Wymieniam amortyzatory – przy okazji co jeszcze

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jesus » 19 mar 2009, 15:55

Witam

jak w temacie – wymianiam amortyzatory, sprężyny .. co jeszcze mam kupić i wymienić przy okazji tego demontażu – jakieś gumki, sprężynki, śrubeczki, [waaaco?], stabilizatory czy co tam jeszcze w zawieszeniu piszczy.

chodzi o to aby np. za 2-3 tys km nie robić tej czynoości ponownie bo np. gumka jakaś padła albo cosik w tym stylu.
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 12:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Hugo » 19 mar 2009, 16:01

Jak nic w zawiszeniu nie stuka to dokup jeszcze osłony amortyzatorów i gumowe odboje i masz wszystko.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez jesus » 19 mar 2009, 17:12

no tak . ale zakładam twardsze springi i pewniak że zacznie pukać – do tego moją droge do domu to potajemnie adac zrobił aby testowac zwiechy więc pewniak do kwadratu że zacznie pukać
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 12:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Hugo » 19 mar 2009, 18:06

Jak zacznie pukać to zrobisz. Po co wymieniać coś co jest OK?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez oblivion » 19 mar 2009, 18:42

Jak długo jeździsz po dziurach to zacznie pukać niebawem, ja w tej chwili wymieniam przednie wahacze kompletne – nie będę za chwilę znowu grzebał i po jednej gumce wymieniał – jak masz auto powyżej 10 letnie to już czas nadchodzi.
W zeszłym roku byłem na Węgrzech w 5 osób + bagaże, efekt dziur jest – tył już wymieniony, teraz czas na przód. Zastanawiam się tylko jakiej firmy kupić wahacze – czy Nipparts to coś warte zachodu? Wiem że mają ich części w ASO...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Hugo » 19 mar 2009, 19:00

oblivion kup tuleje wahaczy NOK 25 zł/szt. jedna i 65 zł/szt. druga na jedną stronę. Oryginały Mazdy odpowiednio 75 zł/szt. jedna po rabacie oraz 200 zł/szt. za drugą na stronę, czyli trzeba pomnożyć to x2. Ja założyłem NOK'i i na razie jestem zadowolony, a znając wyroby tej firmy myślę, że będę jeszcze długo zadowolony. Sworznie wahacza kup firmy 555, koszt 50 zł/szt. na stronę, czyli również x2. Łączniki firmy Yamato, koszt 40 zł/szt. na stronę, czyli też x2. I gra gitara.
Ceny z www.carspeed.pl
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez oblivion » 19 mar 2009, 19:51

Ok. Thx za info ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 19:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez i9i » 20 mar 2009, 23:57

Jak zakładasz twardsze springi to pomyśl o rozpórce, gdyż nasze drogi nie są przystosowane do jazdy ze sztywnym zawieszeniem, a po dziurach kielichy dostają po d...e. Sam mam sportowe zawieszenie w Astrze F i owszem miło się jeździ po równej drodze i szybko robi zakręty bez żadnych przechyleń (opony 205x50 r15), natomiast pojawia się problem na dziurach, bo wszystko w środku lata i od latania po dziurach jeden kielich popękał. Pytanie jeszcze o ile twardsze te sprężyny będą, bo jest kilka rodzajów twardości.
Generalnie Hugo ma rację: zacznie coś pukać to wymienisz, bo nawet najstarsi górale nie wiedzą co pierwsze padnie, a życie ma swoje psikusy: zrobisz silnik – padnie coś innego, wymienisz zawieszenie – baran ukradnie dekiel od studzienki <killer> i co byś nie zrobił to zawsze coś cię zaskoczy ;P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 11:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez PTAHOL » 9 kwi 2009, 13:19

Witam.

Czy mazda 626 GF, 2001r., DITD, hetchback ma z tyłu odboje czy same osłony amortyzatorów????

Pytam bo szukałem w necie i nie moge znaleźć takiej części, na żywo też widze tylko osłone amortyzatora, nie moge się dopatrzć czegoś w stylu odboju. :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2009, 00:25
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: MAZDA 626 GF 2001 DITD 110KM HATCHBACK

Postprzez Bimbak » 9 kwi 2009, 21:02

Jak demontujesz całe kolumny mcpersona to przyjrzyj się tym "łożyskom" ślizgowym (właściwie to nie są łożyska) z przodu na których obraca się kolumna w gnieździe. Zwykle jak nie jest zajechane wystarczy je przesmarować ale możesz je też profilaktycznie wymienić ;) Poza tym jest jeszcze kilka badziewi które manual poleca wymienić lub mieć przy demontażu kolumny. Jeśli chodzi o przód to taki zestaw wszystkiego ma numer 49 B034 2A0A Samo łożysko to 49 G034 205. Wszystko znajdziesz w manualu :P żeby nie było że niby taki mondry jestem. Poza tym bardzo ważne są jeszcze gumy górnego mocowania amorów. Jak to jest w kiepskim stanie to prędzej czy później znowu będziesz musiał demontować kolumny. Nowe jest jednak drogie jak ****** i niektórzy montują dobre używki.
Jak już demontujesz ten cały syf to oblookaj czy nie ma zgnilizny w gniazdach amortyzatorów, od spodu. Jak tego nie przypilnujesz to potem może się to źle skończyć jak już coś przegnije. Poza tym dla estetyki warto też wyczyścić i odmalować całe kolumny, będzie cacy wyglądać i dłużej pożyje. Przy okazji możesz je walnąć na jakiś trendi kolor typu jasno koperkowy w perkalikowe kropki. To chyba tyle
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6