Niepokojące odgłosy zawieszenia, pompy wody oraz szarpanie auta przy zdjęciu nogi z gazu

Postprzez robaszki » 20 lis 2004, 00:12

kupiłem 4-mce temu 626 2.0.93r.i od samego początku kłopoty, a miałem już doświadczenia z 626 bo tata miał 626 95r.i był b.zadowolony.
zaczęło się od cudownie zakamuflowanego przepływomierza....do wymiany po strzale! i to przez głupotę pośrednika bo wymienił b.dobre holenderskie świece na 3elektr.bosch!!! i bum! a teraz: coś złowrogo trzeszcy w układzie kierowniczym i nikt z miejscowych mechaniorów nie wie cóż to ....łożysko wyje między 80-120 jak w lewo to buuuu jak w prawo to cisza ale które to też nikt nie wie....a jak się zrobi mokro na drodze to przy ruszaniu i hamowaniu coś robi głośno puk!podobno coś z tulejami [waaaczego?] ale która to????też nikt nie wie...pompa wody zaczęła pojękiwać i chyba coś z ustawieniem zapłonu bo jak puszczam nogę z gazu przy ok40km/h na 3biegu czy to na2 to strasznie szarpie POMOCY przecież to niezawodne auta ja chcę to ponaprawiać i zapomnieć o kłopotach a na serwis kaski nie mam POMOCY!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Globy » 20 lis 2004, 00:57

Ty jednak byles lepszy, bo od spraw technicznych na forum jest inny dzial i P0L4K slusznie zwrocil Ci uwage. Jesli masz tyle problemow z autem, jedz do dobrego mechanika i przyszykuj gotowke. Sa Mazdy i Mazdy, a wszystko zalezy od zadbania i ludzi.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez robaszki » 20 lis 2004, 01:16

Całkowicie się z tobą zgodzę co do działu w którym to zamieściłem ale można komuś zwrócić uwagę i zwrócić uwagę...panie koordynatorze! a ku woli ścisłości czy to nie forum jest od tego aby się podzielić problemami? w/g mnie a mam już nie małe doświadczenie ze skośnookimi to opinie użytkowników są najbardziej bezstronne i sprawdzone a nie mechanika który udaje że pozżerał wszystkie rozumy i każe ci "pr
zyszykować gotówkę"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Smirnoff » 20 lis 2004, 01:31

Robaszki, looz, dobrze ze napisałes na forum o swoich problemach. Od tego jest forum, zeby o problemach dyskutować z innymi.

Jako moderator działu 626 chciałbym prosić Cię o przestrzeganie kilku zasad przy tworzeniu nowych wątków, co zaoszczędzi mi prac porządkowych – staraj się dośc precyzyjnie określić temat topicu oraz auto, którego problem dotyczy – przyczynia się to do poprawy czytelności forum oraz stwarza możliwość skorzystania z zebranych w topicu doświadczeń i teorii w przyszłości poprzez wykorzystanie polecenia "szukaj".

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji na forum.

To tyle tytułem wstępu, a teraz kilka słów dotyczących Twoich problemów:

– co do świec, to polecam WYŁĄCZNIE NGK lub NipponDenso
– oprócz świec warto sprawdzić prawidłowe działanie kabli WN, kopułki i palca rozdzielacza. brak 100% sprawności któregos z w/w urządzeń moze być przyczyną kolejnej inwestycji w przepływomierz, a ostatnio robi się to dośc deficytowy towar na rynku wtórnym
– co do trzeszczenia w układzie kierowniczym – musisz bardziej precyzyjnie określić miejsce występowania trzasków – na górze, na dole, po lewo, po prawo itp itd. Mogą trzeszczeć np łożyska McPhersonów, ale równie dobrze może trzeszczeć wybity sworzeń wahacza. Z opisu trudno coś wywnioskować.
– Odnośnie łożyska – to mechanik nie potrafi zdiagnozować, które to łozysko wyje? Jesli wyje głownie przy skręcie w lewo, to obstawiam prawe, jesli przy skręcie w prawo to obstawiam lewe.Z tym, ze czy to aby na pewno łożysko ? Moze masz krzywą oponę? (raz to przerabiałem na przykładzie Pirelli P4000 )
– odnośnie tego głosnego PUK – skąd dochodzi to puknięcie?
– pompę wody jesli cieknie albo widać, ze silnik jush się delikatnie grzeje, to radze jak najszybciej wymienić, bo jak przegrzejesz silnik, to będzie po zawodach
– szarpanie przy zdjęciu nogi z gazu moze byc spowodowane luzem w układzie przeniesienia napędu – zwłaszcza na wielokinie przegubu wewnętrznego na podporze (prawa półoś). Ewentualnie mozesz mieć przebicie w układzie WN i tesh moze się tak dziać.
Nie sądzę, zeby było to spowodowane złym ustawieniem zapłonu, chociaż niczego nie mozna w ciemno wykluczyć. czy tak samo szarpie na Pb i na LPG???

