Stukanie w zawieszeniu 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Hugo » 6 mar 2010, 12:15

mlodypix napisał(a): czy mozliwe jest wybicie laczenia draqzka kierowniczego z maglownica . tam jest delikatny luz na laczeniu ,, na tym jabłku''
Przecież pisałeś, że założyłeś nowy drążek kierowniczy. To co, nowy ma luz?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez mlodypix626 » 6 mar 2010, 16:19

no własnie jest tam delikatny luz na nowym drazku ? a moze jest to maglownica ?? jak to sprawdzic ?? ten drazek jak boiere za niego reka i ruszam do gory i w dol to ma delikatny luz
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 17:36
Posty: 8
Auto: MAZDA 626 GE

Postprzez Hugo » 6 mar 2010, 18:23

mlodypix napisał(a):no własnie jest tam delikatny luz na nowym drazku ? a moze jest to maglownica ?? jak to sprawdzic ?? ten drazek jak boiere za niego reka i ruszam do gory i w dol to ma delikatny luz
Nie może mieć żadnego luzu.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez kyluz » 1 mar 2012, 17:56

Witam. Wymieniałem jakiś dwa miesiące temu wahacze, końcówki drążków oraz drążki stabilistora. Po całości pojechałem na zbieżność. Przed śniegiem czasami coś stuknęło. Potem ucichło wiec nie ruszałem a przed wczoraj zaczęło niemiłosiernie walić "take głuche stukniecie". Głównie na uskokach poprzecznych słychać pukanie, czuć nawet na pedałach. Wydaje się jakby nawet na górze pod maska po prawej stronie słychać pukniecie. Ale z moich domniemań wydaje mi się ze to okolice sworznia. Pierwsze podejrzenie poszło na nie dokrecone sworznie bo taki sam stuk był jak były już wywalone owe części. Lecz oryginalne śruby są stare i nie chciałem an chama dokręcać wiec kręciłem książkowo 56 NM i nadal stuka. Zmieniłem śruby na mocniejsze 8.8 i dokręciłem do około 65NM i ukręciło śrubę, następnie zmieniłem na 10.9 i zerwało gwint na nakrętce. I teraz nie wiem czy kupić mocniejsze śruby 12 czy A4 i nakrętki czy problem tkwi gdzie indziej.
Ostatnio edytowano 1 mar 2012, 18:08 przez kyluz, łącznie edytowano 1 raz
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez dyszel » 1 mar 2012, 20:32

Łożyska mcpersona w dobrym stanie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez kyluz » 1 mar 2012, 23:36

yyyyy jak odkręcałem wahacz i kręciłem za cały pod zespół to ładnie latało na boki. Nie wiem czy to to czy nie. w dodatku ten amorek mi leje :/
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez jacekasot » 4 mar 2012, 18:21

może poducha amortyzatora?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez sobol1966 » 13 sie 2012, 20:16

Krótko opiszę ten trudny dla mechaników przypadek.Żadnych luzów w zawieszeniu 3 razy szarpaki 2 razy stan amorków,2 razy podnośnik i po najechaniu lewym kołem na niewielkie nierówności (garb,ogranicznik}słyszę metaliczne stuknięcie,na prawym kole cisza diagnoz patałachów mechaników słyszałem wiele od poduszki amorków po łożyska kół,klocki,szczęki,maglownicę,wyważenie koła,przeguby{żadnych tradycyjnych dzwięków},poduszki silnika i skrzyni.Może ktoś miał podobne objawy to proszę o porady.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:15
Posty: 15
Skąd: łódż
Auto: Mazda 626 GE 1997r FP 1.8 16V.90 KM

Postprzez prezes83 » 13 sie 2012, 21:22

sobol1966 skontroluj jeszcze sworzeń.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez pawelc » 14 sie 2012, 06:54

sobol1966 napisał(a):diagnoz patałachów mechaników


O widzę że wszech wiedzącego mamy ... ,troszkę więcej pokory ,bo stuki w zawieszeniu są niekiedy tak trudno wykrywalne że bez rozbiórki zawieszenia na czynniki pierwsze prawie nie możliwie do zdiagnozowania ,ze swojej praktyki mogę Ci napisać że miałem i stukający magiel ,stukający amortyzator -pomimo że wykazywał sprawność 70-80% i wiele innych nie wiarygodnych możliwych stuków

Na początek rozepnij sworzeń , następnej kolejności łącznik ,a jak to nie będzie przyczyną to po kolei wszystko w zawieszeniu do sprawdzenia ,może trafisz i będziesz mniejszym patałachem niż Ci mechanicy co mają postawić diagnozę nie rozbierając auta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez sobol1966 » 25 sie 2012, 17:54

Doszedłem sam do tego co tak stuka ,w przeciwieństwie do mechaników obejrzałem dokładnie przednie zawieszenie w miejscu stukania i co ,ano metalowa belka [pręt ,stabilizator] do którego przymocowane są łączniki stabilizatora był przesunięty o kilka centymetrów w jedną stronę i pukał w zawieszenie,ciężko wychwycić poniewa jest dobrze schowany i trudno wyłapać małą różnicę.Teraz śmiga aż miło.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:15
Posty: 15
Skąd: łódż
Auto: Mazda 626 GE 1997r FP 1.8 16V.90 KM

Postprzez slawek852 » 7 sty 2013, 22:20

wszstko zdrowe tylko pacjęt zmarł :D przy energicznych ruhach kierownicą słychać stuki z okolic maglownicy nawet przy włączonym silniku w jaki sposób dokładnie zbadać maglownice i drążki kierownicze <faja>
slawek852
 

Postprzez ProboszczV6 » 8 sty 2013, 00:14

pomacać, poszarpać, wyjdzie wszystko, albo odpadnie....
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez szumki44 » 9 sty 2013, 14:47

u mnie siad drazek i koncowka drazka :) po tym jak dalem niskoprofilowe opony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez lucky-luciano » 27 lut 2015, 19:04

Może ktoś przerabiał to u siebie w GE – na tylnej osi czasem dośc mocno stuka. Wymieniłem gumy stabilizatora, ponieważ były w agonalnym stanie i jest lepiej, ale nie idealnie. Dzisiaj byłem na przeglądzie i diagnosta w każdą stronę wszystko wyszarpał i stwierdził, że to na pewno nie na dole, tylko od góry coś stuka. Strzelam, że to poduszki amorka – dobry trop? Gdzie to można kupic, ponieważ na allegro nie widzę nawet (same przody)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 02:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez mark.87 » 27 lut 2015, 20:17

Tez obstawiam poduszki, u mnie byly w masakrycznym stanie ale na allegro dostepne byly, jest tez Intercars,carspeed czy chocby inne sklepy, napewno znajdziesz tylko wymien tez lozysko poduszki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6