Migający Hold (626 GE)
1, 2
Witam, jestem świeżym posiadaczem Madzi i również świeży na forum
Zdecydowałem się napisać gdyż mam problem z ASB a żaden z założonych już tematów nie pokrywa się w 100% z moim problemem.
A wiec sprawa wygląda następująco:
-co jakiś czas nieregularnie włącza się tryb awaryjny skrzyni-miga mi kontrolka hold, wtedy odłączają się biegi i to prawdopodobnie aż 2, bo przy 60km/h mam 3tys obrotów na liczniku.
Nieregularnie to znaczy raz jest good raz nie w trakcie jednej np 15minutowej jazdy.
Jak wszystko chodzi ok to oczywiście kontrolka nie mruga a hold działa prawidłowo-zdaje mi się
czy i kiedy był wymieniany olej i filtr w skrzyni nie wiem, tata też a jeździł nią 2-3 mies od zakupu i oddał mi... czy to wina oleju? olej jest czerwony i pachnie w zasadzie normalnie raczej... w skrzyni nie ma zgrzytów, czasami szarpnie przy zmianie ale nie często
starałem się połączyć to z hamulcami z racji tego, że są krzywe tarcze i bije pedał przy hamowaniu a do tego tak jakby zacisk nie odchodził bo świeci się kontrolka break co jakiś czas podczas hamowania roboczym i myślałem, że może przez jakiś opór skrzynia nie daje rady wrzucić wyżej, nie znam dokładnie zasady działania ASB więc tak na chłopski rozum kombinuje, niestety teorii nie zdołałem jeszcze zweryfikować bo dopiero niedawno ją opracowałem ;p
jeżeli nie wiecie/uważacie, że tak lepiej... podajcie mi namiar na jakiegoś diagnostę z Wrocka
Z góry dzięki za wszelką pomoc chłopaki i nie tylko
Zdecydowałem się napisać gdyż mam problem z ASB a żaden z założonych już tematów nie pokrywa się w 100% z moim problemem.
A wiec sprawa wygląda następująco:
-co jakiś czas nieregularnie włącza się tryb awaryjny skrzyni-miga mi kontrolka hold, wtedy odłączają się biegi i to prawdopodobnie aż 2, bo przy 60km/h mam 3tys obrotów na liczniku.
Nieregularnie to znaczy raz jest good raz nie w trakcie jednej np 15minutowej jazdy.
Jak wszystko chodzi ok to oczywiście kontrolka nie mruga a hold działa prawidłowo-zdaje mi się
czy i kiedy był wymieniany olej i filtr w skrzyni nie wiem, tata też a jeździł nią 2-3 mies od zakupu i oddał mi... czy to wina oleju? olej jest czerwony i pachnie w zasadzie normalnie raczej... w skrzyni nie ma zgrzytów, czasami szarpnie przy zmianie ale nie często
starałem się połączyć to z hamulcami z racji tego, że są krzywe tarcze i bije pedał przy hamowaniu a do tego tak jakby zacisk nie odchodził bo świeci się kontrolka break co jakiś czas podczas hamowania roboczym i myślałem, że może przez jakiś opór skrzynia nie daje rady wrzucić wyżej, nie znam dokładnie zasady działania ASB więc tak na chłopski rozum kombinuje, niestety teorii nie zdołałem jeszcze zweryfikować bo dopiero niedawno ją opracowałem ;p
jeżeli nie wiecie/uważacie, że tak lepiej... podajcie mi namiar na jakiegoś diagnostę z Wrocka
Z góry dzięki za wszelką pomoc chłopaki i nie tylko
- Od: 15 wrz 2009, 01:10
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626, 2.0 16v 115KM/85KW
dzięki za odpowiedź, no to teraz już jestem trochę zmartwiony, naprawa pewno będzie kosztować jakąś niebotyczną kwotę... ile może kosztować taki swap na manualna skrzynię?
Znacie może jakiś dobry warsztat zajmujący się asb? muszę zawieźć i zobaczyć czy mam odkładać pieniążki...
Znacie może jakiś dobry warsztat zajmujący się asb? muszę zawieźć i zobaczyć czy mam odkładać pieniążki...
- Od: 15 wrz 2009, 01:10
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626, 2.0 16v 115KM/85KW
poszukaj sobie na forum tematu odnośnie zmiany automatu na manual( było tego sporo i jakie części bedziesz musiał zmienić) ,kiedyś taką zamiane przeprowadziłem w swojej 626 bo mi automat padł i tragedii nie było
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
gdy kupiłem 626 był podobny problemem co u ciebie(nie włączało ostatniego biegu i hold-niezawsze),poprzedni właściciel już ponoć dwa razy taki automat wymieniał w niej bo w jednym padła mu na amen a druga coś szwankowała z tym ostatnim biegiem więc sprzedał mi dużo taniej nie zagłębiając sie co i jak wymieniłem ją bo za automatem nie przepadam, części miałem ze swojego rozbitka a przekładke robiłem sam.Podjedz do jakiegoś mechaniora od automatów,może coś zaradzi na twoją madzie a jak chcesz się bawić w manuala to spisz sobie jakie graty będą potrzebne i rozejrzyj sie w cenie ,wtedy bedziesz wiedział czy ci sie to opłaca
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Dzięki za radę no ja wolałbym jednak automat, fajna sprawa, tym bardziej, że jeżdżę po mieście w 95% ale niestety jak to w polskim kraju wygra ekonomia będę musiał podjechać do mechanika a w 2005 był generalny skrzyni...
