Klekotanie po wymianie klocków i tarcz tył (626 GE FS)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukkas_kg » 10 mar 2010, 14:52

Witam, jestem po wymianie klocków i tarcz z tyłu mojej Madzi.

Najpierw wymieniłem same klocki do starych tarcz, ale były one zjechane nierówno i w lewym kole już metal się wżynał w tarcze, po tej wymianie po przejechaniu jakiegos dystansu z lewego koła dochodziło straszne chrobotanie , które ustepowało po wcisnięciu hamulca nożnego lub chociaz na jeden zabek recznego

Pomyslalem, ze to wina tych tarcz i wymieniłem je wczoraj

Sama wymiana nie przysporzyła wielu kłopotów, jednak po złożeniu wszystkiego, uregulowaniu ręcznego imbusem i przejechaniu ok. 20km z prędkością ok.100 na godzine znów pojawiło się chrobotanie.

No i teraz nie wiem? Tarcze są nowe, klocki sa nowe i a chrobocze nawweet przy najmniejszej predkosci, przy skręcaniu nie ma takiego halasu.

Jakies pomysly?
Ostatnio edytowano 3 kwi 2010, 16:52 przez lukkas_kg, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 10 mar 2010, 16:30

Jeżeli założyłeś nowe tarcze do starych klockow to chrobotanie jest spowodowane tym że klocki ułożyły sie już do tych starych tacz i teraz jak założyłeś nowe tarcze to powierzchnia cierna klockow jest inna niż tarczy. musisz poprostu poczekać aż sie dotrą. Ale jest jeszcze jedna opcja łożysko. jak bedziesz brał łuk w lewo i bedzie ciszej niż przy braniu łuku w prawo to łożysko w lewym kole do wymiany.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 10 mar 2010, 18:01

ale mozliwe ze lożysko sie zuzyło przy wymianie klockow?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 10 mar 2010, 19:02

Łożysko sie nie skończyło dlatego że wymieniłeś klocki tylko poprostu przyszedł na nie czas. Jak kiedyś wymieniałem sprzegło i auto stało tydzień to po zrobieniu auta i odpaleniu pojeżdziłem 2 dni i alternator mi sie rozłeciał.
Jeszcze może tak byc że klocki nie wracają zapieczone są prowadnice zacisku albo tłoczek jak guma osłaniajaca jest dziurawa. Najpierw sprawdz sobie auto na łukach. łuk w lewo ciszej a łuk w prawo głosniej to łozysko do wymiany. Przy skrecie w prawo cieżar auta przenosi się na lewo strone i obciąża łożyska w lewych kołach i dlatego głosniej wyje no i na odwrót łuk w lewo prawe koła obciażona.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 10 mar 2010, 19:35

sprawdze jak z tymi zakrętami

prowadnice rzekomo mialem wymieniane przy regeneracji zacisków, ale zapłaciłem 150 zł a jedyna roznica jaka zauwazylem to nowe oslonki prowadnic

a czy tłoczek da rade wyjąc? i jak to zrobic?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 10 mar 2010, 20:10

Da rade wyciągnąc tylko pózniej trzeba odpowietrzac układ hamulcowy. ale jezeli masz dobre gumy na tłoczkach to nie powinien sie zapiec. jezeli ktos ci regenerowł to napewno wymienili te osłony tłoczkow
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 10 mar 2010, 22:00

na zimnych kołach nic nie bylo slychac, rozpedzilem sie troche za miastem i zaczelo chrobotać, potem pohamowałem ostrzej i przestało poki co
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 10 mar 2010, 22:05

To całkiem możliwe że klocki sie docieraja do nowej tarczy. Jak zalożyłeś nowe klocki na stare tarcze to klocki dotarły się do starych tarcz które mają rowki wyżłobienia itd. Póżniej założyłeś te same klocki na nowe tarcze które są gładkie,proste wtedy klocek nie styka sie całą powierzchnią do tarczy tylko jakąś cześcia. Jeżeli to o czym pisze to nie musisz sie martwić, klocek sie dotrze i bedzie miodzio;–)
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 10 mar 2010, 22:11

z tym, że na tym zestawie (nowe klocki, stare tarcze) jezdzilem tydzien no ale ze 150km wyszło, glownie trasa

zobacze za jakis czas i bede dawał znać na forum na biezaco
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez Grzyby » 12 mar 2010, 13:51

Sprawdź czy osłony tarcz nie są za blisko samych tarcz, ewentualnie odegnij je trochę ręką.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukkas_kg » 12 mar 2010, 20:50

osły są spruchniałe, nawet gdyuby ocierały to by nie robily takiego halasu moim zdaniem

dzisiaj juz mniej razy bylo slychac, po tym weekendzie zobacze teraz bo znow mala trase mam do przejechania
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 30 mar 2010, 20:44

zapomnialem napisać, że problem się rozwiązał po dokreceniu imbusa od rewcznego o pol obrotu.

