar 2010, 18:32

kolego prawie sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie
musisz upuścić oleju bo jest go za dużo prawidłowo powinno go być teoretycznie pomiędzy stanami min-max a praktycznie 2/3 stanu.
Kopcenie jest w tym momencie naturalnym oleju jest zadurzo w silniku dlatego jest on przepalany ponieważ nie jest on zbierany z cylindrów i zostaje w komorze spalania dlatego kopci w skrajnym przypadku gdyby oleju było bardzo za dużo korbowody mogły by podczas startu silnika uderzyć w lustro oleju co mogło by się skończyć uszkodzeniem wału i korbowodów jaki całego silnika .
Po to jest bagnet by monitorować ilość oleju jak będzie zamało zatrzesz silnik jak będzie za dużo też go zniszczysz .
Musisz opuścić troszkę tego oleju korkiem w misie olejowej a gościa który ci to zrobił powinieneś [tiiit]... jak psa . Za coś takiego powinien być bity i bzykany
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez frankiliki » 17 mar 2010, 20:31

aha troche sie uspokoilem. pomimo to oddajac auto w ''profesjonalne rece'' powinna byc profesjonalna robota a tu taki cyrk ktos radzil mi zeby odessac olej przez otwor w ktorym jest bagnet. a i jeszcze jedno ile dokladnie w litrach powinno sie wlac oleju zeby byl odpowiedni stan bo fakture mam i chce miec dowody na to ze to oni spieprzyli sprawe i dsysanie oleju oni musze zrobic i ewentualne szkody jakie mogly wyniknac
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez dyszel » 17 mar 2010, 21:25

Jeden temat niżej niż twój, wystarczy popatrzeć, 3 litry leje się przy wymianie oleju i sprawdza stan powinno być max. Katalogowo wchodzi 3,5 litra ale nigdy tyle się nie leje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez kera » 17 mar 2010, 21:35

katalogowa ilość oleju wchodzi jak silnik jest suchy czyli np. po remoncie i niema nigdzie w nim oleju wtedy wejdzie 3,5l a praktycznie tak jak napisał kolega wlewasz i patrzysz na bagnet aż osiągnie stan
Co do odsysania przez bagnet życzę powodzenia i cierpliwości
Kera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2009, 14:13
Posty: 289 (1/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE-FP 1.8 16V 96r.
Mazda 6 GG/GY 2004r. Kombo 2.0 PB/LPG

Postprzez frankiliki » 29 mar 2010, 17:25

odswiezam temat> panowie tak jak pisalem mechanik przelal olej. w tej chwili stan jest w normie pomiedzy kreskami. ale gdy dokrecam silnik do ok5500obr pojawia sie niebieski dym.wczesniej tego nie bylo. czy z powodu przelania oleju mogly pasc uszczelniacze zaworowe?? jaki jest ewentualny koszt wymiany w FSie?? dzieki
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez noxes » 29 mar 2010, 18:40

Koszt wymiany uszczelniaczy? To kwalifikuje się i uszczelka pod głowicą do wymiany i jej planowanie, koszt około 1000zł Moim zdaniem to pierścienie się odzywają jak kopci przy rozruchu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 12 cze 2011, 17:50

frankiliki napisał(a):odswiezam temat> panowie tak jak pisalem mechanik przelal olej. w tej chwili stan jest w normie pomiedzy kreskami. ale gdy dokrecam silnik do ok5500obr pojawia sie niebieski dym.wczesniej tego nie bylo. czy z powodu przelania oleju mogly pasc uszczelniacze zaworowe?? jaki jest ewentualny koszt wymiany w FSie?? dzieki


A po co kręcisz silnik do takich obrotów? <co?> ja bardzo ale to bardzo rzadko przekraczam 3000 i to tylko wtedy jak się zapomnę <lol> Co do kopcenia mam ten sam problem. Mam wlane 3,5 l oleju. Nie wiedziałem co jest nie tak ale już wszystko jasne :)
P.S. Kolega noxes pewnie mnie wyśmieje że taką jazdą zamulam silnik ;)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez tadziol » 12 cze 2011, 21:24

noxes napisał(a): Moim zdaniem to pierścienie się odzywają jak kopci przy rozruchu.

jedyna słuszna uwaga spośród wszystkich poprzednich.
tym bardziej,że stało się to po wymianie oleju
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lukasz2387 » 12 cze 2011, 22:14

dyszel85 napisał(a): 3 litry leje się przy wymianie oleju i sprawdza stan powinno być max. Katalogowo wchodzi 3,5 litra ale nigdy tyle się nie leje.