Więcej info pliz...

SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez robaszki » 20 lis 2004, 02:13

no no no nie ukrywam że to odpowiedź która mnie miło zaskoczyła....a już wątpiłem.....ale wracając do mojego błędu ......obiecuję poprawę i proszę o rozgrzeszenie i zbawienną pokutę .
jeżeli chodzi o tą pompę to okrutnie miałczy ale nic się nie grzeje ....
jeżeli chodzi o stuki to prawe koło bo czasem nawet jak mocno skręcę w prawo chamując to też stuknie jeden z najmądrzejszych mechaniorów stwierdził tuleję wachacza ale którą to jeszcze nie wie ....to woła o pomstę do nieba!!!
to szarpanie to stało się po tym jak dałem do suuuuuper fachowca który pracował w osielsku w maździe bo przedtem tego niet...jak mu to powiedziałem to powiedziałże ustawił fabrycznie kąt wyprzedzenia zapłonu i coś tam ....i od tego czasu unfall..ale tylko na 2biegu i 3 bo potem obroty są wyższe i ok.
wracając do pompy to ona nie chuczy tylko wyje ale tak to chyba ona nie powinna wyć
ale mimo wszystko dzięki .Jutro umieszczę zdjęcia mojego maleństwa
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Redoo » 20 lis 2004, 08:54

Sorry ale jak mechanik nie wie ktore to łozysko to cos lipny ten mechanik <głaszcze> Ja zawsze sprawdzałem łozysko w spub bardzo prosty brałem znajomego albo dwoch i sadzałem ich i kazałem słuchac rozpedzałem fure do 100km/h i nasuchiwalismy :D a jak nie mechanik to moze diagnosta??
A potym to nic sie nie mart mnie tez z kaska miarzdzyło i madzia zaczeła mi nawalac byłem wsciekły jak cholera a puzniej jeszcze mi ja zwineli :( Tak to juz bywa ale naprawde twierdze ze to sa suuuper WOZY!!Pozdro!!! :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Jaksa » 20 lis 2004, 10:39

Chyba wszystko zostało juz napisane w tym temacie...... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez simba501 » 21 lis 2004, 11:21

Wiem.Mnie też wyje pompa wodna ale nie cieknie (moi koledzy nazywają to cudownym miałczeniem)jak cieknie wymieniaj bo będzie jeszcze drozej jak nie narazie zostaw.Co do stukania mam wszystkie twoje objawy,ale spokojne nerwy.Wszystko to napewno sie da naprawić w rozsądnej kasce ale trzeba duzo szukac .jesli chodzi o szarpanie tez mam to samo ale tylko na LPG,będę probował oczyscić układ zasilania gazem ,moze pomoże.Jakby co to dam znać :)
simba ...Kochać auta to nie wszystko trzeba je jeszcze zrozumieć...
Początkujący
 
Od: 7 lis 2004, 23:09
Posty: 22
Skąd: czestochowa
Auto: mazda 626 ge 1993 2.0 kat

Postprzez robaszki » 21 lis 2004, 23:55

a tak w ogóle to na jakim poziomie powinna się utrzymywać wskazówka temperatury wody bo u mnie stoi minimalnie za połową skali...
u nas pojawiła się ostra zima i miałem po raz pierwszy okazję przetestować układ abs...działa tylko wydaje mi się że gdy zdejmuję nogę z pedału hamulca po zadziałaniu abs to silniczek od abs działa nieco głośno bo poprzednio miałem toykę z abs i w zasadzie nie słyszałem żadnych innych odgłosów oprócz terkotania a tu nawet jak odpalam samochód to słychać te pierwsze uruchomienie pompy
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Smirnoff » 22 lis 2004, 00:23

Temp. w normie, co do ABS ten typ tak ma.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez robaszki » 22 lis 2004, 00:48

Smirnoff"strzała olo" dzięki za odpow......zawsze twierdziłem że skośnooki to skośnooki...miałem przez chwilę asterkę bo z kasą było krucho...i powiem jedno choćby się madzia waliła i paliła nie zmienię na opla ... właśnie przestudiowałem rubrykę nasze zdjęcia ....i fajne są te madzie ....a najbardziej to podobały mi się aluminiowe obręcze do zegarów w 626 już kombinuję żeby takie zrobić hmmmmm....
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6