Zanikający prąd, ledwo kręci rozrusznik

Postprzez hauwert » 16 gru 2009, 17:53

kupiłem mx-6 z silnikiem 2.0 niestety chyba jest zwarcie zanikający prąd ,ledwo kręci rozrusznik ,szyber nie ma siły , szyby chwilę działały ale teraz zero reakcji .Nie było nawiewu ,teraz się zrobił ,działa też centralny,brak podświetlania zegarów.Obecnie auto suszę bo było bardzo zawilgocone.Gość który mi sprzedał powiedział że jechał i naglę siadło.Po tygodniu ponoć je odpalił i przejechało tylko 800 m.Czyszczę narazie klamry i podłączenia masy do karoserii ,świece wymienił on na razie nie sprawdzałem czy jest iskra bo nie mam takiego klucza , ale podobno nie ma .... Proszę o jakąś pomoc ,był bym wdzięczny ,będę pisał jak postępy .
Proszę powiedzieć gdzie jest kabel doprowadzający paliwo bo chcę sprawdzić czy dochodZi .
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 17:39
Posty: 7
Skąd: błonie
Auto: mazda mx-6 2.0 suzuki gsxf600

Postprzez hauwert » 16 gru 2009, 17:56

Próbowałem przy zakupie odpalać z 2 akumulatorów na kombinowanych kablach ,ale było to samo (może dla tego że zimno na dworzu stał .Podładuje akumulatory i jeszcze raz spróbuje.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 17:39
Posty: 7
Skąd: błonie
Auto: mazda mx-6 2.0 suzuki gsxf600

Postprzez Myjk » 16 gru 2009, 20:15

Proszę o zapoznanie się z tematem:

Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

Zwłaszcza z punktem #2 bo od tego będzie zależeć czy Twój temat przetrwa.

Mazda 6 –> MX-6
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez pawelMX6 » 16 gru 2009, 20:52

hauwert, a sam akumulator w jakim jest stanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez hauwert » 16 gru 2009, 21:29

no raczej dobrym kolega mówił że na nim jeździł i było ok.Nie idzie też prąd na pompkę paliwa.Po przekręceniu kluczyka wyświetlają się : olej , akumulator i światła nawet jak są wyłączone .Zupełnie nie mam pojęcia co to może być .
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 17:39
Posty: 7
Skąd: błonie
Auto: mazda mx-6 2.0 suzuki gsxf600

Postprzez markmas » 17 gru 2009, 00:31

Chwila chwila – te trzy kontrolki to standard przed odpaleniem, po starcie gasną :P
Swoją drogą kontrolka świateł (czerwona) to nie od pozycyjnych tylko od jakieś przepalonej żarówki tylnej.
Sprawdź na innym akumulatorze – akumulator pada nagle i bez ostrzeżenia...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez hauwert » 17 gru 2009, 01:20

akumulator chodzi cały czas ,dmuchawa wieje dobrze światła można włączyć .Szyby już nie mają siły podnosić to samo szyberdach ,a po przekręceniu na rozruch nawet razu nie kręci wszystkie kontrolki gasną ,po cofnięcia kluczyka znowu się świecą( wczoraj na dwóch troszkę kręcił ) spróbuje załatwić jeszcze jeden do sprawdzenia może faktycznie obydwa zajechane ...
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 17:39
Posty: 7
Skąd: błonie
Auto: mazda mx-6 2.0 suzuki gsxf600

Postprzez markmas » 17 gru 2009, 01:29

A wiesz ile prądu potrzebuje rozruch? Wiatraczek to przy tym pikuś....
Jeśli wyładujesz kolejny akumulator to znaczy, że masz uszkodzony alternator. Jak już odpalisz to sprawdź dla św. spokoju prąd ładowania. Jednak w dalszym siągu stawiam na aku :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Small_Boy » 17 gru 2009, 17:24

Odpalanie na kable z drgiego akumulatora nic nie daje, kiedyś tak próbowałem przy moim padniętym i drugim świerzo naładowanym, nie wiem czemu tak jest ale jest(wońcu jak się odpala z innego auta to silnik musi być właczony a nawet trzeba pogazować :] ) spróbuj na kable od innego auta odpalić i zanim zaczniesz kręcić odczekaj pare minut albo i dłużej. Może tak zaskoczy :) albo na zaciąg, bo według mnie podłączanie kolejnych niepewnych akumulatorów mija się z celem.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez hauwert » 18 gru 2009, 01:06

Już normalnie kręci i daje paliwo , ale brak jest iskry .... próbowałem podłączyć żarówkę na kabelkach do kostki ale tam też raczej nie dochodzi napięcie .Gdzie jest ten przycisk główny od zapłonu taki awaryjny zazwyczaj jest w samochodach ....? Biorę się za rozbieranie modułu zapłonu i cewke sprawdze .Proszę o jakieś podpowiedzi : )

EDIT:
Dodam że poprzedni właściciel też próbował od drugiego samochodu odpalać i podłączył kable odwrotnie .
Gdzieś wyczytałem że od czegoś takiego psuje się aparat zapłonowy niech ktoś mnie poprawi jak się mylę ?

EDIT:
gdzie jest cewka ? to to koło szyby po prawej za akumulatorem ?
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 17:39
Posty: 7
Skąd: błonie
Auto: mazda mx-6 2.0 suzuki gsxf600

Postprzez Hugo » 18 gru 2009, 17:25

hauwert napisał(a):Dodam że poprzedni właściciel też próbował od drugiego samochodu odpalać i podłączył kable odwrotnie
U znajomego taki manewr spowodował spalenie się komputera wtrysku (ECU) oraz wystrzał poduszek powietrznych.
hauwert napisał(a):gdzie jest cewka ? to to koło szyby po prawej za akumulatorem ?
Chyba w aparacie zapłonowym.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez hauwert » 20 gru 2009, 02:35

Samochód ledwo odpalił ale chyba na 3 świecach bo ostatniej nie mogę odkręcić klucze zniszczone.Wchodził do 2.000 obrotów ale z gazem w podłodze ,po czym jak chciałem wyregulować zapłon zgasł i już nie odpalił .Mam nadzieje że to ta świeca chociaż nie wiem bo trochę się silnik nagrzał to chyba powinna i ta zalana zadziałać ??
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 17:39
Posty: 7
Skąd: błonie
Auto: mazda mx-6 2.0 suzuki gsxf600

Postprzez Mysza » 20 gru 2009, 12:47

Sprawdz wszystkie bezpieczniki, połączenia mas, połączenia przewodów od klem akumulatora. Po odwrotnym podłączeniu biegunów mogły paść diody alternatora, może teraz nie ładować. Odłącz go na próbę. Kup sobie porządny klucz do świec, wykręć wszystkie, pokręć rozrusznikiem na zdjętych kostkach z aparatu zapłonowego i najlepiej zdjętych kostkach wtryskiwaczy, żeby przewietrzyć cylindry, bo po tylu próbach rozruchu pewnie są zalane beną. Wkręć nowe świece, podepnij wszystko i próbuj palić. Zrób test kompa, może wykaze jakieś uszkodzenia osprzętu.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez hauwert » 20 gru 2009, 19:01

Po tym ostatnim odpaleniu przestał płynąć prąd do pompy paliwa bezpieczniki całe nie wiem co się mogło stać
,
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 17:39
Posty: 7
Skąd: błonie
Auto: mazda mx-6 2.0 suzuki gsxf600

Postprzez Mysza » 20 gru 2009, 22:41

A wszystko inne działa? Jak tak to sprawdz przekaznik pompy paliwa.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6