Najpierw 1500obr/min, a po chwili 1000obr/min

Postprzez owczi89 » 13 lis 2009, 04:08

Silnik spadajac z obrotow zatrzymuje sie na 1500obr/min a po chwili wraca do normy na ok 1000obr/min.

problem pojawil sie nie bawe sam z siebie nie po zadnej usterce. moge dodac ze problem dotyczy pracy na gazie jak i benzynie.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 16:15
Posty: 36
Skąd: świdnik/kol.Lublina
Auto: 626 cronos 2.0L 95r

Postprzez dyszel » 13 lis 2009, 08:41

dolej płynu do chłodnicy i będzie ok
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Pit » 13 lis 2009, 09:51

A moim zdaniem to normalne zachowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Paweł27 » 13 lis 2009, 14:53

nio ja miałem tak, jak zamało wody w chłodnicy i troche zamało oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2007, 17:32
Posty: 465
Skąd: Wałbrzych(PL)/Northeim(RFN)
Auto: MX-6

Postprzez kocurek » 13 lis 2009, 15:30

u mnie też tak jest a płyn mam
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez tomkap » 13 lis 2009, 17:40

No właśnie, jak spusciłem płyn to takze miałem takie objawy, zanim nalałem tyle że już więcej się nie dało. Czemu tak się dzieje właściwie.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez Hugo » 13 lis 2009, 17:49

tomkap napisał(a):jak spusciłem płyn to takze miałem takie objawy, zanim nalałem tyle że już więcej się nie dało
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Jak? Znajdziesz na forum.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez kocurek » 13 lis 2009, 17:54

mi to generalnie nic sie nie działo z obrotami tylko tak profilaktycznie chciałem wyczyścić przepustnice no i po czyszczeniu zaczęło tak sie dziać jak i równiez podbijanie obrotów na luzie
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez owczi89 » 13 lis 2009, 18:07

moze ktos podeslac linka z odpowietrzaniem gubie sie w tej wyszykiwarce ;/
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 16:15
Posty: 36
Skąd: świdnik/kol.Lublina
Auto: 626 cronos 2.0L 95r

Postprzez tomkap » 13 lis 2009, 18:12

Hugo napisał(a):
tomkap napisał(a):jak spusciłem płyn to takze miałem takie objawy, zanim nalałem tyle że już więcej się nie dało
Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Jak? Znajdziesz na forum.


No tak, czytałam cos o czekaniu na bąbelki przy odkręconym wlewie chłodnicy. Układ powinien mimo to sam się odpowietrzyć, po czym należy dolać płynu.
Nie mniej interesuje mnie czemu jak jest zapowietrzony, to komp podbija aż tak obroty.Przeciez nie wie że płynu jest mało:) Chyba że na podstawie zawyżonej temperatury. W tym przypadku rodzi sie pytanie czemu mają służyć większe obroty.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez owczi89 » 13 lis 2009, 18:28

u ciebie problem zniknal ? jak to zrobiles?
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 16:15
Posty: 36
Skąd: świdnik/kol.Lublina
Auto: 626 cronos 2.0L 95r

Postprzez tomkap » 13 lis 2009, 22:09

Wysokie obroty w przypadku zapowietrzenia sa przejściowe, najczęściej po wymianie plynu. Jak już puści termostat to brak powinien uzupełnic się ze zbiorniczka wyrównawczego, ale w przypadku mazdy lepiej uzupełnić jest przez wlew na chłodnicy, skoro taki mamy ( w wielu samochodach nie ma). Poprostu dolewaj dotąd aż juz się nie da na pracującym silniku. Ja dodatkowo dusiłem przewody by wypchać powietrze. Można wtedy zauważyc bąbelki powietrza wychodzące korkiem. Niktórzy czekają aż powietrze samo wyjdzie, ale w moim przypadku, płyn niemal stał a w pewnym momencie mocno wyciekał i musiałem korek zakręcić. Potem oczywiśc uzupełniłem ubytek.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez owczi89 » 25 lis 2009, 00:05

uklad odpowietrzony olej w normie a problem pozostal;/ co z tym zrobic jest to dosc denerwujace
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 16:15
Posty: 36
Skąd: świdnik/kol.Lublina
Auto: 626 cronos 2.0L 95r

Postprzez Mysza » 25 lis 2009, 23:19

A czemu niedobor plynu chlodzącego mialby niby podnosic obroty?
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Hugo » 25 lis 2009, 23:25

Mysza napisał(a):A czemu niedobor plynu chlodzącego mialby niby podnosic obroty?
Przepustnica ogrzewana jest płynem chłodniczym (podejrzewam, że podobnie jak w Mitsubishi) jest tam zawór wolnych obrotów (tzw. bypass), działający na zasadzie rozszerzalności i kurczliwości parafiny (czy czegoś podobnie zachowującego się pod wpływem ogrzewania).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Mysza » 25 lis 2009, 23:45

Aa, czyli taki termo-bypass? Rozumiem, sprawdzę jutro.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez owczi89 » 1 gru 2009, 18:25

wiekszosc samochodow to ma mazda najwidoczniej tez.Rozebralem woczraj z ciekawosci przepusdtnice i ja wyczyscilem nic nie pomoglo problem nadal jest.dzis tak wsluchalem sie w prace silnika na otartej masce i tak jak bym slychac jakis gwizd powietrza w okolicach dolotu.czy jaka nie szczelnosc w ukladzie dolotowym moze stanowic problem??
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 16:15
Posty: 36
Skąd: świdnik/kol.Lublina
Auto: 626 cronos 2.0L 95r

Postprzez Mysza » 2 gru 2009, 04:06

Musisz ustalic czy to praca kolektora, czy zasysanie powietrza poza przepustnicą. Najlepiej psiknąć plakiem :) Jeśli wzniesie obroty, to niedobrze, trzeba uszczelniać.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Barthek » 2 gru 2009, 16:36

owczi89 napisał(a):Rozebralem woczraj z ciekawosci przepusdtnice i ja wyczyscilem nic nie pomoglo problem nadal jest.dzis tak wsluchalem sie w prace silnika na otartej masce i tak jak bym slychac jakis gwizd powietrza w okolicach dolotu.czy jaka nie szczelnosc w ukladzie dolotowym moze stanowic problem??

Przechodziłem przez to.
Pierwsza sprawa – już nigdy nie dotknę regulacji przepustnicy – moim zdaniem nie da się tego zrobić fabrycznie.
Druga sprawa – to syczenie oznacza za mocno wykręconą śrubę regulacji obrotów, wkręć ją powoli aż przestanie syczeć.
Trzecia sprawa – jeśli nie zuważysz poprawy to w grę wchodzi założenie innej przepustnicy (taka sama).
Po czyszczeniu miałem tak samo, nigdy już tego nie zrobię – albo oddam komuś, żeby to zrobił i jego będę ścigał jak coś spartoli :) Co te Mazdy takie delikatne porobili ? Obroty to ich główna bolączka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hugo » 2 gru 2009, 17:34

Barthek1983 napisał(a):Co te Mazdy takie delikatne porobili ? Obroty to ich główna bolączka.
Powiem Ci, że siedzę tylko w japońcach i w każdym są takie problemy. Przekombinowali po prostu...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron