Pływające obroty + zimna chłodnica = zapowietrzony układ chłodzenia

Postprzez gard » 2 mar 2005, 18:13

Witam, mam problem dotyczący obrotów. Krótko opiszę: po nagrzaniu silnika – na jałowym biegu obroty pływają od 1000 do 2000. Mimo uzupełnienia płynu sytuacja nie zmieniła się. Dodam, że chłodnica jest zimna, a wskaźnik temperatury wychylony jest ponad połowę .Dzięki za porady.
Gard pozdrawia.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2005, 17:55
Posty: 12
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 626 1.8 16V FP 96r.

Postprzez Kamil T » 2 mar 2005, 18:26

Witam kolegę!
Też tak miałem... Brakowało duużo płynu(dolałem, odpowietrzyłem, wymieniłem przeciekającą pompę wodną ). Coś mi się wydaje, że układ jest ciągle zapowietrzony. Dolewałeś płynu do zbiorniczka wyrównawczego, czy bezpośrednio do chłodnicy? Pozatym to może być wina czujnika/termotatu etc. , ale to już gdybanie. Sprawdź czy aby na pewno masz dość płynu i odpowietrzoną instalkę, potem będzie się można zastanawiać nad innymi przyczynami.
Pozdrawiam
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez gard » 2 mar 2005, 18:45

Dolałem do chłodnicy ok.0,5 l płynu tyle tylko weszło.Po odpaleniu ,gdy silnik jest zimny to wszystko jest OK. , a gdy jest już gorący to obroty zaczynaja pływać – na luzie. Silnik jest gorący, bo załącza się wentylator, a chłodnica jest nadal zimna. Dzięki za porady.
Gard pozdrawia.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2005, 17:55
Posty: 12
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 626 1.8 16V FP 96r.

Postprzez Kamil T » 2 mar 2005, 19:35

Witam Ponownie!
gard nie wiem co to może być jeszcze, bo sam mam moją 626 od niecałych 2 tygodni, ale miałem identyczny problem. Poprzedni właściciel nie zaglądał długi czas pod maskę. Kupiłem Madzię, a kiedy dojechałem do domu ( jakimś cudem), auto zaczęło marudzić, pływanie obrotów, kłopoty z LPG... Kolega Smirnoff ( dzięki mu za to stokrotne) od razu polecił, żeby sprawdzić poziom płynu. Najpierw dolałem ok 1 litra, po jakimś czasie sprawdziłem i zacząłem znowu dolewać w sumie weszło ok 3 litrów płynu!... następnego dnia pojechałem do mechanika, okazało się jak pisałem, że pompa przecieka i jest do wymiany (kosztowało mnie to 250PLN) chłopaki zamontowali uzupełnili płyn i od tej pory jest ok. ( Najdziwniejsze jest to, że auto mając niewiele więcej ponad połowę płynu nie grzało się... wiatrak włączył się tylko raz).
Pozdrawiam
Kamil

P.S Proponuję uzupełnić profil/ temat o informację jakiej 626 jesteś właścicielem konkretnie ( rodzaj silnika etc.). To ułatwi wielu forumowiczom udzielenie Ci pomocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 12:06
Posty: 57
Skąd: Ostrów Maz ...
Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro

Postprzez gard » 2 mar 2005, 19:46

Dzięki Kamil
Gard pozdrawia.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2005, 17:55
Posty: 12
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 626 1.8 16V FP 96r.

Postprzez Waluś » 2 mar 2005, 22:20

W górnym pasku Manu jest taka czarodziejska funkcja
nazywa sie SZUKAJ
Problemy te były wielokrotnie wałkowane i chyba wątek falujących obrotów wraca jak żaden inny.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1ce+obroty
to tylko 3 sztuki z ciekawszych. Poczytaj inne napewno wiele ciekawych rzeczy sie dowiesz związanych z twoim problemem
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez olek » 2 mar 2005, 22:54

mam to samo, ale u mnie występuje to z winy (chyba) nieszczelnej instalki LPG, mam teraz w bagażniku butelkę z plynem hehe, doleje i przechodzi, ALE jesli u ciebie nie przechodzi, silnik jest gorący a chlodnica zimna wskazuje to na termostat ( jednak czynnosc pierwsza: na zimny slinik dolej plynu do CHLODNICY na maxa, no i w zbiorniku tez sprawdz stan)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez mayer » 3 mar 2005, 16:42

gard napisał(a):hłodnica jest zimna, a wskaźnik temperatury wychylony jest ponad połowę .Dzięki za porady.


