Czujnik temperatury powietrza zasysanego – błąd 10 – prośba o pomoc

Postprzez puszaty » 14 mar 2009, 14:24

Wywala mi błąd 10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego – Prosze o pomoc – jak można domowymi sposobami sprawdzić ten czyjnik? – czy w tym silniku to jest ten czujnik na obudowie filtra powietrza – obok przepływomierza B77? Dodatkowo
Wywala mi także błąd 11 – może ktoś wie co to za błąd?
Oraz 17 – typowy przy jeździe na gazie.
Dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 11:05
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE FS ,USA + GAZ II

Postprzez steven » 14 mar 2009, 17:11

podejrzewam że masz GE, więc do czujnika biegną dwa kable, musisz się w nie wpiąć, na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu powinieneś mieć wartość najbliższą 5V, przy 20stopniach około 2,5V nagrzany do 90stopni około 0,5V... tylko pamiętaj, że sprawdzasz napięcie na podłączonym czujniku ;)

Ewentualnie możesz wpiąć kostkę i sprawdzić oporność czujnika, zimny powinna wnosić dużo – kilkadziesiąć tysięcy Ohmów – może ktoś Ci dopisze ile dokładnie ;) przy temeraturze ok.20stopni powinno być około 30k Ohmów i spadać w dół im cieplejszy... ;)

Co do błędów, to 10 i 11 odpowiada za wspomniany czujnik temperatury...
17 za sonde lambde ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Waluś » 14 mar 2009, 17:36

steven ale pytanie dotyczy czujnika powietrza zasysanego przez przepływomierz.
Proponuję sprawdziś kostki przepływki.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez puszaty » 14 mar 2009, 17:39

Dzięki za wyczerpująca – odpowiedź – zaraz w poniedziałek mierzę , sprawdzam i ew. wymieniam – bo spalanie chore a i kultura pracy silnika daleka od normy.
Później kasuję błędy – i znów odczyt kodów, może uda mi sie to wyeliminować.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 11:05
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE FS ,USA + GAZ II

Postprzez puszaty » 14 mar 2009, 22:49

Koledzy – tak jak proponował Steven – miernik w dłonie i na pomiary – i okazało się że mój czujnik na ciepłym silniku dawał 3,10 Volt a jak się nagrzewał silnik to wskazania rosły na 3.14 – 3.16 volt.
Dlatego prosze o poradę – czy myślenie jest wskazane Steven-a – i czy mamy do czynienia z tym samym czujnikiem?
Wg Steven-a – w miare wzrostu temp. silnika – czujnik powinien dawać mniejsze wskazania Voltomierza – a u mnie jest na odwrót.
Mam faktycznie model GE z silnikiem FS – na obudowie filtra mam czujnik a zaraz za nim przepływkę B77
Kostki na przepływomierzu – OK ( mam zamiar ją delikatnie wyczyścić – preparatem do czyszczenia gaźników. może nie uszkodzę!.) może to pomoże.
A co do tego czujnika przed przepływomierzem – to bardzo proszę o poradę
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 11:05
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE FS ,USA + GAZ II

Postprzez Hugo » 14 mar 2009, 23:15

puszaty napisał(a):mam zamiar ją delikatnie wyczyścić – preparatem do czyszczenia gaźników. może nie uszkodzę!
Nie uszkodzisz.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez larwa1989 » 20 kwi 2009, 17:13

a mzoe mi ktos powiedziec gdzie jest czujnik temperatury w mazdzie 626 1.8 benzyna 95 r. ?? Z gory dzieki
larwa1989
 

Postprzez slawek323 » 20 kwi 2009, 21:19

jak coś to mam taki czujnik wkręca sie go w obudowę filtra pisac na priv mogę wysłać fotki
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6