Zmiana silnika z 2.0 na 2.5 v6

Postprzez Pietrzu » 16 mar 2009, 18:52

Mam pytanie drodzy Mazdowicze otuż mam silnik 2.0 16v w mojej madzi i zastanawiam się nad kupnem 2 bo ten zaczął kopcić jak z komina a wcześniej zastanawiałem się już nad kupnem nowego auta ale z silnikiem 2.0. kożystając z okazji że ten się sypie chciałbym go zmienić ale nie na 2.0 a 2.5 v6. Co bym do tego potrzebował, czy jest sens robieni tego (tzn tej zmiany)? I jaki by był tego koszt?
z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 17:36
Posty: 10
Auto: Mazda 626GE 2.0 16v '93r

Postprzez Gib » 16 mar 2009, 19:11

IMO nie warto, dużo pierdzielenia się bo mało co w temacie silnik/skrzynia zostaje, stan 2.5 V6 czyli silników KL pozostawia wiele do życzenia na dzień dzisiejszy, chyba że KL-ZE z małym japońskim przebiegiem ale dochodzi jeszcze sprawa ECU, kolektorów.
Lepiej sprzedać i kupić coś innego.
Chyba że chcesz sobie Madzię zostawić na dłużej i inwestować w nią, to wtedy się opłaca, ale moim zdaniem i tak lepiej kupić od razu KL z lepszym wypasem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Redoo » 16 mar 2009, 22:47

Gibsong też mam takie plany ale tak jak piszesz w sroc pierdzielenia :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Loczek » 16 mar 2009, 23:50

Jezu nieprawda ze w sroc pierdzielenia.

Jak juz wyciagamy silnik to wyciagmy jeszcze kilka rzeczy.

Polosie z piastami, sanki, wiazke do kompjutra, poduchy, Czyli raptem dniowka wiecje roboty :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Gib » 17 mar 2009, 01:09

Ostatnio to co bym nie napisał to nieprawda. Chyba mam jakiś dar negowania rzeczywistości. Pietrzu w sprawie szczegółów to do Loczka, w takim przypadku lepiej mieć chyba anglika na części. No i jeszcze dochodzą zegary z obrotomierzem na 6 garów ale to szczegół.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Redoo » 17 mar 2009, 10:28

a silnik pasuje do komory silnika wchodzi bez przeróbek!?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez bazyl wspaniały » 17 mar 2009, 11:42

silnik wchodzi bez problemu bo przecie jest montowany w tym nadwoziu. do przerobienia elektryka i drobiazgi typu przewody wspomagania bo w vałce pompa jest gdzie indziej, dalej wydech, linka od gazu <lol>, chłodnica, poduchy silnika i skrzyni+ kilka pierdół. opłaca się, dla chcącego nic trudnego. największy problem to kupić zdrowego KLa i wstawić w komorze to czego tam brakuje żeby wszystko było równo i na swoim miejscu. też kiedyś chciałem coś takiego robić i też mi każdy mówił że nie warto itp, niezdążylem bo się samochód ... rozpadł :( .
myślę że jeśli poza silnikiem cała reszta jest w bardzo dobrym stanie to warto, bo znowu szukać, ryzykować, od nowa poprawki zawieszenia, jakaś blacharka do zrobienia i koniec końców koszta te same a roboty sporo więcej.
no i byłbyś chyba pierwszy który to zrobi :D
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qlesh » 17 mar 2009, 11:51

Ja myślę, że lepiej kupić całego KLa niż przekładać silnik.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Pietrzu » 17 mar 2009, 21:52

Też mis ię tak wydaję że lepiej kupić całe auto z v6 fabrycznie bo to co dała fabryka to nie to samo co przeróbka ale z 2 strony to wiem na czym stoje mając swoje auto wiem co muszę wymienić a co jest dobre i z czego mogę się cieszyć no ale.... ten silniczek kusi jak cholera :] nie powiem bo mój nie jest zły ale jak to się mówi.. w miarę jedzenia apetyt rośnie... :D .
Kupując samochód powyżej 10 lat nie patrzysz na wiek... a na jego stan...
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 17:36
Posty: 10
Auto: Mazda 626GE 2.0 16v '93r

