Problem parujących szyb w śnieżne dni – jak go zwalczyć ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Markiz » 8 sty 2010, 10:35

dyszel85nie zaprzeczam. Ale " mało widziałeś" było z nutką humoru, natomiast z bzdurami to ok, tekst rzeczywiście nie na miejscu. Proszę o wybaczenie ;) :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez zibi626 » 8 sty 2010, 12:40

Ja muszę mieć zepsutą mazdę i dziurawą bo u mnie działa wszystko jak należy, tzn. nie zamarzają mi szyby w środku, paruje tylko lekko jak jest duży deszcz,ale wtety włączam klimkę + nawiew na szybę na 3 bieg i po 10 sekundach jest po kłopocie...Mazdy RZECZYWIŚCIE mają kiepski nawiew <glupek2> itp...lepiej kupić nowe autko,które zacznie gnić po 5 latach...<głaszcze> <killer> przepraszam,ale czytając wypowiedzi niektórych nie mogłem się powstrzymać..aha przy okazji ja również jeżdżę różnymi samochodami... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez dyszel » 8 sty 2010, 21:04

Dobra panowie, faktycznie bez ciśnień bo nie ma to najmniejszego sensu, ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez lukasz2387 » 1 lis 2010, 08:30

W prawym błotniku ,i może w lewym ? jest jeszcze mały kanał który prowadzi do podszybia, jeżeli jest zatkany błotem to czyszczenie podszybia zadużo nie pomoże :)
lukasz2387
 

Postprzez yamabushi.akira » 20 lis 2011, 03:49

Stary temat ale trafiłem na niego wyszukując problem parujących szyb, więc odświeżę dodając coś od siebie...
albo raczej dodając wersję "unrated" sposobów, które wyszukałem gdzieś w czeluściach internetu.
Obie metody brzmią conajmniej zabawnie ale po przeczytaniu wielu wypowiedzi 'niewiernych Tomaszy', którzy spróbowali i ponoć zadziałało, jestem gotów również przetestować.
Po zabiegu na pewno zaktualizuję post i podam do wiadomości wynik.

Parujące szyby –> zwykły szampon do włosów (ponoć im tańszy i mniej dodatków, tym lepszy)
[smarujemy tym szyby wewnątrz/zewnątrz i 'wcieramy' do sucha; podobno efekt długotrwały]

Parujące lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne) –> pianka do golenia [metoda j.w.]

Jest szansa, że przetestuję jeszcze przed poniedziałkiem ;)
Wrażeniami podzielę się 'ASAP'...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2011, 02:37
Posty: 16
Skąd: Kilcock / Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 3 Sedan/Saloon 5-speed manual, 1.6 L MZR I/L4 ZM-DE (1598 cc, 105 hp) 2005, Silver(Gold), right-hand-drive

Postprzez noxes » 20 lis 2011, 14:13

yamabushi.akira napisał(a):Parujące szyby –> zwykły szampon do włosów (ponoć im tańszy i mniej dodatków, tym lepszy)
[smarujemy tym szyby wewnątrz/zewnątrz i 'wcieramy' do sucha; podobno efekt długotrwały]

Parujące lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne) –> pianka do golenia [metoda j.w.]

Jest szansa, że przetestuję jeszcze przed poniedziałkiem ;)
Wrażeniami podzielę się 'ASAP'...

było o tym w jakimś peogramie w TV i żaden sposób nie pomagał na długo.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez yamabushi.akira » 22 lis 2011, 05:15

nie udało mi się jeszcze przetestować, nie spodziewam się również niewiadomo jak długiego efektu
(przecież warunki atmosferyczne na bieżąco efekt zmniejszają)...
aczkolwiek prawdopodobnie ma to sens jedynie wtedy, gdy pozostałe wspomniane elementy są wyczyszczone/przetkane, bo jak to mówią z G bata nie ukręcisz. Najpierw zadbać o stan techniczny a potem aplikować w/w dodatki – w takim zestawieniu śmiem twierdzić, że efekt może być bardzo pozytywny i długotrwały...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2011, 02:37
Posty: 16
Skąd: Kilcock / Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda 3 Sedan/Saloon 5-speed manual, 1.6 L MZR I/L4 ZM-DE (1598 cc, 105 hp) 2005, Silver(Gold), right-hand-drive

Postprzez johanson » 22 lis 2011, 08:12

Poczytałem o tych parujących szybach i powiem jak jest u mnie
– zimą ubiegłego roku po wyjściu z auta zostawiałem na chwilę uchylone drzwi lub szyby aby przewietrzyć kabinę – jeśli tego nie zrobiłem to rano miałem szron na szybach wewnątrz
– wentylator , ponieważ mam popsuty trzeci bieg to używam tylko 1 i 2 i to w zupełności wystarcza , na początek dwójka a potem jedynka
– klima włączona tylko na początku , potem nie ma takiej potrzeby ( jeśli jadę sam, gdy z tyłu ktoś siedzi to tylne szyby boczne LEKKO parują
– Jeżdżę po Warszawie i stojąc w korkach widzę ,że mnóstwo aut ma zaparowane szyby w zimie . Wiele z nich to naprawdę kilku letnie auta . Moja GE spisuje się bardzo dobrze w tym względzie .
Podsumowując – w tej kwestii GE spisuje się OK , a jeśli wilgotność powietrza jest bardzo wysoka i np pada śnieg , to co jakiś czas włączam klimę i szyby nie parują . I jeszcze jedno , z tego co wiem to albo w volvo albo w saabie przy nawiewie na przednia szybę klima jest obligatoryjnie włączana .
Początkujący
 
