Postaniwiłem sprawdzic czy przepływomierz działa prawidłowo. Napięcie mam zupełnie inne niż w opisie znalezionym na forum. Mimo to błąd na próbniku diodowym nie występuje.
Pomiaru dokonałem voltomierzem. Masa do masy akumulatora a plus po kolei do przewodów we wtyczce przepływomierza.
Przewód pierwszy od chłodnicy(czerwony) ma cały czas napięcie takie jak akumulator, czyli ok 12V i ponad 14V na pracującym silniku.
Srodkowy przewód ma ok. 1.25V a po zapalenu silnika voltarz się zwiększa. Na większym gazie jest ponad 3V. Trzeci przewód to pewnie masa bo nic nie wskazuje.
Co o tym sądzicie? Zepsuty?
Przepływomierz i jego pomiar
Strona 1 z 1
ja myślę, że nie zepsuty, tylko po prostu brudny. To się da umyć czystą benzyną i małym pędzelkim tylko trzeba uważać żeby rezystorów nie uszkodzić no i raczej trzymać kanałem wlotowym do dołu żeby tej benzyny za dużo nie naleciało. Po umyciu zasysane powietrze ma większy wpływ na chłodzenie rezystorów a tym samym na zmiany rezystancji. Sprawdzone. W premacy w przepływomierzu znajduje się dodatkowo czujnik temperatury zasysanego powietrza.
- Od: 6 lut 2009, 00:44
- Posty: 58
- Skąd: Elbląg
- Auto: Premacy 2,0D '01 101KM
czyszczenie przepływomierza zrobiłem jak tylko kupiłem samochód. traktuję to tak samo jak wymiane oleju czy filtrów. Przy okazji złamałem płytkę, ale skleiłem ją kropelką tak jak była, stąd moje obawy co do jego prawidłowego działania.
- Od: 6 paź 2009, 20:08
- Posty: 21
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit
Ja mam jakies fanaberie z benzyną. Po odpaleniu póki działa ssanie, mogę normalnie jechać, jednak stopniowo samochód coraz bardzij dusi się, aż w koncu nie mozna dodać wcale gazu bo zgasnie jakby brakowalo paliwa. Chodzi tylkona wolnych obrotach. Dobrze że mam LPG bo nie dało by się jechać. Bład miałem tylko jeden 17.
Szukam więc po kolei wszystkiego ale chyba przepływomierz jest dobry przez niego nie odcianało by paliwa?
Szukam więc po kolei wszystkiego ale chyba przepływomierz jest dobry przez niego nie odcianało by paliwa?
- Od: 6 paź 2009, 20:08
- Posty: 21
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit
Możesz mieć zatkane wtryski. Częsta przypadłość w autach długo jeżdżonych tylko na LPG.
wątpię żeby po tym zabiegu było ok ....
tomkap napisał(a):złamałem płytkę, ale skleiłem ją kropelką tak jak była
wątpię żeby po tym zabiegu było ok ....
Biorę pod uwagę wtryski, ale czemu w takim razie bez problemu zapala i jedzie na benzynie jak jest zimny. Mam sekwencję więc zawsze odpala na benzynie i przejadę ok. kilometra. Jak już złapie lekko temp. i zgasnie to odpalę także bez problemu. Nie dodam tylko gazu bo oczywiscie zgasnie. Podczas jazdy na gazie także nic nie daje przełączenie na benzynę bo oczywiście nie jedzie.
- Od: 6 paź 2009, 20:08
- Posty: 21
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit
tomkap, a kody błędów sprawdzał ? –> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Mam dziwne wrażenie, że pojawi się błąd 08
Mam dziwne wrażenie, że pojawi się błąd 08
Pozdrawiam,
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Darek
Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
- Od: 25 gru 2004, 15:35
- Posty: 1331
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda Scenic II ph II :)
niby tak ale miałem ostanio auto które odpalało i nawet na postoju na obroty się wkręcao ale gdy zaczynało sie jechać to muliło i gasło
nawet jeden wtryskiwacz nie palił na biegu jałowym
Pompa była ewidentnie zarżnięta bo w zbiorniku było błoto.
Po wymianie pompy wszystko wróciło do porządku
nawet jeden wtryskiwacz nie palił na biegu jałowym
Pompa była ewidentnie zarżnięta bo w zbiorniku było błoto.
Po wymianie pompy wszystko wróciło do porządku
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6