Kody błędów – interpretacja wyników

Postprzez Piotrfire » 23 lis 2004, 12:28

Witam przed chwilą zrobiłem w madzi test na kody błędów wyskoczyły mi następujące błędy
17-Układ sprzężenia zwrotnego
23-Czujnik lambda
24-Układ sprzężenia zwrotnego
41-elektrozawór
46-elektrozawór
nie pokazało mi kodu błędu przepływomierza choć jest od innego modelu – dlaczego?
co z tych elementów można naprawić a co należy wymienić
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 10:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

Postprzez Paweł » 23 lis 2004, 16:46

17 – lewa sonda lambda – brak zmiany sygnalu
23 – prawa sonda lambda – brak odpowiedzi
24 – prawa sonda lambda – brak zmiany sygnalu
41 – zawor 1. VRIS – brak polaczenia
46 – zawor 2. VRIS – brak polaczenia

Piotrfire napisał(a):nie pokazało mi kodu błędu przepływomierza choć jest od innego modelu – dlaczego?

Moze zakres odczytu jest zblizony, albo nawet ten sam.

Wymienic sondy, przed wczesniejszym ich sprawdzeniem, bo byc moze problem wynika ze skladu spalin.
Podlaczyc zastawki VRIS. Pewnie masz LPG?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Piotrfire » 23 lis 2004, 21:58

mam lpg i teraz nie wiem czy wymieniać przepływke
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 10:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

Postprzez Maverick » 2 sie 2007, 22:34

tco_tm napisał(a):Podlaczyc zastawki VRIS.


Moglys powiedziec cos wiecej na ten temat ?
Do tez dzis znalazlem u siebie w kompie blad nr 41.
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 00:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez pawelc » 3 sie 2007, 07:25

Maverick problem vrisów był tu poruszany -na kolektorze ssącym masz dwie dodatkowe przepustnice sterowane przez pompki podciśnieniowe a te z kolei są sterowane przez elektro-zawory tzw,solenoidy coś takiego
Obrazek
jesli wystepuje ten błąd to znaczy że albo masz uwalony ten zaworek albo też brak sterowania nim co moze być związane z zaśniedziałymi stykami brakiem ciągłości obwodu itp (tak dla ułatwienia są sterowane minusem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez MIA » 30 paź 2007, 17:46

pawelc napisał(a):Maverick problem vrisów był tu poruszany -na kolektorze ssącym masz dwie dodatkowe przepustnice sterowane przez pompki podciśnieniowe a te z kolei są sterowane przez elektro-zawory tzw,solenoidy coś takiego
Obrazek
jesli wystepuje ten błąd to znaczy że albo masz uwalony ten zaworek albo też brak sterowania nim co moze być związane z zaśniedziałymi stykami brakiem ciągłości obwodu itp (tak dla ułatwienia są sterowane minusem)


tco_tm Hej pytanie odnośnie błędów...tak trochę w oderwaniu od tematu ale już sama nie wiem gdzie szukać pomocy...u mnie w Mazdzie 626 2.0 Ditd 09.99rok mam błędy 1, 11 12 i 16...oczywiście nikt w okolicy nie ma programu do odczytu Mazdy...możesz pomóc?
MIA
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 16:19
Posty: 16
Skąd: Kłodzko
Auto: Mazda626 2.0Ditd 09.1999 Kombi

Postprzez qbass » 30 paź 2007, 18:11

Pozwolę sobie odpowiedzieć ;)
Komputer był resetowany, błędy się powtarzają?
Tutaj masz opisy błędów: http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez MIA » 30 paź 2007, 23:56

Hej :o) Dzięki za zainteresowanie. Po resecie błędy występują dalej, ale nie wiem czy ten mechanik po odlączeniu akumulatora naciskał pedał hamulca (tak jak zalecają na forum). Mazda z tego co widzę to czarna magia dla 90% mechaników w tym kraju :/
Masz jakiś pomysł??
MIA
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 16:19
Posty: 16
Skąd: Kłodzko
Auto: Mazda626 2.0Ditd 09.1999 Kombi

Postprzez dcc69 » 31 paź 2007, 08:40

Jesli jezdzisz na LPG to one będą się pojawiały.
Zresetuj raz jeszcze kompa i przejedz jakies 10 km na PB.
I sprawdź wtedy błędy.
Połowa powinna zniknąć.
Jeli nie to wtedy szukaj przyczyny w urządzeniach ktore opisywali koledzy.
A wogole napisz dla potomnych od jakiego wozu masz przepływke bo moze komuś sie to przydac.
I jeszcze jedno elektro-zawory tzw,solenoidy to koszt na szrocie około 30 zł to nie majątek.
Mam tylko pytanie dodatkowe po za konkursem :D
Jak wklejacie zdjęcia.
Bo mam zrobioną foto relacje z wymiany pompy paliwowej i nie moge za cholere dodać zdjęć.
<glupek2>

Pozdrawiam.
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 12:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez qbass » 31 paź 2007, 09:09

MIA napisał(a): Po resecie błędy występują dalej, ale nie wiem czy ten mechanik po odlączeniu akumulatora naciskał pedał hamulca

Jeśli masz taką możliwość, to zrób to sama, albo poproś kogoś, żeby odkręcił Ci klemę od akumulatora i naciśnij pedał na 20 sek.
MIA napisał(a):Masz jakiś pomysł??

