probleml spalania paliwa oraz wolnych obrotów

Postprzez krakusik mx-3 » 18 cze 2009, 12:34

Witam szukam szukam i nie mogę niczego znaleźć mam taki oto problem
nie pisze w mx3 ponieważ mam silnik jak 626 i mx6 ;)

Auto nie chodzi na wolnych obrotach po odpaleniu kopci na czarno czasem na biało (częściej bardziej na czarno) tak jak by nie pracowało na wszystkie ,,gary'' obroty wahają się miedzy gaśnięciem a ~1300 ogólnie wstyd go odpalić, :( nawet gdy odpalę auto i przejadę jakiś dystans to po wyrzuceniu na luz gaśnie. płynu nie ubywa oleju tak samo nie podniósł się olej (gdy by go miała podlać płyn chłodniczy). Aparat zapłonowy sprawdziłem z modułem jest w porządku komp nie wyrzuca żadnych błędów nie wiem czy to może sonda ? nie umiem za bardzo jej sprawdzić widziałem w elektronice testery aby sobie samemu zrobić lecz niestety jestem za słaby na to, świece zalewa paliwo... możecie pomóc i coś podpowiedzieć ?

Nie wiem czy coś się nie wypięło mniej więcej to po w padnięciu w dziurę auto zaczęło gasnąć.... szukałem odpiętych kostek lecz nic nie znalazłem....

Pomocy
Ostatnio edytowano 18 cze 2009, 17:06 przez krakusik mx-3, łącznie edytowano 1 raz
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez steven » 18 cze 2009, 13:06

jeżeli świece masz zalane no to pracuje na zbyt bogatej mieszance, po 1. sprawdź sonde... jak nie masz oscyloskopa, to tylko wizyta u mechanika Cię leczy (i to porządnego mechanika !! ) co więcej, jak gaśnie na wolnych obrotach to prawdopodobnie źle wyregulowane oborty biegu jałowego, wina silniczka krokowego, lub tez sondy...
po 3 jak kopci na czarno, to wina gumek na zaworach...
po 4 jak są te wszystkie dolegliwości, to prawdopodobnie będziesz miał cały silnik do remontu... 2,5V6 w mx-3 nazywał się KLZE!! więc pisz w dziale o 323 ;p najmocniejsze silniki montowane w 3!! bardzo dobre osiągi... więc moim zdaniem warto remontować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez pawelMX6 » 18 cze 2009, 13:07

steven napisał(a):2,5V6 w mx-3 nazywał się KLZE!! więc pisz w dziale o 323 ;p najmocniejsze silniki montowane w 3

W MX-3 nie było takiego silnika :P
steven napisał(a):po 3 jak kopci na czarno, to wina gumek na zaworach...

Palony olej kopci na siwo-niebiesko. Biały oraz czarny dym świadczy o za ubogiej oraz za bogatej mieszance.
steven napisał(a):to prawdopodobnie będziesz miał cały silnik do remontu

Moim skromnym zdaniem bez remontu się obejdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez krakusik mx-3 » 18 cze 2009, 13:32

steven napisał(a):2,5V6 w mx-3 nazywał się KLZE!!

nie mylisz się seryjnie w mx3 nie było 2.5 V6
ja mam przekładany silnik o oznaczeniu KL – 163 koniki
KLZE ma niby 200 ;)

Jeżeli mam remontować KL'a zbieram na KL-ZE :P

Czyli tak jak myślałem muszę sprawdzić sondy tak ? ;)

Pozdrawiam
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez DamianMX6 » 18 cze 2009, 13:41

Zacznij od wymontowania przepustnicy i porządnego jej wyczyszczenia, łącznie w bypassem biegu jałowego.
To ci sie pryzdaŁ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... zepustnicy

Po czyszczeniu wyreguluj obroty

nastepnie sprawdz ciśnienie na cylindrach.

Koszt tych operacji bliski 0zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez steven » 18 cze 2009, 14:28

pawelMX6 czytam to co napisałem i jak mnie poprawiłeś i dziękuję Ci bardzo, nie mam pojęcia o czym myślałem, ale bzdur wypisałem od choroby ;p
tylko co to czarnego dymu, u mnie dokładnie było tak przy odpalaniu i po wymianie gumek przestało... od razu też tak usłyszałem, że mam to wymienić – pomogło, ale co do reszty, natomaist co do silnika, to nie wiem skąd sobie wymarzyłem KLZE w MX-3 ale fajen by to musiało być :)
DamianMX6 co ma czyszczenie przepustnicy i ustawienie biegu jałowego, do zalanych świec? pytam się normlanie, bo jakoś powiązania w tym nie widzę...

