Odpowietrzanie układu hamulcowego z ABS – 626 GE
Strona 1 z 1
Witam.
Po ostatnim zagotowaniu płynu w układzie hamulcowym chciałbym wymienić cały obieg.
Nigdy tego nie robiłem więc pytam :
Jak spuścić płyn z całego układu hamulcowego, czy są jakieś środki do przepłukania układu zanim naleję płynu i ile mniej więcej wchodzi płynu do układu.
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę przed rozpoczęciem jazdy (to hample więc wolę uważać) ?
Dziękuję z góry za wszelkie porady.
Pozdrawiam.
Poprawiłem Ci trochę temat.
Don
Po ostatnim zagotowaniu płynu w układzie hamulcowym chciałbym wymienić cały obieg.
Nigdy tego nie robiłem więc pytam :
Jak spuścić płyn z całego układu hamulcowego, czy są jakieś środki do przepłukania układu zanim naleję płynu i ile mniej więcej wchodzi płynu do układu.
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę przed rozpoczęciem jazdy (to hample więc wolę uważać) ?
Dziękuję z góry za wszelkie porady.
Pozdrawiam.
Poprawiłem Ci trochę temat.
Don
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
- Od: 31 sty 2006, 15:27
- Posty: 65
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5
Masz ABS ?
Plukasz uklad nowym plynem hamulcowym – pamietaj zeby nie uzywac plynu silikonowego ... czyli dot 5 nie stosuje sie w takich ukladach
Dot 3, 4, 5.1 jest ok do uzycia
Wszystkie plyny hamulcowe sa syntetyczne.
Proces plukania odpowietrzania zaczyna sie od najdelszego zaworka od master cylindra ? ( Ktos musi potwierdzic nie pamietam )
Wazne zebys nie zapowietrzyl ukladu ..
UWAGA plyn hamulcowy jesli bedzie mial kontakt z lakierem uszkodzi go !
ja uzywam takiego wynalazku – tanie i skuteczne wlewam plyn zakladam na zbiorniczek pod pompwouje i nowy plyn jest w pychany stary wypachany ,...
Plukasz uklad nowym plynem hamulcowym – pamietaj zeby nie uzywac plynu silikonowego ... czyli dot 5 nie stosuje sie w takich ukladach
Dot 3, 4, 5.1 jest ok do uzycia
Wszystkie plyny hamulcowe sa syntetyczne.
Proces plukania odpowietrzania zaczyna sie od najdelszego zaworka od master cylindra ? ( Ktos musi potwierdzic nie pamietam )
Wazne zebys nie zapowietrzyl ukladu ..
UWAGA plyn hamulcowy jesli bedzie mial kontakt z lakierem uszkodzi go !
ja uzywam takiego wynalazku – tanie i skuteczne wlewam plyn zakladam na zbiorniczek pod pompwouje i nowy plyn jest w pychany stary wypachany ,...
Tak, mam ABS.
W jaki sposób uniknąć zapowietrzenia układu ?
Czyli odpowietrzać w określonej kolejności ?
W jaki sposób uniknąć zapowietrzenia układu ?
Czyli odpowietrzać w określonej kolejności ?
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
- Od: 31 sty 2006, 15:27
- Posty: 65
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5
dejww – ja kupilem od znajomego ..... takie cos mozna samemu prosto zrobic
za pare zloty ... bo koszt orginalu jest spory za nowy .... ( ja uzywke prawie nowa )
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/ca ... /index.htm
tu jak zrobic za pol darmo
no co do ABS to niektorzy mowia ze normalna procedura ...
ja usiebie zapowietrzylem ABS I teraz dupa bende musial WDS uruchomic cykl ABSU chyba
zaczynasz od najbardziej oddalanoego hamulca od master cylinder ..
za pare zloty ... bo koszt orginalu jest spory za nowy .... ( ja uzywke prawie nowa )
http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/ca ... /index.htm
tu jak zrobic za pol darmo
no co do ABS to niektorzy mowia ze normalna procedura ...
ja usiebie zapowietrzylem ABS I teraz dupa bende musial WDS uruchomic cykl ABSU chyba
zaczynasz od najbardziej oddalanoego hamulca od master cylinder ..
Krisek napisał(a):ja usiebie zapowietrzylem ABS I teraz bende musial WDS uruchomic cykl ABSU chyba
Możesz to jakoś prościej wytłumaczyć?
Ja jak robiłem hamulce u siebie to nie miałem czym zatkać przewodu i cvały mi wyciekł, i tak bez płynu stał z jakieś 2 tygodnie, ale po zalaniu nowym płynem i odpowietrzeniu nie zauważyłem nieprawidłowości, jedynie brak działającego ABS'u (jak czasem zadziała to pedał wpada wpodłogę i w tedy jest bardzo słaba skuteczność) ale przed tym zabiegiem ABS również nie działał.