Czy oprócz tych błędów coś jeszcze dzieje się z madzią? Odpala dobrze, nie przerywa podczas dodania szybko gazu? Trzyma wolne obroty?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez MIA » 31 paź 2007, 11:42

dcc69
dcc69 napisał(a):Jesli jezdzisz na LPG to one będą się pojawiały.

Mam Diesla :o) Ale dzięki
MIA
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 16:19
Posty: 16
Skąd: Kłodzko
Auto: Mazda626 2.0Ditd 09.1999 Kombi

Postprzez MIA » 31 paź 2007, 11:48

qbass
Ogólnie problem polega na tym, że jak jest zimna to rzuca, szarpie silnikiem, nie reaguje na gaz dopóki sie nie nagrzeje, szarpie jak próbujesz dodać gazu – nieważne czy szybko czy wolno...tzn. przez pierwsze 15 minut pyrkasz ledwo co 15km/h a później nagle dostaje strzała i idzie (dlatego myślałam że cos jest przytkane). Odpala bez żadnych problemów, nie gaśnie, jak sie nagrzeje idzie jak zła,nic sie nie dzieje. Na jałowym biegu też nie chodzi równo tylko szarpie :( Dodatkowo ostatnio zapaliła mi sie kontrolka świec żarowych i zaczęła strasznie warczeć (dodam że było to po wykręceniu i wyczyszczeniu zaworu SPV – może cos tam spaprali przy okazji?)
Pytałam eletryka, mówi że naciskał pedał hamulca i jeden z błędów (1) mu zniknął. Zawsze coś :o)
MIA
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2007, 16:19
Posty: 16
Skąd: Kłodzko
Auto: Mazda626 2.0Ditd 09.1999 Kombi

Postprzez Grzyby » 31 paź 2007, 11:48

Kochani !!!

Mazda626 2.0Ditd 09.1999

to 626 GF i ma interfejs OBDII – nie da się zczytać kodów tak jak w 626 GE, więc wasze porady nic nie wnoszą.

MIA napisał(a):mam błędy 1, 11 12 i 16

skąd to wiesz/w jaki sposób je odczytano?

P.S. Mamy dział DIESEL i tam powinnaś zapytać – większa szansa na odpowiedź.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KyRy » 31 paź 2007, 11:51

MIA napisał(a):Mazda z tego co widzę to czarna magia dla 90% mechaników w tym kraju :/

MIA a szczególnie w naszym rejonie :|
byłaś w BOSCHu w Bierkowicach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 14:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez dcc69 » 31 paź 2007, 12:38

Co do LPG odpisywałem koledze Piotrfire. :D
Ale skoro MIA ma diesla to tez mozna zrobić resecik kompa i sprawdzac.
Pozdrawiam. :D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 12:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 31 paź 2007, 12:40

dcc69 napisał(a):Co do LPG odpisywałem koledze Piotrfire

ale on pisał to:
Wysłany: 23 Lis 2004

<lol>


dcc69 napisał(a):skoro MIA ma diesla to tez mozna zrobić resecik kompa i sprawdzac

jak, skoro to OBDII ?
<czytaj>
Grzyby napisał(a):Cytat:
Mazda626 2.0Ditd 09.1999

to 626 GF i ma interfejs OBDII – nie da się zczytać kodów tak jak w 626 GE, więc wasze porady nic nie wnoszą.

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 31 paź 2007, 12:49

<glupek2> No tak 2004 rok. hahaha hahaha
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 12:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez qbass » 31 paź 2007, 14:00

Grzyby napisał(a):nie da się zczytać kodów tak jak w 626 GE, więc wasze porady nic nie wnoszą.

Dokładnie, ma OBD II, ale kompa można zresetować i sprawdzić pod kompem, czy błędy będą się powtarzać, prawda? :)
MIA napisał(a):Pytałam eletryka, mówi że naciskał pedał hamulca i jeden z błędów (1) mu zniknął. Zawsze coś :o)


Oczywiście patent z diodą tu nie zadziała, to chyba jasne ;P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6