Kody błędów – interpretacja wyników
Strona 1 z 1
Witam przed chwilą zrobiłem w madzi test na kody błędów wyskoczyły mi następujące błędy
17-Układ sprzężenia zwrotnego
23-Czujnik lambda
24-Układ sprzężenia zwrotnego
41-elektrozawór
46-elektrozawór
nie pokazało mi kodu błędu przepływomierza choć jest od innego modelu – dlaczego?
co z tych elementów można naprawić a co należy wymienić
17-Układ sprzężenia zwrotnego
23-Czujnik lambda
24-Układ sprzężenia zwrotnego
41-elektrozawór
46-elektrozawór
nie pokazało mi kodu błędu przepływomierza choć jest od innego modelu – dlaczego?
co z tych elementów można naprawić a co należy wymienić
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
- Od: 5 kwi 2004, 11:54
- Posty: 37
- Skąd: Prawie Wrocław
- Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39
17 – lewa sonda lambda – brak zmiany sygnalu
23 – prawa sonda lambda – brak odpowiedzi
24 – prawa sonda lambda – brak zmiany sygnalu
41 – zawor 1. VRIS – brak polaczenia
46 – zawor 2. VRIS – brak polaczenia
Moze zakres odczytu jest zblizony, albo nawet ten sam.
Wymienic sondy, przed wczesniejszym ich sprawdzeniem, bo byc moze problem wynika ze skladu spalin.
Podlaczyc zastawki VRIS. Pewnie masz LPG?
23 – prawa sonda lambda – brak odpowiedzi
24 – prawa sonda lambda – brak zmiany sygnalu
41 – zawor 1. VRIS – brak polaczenia
46 – zawor 2. VRIS – brak polaczenia
Piotrfire napisał(a):nie pokazało mi kodu błędu przepływomierza choć jest od innego modelu – dlaczego?
Moze zakres odczytu jest zblizony, albo nawet ten sam.
Wymienic sondy, przed wczesniejszym ich sprawdzeniem, bo byc moze problem wynika ze skladu spalin.
Podlaczyc zastawki VRIS. Pewnie masz LPG?
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Podlaczyc zastawki VRIS.
Moglys powiedziec cos wiecej na ten temat ?
Do tez dzis znalazlem u siebie w kompie blad nr 41.
- Od: 15 mar 2004, 01:01
- Posty: 73
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9
Maverick problem vrisów był tu poruszany -na kolektorze ssącym masz dwie dodatkowe przepustnice sterowane przez pompki podciśnieniowe a te z kolei są sterowane przez elektro-zawory tzw,solenoidy coś takiego
jesli wystepuje ten błąd to znaczy że albo masz uwalony ten zaworek albo też brak sterowania nim co moze być związane z zaśniedziałymi stykami brakiem ciągłości obwodu itp (tak dla ułatwienia są sterowane minusem)
jesli wystepuje ten błąd to znaczy że albo masz uwalony ten zaworek albo też brak sterowania nim co moze być związane z zaśniedziałymi stykami brakiem ciągłości obwodu itp (tak dla ułatwienia są sterowane minusem)
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):Maverick problem vrisów był tu poruszany -na kolektorze ssącym masz dwie dodatkowe przepustnice sterowane przez pompki podciśnieniowe a te z kolei są sterowane przez elektro-zawory tzw,solenoidy coś takiego
jesli wystepuje ten błąd to znaczy że albo masz uwalony ten zaworek albo też brak sterowania nim co moze być związane z zaśniedziałymi stykami brakiem ciągłości obwodu itp (tak dla ułatwienia są sterowane minusem)
tco_tm Hej pytanie odnośnie błędów...tak trochę w oderwaniu od tematu ale już sama nie wiem gdzie szukać pomocy...u mnie w Mazdzie 626 2.0 Ditd 09.99rok mam błędy 1, 11 12 i 16...oczywiście nikt w okolicy nie ma programu do odczytu Mazdy...możesz pomóc?
MIA
- Od: 3 wrz 2007, 17:19
- Posty: 16
- Skąd: Kłodzko
- Auto: Mazda626 2.0Ditd 09.1999 Kombi
Pozwolę sobie odpowiedzieć
Komputer był resetowany, błędy się powtarzają?
Tutaj masz opisy błędów: http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Komputer był resetowany, błędy się powtarzają?
Tutaj masz opisy błędów: http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Hej :o) Dzięki za zainteresowanie. Po resecie błędy występują dalej, ale nie wiem czy ten mechanik po odlączeniu akumulatora naciskał pedał hamulca (tak jak zalecają na forum). Mazda z tego co widzę to czarna magia dla 90% mechaników w tym kraju :/
Masz jakiś pomysł??
Masz jakiś pomysł??
MIA
- Od: 3 wrz 2007, 17:19
- Posty: 16
- Skąd: Kłodzko
- Auto: Mazda626 2.0Ditd 09.1999 Kombi
Jesli jezdzisz na LPG to one będą się pojawiały.
Zresetuj raz jeszcze kompa i przejedz jakies 10 km na PB.
I sprawdź wtedy błędy.
Połowa powinna zniknąć.
Jeli nie to wtedy szukaj przyczyny w urządzeniach ktore opisywali koledzy.
A wogole napisz dla potomnych od jakiego wozu masz przepływke bo moze komuś sie to przydac.
I jeszcze jedno elektro-zawory tzw,solenoidy to koszt na szrocie około 30 zł to nie majątek.
Mam tylko pytanie dodatkowe po za konkursem
Jak wklejacie zdjęcia.
