Pływające obroty + zimna chłodnica = zapowietrzony układ chłodzenia
Strona 1 z 1
Witam, mam problem dotyczący obrotów. Krótko opiszę: po nagrzaniu silnika – na jałowym biegu obroty pływają od 1000 do 2000. Mimo uzupełnienia płynu sytuacja nie zmieniła się. Dodam, że chłodnica jest zimna, a wskaźnik temperatury wychylony jest ponad połowę .Dzięki za porady.
Gard pozdrawia.
- Od: 2 mar 2005, 17:55
- Posty: 12
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 626 1.8 16V FP 96r.
Witam kolegę!
Też tak miałem... Brakowało duużo płynu(dolałem, odpowietrzyłem, wymieniłem przeciekającą pompę wodną ). Coś mi się wydaje, że układ jest ciągle zapowietrzony. Dolewałeś płynu do zbiorniczka wyrównawczego, czy bezpośrednio do chłodnicy? Pozatym to może być wina czujnika/termotatu etc. , ale to już gdybanie. Sprawdź czy aby na pewno masz dość płynu i odpowietrzoną instalkę, potem będzie się można zastanawiać nad innymi przyczynami.
Pozdrawiam
Kamil
Też tak miałem... Brakowało duużo płynu(dolałem, odpowietrzyłem, wymieniłem przeciekającą pompę wodną ). Coś mi się wydaje, że układ jest ciągle zapowietrzony. Dolewałeś płynu do zbiorniczka wyrównawczego, czy bezpośrednio do chłodnicy? Pozatym to może być wina czujnika/termotatu etc. , ale to już gdybanie. Sprawdź czy aby na pewno masz dość płynu i odpowietrzoną instalkę, potem będzie się można zastanawiać nad innymi przyczynami.
Pozdrawiam
Kamil
- Od: 17 lut 2005, 12:06
- Posty: 57
- Skąd: Ostrów Maz ...
- Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro
Dolałem do chłodnicy ok.0,5 l płynu tyle tylko weszło.Po odpaleniu ,gdy silnik jest zimny to wszystko jest OK. , a gdy jest już gorący to obroty zaczynaja pływać – na luzie. Silnik jest gorący, bo załącza się wentylator, a chłodnica jest nadal zimna. Dzięki za porady.
Gard pozdrawia.
- Od: 2 mar 2005, 17:55
- Posty: 12
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 626 1.8 16V FP 96r.
Witam Ponownie!
gard nie wiem co to może być jeszcze, bo sam mam moją 626 od niecałych 2 tygodni, ale miałem identyczny problem. Poprzedni właściciel nie zaglądał długi czas pod maskę. Kupiłem Madzię, a kiedy dojechałem do domu ( jakimś cudem), auto zaczęło marudzić, pływanie obrotów, kłopoty z LPG... Kolega Smirnoff ( dzięki mu za to stokrotne) od razu polecił, żeby sprawdzić poziom płynu. Najpierw dolałem ok 1 litra, po jakimś czasie sprawdziłem i zacząłem znowu dolewać w sumie weszło ok 3 litrów płynu!... następnego dnia pojechałem do mechanika, okazało się jak pisałem, że pompa przecieka i jest do wymiany (kosztowało mnie to 250PLN) chłopaki zamontowali uzupełnili płyn i od tej pory jest ok. ( Najdziwniejsze jest to, że auto mając niewiele więcej ponad połowę płynu nie grzało się... wiatrak włączył się tylko raz).
Pozdrawiam
Kamil
P.S Proponuję uzupełnić profil/ temat o informację jakiej 626 jesteś właścicielem konkretnie ( rodzaj silnika etc.). To ułatwi wielu forumowiczom udzielenie Ci pomocy.
gard nie wiem co to może być jeszcze, bo sam mam moją 626 od niecałych 2 tygodni, ale miałem identyczny problem. Poprzedni właściciel nie zaglądał długi czas pod maskę. Kupiłem Madzię, a kiedy dojechałem do domu ( jakimś cudem), auto zaczęło marudzić, pływanie obrotów, kłopoty z LPG... Kolega Smirnoff ( dzięki mu za to stokrotne) od razu polecił, żeby sprawdzić poziom płynu. Najpierw dolałem ok 1 litra, po jakimś czasie sprawdziłem i zacząłem znowu dolewać w sumie weszło ok 3 litrów płynu!... następnego dnia pojechałem do mechanika, okazało się jak pisałem, że pompa przecieka i jest do wymiany (kosztowało mnie to 250PLN) chłopaki zamontowali uzupełnili płyn i od tej pory jest ok. ( Najdziwniejsze jest to, że auto mając niewiele więcej ponad połowę płynu nie grzało się... wiatrak włączył się tylko raz).