Oczywiście w tym, że gaśnie to jak najbardziej... chociaż jeżeli tylko to byłoby przyczyną, to świece nie byłyby zalane paliwem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez DamianMX6 » 18 cze 2009, 16:24

steven napisał(a):DamianMX6 co ma czyszczenie przepustnicy i ustawienie biegu jałowego, do zalanych świec? pytam się normlanie, bo jakoś powiązania w tym nie widzę...

Z tego co czytam problemów jest więcej niż jeden więc i rozwiązań będzie pewnie więcej.
Zaczynać się powinno od rzeczy podstawowych, które na dodatek praktycznie nic nie kosztują.

A gdzie ja napisałem że czyszczenie przepustnicy załatwi sprawę zalanych świec? :| ,

swoja drogą niech napisze jak doszedł że są zalane paliwem, może nie są tylko tak myśli po jakiś objawach?
Jeśli jednak zalewa to pewnie sprawa wtryskiwaczy ale poczekajmy, niech zrobi porządek po kolei i na początek najprostsze sposoby, i najtańsze zanim popłynie w dal finansową.
Czyszczenie przepustnicy i regulacja – powinna pomóc na wolne obroty i być może na gaśnięcie
Sprawdzenie ciśnienia – pokaże kompresję w cylindrach a co za tym idzie stan zaworów skoro oleju nie bierze zakładam że pierścienie dobre, wspominał coś że nie działa jeden cylinder ale nic nie napisał czy tylko na wolnych obrotach czy w całym zakresie.

Zrób badania i czyszczenie i napisz szerzej to może ci się uda pomóc, ale staraj się pisać konkretnie i dokładnie opisując objawy i to jak sprawdzasz. A zagazowany ten twój wóz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez steven » 18 cze 2009, 16:31

DamianMX6 za każdym razem, tak obszerną odpowiedź udzielaj :D to Ci pomnik forumowicze wysatwią :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez DamianMX6 » 18 cze 2009, 16:57

Wystarczy zamiast pomnika jeśli krakusik mx-3 zrobi to co napisałem i opisze, sam jestem ciekaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez krakusik mx-3 » 18 cze 2009, 17:15

DamianMX6 dzięki za podpowiedź lecz przepustnica jest raczej ok zaglądałem do niej i nie ma ,,syfa'' chodź zrobie to jeszcze raz ;)
DamianMX6 napisał(a):swoja drogą niech napisze jak doszedł że są zalane paliwem

po prostu wyciągłem je aby je przeczyścić tak nawiasem świeczki NGK mają może z 6 tyś przebiegu a kable z 20 tyś przebiegu ....

DamianMX6 napisał(a):skoro oleju nie bierze zakładam że pierścienie dobre, wspominał coś że nie działa jeden cylinder ale nic nie napisał czy tylko na wolnych obrotach czy w całym zakresie.

w całym zakresie bo zalewa świece dlatego a oleju nie bierze przy normalnej jeździe jak jadę dość ostro to wiadomo że weźmie jak każda V-ka
DamianMX6 napisał(a):A zagazowany ten twój wóz?

nie gazu v-ka nie widziała i nie zobaczy napewno.....

p.s komp nie pokazuje żadnego błędu :(
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez DamianMX6 » 18 cze 2009, 17:29

Hmm, czyli zalewa świecę we wszystkich cylindrach? a czy telepie autem na wolnych obrotach?


Zaglądanie nie wystarczy, trzeba zdemontować przepustnicę.
A odkręcałeś z przepustnicy bypass wolnych obrotów i czyściłeś go w środku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez krakusik mx-3 » 18 cze 2009, 17:55

DamianMX6 napisał(a):Hmm, czyli zalewa świecę we wszystkich cylindrach? a czy telepie autem na wolnych obrotach?

z tego co pamiętam może w 2 nie zalało ale każda była delikatnie podlana......


DamianMX6 napisał(a):A odkręcałeś z przepustnicy bypass wolnych obrotów i czyściłeś go w środku?

nie nie odkręcałem muszę najpierw sprawdzić jak on wygląda i lepiej się mu przyjrzeć ;)
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez DamianMX6 » 18 cze 2009, 18:05

Mam tylko taką fotkę ale powinna wystarczyć, bypass nie sposób nie zauważyć przymocowany do spodu przepustnicy na cztery śruby (warto je przy okazji wymienić na ampulowe(imbusowe))

Obrazek

Sprawdz to ciśnienie o którym pisałem na cylindrach powinno być 13,5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez krakusik mx-3 » 18 cze 2009, 18:48

super dzięki dużo mi to pomogło warto się nauczyć coś nowego ;) ale dopiero we wtorek mam wolne bo tak to siedze w robocie od 9 do 21 we wtorek się za to wezmę.... jeszcze raz dzięki....