Bo mam zrobioną foto relacje z wymiany pompy paliwowej i nie moge za cholere dodać zdjęć.
Pozdrawiam.
Zresetuj raz jeszcze kompa i przejedz jakies 10 km na PB.
I sprawdź wtedy błędy.
Połowa powinna zniknąć.
Jeli nie to wtedy szukaj przyczyny w urządzeniach ktore opisywali koledzy.
A wogole napisz dla potomnych od jakiego wozu masz przepływke bo moze komuś sie to przydac.
I jeszcze jedno elektro-zawory tzw,solenoidy to koszt na szrocie około 30 zł to nie majątek.
Mam tylko pytanie dodatkowe po za konkursem
Jak wklejacie zdjęcia.
Bo mam zrobioną foto relacje z wymiany pompy paliwowej i nie moge za cholere dodać zdjęć.
Pozdrawiam.
DC CARS
MIA napisał(a): Po resecie błędy występują dalej, ale nie wiem czy ten mechanik po odlączeniu akumulatora naciskał pedał hamulca
Jeśli masz taką możliwość, to zrób to sama, albo poproś kogoś, żeby odkręcił Ci klemę od akumulatora i naciśnij pedał na 20 sek.
MIA napisał(a):Masz jakiś pomysł??
Czy oprócz tych błędów coś jeszcze dzieje się z madzią? Odpala dobrze, nie przerywa podczas dodania szybko gazu? Trzyma wolne obroty?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
qbass
Ogólnie problem polega na tym, że jak jest zimna to rzuca, szarpie silnikiem, nie reaguje na gaz dopóki sie nie nagrzeje, szarpie jak próbujesz dodać gazu – nieważne czy szybko czy wolno...tzn. przez pierwsze 15 minut pyrkasz ledwo co 15km/h a później nagle dostaje strzała i idzie (dlatego myślałam że cos jest przytkane). Odpala bez żadnych problemów, nie gaśnie, jak sie nagrzeje idzie jak zła,nic sie nie dzieje. Na jałowym biegu też nie chodzi równo tylko szarpie Dodatkowo ostatnio zapaliła mi sie kontrolka świec żarowych i zaczęła strasznie warczeć (dodam że było to po wykręceniu i wyczyszczeniu zaworu SPV – może cos tam spaprali przy okazji?)
Pytałam eletryka, mówi że naciskał pedał hamulca i jeden z błędów (1) mu zniknął. Zawsze coś :o)
Ogólnie problem polega na tym, że jak jest zimna to rzuca, szarpie silnikiem, nie reaguje na gaz dopóki sie nie nagrzeje, szarpie jak próbujesz dodać gazu – nieważne czy szybko czy wolno...tzn. przez pierwsze 15 minut pyrkasz ledwo co 15km/h a później nagle dostaje strzała i idzie (dlatego myślałam że cos jest przytkane). Odpala bez żadnych problemów, nie gaśnie, jak sie nagrzeje idzie jak zła,nic sie nie dzieje. Na jałowym biegu też nie chodzi równo tylko szarpie Dodatkowo ostatnio zapaliła mi sie kontrolka świec żarowych i zaczęła strasznie warczeć (dodam że było to po wykręceniu i wyczyszczeniu zaworu SPV – może cos tam spaprali przy okazji?)
Pytałam eletryka, mówi że naciskał pedał hamulca i jeden z błędów (1) mu zniknął. Zawsze coś :o)
MIA
- Od: 3 wrz 2007, 17:19
- Posty: 16
- Skąd: Kłodzko
- Auto: Mazda626 2.0Ditd 09.1999 Kombi
Kochani !
to 626 GF i ma interfejs OBDII – nie da się zczytać kodów tak jak w 626 GE, więc wasze porady nic nie wnoszą.
skąd to wiesz/w jaki sposób je odczytano?
P.S. Mamy dział DIESEL i tam powinnaś zapytać – większa szansa na odpowiedź.
Mazda626 2.0Ditd 09.1999
to 626 GF i ma interfejs OBDII – nie da się zczytać kodów tak jak w 626 GE, więc wasze porady nic nie wnoszą.
MIA napisał(a):mam błędy 1, 11 12 i 16
skąd to wiesz/w jaki sposób je odczytano?
P.S. Mamy dział DIESEL i tam powinnaś zapytać – większa szansa na odpowiedź.
MIA napisał(a):Mazda z tego co widzę to czarna magia dla 90% mechaników w tym kraju :/
MIA a szczególnie w naszym rejonie
byłaś w BOSCHu w Bierkowicach?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
dcc69 napisał(a):Co do LPG odpisywałem koledze Piotrfire
ale on pisał to:
Wysłany: 23 Lis 2004
dcc69 napisał(a):skoro MIA ma diesla to tez mozna zrobić resecik kompa i sprawdzac
jak, skoro to OBDII ?
Grzyby napisał(a):Cytat:
Mazda626 2.0Ditd 09.1999
to 626 GF i ma interfejs OBDII – nie da się zczytać kodów tak jak w 626 GE, więc wasze porady nic nie wnoszą.
Grzyby napisał(a):nie da się zczytać kodów tak jak w 626 GE, więc wasze porady nic nie wnoszą.
Dokładnie, ma OBD II, ale kompa można zresetować i sprawdzić pod kompem, czy błędy będą się powtarzać, prawda?
MIA napisał(a):Pytałam eletryka, mówi że naciskał pedał hamulca i jeden z błędów (1) mu zniknął. Zawsze coś :o)
Oczywiście patent z diodą tu nie zadziała, to chyba jasne
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6