Zapalenie się lampki podsufitowej po otwarciu centralnego zamka
1, 2
Jak w temacie. Mam centralny na pilota i bardzo chciałbym, aby lampka oświetlenia wnętrza (podsufitowa) zapalała się po otwarciu drzwi z pilota. Nie bardzo wiem gdzie pojawia się stałe napięcie po otwarciu drzwi centralnym zamkiem z pilota (zanim otworzymy drzwi rzecz jasna). Ma ktoś taki bajer u siebie? Byłbym również bardzo wdzięczny za podpowiedź w jakich okolicach podłogi lub słupków (a jakby ktoś podał kolory kabli to już całkiem byłby bajer) szukać kabli od lampki podsufitowej.
Przy okazji: czy ściemniacz oświetlenia wnętrza (kilkusekundowy) w lampce podsufitowej w GE to standardowe wyposażenie czy fantazja właściciela? Pytam, bo mam opcję ściemniania i taki ciekawy jestem czy to ori czy nie...
Przy okazji: czy ściemniacz oświetlenia wnętrza (kilkusekundowy) w lampce podsufitowej w GE to standardowe wyposażenie czy fantazja właściciela? Pytam, bo mam opcję ściemniania i taki ciekawy jestem czy to ori czy nie...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
tak na szybko co mi przyszło do głowy;) to musisz mieć następujące kabelki:
– stały plus
– plus po przekręceniu kluczyka
– plus wywoływany otwieraniem zamka centralnego, weźmiesz go z jednego kabla idącego do siłownika w drzwiach
– no i masa
i teraz tak musisz kupić chyba 4 przekaźniki takei zwykłe samochodowe sterwane 12V i pobawić się w podłączenie, jeżeli cały czas chcesz to robić, to musiałbym Ci jakiś schemat narysować i podesłać, tylko tyle, że nie wiem czy to ma sens acha, popatrz może na forum, passata. W B5 włącza się właśnie podświetlenie całej po otwarciu zamka centralnego i na wyłączonym kluczyku, czyli po wyłączeniu kluczyka, podświetlenie się załącza musi to być sterowane jakimś cwancykiem, może taniej i łatwiej wyjdzie Ci kupno czegoś takiego
– stały plus
– plus po przekręceniu kluczyka
– plus wywoływany otwieraniem zamka centralnego, weźmiesz go z jednego kabla idącego do siłownika w drzwiach
– no i masa
i teraz tak musisz kupić chyba 4 przekaźniki takei zwykłe samochodowe sterwane 12V i pobawić się w podłączenie, jeżeli cały czas chcesz to robić, to musiałbym Ci jakiś schemat narysować i podesłać, tylko tyle, że nie wiem czy to ma sens acha, popatrz może na forum, passata. W B5 włącza się właśnie podświetlenie całej po otwarciu zamka centralnego i na wyłączonym kluczyku, czyli po wyłączeniu kluczyka, podświetlenie się załącza musi to być sterowane jakimś cwancykiem, może taniej i łatwiej wyjdzie Ci kupno czegoś takiego
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
melkhior steven dzięki, z Waszymi informacjami udam się do kumpla, który bawi się elektroniką i może coś wymyślimy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo, trochę to dziwne że u Ciebie nie działa w ten sposób – może jednak Xedos jest bardziej skomplikowany ale zawsze też podobny, i standardowo u mnie po rozbrojeniu alarmu i odblokowaniu drzwi zapala się lampka na suficie a po np. opuszczeniu auta gaśnie natychmiast po uzbrojeniu alarmu. Jeśli nie uzbroję alarmu gaśnie z czasem jaki został przewidziany w "ściemniaczu". W każdym razie – cały "ściemniacz" znajduje się w CPU i to on decyduje kiedy zapali się światło. Aby uzyskać ten efekt wystarczy że podasz na CPU impuls masy który spowoduje zapalenie się światła z chwilą otwarcia zamków imitując otwarcie drzwi. Aby to zrealizować potrzebujesz mały przekaźnik wpięty w przewody idące do siłownika. W obwód cewki przekaźnika należy wpiać diodę, aby przekaźnik działał tylko w