Strona 1 z 2

Wymiana termostatu

PostNapisane: 29 wrz 2009, 18:40
przez tracer
Mógłby ktoś mi pomóc i opisać jak powinna przebiegać wymiana termostatu w 626 93 r. 2.0 16v z lpg ? Możecie zacząć od tego, gdzie się on dokładnie znajduje :)

PostNapisane: 29 wrz 2009, 18:48
przez Skrzypek_na_dachu
Z tego co kojarzę (bo mało ostatnio mam wspólnego z GF) to jeśli masz klimatyzację to znajduje się on nad sprężarką klimy. Jeśli nie to gdy staniesz przed autem, to patrząc na silnik termostat będziesz miał po lewej stronie silnika od przodu gdzie dochodzi wąż od chłodnicy, nie przegapisz spoko ;)
Spuść wodę z chłodnicy, zdejmij wąż z obudowy termostatu, odkręć obudowę (2 śrubki, bodaj 10) i gotowe, termostat masz na "talerzu".

PostNapisane: 29 wrz 2009, 18:54
przez bazyl wspaniały
Interesujący na element znajduje się z przodu silnika, biegnie do niego gumowy gruby wąż. Silnik jest żeliwny a obudowa termostatu aluminiowa więc rzuca się w oczy. Demontaż: odkręcić obaskę węża –> zdjąć wąż –>odkręcić dwie śruby mocujące obudowę termostatu do bloku silnika –> zdjąć całość –> wyjąć termostat –> teraz biegiem do domu zanim właściciel auta usłyszy że ktoś mu w garażu gmyra. Montaż zaczynamy w ten sam sposób, czyli od demontażu zepsutego termostatu (wyłączając szybką ewakuację z obcego garażu), montaż następuje w kolejności odwrotnej do demontażu.

Warunki BHP:
-zwrócić szczególną uwagę na temperaturę silnika
-absolutnie nie pić alkoholu wypływającego z silnika podczas demontażu części
-uważać na psa na obcej posesji
Tyle, daj znać jak ci poszło ;)

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:00
przez Skrzypek_na_dachu
bazyl wspaniały napisał(a):alkocholu

Nie no proszę... alkoHolu

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:01
przez bazyl wspaniały
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Nie no proszę... alkoHolu

Mam automatyczne CeHa na klawiszach :P
Nikt nie jest doskonały, ale ja wiem gdzie jest termostat :P ;)

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:05
przez Skrzypek_na_dachu
bazyl wspaniały napisał(a):ale ja wiem gdzie jest termostat

Czytaj uważnie temat od początku :|

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:08
przez bazyl wspaniały
Skrzypek_na_dachu a coś ty taki poważny?? Masz opisane co i jak więc czego jeszcze marudzisz. Jak cię tak mój błąd razi w oczy to już go poprawiam, może doczytasz że jest tam opisane co trzeba zrobić i gdzie żeby było dobrze.

Czyli
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Czytaj uważnie temat od początku

odpowiedź: czytaj co Ci się odpisuje.
Pozdrawiam

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:11
przez Skrzypek_na_dachu
Spoko <faja>

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:11
przez dyszel
Skrzypek na dachu a co żeś się tej ortografii uczepił? :| Bazyl udzielił gościowi fachowej porady i to się liczy, a nie jakieś tam ha czy cecha <lol>

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:15
przez tracer
Skrzypek_na_dachu napisał(a):jeśli masz klimatyzację to znajduje się on nad sprężarką klimy.


mam klimę, więc jak rozumiem w takim wypadku opis "po lewej stronie silnika od przodu gdzie dochodzi wąż od chłodnicy" jest już nie aktualny ? pojawia się kolejne pytanie, gdzie jest sprężarka klimy ? Wielkie dzięki za opis co robić po kolei, jak już będe miał pewność, że go znalazłem to będzie z górki.

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:16
przez Skrzypek_na_dachu
Tylko mnie nie pobijta ;)

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:19
przez bazyl wspaniały
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Spoko

<piwo>
tracer napisał(a):jest już nie aktualny

Klima niczego nie zmienia, termostat w FSie jest cały czas w tym samym miejscu ;)

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Tylko mnie nie pobijta

Nie łudź się, już trup jesteś <killer> :P ;)

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:26
przez Skrzypek_na_dachu
To zaraz z opisu ściagnę skąd jestem, bo jeszcze sobie spiszecie i mnie znajdziecie hahaha

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:40
przez dyszel
A tak w ogóle to mazda GF nie była produkowana w 93 roku :P Tak więc nie poprawiaj kolego innych jak sam piszesz głupoty ;)

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:48
przez Skrzypek_na_dachu
Możemy polemizować na tem temat, ponieważ blok silniika jest taki sam w GE i GF :P i z rozmieszczenia podzespołów takich jak np. termostat sie nie różnią :P więc kto pisze głupoty kolego? :P

PostNapisane: 29 wrz 2009, 19:56
przez dyszel
Silnik FS występował zarówno w GE jak i w GF, ale wkurza mnie to że ktoś poprawia komuś ortografy a sam myli się w oznaczeniach generacji – koniec OT ;)

PostNapisane: 29 wrz 2009, 20:03
przez Skrzypek_na_dachu
Dlaczego się mylę? Nie używałem żadnych oznaczeń motoru więc o co ci chodzi? Zacytuj może miejsce, w którym popełniłem błąd, będzie wszystkim łatwiej. A tobie szczególnie bo widzę, że masz delikatne trudności :P

PostNapisane: 29 wrz 2009, 20:08
przez dyszel
tracer napisał(a):Mógłby ktoś mi pomóc i opisać jak powinna przebiegać wymiana termostatu w 626 93 r. 2.0 16v z lpg ? Możecie zacząć od tego, gdzie się on dokładnie znajduje

widzisz rocznik?

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Z tego co kojarzę (bo mało ostatnio mam wspólnego z GF

Jak się czepiasz za ortografa to ja się czepiam za GF :P

PostNapisane: 29 wrz 2009, 20:12
przez Skrzypek_na_dachu
dyszel85 napisał(a):Silnik FS występował zarówno w GE jak i w GF

Twoje czepianie uważam za bezzasadne :P

PostNapisane: 30 wrz 2009, 07:51
przez bazyl wspaniały
Skrzypek_na_dachu napisał(a):bo jeszcze sobie spiszecie i mnie

Już spisane sąsiedzie :P
Pokój chopy, spory i waśnie i tak termostatu nie ruszą <lol>

tracer nie zapomnij dać znać jak Ci poszło, ta wiedza może się komuś kiedyś przydać :)