Wspomaganie kierownicy, działa topornie.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 25 kwi 2007, 21:23

klub3 napisał(a):Czy nie uważacie, że 626 ma stosunkowo duży promień skrętu
Przejedz się BJ-tką <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piotrek » 25 kwi 2007, 21:27

mayer napisał(a):w porównaniu z mercedesem W124 kombi to zawraca się nią jak TIRem

hehe, wlasnie chcialem Cie zacytowac <lol>
u mnie tez ostatnio zauwazylem na slalomie, ze przy ostrych nawrotach wspomaganie nie dawalo rady :( gdyby to byla pompa, to na co warto wymienic? uzywka czy jakas podroba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez marakus » 25 kwi 2007, 21:32

A u mnie pompa siura płynem. Delikatnie ale jednak ubywa... Puki jednak chodzi to nie ruszam.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez glock » 19 mar 2008, 18:22

Od jakiegoś czasu cięzko mi chodzi kierownica.Nie wiem od czego zacząć,i gdzie szukać przyczyny awarii.Dodam,że najciężej chodzi pod koniec skrętu.
Z góry dziękuję szanownym Kolegom za pomoc :)
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Pendziwiatr » 20 mar 2008, 14:12

Mam podobny problem,kilka dni temu reklamowałem przekładnie kierowniczą.Reklamacja doszła do skutku i Pan fachowiec mi wymienił,niema już luzów takich jak wcześniej.Zastanawia mnie teraz jaką przyczyną może być to że trzeba poświęcić więcej siły by ową kierownicą pokręcić.Może ktoś być zorientowany wtej sprawie?Boje się by coś mi niepadło przez to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez kemot » 20 mar 2008, 14:43

Proponuje podnieść przód auta do góry tak aby koła przednie były w powietrzu.Odpalamy silnik no i kręcimy:)Jeśli różnicy nie będzie az tak dużej to znaczy że przyczyna musi być gdzieś w pompie albo w przekładni.Jeśli zaś różnica jest znaczna to może łożyska skrętne.A może krzyżak układu kierowniczego padł??Kiedyś maiłem podobny problem lecz w fordzie.Po wymianie jak ręką odjął.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez alf28 » 20 mar 2008, 14:48

kemot napisał(a):A może krzyżak układu kierowniczego padł??
znam przypadek gdzie krzyżak się zatarł tak skutecznie że kierownice trzaba było w dwóch rękach kręcić mimo że wspomaganie działało prawidłowo
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Pendziwiatr » 20 mar 2008, 15:01

kemot napisał(a):Proponuje podnieść przód auta do góry tak aby koła przednie były w powietrzu.Odpalamy silnik no i kręcimy:)Jeśli różnicy nie będzie az tak dużej to znaczy że przyczyna musi być gdzieś w pompie albo w przekładni.Jeśli zaś różnica jest znaczna to może łożyska skrętne.A może krzyżak układu kierowniczego padł??Kiedyś maiłem podobny problem lecz w fordzie.Po wymianie jak ręką odjął.

Dzięki,napwno sprawdze,od reklamacji mineło dopiero około 48godz.Ale coś przeczówam że kolejny raz zostało spiepszone.Jak już się okarze tak jak piszesz to niewiem co dalej robić.Mam już dość tych popaprańców,zpiepszyli mi już wystarczająco auto.Może znacie jakieś sposoby prawne by od takich mechaników wyrwać spowrotem chociaż to co się włozyło mając pokwitowania?
Dodam że niejest tragicznie ztą kierownicą,ale jest wyczówalna różnica w pracy układu.Chociaż już teraz przysłowiowym paluszkiem pokręcić jest ciężko,a wcześniej niemowlak by pewnie poradził sobie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez glock » 20 mar 2008, 16:53

<glupek> ....to ja już nic nie wiem-niezły pasztet.Jak szprawdzić czy pompa wspomagania nie jest padnięta?
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez glock » 21 mar 2008, 14:26

:(
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez glock » 30 mar 2008, 20:46

.......i nikt wiecej nie wie w tym temacie <jelen>
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez alf28 » 30 mar 2008, 21:08

dzwignij przód samochodu i pokręć kierownicą; na zapalonym silniku,a następnie na zgaszonym. może to coś zasugeruje ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez bazyl wspaniały » 31 mar 2008, 15:05

glock napisał(a):Jak szprawdzić czy pompa wspomagania nie jest padnięta?

na wolnych obrotach przekręc szybko kierownicą, jeśli obrotomież opadnie nieznacznie to znaczy że pompa daje ciśnienie, jeśli nie to warto by się nią zainteresić. tyle mojej wiedzy na ten temat.
pytać Jaksę lub Wieśka5

jakby co to mam pompę sprawną do FP, oddam za połowę ceny która jest na allegro bo i tak leży i kurz tylko zbiera
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez glock » 31 mar 2008, 19:58

Dzieki Panowie :) Przetestuje Wasze sposoby.....Bazyl jak bedzie pompa to się do Ciebie zgłoszę.
Jeszcze raz dzieki <jupi>
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez bazyl wspaniały » 1 kwi 2008, 15:45

glock napisał(a):Bazyl jak bedzie pompa to się do Ciebie zgłoszę.

obra, powodzenia przy testach ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez dyszel » 15 paź 2009, 18:08

Podepnę się do tematu. Zrobiło się chłodniej i po porannym odpaleniu mojej mazdy słychać dziwne buczenie które ustaje po kilkunastu sekundach, słychać to z okolic pompy wspomagania. Gdy silnik jest już rozgrzany pompa mniej hałasuje, raczej delikatnie rzęzi i głośno szumi. Zaprzyjaźniony mechanik powiedział abym zdjął pasek i wtedy sprawdził czy hałas ustąpi, jeśli tak to znaczy że pompa do regeneracji? Dodam iż płynu jest max i nie ma wycieków oraz wspomaganie działa poprawnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez dyszel » 19 paź 2009, 19:02

Post po postem ale mój problem rozwiązany – pompa zregenerowana i cisza jak makiem zasiał – koszt 160zł + pasek 37 zł (łożysko, uszczelniacz, malowanie, robota) bez wymontowania pompy (wymontowanie we własnym zakresie)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Redoo » 20 paź 2009, 10:38

a ja się zapytam jak odpowietrzyć Pompę WSP.kier.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez dasko2410 » 23 paź 2009, 18:30

dołącze sie. ja mam inny problem. od jakiegos czasu zauważyłem że coś ciężko chodzi kierownica pierwszy obrót kierownicy lekko ale następny już cięzko.najgorzej jest jak trzeba na parkingu sie pogimnastykowac.niby pompa chodzi cicho i płyn jest na max ale nie wiem co jest.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 18:13
Posty: 4
Auto: mazda 626 GF 99 r.2.0 16v LPG.

Postprzez Hugo » 24 paź 2009, 20:43

Redoo napisał(a):a ja się zapytam jak odpowietrzyć Pompę WSP.kier.
Lejesz płyn do zbiorniczka wyrównawczego i kręcisz do oporu kierownicą w lewo i w prawo (na odpalonym silniku oczywiście), ciągle dolewając płynu, aby nie "uciekł" ze zbiorniczka. Powtarzasz te czynności aż do momentu jak w zbiorniczku przestanie ubywać płynu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6