momencie otwierania a przy zamykaniu dioda zablokuje przepływ prądu, dzięki czemu światło zapli się tylko przy otwieraniu. Wszystkie przewody znajdują sie w lewym słupku, ale nie będzie konieczności rozbiórki plastików – wystarczy że dostaniesz się do CPU – to takie pudełko znajdujące się przy lewej nodze kierowcy za skrzynką bezpieczników i wychodzi z niego sporo kabli. Impuls masy podajesz na przewód idący od krańcówek drzwi i jeśli masz 16-PIN-owe złącze (jeden rząd 16 PIN) to będzie to piąty przewód w rzędzie koloru czerwonego z białym paskiem, ale najlepiej zawsze wykręcić krańcówke i sprawdzić jaki jest przy niej przewód aby mieć pewność. Potrzebujesz jeszcze przewody siłownika – najbliżej masz ten w drzwiach kierowcy, więc najlepiej znów było by zdjać tapicerkę aby sprawdzić kolory przewodów, ale powinny to być przewody czerwony i zielony idące od sterownika centralnego zamka znajdującego sie za plastikową osłoną przy prawej nodze pasażera.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Ale jaki? Jakie wartości i parametry? Ogólnie dzięki za to info krok po kroku.chudy napisał(a):potrzebujesz mały przekaźnik
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):Ale jaki? Jakie wartości i parametry?
zasilanie napięciem stałym 12V.. skoro kolega ma nieco pojęcia o elektronice to nie powinien mieć najmniejszego problemu z podpięciem. Dioda najlepiej prostownicza na dowolne natężenie – bo cewka przekaźnika pobiera niewielki prąd.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
No to jutro robię zakupy i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdrochudy napisał(a):zasilanie napięciem stałym 12V.. skoro kolega ma nieco pojęcia o elektronice to nie powinien mieć najmniejszego problemu z podpięciem. Dioda najlepiej prostownicza na dowolne natężenie – bo cewka przekaźnika pobiera niewielki prąd.
EDIT
Kupione, czyli przekaźnik na napięcie stałe 12V oraz dioda prostownicza. Koszt 3,30 zł zeby Zobaczymy co z tego wyjdzie..
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Noo ma się te pomysłydyszel85 napisał(a):Szczerze też mnie temat zaintrygował
EDIT
http://www.allegro.pl/item551196301_mik ... ta_fv.html
Wygląda na to, że to wspaniałe urządzenie rozwiąże mój problem. Zgadza się? Pkt 9 w aukcji.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
To na pewno. Sam taki mam, tyle że w moim aucie oryginalnie nie było żadnego ściemniacza, więc zastosowanie powyższego miało sens. U Ciebie jest ponoć fabryczny ściemniacz, więc lepiej będzie spróbować go wykorzystać.
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
misb jeśli mam fabryczny ściemniacz to jest po proistu beznadziejny. Ściemnia się chyba z 10 sekund. Jest to denerwujące. Dlatego stary chciałbym wywalić, a wstawić tego z aukcji. Tylko nie wiem gdzie jest ori ściemniacz. Ktoś wie?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Otóż to. musisz go ominąć. Nowy ściemniacz montujesz albo przy lampce, albo w okolicach oryginalnego CPU. W twoim przypadku okolice CPU będą chyba lepsze, bo mniej kabli do ciągnięcia. Musisz tylko znaleźć kabel idący od CPU do lampki, odłączyć go od CPU i podłączyć do wyjścia nowego ściemniacza. Oprócz tego będziesz potrzebował masę, stały plus, plus po stacyjce, przewód od wyłączników drzwiowych oraz sygnały otwórz/zamknij z centralzamka (mogą być to sygnały z przewodów od siłowników centrala). Wszystkie w.w. sygnały powinny być dostępne na złączu od CPU (chyba oprócz sygnałów z centralzamka – ale i te są blisko, bo w lewej wiązce przy progu).
