Wymiana automatu na manual – Jeśli ktoś wie, jak oszukać ECU, proszę o pomoc :)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez almakot » 14 lut 2005, 01:21

Witam,
Właśnie, po przygodach, których opisanie zajęło by mi dwie noce, moja Magdalena przechodzi wewnętrzną przemianę (robię to sam przy okazji terminując w fachu mechanika). Jeśli chodzi o sprawy "żelazne", to chyba sobie poradzę, mam też pojęcie o elektronice auta, ale dość niewielkie – mianowicie chodzi mi o podanie sposobu, w jaki można oszukać "komputer" sterujący pracą silnika i skrzyni, aby brak automatu nie spowodował ogólnego rozstroju tego urządzenia.
Stąd prośba o pomoc/pytanie:
Czy ktoś z Szanownych Specjalistów od Grzebania w Bebechach Madziom wie/potrafi podać sposób na zasymulowanie obecności automatu tak, aby auto jeździło "z normalnymi parametrami" i nie wołało "check engine" lub "hold"?

Będę zobowiązany otrzymując porady i wskazówki, w ramach możliwości postaram się też zrewanżować :)

Dziękuję i pozdrawiam,
Marek
almakot
 

Postprzez Paweł » 14 lut 2005, 01:28

To ja moze zaczne od tylu. Jak masz zamiar zrealizowac funkcje M/T, ktorych nie posiada komputer od A/T?

Podsumowujac ten niezbyt dlugi wywod, wydaje mi sie, ze najprostszym sposobem, bedzie zdobycie komputera od Cronosa FS M/T.

Przy okazji, to jest Kanada, czy USA?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez almakot » 14 lut 2005, 20:42

Witam,
Hmmm.. etap elektryczny przede mną, jeszcze nie zagłębiłem się w studiowaniu schematów, mam zresztą tylko Hayesa, który jest ponoć kiepski, więc nie wiem o jakich funkcjach mowa...
Specjaliści (raczej niskich lotów), z którymi miałem okazję rozmawiać ponoć w ogóle nic nie robili z komputerem.
Auto jest z kanady i o ile pamiętam robione na rynek kanadyjski (jak dotąd nie trafiłem na różnice w wersji US/Kanada poza bajerami typu światła).

Reasumując ... proszę więcej danych :)

Pozdrawiam, Marek
almakot
 

Postprzez Paweł » 14 lut 2005, 22:11

Ktory to jest rok? Postaram sie napisac co wiem, jesli bedzie to EEC-IV.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez almakot » 15 lut 2005, 01:23

1994, jaki komputer też napiszę, tylko sprawdzę
Pozdrawiam,
Marek
almakot
 

Postprzez yaaro » 12 sty 2006, 18:20

Hej almakot :) Sorry, że odgrzewam stary temat ale może Twoja odpowiedź zainteresuje również innych, poszukujących info o kłopotach z kompem przy takim SWAPie. Napisz jak się uporałeś z tym problemem? Stoję właśnie przed decyzja zakupu Xeda w dobrych pieniądzach i pełnym wyposażeniu z padniętym automatem. Zrobiłem rozeznanie w sprawie części i już wiem, że w ostatecznym podliczeniu kosztów to mi się opłaci. Jedynym problemem jakiego sie obawiam jest właśnie elektronika, komputer dlatego bardzo jestem ciekaw, czy sobie poradziłeś, czy jeszcze jeździsz tym autem i jak to u Ciebie finansowo wypadło? Tak w ogóle gratuluje odwagi :) . Jak widzę, większość forumowiczów wizję swapu automata na manual uważa za nieopłacalną.
Ostatnio edytowano 13 sty 2006, 09:49 przez yaaro, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez Paweł » 12 sty 2006, 20:06

Ten swap dotyczy tylko i wylacznie GE FS LA4A-EL A-Spec!
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez yaaro » 13 sty 2006, 09:55

tco_tm napisał(a):Ten swap dotyczy tylko i wylacznie GE FS LA4A-EL A-Spec!


Nie mniej jednak jestem ciekaw. Nie znam szczegółów różniących GE FS LA4A-EL A-Spec od Xeda w zakresie elektroniki, podstawowych zasad sterowania szkrzynią, wtryskami itp. Niestety nie mam tyle wiedzy o mazdach co Wy.Mam nadzieję, że przez analogię będę mógł wykorzystać doświadczenia almakota :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:13
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL

Postprzez rs2580 » 28 sie 2007, 18:58

Ja też chcialbym wiedzieć jakie części trzeba kupić (taki spis).Czy serwo od hamulca trzeba przerabiać?
Czy zmiana komputera na manual to jakiś wielki kłopot?(odpadają kwestie niedopasowań elektroniki kompa do skrzyni)
rs2580
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6