Zapalenie się lampki podsufitowej po otwarciu centralnego zamka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Hugo » 15 lut 2009, 01:42

Jak w temacie. Mam centralny na pilota i bardzo chciałbym, aby lampka oświetlenia wnętrza (podsufitowa) zapalała się po otwarciu drzwi z pilota. Nie bardzo wiem gdzie pojawia się stałe napięcie po otwarciu drzwi centralnym zamkiem z pilota (zanim otworzymy drzwi rzecz jasna). Ma ktoś taki bajer u siebie? Byłbym również bardzo wdzięczny za podpowiedź w jakich okolicach podłogi lub słupków (a jakby ktoś podał kolory kabli to już całkiem byłby bajer) szukać kabli od lampki podsufitowej.

Przy okazji: czy ściemniacz oświetlenia wnętrza (kilkusekundowy) w lampce podsufitowej w GE to standardowe wyposażenie czy fantazja właściciela? Pytam, bo mam opcję ściemniania i taki ciekawy jestem czy to ori czy nie...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez melkhior » 15 lut 2009, 11:42

Witam. Lampka w podsufitce zapala się automatycznie po podaniu masy, a nie napięcia (np poprzez otwarcie drzwi). W lampce cały czas masz napięcie, inaczej ściemniacz by nie działał.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez steven » 15 lut 2009, 14:14

tak na szybko co mi przyszło do głowy;) to musisz mieć następujące kabelki:
– stały plus
– plus po przekręceniu kluczyka
– plus wywoływany otwieraniem zamka centralnego, weźmiesz go z jednego kabla idącego do siłownika w drzwiach ;)
– no i masa :)

i teraz tak musisz kupić chyba 4 przekaźniki takei zwykłe samochodowe sterwane 12V ;) i pobawić się w podłączenie, jeżeli cały czas chcesz to robić, to musiałbym Ci jakiś schemat narysować i podesłać, tylko tyle, że nie wiem czy to ma sens ;) acha, popatrz może na forum, passata. W B5 włącza się właśnie podświetlenie całej po otwarciu zamka centralnego i na wyłączonym kluczyku, czyli po wyłączeniu kluczyka, podświetlenie się załącza ;) musi to być sterowane jakimś cwancykiem, może taniej i łatwiej wyjdzie Ci kupno czegoś takiego ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hugo » 15 lut 2009, 14:29

melkhior steven dzięki, z Waszymi informacjami udam się do kumpla, który bawi się elektroniką i może coś wymyślimy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 15 lut 2009, 15:30

Hugo, trochę to dziwne że u Ciebie nie działa w ten sposób – może jednak Xedos jest bardziej skomplikowany ale zawsze też podobny, i standardowo u mnie po rozbrojeniu alarmu i odblokowaniu drzwi zapala się lampka na suficie a po np. opuszczeniu auta gaśnie natychmiast po uzbrojeniu alarmu. Jeśli nie uzbroję alarmu gaśnie z czasem jaki został przewidziany w "ściemniaczu". W każdym razie – cały "ściemniacz" znajduje się w CPU i to on decyduje kiedy zapali się światło. Aby uzyskać ten efekt wystarczy że podasz na CPU impuls masy który spowoduje zapalenie się światła z chwilą otwarcia zamków imitując otwarcie drzwi. Aby to zrealizować potrzebujesz mały przekaźnik wpięty w przewody idące do siłownika. W obwód cewki przekaźnika należy wpiać diodę, aby przekaźnik działał tylko w momencie otwierania a przy zamykaniu dioda zablokuje przepływ prądu, dzięki czemu światło zapli się tylko przy otwieraniu. Wszystkie przewody znajdują sie w lewym słupku, ale nie będzie konieczności rozbiórki plastików – wystarczy że dostaniesz się do CPU – to takie pudełko znajdujące się przy lewej nodze kierowcy za skrzynką bezpieczników i wychodzi z niego sporo kabli. Impuls masy podajesz na przewód idący od krańcówek drzwi i jeśli masz 16-PIN-owe złącze (jeden rząd 16 PIN) to będzie to piąty przewód w rzędzie koloru czerwonego z białym paskiem, ale najlepiej zawsze wykręcić krańcówke i sprawdzić jaki jest przy niej przewód aby mieć pewność. Potrzebujesz jeszcze przewody siłownika – najbliżej masz ten w drzwiach kierowcy, więc najlepiej znów było by zdjać tapicerkę aby sprawdzić kolory przewodów, ale powinny to być przewody czerwony i zielony idące od sterownika centralnego zamka znajdującego sie za plastikową osłoną przy prawej nodze pasażera.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hugo » 15 lut 2009, 22:35

chudy napisał(a):potrzebujesz mały przekaźnik
Ale jaki? Jakie wartości i parametry? Ogólnie dzięki za to info krok po kroku.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 15 lut 2009, 23:40

Hugo napisał(a):Ale jaki? Jakie wartości i parametry?

zasilanie napięciem stałym 12V.. skoro kolega ma nieco pojęcia o elektronice to nie powinien mieć najmniejszego problemu z podpięciem. Dioda najlepiej prostownicza na dowolne natężenie – bo cewka przekaźnika pobiera niewielki prąd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hugo » 16 lut 2009, 02:57

chudy napisał(a):zasilanie napięciem stałym 12V.. skoro kolega ma nieco pojęcia o elektronice to nie powinien mieć najmniejszego problemu z podpięciem. Dioda najlepiej prostownicza na dowolne natężenie – bo cewka przekaźnika pobiera niewielki prąd.
No to jutro robię zakupy i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdro

EDIT

Kupione, czyli przekaźnik na napięcie stałe 12V :D oraz dioda prostownicza. Koszt 3,30 zł zeby Zobaczymy co z tego wyjdzie..
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez dyszel » 16 lut 2009, 20:40

Mówiłem że tu szybciej uzyskasz odpowiedź :] Szczerze też mnie temat zaintrygował, poczekam aż zrobisz i do dzieła ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Hugo » 17 lut 2009, 09:03

dyszel85 napisał(a):Szczerze też mnie temat zaintrygował
Noo ma się te pomysły <lol>

EDIT

http://www.allegro.pl/item551196301_mik ... ta_fv.html
Wygląda na to, że to wspaniałe urządzenie rozwiąże mój problem. Zgadza się? Pkt 9 w aukcji.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez misb » 21 lut 2009, 02:20

To na pewno. Sam taki mam, tyle że w moim aucie oryginalnie nie było żadnego ściemniacza, więc zastosowanie powyższego miało sens. U Ciebie jest ponoć fabryczny ściemniacz, więc lepiej będzie spróbować go wykorzystać.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez Hugo » 21 lut 2009, 12:40

misb jeśli mam fabryczny ściemniacz to jest po proistu beznadziejny. Ściemnia się chyba z 10 sekund. Jest to denerwujące. Dlatego stary chciałbym wywalić, a wstawić tego z aukcji. Tylko nie wiem gdzie jest ori ściemniacz. Ktoś wie?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 21 lut 2009, 13:37

Ori ściemniacz jest zintegrowany z CPU i razej ciężko będzie Ci go wywalić. jeśli już możesz go ominąć i podłączyć swój jako drugie, niezależne urządzenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez misb » 21 lut 2009, 16:43

Otóż to. musisz go ominąć. Nowy ściemniacz montujesz albo przy lampce, albo w okolicach oryginalnego CPU. W twoim przypadku okolice CPU będą chyba lepsze, bo mniej kabli do ciągnięcia. Musisz tylko znaleźć kabel idący od CPU do lampki, odłączyć go od CPU i podłączyć do wyjścia nowego ściemniacza. Oprócz tego będziesz potrzebował masę, stały plus, plus po stacyjce, przewód od wyłączników drzwiowych oraz sygnały otwórz/zamknij z centralzamka (mogą być to sygnały z przewodów od siłowników centrala). Wszystkie w.w. sygnały powinny być dostępne na złączu od CPU (chyba oprócz sygnałów z centralzamka – ale i te są blisko, bo w lewej wiązce przy progu).
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez Hugo » 21 lut 2009, 16:55

misb napisał(a):Wszystkie w.w. sygnały powinny być dostępne na złączu od CPU (chyba oprócz sygnałów z centralzamka – ale i te są blisko, bo w lewej wiązce przy progu).
Dokładnie przy nich mam zamocowaną centralkę centralnego zamka, więc spoko. Poza tym koledzy ukłony w Waszą stronę. Napiszcie jak zlokalizować CPU?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 21 lut 2009, 17:11

Hugo napisał(a):Napiszcie jak zlokalizować CPU?

Obrazek
Obrazek
Dasz sobie radę Hugo? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hugo » 21 lut 2009, 18:28

chudy napisał(a):Dasz sobie radę Hugo?
Z wszystkimi informacjami z tego tematu udam się do kolesia i myślę, że razem damy sobie radę.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez misb » 21 lut 2009, 19:50

No to jeszcze parę podpowiedzi (mam nadzieję że będą pasować do twojego auta)

CPU ma dwa złącza, jedno z jednym rzędem przewodów i drugie z dwoma rzędami.

I tak na jednorzędowym złączu masz:
1A – 12V po stacyjce (przewód czarno-biały)
1B – pusty
1C – 12V stałe (niebiesko-czerwony)
1D – masa (czarny)
1E – krańcówki drzwi (czerwono-biały)
1F – lampka oświetlenia – ten odłączyć – (chyba też czerwono-biały)
1G, 1H – puste
Reszta nas nie interesuje.

No i teraz na dwurzędowym złączu:
2G – sygnał zamknij zamki (żółty)
2I – sygnał otwórz zamki (pomarańczowy)

To wszystko.

Edit:
Oops, nie zauważyłem że owo jednorzędowe złącze wychodzi bezpośrednio ze skrzynki bezpiecznikowej (joint BOX) do CPU i nie da się tam kabli podpiąć. A więc trzeba się podpinać do wtyczek wchodzących do joint box-a.

Jest 4 stykowa wtyczka do światełka z kabelkami:
– niebiesko-czerwony – stałe 12V
– czerwono-biały – lampka oświetlenia
– czarny – masa
– zielono-pomarańczowy, i tu jeśli jest wsadzony bezpiecznik od szyberdachu powinno się pojawić 12V po stacyjce. Trzeba by sprawdzić czy się pojawia, i jeśli tak to masz z głowy też 12V po stacyjce.

No i zostaje sygnał od krańcówek drzwi. To kabel czerwono-biały dostępny na dwóch złączach: od wiązki tylnej i od wiązki wskaźników. W obu wtyczkach ma ten sam kolor czerwono-biały.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez Hugo » 21 lut 2009, 20:39

misb po tym co napisałeś wszystko wydaje się być oczywiste. Dzięki. Ściemniacz z linku, który wkleiłem wyżej już zakupiony. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez chudy » 21 lut 2009, 20:49

Hugo, połączyłem niektóre wypowiedzi – wiesz chyba że nie należy pisać post pod postem :) . BTW – podpis ;) bo niedługo jak ktoś się dopatrzy to Ci go całkiem usunie – a oko Saurona wszystko widzi <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6