- Od: 15 wrz 2009, 01:10
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626, 2.0 16v 115KM/85KW
Słuchajcie, jeszcze jedno pytanie... dzwoniłem do gościa, mechanika od asb, powiedział, że w pierwszej kolejności to trzeba olej i filtr wymienić i koszt tego wraz z robocizną 400zł. Co myślicie o powyższym?
- Od: 15 wrz 2009, 01:10
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626, 2.0 16v 115KM/85KW
poczytaj sobie tu może ci coś pomoże : http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... iana_oleju
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
marimart81 napisał(a):poczytaj sobie tu może ci coś pomoże : http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... iana_oleju
Dzięki, myślę, że sobie poradzę z dynamiczną wymianą natomiast gdzie jest filtr?
- Od: 15 wrz 2009, 01:10
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626, 2.0 16v 115KM/85KW
tu sobie jeszcze zerknij : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 620c12fb64 i prawdopodobnie bedzie to ten model skrzyni G4A-EL który jest opisany w poprzednim moim linku a tam masz gdzie znajduje się filtr
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
Najprawdopodobniej już wiem o co chodzi!! Jak uruchamiam samochód to mam wysokie obroty przez pierwsze parę minut sięgające 1500 obr/min, jak już się uspokoi to trzyma na 750 obr/min.
Jak jadę z takimi obrotami i hamuje gdzieś na krzyżówce to trzymam go na hamulcu przy 1500obr/min, to niedopuszczalne!! Jakbym trzymał gaz i hamulec jednocześnie, także na razie zrzucam na neutral na początku w takich sytuacjach, jak się uspokoi to jest wszystko git... Jeżdżę tak od 3 dni i nie ma kontrolki... teraz pytanie, czemu mam takie obroty na zimnym silniku?
Następna rzecz... takie cykanie wydobywa się z silnika jak się rozgrzeje, czy to zawór EGR?
Jak jadę z takimi obrotami i hamuje gdzieś na krzyżówce to trzymam go na hamulcu przy 1500obr/min, to niedopuszczalne!! Jakbym trzymał gaz i hamulec jednocześnie, także na razie zrzucam na neutral na początku w takich sytuacjach, jak się uspokoi to jest wszystko git... Jeżdżę tak od 3 dni i nie ma kontrolki... teraz pytanie, czemu mam takie obroty na zimnym silniku?
Następna rzecz... takie cykanie wydobywa się z silnika jak się rozgrzeje, czy to zawór EGR?
- Od: 15 wrz 2009, 01:10
- Posty: 15
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626, 2.0 16v 115KM/85KW
Mój ojciec ma Mazda 626 GE 2.0 automat z 93 roku. Już kilka razy robił z skrzynią i przez jakiś czas był spokój. Może z miesiąc temu zaczęła mu migać kontrolka HOLD.
Po włączeniu wszystko jest dobrze. Samochód normalnie zmienia biegi, nic nie świeci. Po chwili jazdy zaczyna migać kontrolka HOLD, nie wrzuca 4 biegu i szarpie przy przełączeniu z 1 na 2 bieg.
Sprawdziłem kody błędu i wyświetla nr 55 – z tego co znalazłęm to: "Czujnik prędkości własnej pojazdu".
W serwisie mazdy odczytali kod: "czujnik liczenia obrotów wałka wejściowego skrzyni biegów". Możliwe przyczyny: wiązka przewodów, czujnik liczenia obrotów wałka wejściowego. Ojciec wymienił ten czujnik ale nic sie nie zmieniło. Jest jeszcze drugi czujnik, od prędkościomierza ale nie został wymieniony.
Po włączeniu wszystko jest dobrze. Samochód normalnie zmienia biegi, nic nie świeci. Po chwili jazdy zaczyna migać kontrolka HOLD, nie wrzuca 4 biegu i szarpie przy przełączeniu z 1 na 2 bieg.
Sprawdziłem kody błędu i wyświetla nr 55 – z tego co znalazłęm to: "Czujnik prędkości własnej pojazdu".
W serwisie mazdy odczytali kod: "czujnik liczenia obrotów wałka wejściowego skrzyni biegów". Możliwe przyczyny: wiązka przewodów, czujnik liczenia obrotów wałka wejściowego. Ojciec wymienił ten czujnik ale nic sie nie zmieniło. Jest jeszcze drugi czujnik, od prędkościomierza ale nie został wymieniony.
- Od: 27 paź 2005, 23:32
- Posty: 14
- Auto: Mazda 626 2.0GE 95r,gaz koltec
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6