Pozdrawiam
Kamil
P.S Proponuję uzupełnić profil/ temat o informację jakiej 626 jesteś właścicielem konkretnie ( rodzaj silnika etc.). To ułatwi wielu forumowiczom udzielenie Ci pomocy.
- Od: 17 lut 2005, 12:06
- Posty: 57
- Skąd: Ostrów Maz ...
- Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro
W górnym pasku Manu jest taka czarodziejska funkcja
nazywa sie SZUKAJ
Problemy te były wielokrotnie wałkowane i chyba wątek falujących obrotów wraca jak żaden inny.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
to tylko 3 sztuki z ciekawszych. Poczytaj inne napewno wiele ciekawych rzeczy sie dowiesz związanych z twoim problemem
nazywa sie SZUKAJ
Problemy te były wielokrotnie wałkowane i chyba wątek falujących obrotów wraca jak żaden inny.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
to tylko 3 sztuki z ciekawszych. Poczytaj inne napewno wiele ciekawych rzeczy sie dowiesz związanych z twoim problemem
mam to samo, ale u mnie występuje to z winy (chyba) nieszczelnej instalki LPG, mam teraz w bagażniku butelkę z plynem hehe, doleje i przechodzi, ALE jesli u ciebie nie przechodzi, silnik jest gorący a chlodnica zimna wskazuje to na termostat ( jednak czynnosc pierwsza: na zimny slinik dolej plynu do CHLODNICY na maxa, no i w zbiorniku tez sprawdz stan)
- Od: 29 gru 2003, 16:43
- Posty: 187
- Skąd: Kraków
- Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI
gard napisał(a):hłodnica jest zimna, a wskaźnik temperatury wychylony jest ponad połowę .Dzięki za porady.
Czy ogrzewanie działa w porządku? czy marzniesz w aucie?
Jedna z przyczyn to zapowietrzony układ chłodzenia – druga uszkodzona pompa wody, trzecia uszkodzony termostat. Na początek proponuję wyjąć termostat i wykluczyć ta przyczynę, dopiero w ostateczności zabbierałbym się za pompę wody – ani to łatwe ani przyjemne.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
zapowietrzony układ 100% – odpowietrz górą tj. w najwyższym punkcie którym jest ... regulator wolnych obrotów znajdujący się na przepustnicy (i taki cienki gumowy wężyk wchodzący w niego) – jak rozgrzejesz auto na maxa to go (wężyk) ostrożnie czymś wyciągnij z króćca żeby się nie poparzyć – jak poleci para tzn. że zapowietrzony. Odpowietrzyć tamtędy i uzupełniać płyn aż do zalania układu. Jeżeli to nie to to się poddaję (ale miałem tak samo jak opisujesz)
pozdrawiam ;o)
- Od: 15 kwi 2004, 09:34
- Posty: 23
- Skąd: Ozimek woj. opolskie
- Auto: Ford Probe 2.0 16V
witam a mi sie chyba ciagle zapowietrza i juz sam nie wiem ktoredy
plynu co jakis czas brakuje w ukladzie a z wyrownawczego nic nie zaciaga
kiedys mi ktos powiedzial ze jak silnik cieply i na gle odkrece korek na gorze chlodnicy i jak strzeli jak z armaty woda to znaczy ze zapoweitrzony , zrobilem tak i jak jeblo na 2 m do gory trysl plyn, czyli wyglada na to ze jednak zapowietrza sie przewiduje juz oszczelke pod glowica co o tym myslicie
plynu co jakis czas brakuje w ukladzie a z wyrownawczego nic nie zaciaga
kiedys mi ktos powiedzial ze jak silnik cieply i na gle odkrece korek na gorze chlodnicy i jak strzeli jak z armaty woda to znaczy ze zapoweitrzony , zrobilem tak i jak jeblo na 2 m do gory trysl plyn, czyli wyglada na to ze jednak zapowietrza sie przewiduje juz oszczelke pod glowica co o tym myslicie
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
Witam. Temat stary, ale nie umiem odpowieczyć układu. Jeden dzień jest dobrze po odpiwietrzeniu a na drugi dzień już jest zapiwietrzony, jak otwieram korek to jedna 50 płynu trzeba dolać. Dziś sprawdzałem jak z pracy przyjechałem to chłodnica zimna :–( ale dodam, że nagrzewnica grzeje bardzo dobrze, bo zaraz w aucie robi się ciepło. Ktoś może zna przyczynę co może dolega mojej Madzi?
Mazda gf 136 km
Mazda gf 136 km
-
tomaszek423
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6