Będę na dniach wymieniał pompę ABS'u i czy trzeba do tego jakichś specjalnych zabiegów? czy poprostu wymiana i odpowietrzenie przez przepchanie powietrza do zacisków.
Malpiszon78 napisał(a):ile mniej więcej wchodzi płynu do układu.
Mnie niecały litr poszedł na całkowicie pusty układ (może bliżej połowy litra, nie wiem, nie pamiętam teraz)
Mój sprawdzony sposób:
Jeden pompuje pedał aż zrobi się twardy i trzyma go cały czas do dechy, drugi w tym czasie szybko i na chwileczkę odkręca odpowietrznik tylko żeby raz cykło. Zaraz szybko zakręca odpowietrznik żeby pedał hamulca nie wleciał całkowicie tylko tak do połowy. Powtarzasz to kilka razy na każdym zacisku i powinno być dobrze
Oczywiście operacje zaczynamy od najdalszego zacisku od pompy i na wyłączonym silniku.
Jeden pompuje pedał aż zrobi się twardy i trzyma go cały czas do dechy, drugi w tym czasie szybko i na chwileczkę odkręca odpowietrznik tylko żeby raz cykło. Zaraz szybko zakręca odpowietrznik żeby pedał hamulca nie wleciał całkowicie tylko tak do połowy. Powtarzasz to kilka razy na każdym zacisku i powinno być dobrze
Oczywiście operacje zaczynamy od najdalszego zacisku od pompy i na wyłączonym silniku.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Szyna napisał(a):Mój sprawdzony sposób:
Jeden pompuje pedał aż zrobi się twardy i trzyma go cały czas do dechy, drugi w tym czasie szybko i na chwileczkę odkręca odpowietrznik tylko żeby raz cykło. Zaraz szybko zakręca odpowietrznik żeby pedał hamulca nie wleciał całkowicie tylko tak do połowy. Powtarzasz to kilka razy na każdym zacisku i powinno być dobrze
Oczywiście operacje zaczynamy od najdalszego zacisku od pompy i na wyłączonym silniku.
zamierzam w ten sposób odpowietrzyć przewody a czy tym sposobem pompa hamulcowa tez się odpowietrzy ? odkręciłem przewody z każdego zacisku , regeneruje zaciski , wyleciał cały płyn . Zastanawiam się co z ABSem , czy wystarczy zwykłe odpowietrzenie przewodów ?
Dopisano 3 sty 2013, 19:55:
a czemu hamulca nie wciskasz do podłogi tylko tak troche ?
- Od: 25 gru 2012, 14:53
- Posty: 40
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 626 GE 1.8 16v
Tak ABS odpowietrzy się samoistnie. Pilnuj tylko żeby w zbiorniczku był cały czas płyn w normie.
No i tego ze zaczynamy od kola najdalej serwa (czyli to które ma najdłuższy wężyk) chyba nie muszę wspominać
No i tego ze zaczynamy od kola najdalej serwa (czyli to które ma najdłuższy wężyk) chyba nie muszę wspominać
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Polecam przerobic pompke od roweru na ssanie i dac 2 zaworki i 2 wentyle wtedy wysysajac mozna sobie odrazu plyn ze zbiorniczka do zacisku
2- odpalam autko 1 wlewa plyn ciagle drugi lekko naciska hamulec a trzeci odkreca odpowietrznik.
Ja tam na odpalonym odpowietrzam Na zgaszonym najpierw zalac na full odkrecic odpowietrzniki na maxa i poczekac az plyn zacznie wyciekac i wtedy odpalam i odpowietrzam pokolei
2- odpalam autko 1 wlewa plyn ciagle drugi lekko naciska hamulec a trzeci odkreca odpowietrznik.
Ja tam na odpalonym odpowietrzam Na zgaszonym najpierw zalac na full odkrecic odpowietrzniki na maxa i poczekac az plyn zacznie wyciekac i wtedy odpalam i odpowietrzam pokolei
Kolega mechanik mi mówił kiedyś, że wystarczy nalać do pełna w zbiorniczku płynu, odkręcić odpowietrznik przy zacisku i czekać aż przestaną lecieć bąble. Mówił też, że to dobry moment na zapalenie fajki
Ale sam pompuję pedałem tak jak piszecie.
Ale sam pompuję pedałem tak jak piszecie.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
kamilspider napisał(a):Kolega mechanik mi mówił kiedyś, że wystarczy nalać do pełna w zbiorniczku płynu, odkręcić odpowietrznik przy zacisku i czekać aż przestaną lecieć bąble. Mówił też, że to dobry moment na zapalenie fajki
Ale sam pompuję pedałem tak jak piszecie.
nie da się tak w pompie są tłoczki i jak są źle ustawione to płyn sam nie przeleci do przewodów
- Od: 25 gru 2012, 14:53
- Posty: 40
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 626 GE 1.8 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6