Od: 9 lis 2011, 17:28
Posty: 7
Auto: 626 GE 2.0 FS sedan

Postprzez karlo8 » 7 gru 2011, 16:53

witam przyłacze sie by nowego tematu nie otwierac
otuz zasmucilem sie dzis bo pojechalem o 6 rano do pracy zostawilem auto na parkingu i gdy o 14 do niego wsiadlem to na szybach byla doslownie woda i para az sie skraplac zaczeła
olynu mi nie ubywa szyby myte w weekend czyli 3 dni temu
co moze byc powodem tak strasznie zaparowanych szyb
ps. jak jade z 3-4 osobami i mam wlaczony nawiew na szybe to pzrzednia szybka i boczne z przodu sa ok tylko tylna i tylne boczne paruja
pomozcie
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kamilspider » 7 gru 2011, 17:52

Może auto Ci gdzieś łapie wodę? Jeśli masz szyberdach to sprawdź rurki odprowadzające wodę (u mnie jedna była przecięta i wszystko się lało do auta :( ) są też przypadki aut po luxdzwonie i wtedy woda lub wilgoć może wchodzić każdymi nieszczelnościami kabiny czy bagaża, a to już ciężej znaleźć.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez karlo8 » 7 gru 2011, 18:00

szyberdachu nie mam ale chyba nieszczelnosc jest w drzwiach bo powyzej 80 km /h szumi wiatr jak nie wiem
ale czy to cos ma do pary nma szybach to watpie
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kamilspider » 7 gru 2011, 18:50

Jak będziesz miał mokro w aucie to będzie para. Może gdzieś woda wchodzi pod dywanik i jest mokry filc pod nim
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez karlo8 » 7 gru 2011, 18:59

nie sadze sprzatalem w weekend i nie czulem wilgoci
poza tym w garazu nieszczelnym nie paruja
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kamilspider » 7 gru 2011, 19:04

Ciężki temat. Na forum Citroena też o tym piszą ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez karlo8 » 7 gru 2011, 19:11

chcialem dociagnac drzwi do uszczelki zeby tak nie szumialo ale sie nie da ten dżinks od zamka jest nieprzesuwny :(
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez freshbratek » 7 gru 2011, 19:11

Proszę Państwa mam taki problem:
rano po nocy zamarznięta szybę przednią mam od zewnątrz – normalne jak jest minusowa temperatura
ale kiedy włączam nawiew zimnego bądź ciepłego powietrza ów szyba robi się mleczna (zaparowana) i nic przez nią nie widać oczywiście od wewnątrz.
auto odkurzone, czyste wewnątrz, filtr kabinowy czysty w miarę świeży, płynu w układzie chłodzenia nie ubywa, nie wożę zbędnego bagażu w przedziale bagażowym.
co mogę sprawdzić aby to wyeliminować ????
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez karlo8 » 7 gru 2011, 19:21

moze tez masz takie nieszczelnosci jak ja w drzwiach
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez kamilspider » 7 gru 2011, 19:36

freshbratek napisał(a):Proszę Państwa mam taki problem:
rano po nocy zamarznięta szybę przednią mam od zewnątrz – normalne jak jest minusowa temperatura
ale kiedy włączam nawiew zimnego bądź ciepłego powietrza ów szyba robi się mleczna (zaparowana) i nic przez nią nie widać oczywiście od wewnątrz.
auto odkurzone, czyste wewnątrz, filtr kabinowy czysty w miarę świeży, płynu w układzie chłodzenia nie ubywa, nie wożę zbędnego bagażu w przedziale bagażowym.
co mogę sprawdzić aby to wyeliminować ????

Jakbyś zeskrobał najpierw lód to chyba by mniej parowało. Nie wiem czy w tych autach też jest tak zrobione jak w Citro, ale tam może być zapchana rurka odprowadzająca skropliny z klimy pod auto i wtedy woda leci na dywanik (miałem tak w Citro kiedyś, ale latem).
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez freshbratek » 7 gru 2011, 19:56

przewód od skroplin drożny wycieka wszystko pod auto, wewnątrz sucho.

nie chcę skrobać szyb bo strasznie się rysują:(

zaobserwowałem także że po psikaniu odmrażaczem parowanie szyby przedniej nasila się / przyspiesza i jest nie do uniknięcia. Natomiast czekanie aż zagrzeje motor diesla aby ogrzać i oczyścić szybę na postoju trwa jak dla mnie za długo. nie mam tyle czasu z rana ...
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez karlo8 » 7 gru 2011, 20:00

a gdzie w 323 jest ten przewod i jak on wyglada i jak sprawdzic go moze u mnie cos z nim nie tak?
ps, i te tzw kanaly powietrzne
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6