tak nawiasem jakie sondy lambda polecasz/cie ? znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/item646261276_sonda_l ... _nowa.html
zawsze myślałem że NGK będzie lepsza ale ngk jest tańsza.... i na żadnej nie pisze do v6 mazda

p.s cały czas skłaniam sie że to sonda bo pali bardzo duże gigantyczne ilości paliwa tak więcej niż 20pb/100 przy delikatnym pierdzeniu tzn nie chodzeniu
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez DamianMX6 » 18 cze 2009, 19:19

krakusik mx-3 napisał(a):super dzięki dużo mi to pomogło warto się nauczyć coś nowego ;) ale dopiero we wtorek mam wolne bo tak to siedze w robocie od 9 do 21 we wtorek się za to wezmę.... jeszcze raz dzięki....

tak nawiasem jakie sondy lambda polecasz/cie ? znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/item646261276_sonda_l ... _nowa.html
zawsze myślałem że NGK będzie lepsza ale ngk jest tańsza.... i na żadnej nie pisze do v6 mazda

p.s cały czas skłaniam sie że to sonda bo pali bardzo duże gigantyczne ilości paliwa tak więcej niż 20pb/100 przy delikatnym pierdzeniu tzn nie chodzeniu


Ja kupowałem sondy NGK ale symbolu nie pamiętam. Japan to Japan
To że jest tańsza wynika pewnie z tego że jest bez wtyczki i trzeba sobie przelutować ze starej koniecznie z zachowaniem długości przewodu oryginalnego.


To że jak jest padnięta sonda spalanie wzrasta to prawda ale nie powinno zalewać świec, tym bardziej że nie zalewa wszystkich.
Jak posprawdzasz to o czym było wcześniej to można pomyśleć o wtryskiwaczach. Mam takie listwy jakby co można podmienić i sprawdzić czy czasem wtryskiwacze nie leją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 18 cze 2009, 19:39

A wspomniał ktoś o szczelności dolotu?? Podobne objawy są przy pękniętej gumie lub poluzowanych/nieszczelnych odmach.
A ta sonda wydaje się ok, są też uniwersalne NGK i taką własnie założył niejaki Kudłaty (do 626GE) i hula piknie, wygląda tak samo jak oryginał jeno wtyczki nie ma. Spalanie zwalił bym właśnie na sondę.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez krakusik mx-3 » 18 cze 2009, 19:40

super będę miał to na uwadze <uklon> ;) Jeszcze zrobię jak mi Promyczek podpowiedział odepnę obydwie sondy i zobaczę co się stanie.... przy odpaleniu


oficjalnie Promyczek dzięki <uklon>
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Postprzez brii » 18 cze 2009, 20:22

krakusik mx-3 napisał(a):jadę dość ostro to wiadomo że weźmie jak każda V-ka

Powiem Ci, że to stwierdzenie jest poprawne, ale dla Vłek Mazdy – znam kilka innych Vłek i nie biorą...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bazyl wspaniały » 18 cze 2009, 20:34

brii napisał(a):Powiem Ci, że to stwierdzenie jest poprawne, ale dla Vłek Mazdy – znam kilka innych Vłek i nie biorą...

Nom, moja jeśli jej parę razy nie przykręcę to nietyka oleju, ale jeśli jej jedak przycisnę (a przyciskam) to 1l muszę do wymiany do wymiany dolać.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez krakusik mx-3 » 18 cze 2009, 20:52

brii napisał(a):Powiem Ci, że to stwierdzenie jest poprawne, ale dla Vłek Mazdy

tak o Mazde mi chodziło no i probe 2 gen ;)

bazyl wspaniały napisał(a):A wspomniał ktoś o szczelności dolotu?? Podobne objawy są przy pękniętej gumie lub poluzowanych/nieszczelnych odmach.
A ta sonda wydaje się ok, są też uniwersalne NGK i taką własnie założył niejaki Kudłaty (do 626GE) i hula piknie, wygląda tak samo jak oryginał jeno wtyczki nie ma. Spalanie zwalił bym właśnie na sondę.

dolot sprawdzałem jako pierwsze raz jak mi spadł wężyk od odmy to gasł na wolnych ale nawet odrazu jak odpalałem a teraz jak odpale chodzi nie gaśnie do póki nie dodam gazu.... mam dolot CAI dedykowany do KL z juesej ściągnięty już z pół roku i raczej tam żadnej dziurki nie ma.....

brii nie jedziesz czasami do KRK ? :D :)
spadam do domu z pracy będę na kompie jak coś po 22 godzina mpk do domu mnie czeka <killer>
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 21:19
Posty: 1549
Skąd: Nowa Huta /KRK
Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P

sprzedam alu ramki do mx3/323

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6