natomiast mam inne pytanie, czy tarcze w GE są przykrecane do piasty, czy tylko trzyma je zacisk? u mnie nie bylo srubek, aby skrecic z piasta, ba otwory nawet nie pasują i teraz nie wiem, bo prawa tarcza lekko brakuje jej docisniecia i stuka i teraz nie wiem czy powinny byc przykrecone, czy sa zle zalozone ze stuka
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 30 mar 2010, 22:56

U mnie sa nie przykręcone dociskają sie jak przykręcam koło i jest wszystko miodzio żadnych stuków.
A kiedy ona Ci stuka?
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 30 mar 2010, 23:13

podczas jazdy

po zdjeciu kola wyglada to tak, ze jak patrzac: zacisk jest z lewej strony u góry to z prawej strony mozna jeszcze lekko tarcze docisnac, tak jakby byla zalozona krzywo, czym to moze byc spowodowane? zaciski byly regenerowane przeciez, klocki sa nowe, tarcza tez

dzisiaj dokrecilem kolo na fest i narazie stuki sa jakby stłumione, wczesniej po zdjeciu kola, szpilki mozna bylo przesuwac w prawo i w lewo, ale po zdjeciu tarczy są nieruchome
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 30 mar 2010, 23:35

Po zdjeciu kola tarcza będzie Ci się ruszała, będzie krzywo itd. ponieważ nie jest w żaden sposób zamocowana, trzymają ją tylko klocki/ docisk. Jak dokręcasz koło to tarcza jest dociskana do piasty. Wychodzi na to że jeżdliłeś na nie dokręconym kole. a jakie kolego masz nakrętki do kół? takie ze stożkiek od trony koła czy zwykłe, płaskie?
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 30 mar 2010, 23:45

mam nakretki ze stozkiem

no tak, ale z drugiej strony sa przeciez tak samo zamontowane i przykrecone i jakos tam szpilki się nie ruszają?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 00:00

Powiem Ci szczerze że nie wiem o co dokładnie chodzi. szpilki ruszają się w piaście?? Z tego co napisałeś w poście wyżej to wnioskuje że poprostu Ci się wydaje że one się ruszają. Jak masz założona tarcze i ona jest nie jest przykręcona do pisaty to jak ruszasz szpilkami wtedy tarcza stoij w miejscu bo klocki ją trzymają a szpilki się ruszaja razem z piasta. Jeżeli dobrze zrozumiałem to co napisałeś to jest wszystko w pożądki. dokrec dobrze kolo i będzie ok ( dobrze nie znaczy mocno bo albo przeciągniesz lub zerwiesz gwint a jak aluminiowe felgi to pózniej ciężko będzie je odkręcic ). Koło dokręcaj po przekątnej wtedy lepiej sie dociągnie i ułoży.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez wojtek79 » 31 mar 2010, 00:04

Jak dokręcisz koło spradz rękoma czy jest sztywno , czy niema luzów. Nie zaciągaj recznego. Jeszcze jest jedna możliwośc, w miejsce w które wsówa sie klocki na zacisk powinny byc takie blaszki, może ich niema i klocki w trakcie jazdy są luzne i stukaja delikatnie, ale myśle że to aż tak bardzo nie jest słyszalne wewnatrz auta w trakcie jazdy, choc kto wie.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez lukkas_kg » 31 mar 2010, 00:07

no wiec dzisiaj dokrecilem tak jak mowisz, ale mam wrazenie ze dalej mi cos tam stuka :/

bo to stukanie wczesniej przypominalo wlasnie dzwiek uderzenia tarczy o szpilki "tyk tyk tyk tyk tyk tyk"

ale dalej mnie meczy czemu w drugim kole jest wszystko ok ? ;/

a jeszcze jedno, skoro zaciski byly regenerowane to na logike, jesli wciskam pedal hamulca to tłoczek powinien wychodzic? a przy zakladaniu zacisku z klockami, musialem imbusem dokrecic zeby kllocki nie latały, bo jak pompowalem noznym hamulcem to nie wysuwał sie :/ czyzby przy regenerowali zrobili mnie w wala?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Postprzez lukkas_kg » 31 mar 2010, 00:09

przypomnialo mi się jeszcze, że odczuwać zaczalem stukniecie i przy zmianie biegu, ale nie wiem czy to nie z zawieszenia
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 05:16
Posty: 171
Auto: 626 GE 1.8 96'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6