Płyn chłodniczy

Postprzez guaz » 13 lis 2009, 21:05

Witam wszystkich!
Mam pytanie dotyczące płynu chłodniczego(przekopanie forum nie dało mi żadnej odpowiedzi).Jaki płyn w tym modelu stosować?Obecnie jeżdżę na zwykłym Petrygo,ale mam wrażenie że wypłukuje on wszelki syf z układu,który potem gromadzi się w nagrzewnicy.Ostatnio słyszałem że lepiej zastosować np. Petrygo eko albo coś w tym rodzaju.Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez tomkap » 13 lis 2009, 21:49

Zazwyczaj płyny posiadają dodatki je uszlachetniające, takie jak substancje myjące, które zapobiegaja odkladaniu się brudu. Borygo eco jak nazwa wskazuje jest jakiś tam ekologiczny:)
W zasadzie wszystkie płyny są na bazie tego samego środka czyli glikolu. Reszta to woda, barwnik, zapach i wspomniane dodatki myjące i reklama:) Petrygo nie jest najdroższy więc ja domyślm się ze poprostu ma mniej tych dodatkow i brzydsze opakowanie.
Twoje teoria na temat odkładania się szlamu w nagrzewnicy wydaje się być prawdziwa, bo ja trzeci raz wlawam płukacz do chlodnicy a ogrzwanie mam coraz gorsze:)
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez guaz » 13 lis 2009, 22:07

No coś w tym musi być,bo u mnie po płukaniu chłodnicy i wlaniu świeżego płynu ogrzewanie jest takie że można piec kiełbaski, a z czasem zaczyna jakby słabnąć.Niby w samochodzie jest ciepło,ale to nie to.Poza tym po jakimś czasie jak odkręcę korek chłodnicy to widać że płyn jest nieprzejrzysty i krążą w nim drobinki rdzy.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez tomkap » 13 lis 2009, 23:09

Słabie gdy termostat puszcza chlodniejszt płyn z chłodnicy. Po pewnym czasie powinno sie wyrownać.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez Inte » 14 lis 2009, 00:52

guaz napisał(a):No coś w tym musi być,bo u mnie po płukaniu chłodnicy i wlaniu świeżego płynu ogrzewanie jest takie że można piec kiełbaski, a z czasem zaczyna jakby słabnąć.Niby w samochodzie jest ciepło,ale to nie to.Poza tym po jakimś czasie jak odkręcę korek chłodnicy to widać że płyn jest nieprzejrzysty i krążą w nim drobinki rdzy.

to już chyba wiem co było przyczyną słabego piecyka w poprzedniej maździe...
tam też woda była rdzawa i ogrzewanie było słabe, w obecnej 626 woda jak kryształ i ogrzewanie bajeczne. ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez dyszel » 14 lis 2009, 12:08

Ja zalałem Dynagel i jestem póki co zadowolony, no i reklamują się że gwarancja 5 lat bez limitu kilometrów ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez guaz » 14 lis 2009, 18:42

Chociaż ostatnio grzanie mi się poprawiło,bo zrobiłem to co gazownicy powinni byli zrobić od razu,czyli wpiąłem parownik szeregowo.Płyn płynie teraz najpierw do parownika,z parownika do nagrzewnicy i wraca do silnika.Mimo tego nadal w płynie widać że jest trochę syfu.
Żeby mi się chciało tak, jak mi się nie chce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 16:17
Posty: 130
Skąd: Łaziska k/Opola Lubelskiego
Auto: Jest: M3 BM 2016 sedan; Premacy RF4 2002; Tribute 2.0 2004, było: 626 GE 1.8 94r.

Postprzez MazDarek » 15 lis 2009, 10:53

–> Eksploatacja.
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez Krisek » 16 lis 2009, 06:49

Z plynami dochlodnic trzeba ostroznie .. one wszystkie nie sa takie same szczegulnie w Autach japonskich ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6