Czy ogrzewanie działa w porządku? czy marzniesz w aucie?
Jedna z przyczyn to zapowietrzony układ chłodzenia – druga uszkodzona pompa wody, trzecia uszkodzony termostat. Na początek proponuję wyjąć termostat i wykluczyć ta przyczynę, dopiero w ostateczności zabbierałbym się za pompę wody – ani to łatwe ani przyjemne.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez gard » 3 mar 2005, 18:20

Ogrzewanie działa OK.A przy zimnym silniku ,gdy odkręcam korek od chłodnicy ( tak leciutko) to płyn pod cisnieniem mocno wycieka to pompa jest chyba????? OK. Dzięki za podpowiedz.
Gard pozdrawia.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2005, 17:55
Posty: 12
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 626 1.8 16V FP 96r.

Postprzez bienias » 3 mar 2005, 22:11

zapowietrzony układ 100% – odpowietrz górą tj. w najwyższym punkcie którym jest ... regulator wolnych obrotów znajdujący się na przepustnicy (i taki cienki gumowy wężyk wchodzący w niego) – jak rozgrzejesz auto na maxa to go (wężyk) ostrożnie czymś wyciągnij z króćca żeby się nie poparzyć – jak poleci para tzn. że zapowietrzony. Odpowietrzyć tamtędy i uzupełniać płyn aż do zalania układu. Jeżeli to nie to to się poddaję :) (ale miałem tak samo jak opisujesz)
pozdrawiam ;o)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2004, 09:34
Posty: 23
Skąd: Ozimek woj. opolskie
Auto: Ford Probe 2.0 16V

Postprzez mayer » 5 mar 2005, 10:53

dokładnie!!
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez gard » 5 mar 2005, 18:29

<jupi> Witam, chcę podziękować za wszystkie podpowiedzi i sugestie dotyczące naprawy. Faktycznie był zapowietrzony. A szczególne podziękowanie dla " bieniasa ". Auto sprawuje się znowu OK. Pozdrawiam.
Gard pozdrawia.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2005, 17:55
Posty: 12
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 626 1.8 16V FP 96r.

Postprzez bienias » 5 mar 2005, 20:23

nie ma za co po prostu wiedziałem że to TO będzie <jupi>
pozdrawiam ;o)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2004, 09:34
Posty: 23
Skąd: Ozimek woj. opolskie
Auto: Ford Probe 2.0 16V

Postprzez Redoo » 5 mar 2005, 20:28

tez miałem to samo dolałem płynu i odpowieczyłem układ i jest ok !!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez VIP » 7 mar 2005, 15:39

witam a mi sie chyba ciagle zapowietrza i juz sam nie wiem ktoredy :)

plynu co jakis czas brakuje w ukladzie a z wyrownawczego nic nie zaciaga

kiedys mi ktos powiedzial ze jak silnik cieply i na gle odkrece korek na gorze chlodnicy i jak strzeli jak z armaty woda to znaczy ze zapoweitrzony , zrobilem tak i jak jeblo :) na 2 m do gory trysl plyn, czyli wyglada na to ze jednak zapowietrza sie przewiduje juz oszczelke pod glowica co o tym myslicie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez tomaszek423 » 29 lut 2016, 20:04

Witam. Temat stary, ale nie umiem odpowieczyć układu. Jeden dzień jest dobrze po odpiwietrzeniu a na drugi dzień już jest zapiwietrzony, jak otwieram korek to jedna 50 płynu trzeba dolać. Dziś sprawdzałem jak z pracy przyjechałem to chłodnica zimna :–( ale dodam, że nagrzewnica grzeje bardzo dobrze, bo zaraz w aucie robi się ciepło. Ktoś może zna przyczynę co może dolega mojej Madzi?
Mazda gf 136 km
tomaszek423
 

Postprzez sebekle » 29 lut 2016, 20:17

przy tych temperaturach chłodnica będzie zimna. jak postoi chwilę to ma być ciepła. normalne że trzeba dolać bo przy nagrzewaniu nadmiar wyrzuca przez korek. poczekaj tydzień z dolewką
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6