Nie wiem może mam coś z silnikiem, ale zawsze jak zmieniam, u siebie olej, to dokładnie wchodzi 3,5l, i na bagnecie jest równiutko na Full

tadziol napisał(a):
noxes napisał(a): Moim zdaniem to pierścienie się odzywają jak kopci przy rozruchu.

jedyna słuszna uwaga spośród wszystkich poprzednich.
tym bardziej,że stało się to po wymianie oleju

Dokładnie <spoko>
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 12 cze 2011, 22:16

lukasz2387 napisał(a): tadziol napisał(a):

noxes napisał(a): Moim zdaniem to pierścienie się odzywają jak kopci przy rozruchu.


jedyna słuszna uwaga spośród wszystkich poprzednich.
tym bardziej,że stało się to po wymianie oleju


Dokładnie <spoko>

Dziękuję za słowa uznania <piwo> :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 21 lis 2011, 11:36

Jeśli nie kopcił przed wymianą a oleju było powyżej max. to pewnie poprzedni właściciel włał jakiegoś motodoctorka aby pozbyć się auta. Czuję się poprostu oszukany <zawstydzony> Jakbym go teraz spotkał to bym go za ch...a powiesił <cisza>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez johny2007 » 21 lis 2011, 21:07

ja zauwazyłem narzie ze czym gorszy olej tym niej dymi.... chociaz nie mozna zabardzo mineralnego do mazdy bo hydrauliczne popychacze i gorsze smarowanie na zimnym silniku i gorszy start... to tez myslałem nad takim rozwiazaniem.... napewno zmniejszy dym ale przydało by sie spróbowac..... :D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 21 lis 2011, 22:49

Zalej mineralnym już mu nic nie zaszkodzi.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 22 lis 2011, 12:07

Tak właśnie myślałem :D dziś lub jutro zmienię olej.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez johny2007 » 22 lis 2011, 22:28

napisz na jaki i jakie odczucie :)
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez jacekasot » 22 lis 2011, 22:36

Olej dziś został wymieniony na castrola 15W40. Rano będę wracał z pracy i będę widział jakie efekty, mam nadzieję że te kopcenie choć trochę będzie mniejsze.

Dziś dymek wydawał się mniejszy, myślę, że z każdym kolejnym odpalaniem będzie coraz lepiej...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez jacekasot » 27 lis 2011, 16:31

Czasem można przegonić autko ale żeby cały czas przypier*****? Oj, to chyba jest niezbyt dobre dla żywotności silnika.
Dziś rano po pracy nie dość że chmura dymu była wielka i utrzymywała się z 5 minut to po wyjeździe na drogę pobliczną, we wstecznym lusterku poprostu zniknął mi horyzont z oczu :D wstyd jak nie wiem <nie powiem>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez lukkil » 30 lis 2011, 16:37

moim zdaniem zalałeś za gęsty olej – wiadomo silnik masz do remontu i nic mu już nie zaszkodzi – ja bym wlał syntetyk 5W – może to zabrzmi paradoksalnie :) ale powinien przestać w ogóle tak dymić przy odpalaniu jak na tym mineralnym <oczko>
pozdro
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez sebek-71 » 30 lis 2011, 16:54

lukkil napisał(a):moim zdaniem zalałeś za gęsty olej – wiadomo silnik masz do remontu i nic mu już nie zaszkodzi – ja bym wlał syntetyk 5W – może to zabrzmi paradoksalnie :)

Tak,tylko jeszcze musiałby kupić galon oliwy na dolewki... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: michtal18 i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6