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
Dokładnie przy nich mam zamocowaną centralkę centralnego zamka, więc spoko. Poza tym koledzy ukłony w Waszą stronę. Napiszcie jak zlokalizować CPU?misb napisał(a):Wszystkie w.w. sygnały powinny być dostępne na złączu od CPU (chyba oprócz sygnałów z centralzamka – ale i te są blisko, bo w lewej wiązce przy progu).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Z wszystkimi informacjami z tego tematu udam się do kolesia i myślę, że razem damy sobie radę.chudy napisał(a):Dasz sobie radę Hugo?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
No to jeszcze parę podpowiedzi (mam nadzieję że będą pasować do twojego auta)
CPU ma dwa złącza, jedno z jednym rzędem przewodów i drugie z dwoma rzędami.
I tak na jednorzędowym złączu masz:
1A – 12V po stacyjce (przewód czarno-biały)
1B – pusty
1C – 12V stałe (niebiesko-czerwony)
1D – masa (czarny)
1E – krańcówki drzwi (czerwono-biały)
1F – lampka oświetlenia – ten odłączyć – (chyba też czerwono-biały)
1G, 1H – puste
Reszta nas nie interesuje.
No i teraz na dwurzędowym złączu:
2G – sygnał zamknij zamki (żółty)
2I – sygnał otwórz zamki (pomarańczowy)
To wszystko.
Edit:
Oops, nie zauważyłem że owo jednorzędowe złącze wychodzi bezpośrednio ze skrzynki bezpiecznikowej (joint BOX) do CPU i nie da się tam kabli podpiąć. A więc trzeba się podpinać do wtyczek wchodzących do joint box-a.
Jest 4 stykowa wtyczka do światełka z kabelkami:
– niebiesko-czerwony – stałe 12V
– czerwono-biały – lampka oświetlenia
– czarny – masa
– zielono-pomarańczowy, i tu jeśli jest wsadzony bezpiecznik od szyberdachu powinno się pojawić 12V po stacyjce. Trzeba by sprawdzić czy się pojawia, i jeśli tak to masz z głowy też 12V po stacyjce.
No i zostaje sygnał od krańcówek drzwi. To kabel czerwono-biały dostępny na dwóch złączach: od wiązki tylnej i od wiązki wskaźników. W obu wtyczkach ma ten sam kolor czerwono-biały.
CPU ma dwa złącza, jedno z jednym rzędem przewodów i drugie z dwoma rzędami.
I tak na jednorzędowym złączu masz:
1A – 12V po stacyjce (przewód czarno-biały)
1B – pusty
1C – 12V stałe (niebiesko-czerwony)
1D – masa (czarny)
1E – krańcówki drzwi (czerwono-biały)
1F – lampka oświetlenia – ten odłączyć – (chyba też czerwono-biały)
1G, 1H – puste
Reszta nas nie interesuje.
No i teraz na dwurzędowym złączu:
2G – sygnał zamknij zamki (żółty)
2I – sygnał otwórz zamki (pomarańczowy)
To wszystko.
Edit:
Oops, nie zauważyłem że owo jednorzędowe złącze wychodzi bezpośrednio ze skrzynki bezpiecznikowej (joint BOX) do CPU i nie da się tam kabli podpiąć. A więc trzeba się podpinać do wtyczek wchodzących do joint box-a.
Jest 4 stykowa wtyczka do światełka z kabelkami:
– niebiesko-czerwony – stałe 12V
– czerwono-biały – lampka oświetlenia
– czarny – masa
– zielono-pomarańczowy, i tu jeśli jest wsadzony bezpiecznik od szyberdachu powinno się pojawić 12V po stacyjce. Trzeba by sprawdzić czy się pojawia, i jeśli tak to masz z głowy też 12V po stacyjce.
No i zostaje sygnał od krańcówek drzwi. To kabel czerwono-biały dostępny na dwóch złączach: od wiązki tylnej i od wiązki wskaźników. W obu wtyczkach ma ten sam kolor czerwono-biały.
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
misb po tym co napisałeś wszystko wydaje się być oczywiste. Dzięki. Ściemniacz z linku, który wkleiłem wyżej już zakupiony. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6