Dziwne szuranie na wciśnietym sprzęgle

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Andrzejw » 16 kwi 2009, 11:15

Witajcie – "jak trwoga to do boga" – czyli Forum Mazi :)

Od pewnego czasu słyszę głośne szuranie przy wciśniętym sprzęgle – wystepuje ono tylko podczas gdy sprzęgło mam wciśniete do końca – jeśli troszkę popuszczę powodując rozpedzanie auta – automatycznie zanika – problem występuje zarówno na jedynce jak i wstecznym.
Nie wiem czy może to mieć związek z przegubem który mam do wymiany ( najprawdopodobniej lewy – nie wiem czy wewnętrzny, czy zewnetrzny ) – słysze go podczas mocniejszego wciśnięcia w fotel w jeździe na wprost i podczas szybkiego wchodzenia w LEWY zakręt. (terkotanie )

Dzwiek szurania na wciśnietym sprzęgle jest jednak zupełnie czym innym niż dzwiek terkotania przy szybkim wchodzeniu w zakręt.

Myślę, że terkoczący przegub to mniejszy problem, dlatego proszę głównie o skupienie się na szuraniu podczas wciśnietego sprzegła.

z góry wielkie dzięki – liczę, że tym razem również mi pomożecie.

Pozdrawiam
Andrzej z Olsztyna
511 830 979
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez y » 16 kwi 2009, 11:59

Stawiam na lozysko oporowe sprzegla(?), przechodzilem przez to. Podczas wciskania pedalu bylo slychac cykliczne popiskiwanie zalezne od obrotow. Jezdzilem tak dlugiii czas – jakies 50kkm poniewaz piszczenie pojawialo sie i znikalo. Wymienilem kiedy zaczelo ostro gruchotac na wolnych obrotach bez tykania pedalu sprzegla i dusic silnik podczas jego wciskania.

Gdzies mam filmik z nagranym dzwiekiem. Jak znajde to wrzuce, porownasz sobie czy to, to samo co u Ciebie.
Znalazlem, na poczatku slychac niesprawna pompe wspomagania – szum, a pozniej sprzeglo podczas roznych manewrow z pedalem :)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1g8QI3L7J-k&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1g8QI3L7J-k&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez Andrzejw » 16 kwi 2009, 12:23

nie to nie to – u mnie słychać jakby tarcie blachy o szlifierkę z obrotowego kamienia – tarcie jest rownomierne i zanika w chwili popuszczenia sprzęgła. Dziś może nagram dzwięk i wrzuce w pliku audio.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez waldii » 16 kwi 2009, 23:20

są dwa wyjscia.Jesli na puszczonym sprzegle albo lekko wcisnietym jest halas to lozysko oporowe.Jesli halas wystepuje na wcisnietym sprzegle to lozysko podporowe walka sprzeglowego.Jest to lozysko znajdujace sie w wale korbowym i wchodzi do niego koncowka walka ze skrzyni biegow.Gdy wcisniesz sprzeglo to silnik chodzi a skrzynia biegow stoi i wowczas owe lozysko pracuje a jesli jest padniete to halasuje.Radze nie jezdzic dlugo na tym,bo jesli sie zatrze i obroci to bedzie lipa
waldii
 

Postprzez Andrzejw » 18 kwi 2009, 01:42

dzieki za info – przekaze info do moich mechaników – ciekawe jaki będzi ekoszt naprawy :/ juz się boję.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6