Witam.
Tytułem wstępu..
Niedawno miałem problem z samochodem. Cały dzień jechałem z dużą prędkością (autostrada), po nocy wsiadam by jechać dalej a tu silnik wariuje. Przy wolnych prędkościach oraz na luzie obroty sobie skaczą od 500 do 1500 i tak w kółko. Tak jakby ktoś za mnie bawił się pedałem gazu. Patrzę na deskę i widzę wskaźnik temperatury na czerwonym polu a ledwo co odpaliłem silnik! Pierwsza myśl – cieknie chłodnica. W zbiorniku wyrównawczym płyn jest. No to trzeba dolać czegoś do chłodnicy. Z braku innych możliwości dolewam zwykłej kranówy. Uspokoiło się. Silnik przestał się grzać, obroty przestały skakać. Co jakiś czas dolewka na wszelki wypadek. Oględziny starej i uszkodzonej w jakimś wypadku chłodnicy – ok będzie do wymiany. Po każdym postoju zostawiałem plame od płynu chłodniczego pod chłodnicą. No ale ok dziś mi wstawili nową chłodnicę i.....
Po 20km jazdy znów skaczą obroty jak wtedy Temperatura w normie, może ciut dalej niż standard. Patrzę pod maskę a tam leci mi woda jak z niedokręconego kranu ! Niestety nie z chłodnicy tylko z nowego miejsca ! Miejsce to zaznaczyłem białymi strzałkami. Nie jestem w stanie powiedzieć czy kapało od śruby czy gdzieś wyżej się zaczynało a na śrubie kończyło i leciało na ziemie. Odkręcam korek chłodnicy i płynu pod korkiem nie widzę, jedynie parę kropel tu i tam...
Zerknijcie na zdjęcia i powiedzcie mi co to może być bo ja już nie mam siły...
Rzut oka od góry
Zbliżenie
To samo miejsce od dołu
Wyciek płynu chłodnicy – pytanie z czego ??
Strona 1 z 1
Zdjęcie 3 i 7.Masz tam króciec z przewodem gumowym.
Jeśli nie dolewałeś płynu do układu (chwila przed fotkami)
to szukaj po tej linii bo jak widać
guma jest mokra i ma ewidentne ślady zacieków.
Płyn spływa po bloku w najniższy punkt
i stąd kapanie po śrubie od miski olejowej.
Jeśli nie dolewałeś płynu do układu (chwila przed fotkami)
to szukaj po tej linii bo jak widać
guma jest mokra i ma ewidentne ślady zacieków.
Płyn spływa po bloku w najniższy punkt
i stąd kapanie po śrubie od miski olejowej.
- Od: 19 maja 2009, 19:37
- Posty: 8
- Skąd: czeladz
- Auto: mx6 kl "95
na zdjęciu numer pięć
widać wyraźny wyciek z otworku w pompie wodnej
ten otworek jest po to by płyn wyciekał jak pada uszczelniacz
aby nie lał się po kołach pasowych
nie zmienia to faktu że poci ci się wąż dolny od chłodnicy na cybancie
może jest uszkodzony albo było źle oczyszczone przed montażem
widać wyraźny wyciek z otworku w pompie wodnej
ten otworek jest po to by płyn wyciekał jak pada uszczelniacz
aby nie lał się po kołach pasowych
nie zmienia to faktu że poci ci się wąż dolny od chłodnicy na cybancie
może jest uszkodzony albo było źle oczyszczone przed montażem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Z węża nic nie leci, wygląda mi to bardziej na wyciek z pompy wody bo główny strumień leci właśnie z tamtych okolic i spływa między paskiem a silnikiem/miską i ogólnie cieknie dość intensywnie przy zapalonym silniku. Przy zgaszonym chyba nie. Jutro jadę do mechanika niech to zbadają. Dam znać.
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6