Postprzez Soluks » 17 mar 2009, 22:02

qlesh napisał(a):Ja myślę, że lepiej kupić całego KLa niż przekładać silnik


też jestem tego zdania lepiej sprzedać ten samochód i kupić z silnikiem KL będzie "prawie" to samo;–)
i nie będzie później problemów że coś nie dorobione albo nie działa tak jak powinno
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez qlesh » 17 mar 2009, 22:04

Pietrzu, a bierzesz pod uwagę tylko mx6 czy 626 też?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Redoo » 17 mar 2009, 22:59

ale panowie jak się jeździ (prawie że niezawodnym) samochodem 7 lat to ma się do niego sentyment ;) ja np.planuję kupno 6-usteczki a mojej za Chiny ludowe nie oddam ale zasze mogę ją wzmocnić mocniejsze serce lepiej bije :P
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Pietrzu » 17 mar 2009, 23:12

qlesh napisał(a):bierzesz pod uwagę tylko mx6 czy 626 też?

Tylko 626 2.5 v6 24v ponieważ mam w tym momencie M 626GE 2.0 16v którą kupiłem przez przypadek ale zawsze mi się podobała i trafiłem na tzw okazję :) i W OGÓLE nie żałuję Ba! Postanowiłem ze moim nast autem będzie także madzia 626ge tylko z mocniejszą jednostką z której będę chciał zrobić pocisk!
Kupując samochód powyżej 10 lat nie patrzysz na wiek... a na jego stan...
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 17:36
Posty: 10
Auto: Mazda 626GE 2.0 16v '93r

Postprzez Gib » 17 mar 2009, 23:15

no to dużego wyboru nie masz, a robienie z niej pocisku to nie jest taki znowu najlepszy pomysł, znaczy da się ale nieodzownie trzeba się zająć zawiasem i mega-xxxjowymi heblami. Chyba że FS-Turbo.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez qlesh » 17 mar 2009, 23:29

Właśnie... od układu hamulcowego to powinno się zaczynać jeżeli chce się cokolwiek poprawić w tym samochodzie.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Redoo » 18 mar 2009, 09:33

Ja dodam jeszcze ze Mazda przy większych prędkościach źle się prowadzi w porównaniu np.z BMW :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 18 mar 2009, 14:01

Redoo napisał(a):Ja dodam jeszcze ze Mazda przy większych prędkościach źle się prowadzi w porównaniu np.z BMW
Może Twoja...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Redoo » 18 mar 2009, 15:23

Może Twoja...

nie nie tylko moja latałem różnymi markami,co sie dzieje z mazdą przy 180km mijając "tira" czysz nie zamiata nią po drodze albo jak sa powiewy wiatru nikt mi nie wciśnie ze Mazda się super prowadzi BMW pycisz sobie 200km i nawet reakcji na kierownicy nie ma a Mazdę po prostu wciąga!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 18 mar 2009, 17:25

Redoo napisał(a):nie nie tylko moja latałem różnymi markami,co sie dzieje z mazdą przy 180km mijając "tira" czysz nie zamiata nią po drodze albo jak sa powiewy wiatru nikt mi nie wciśnie ze Mazda się super prowadzi BMW pycisz sobie 200km i nawet reakcji na kierownicy nie ma a Mazdę po prostu wciąga!
To bmw było na seryjnym zawieszeniu? Bo powiem Ci, że mojej Madzi już nie rzuca hahaha
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez steven » 18 mar 2009, 17:30

to prowadzenie to chyba nie zależy wyłącznie od marki... i oczywiście BMW zawsze było uważane za samochody z zacięciem sportowym (swoją drogą same w sobie mi się podobają – zaraz mnie zlinczujecie ;p i bana jeszcze dostanę ;p), ale to czy się trzyma drogi i jak to zależy przede wszystkim od zawieszenia i opon... jeżeli chcesz jeździć komfortowo przejeżdżając przez tory tramwajowe lub jadąc wyboistą drogą, to cudów nie ma, przy 200 będzie tobą bujać...ale wystarczy rzucić samochód na glebę, założyć sportowe amorki, jakies opony wysokości podstawki pod piwo i będzie się Mazda trzymała tak jak BMW, które zazwyczaj tak jest robione ;)

Szkoda tylko, że po mieście wtedy jeździsz 5km/h i jak ktoś cię wyprzedzi to się wkurwiasz i myślisz, że samochód mu się zniszczy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6