Automatyczna skrzynia LA4A-EL (CD4E) – pytania, problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Leszekz » 24 wrz 2008, 15:51

Jestem szczęśliwym posiadaczem kolejnej Mazdy.Przerabiałem nawet już asb CD4E(wygrałem!) i od roku mam spokój.Ale teraz mam gwożdzia.Od jakiegoś czasu zapala się bez żadnego powodu kontrolka check engine(kody sprawdzone).Auto jeżdzi normalnie,bez żadnych objawow zmian.Kontrolka zaświeca się i gasnie bez sensu.Próbowałem sprawdzać instalację. przyspieszać hamować,włączać rózne przełączniki itd.Żadnego efektu.Ozekam na niezawodnie dobre rady i pomysły mazdowiczów.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 lut 2005, 13:32
Posty: 13
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V

Postprzez Tomash » 25 wrz 2008, 00:09

A LPG masz zamontowane?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Leszekz » 25 wrz 2008, 08:22

Jeżdzę na benzynie|
Początkujący
 
Od: 12 lut 2005, 13:32
Posty: 13
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V

Postprzez Tomash » 25 wrz 2008, 16:50

A sprawdzales przewody sond lambda? Spotkalem sie z przypadkiem, ze Check Engine robil dyskoteke bo byl przetartyjeden z przewodow i stykal do masy.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Leszekz » 7 paź 2008, 11:46

Sprawdziłem ,dodatkowo zaizolowałem,bez zmian
Początkujący
 
Od: 12 lut 2005, 13:32
Posty: 13
Skąd: wrocław
Auto: mazda 626 cronos 1995 2.0 16V

Postprzez zige22 » 7 paź 2008, 12:12

mam to samo , zauważyłem że włancza się wtedy gdy zaleje lipne paliwo np 95 octan , na 98 sie nie włancza chyba że syf.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 13:33
Posty: 15
Skąd: Słupsk
Auto: mazda 6 2,0 2004r

Postprzez Grzyby » 7 paź 2008, 12:21

I co? Przy odczycie kodów nic nie pokazuje?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zenith839 » 7 paź 2008, 14:16

Jak dla mnie na którymś wtryskiwaczu jest syf i w pewnym momencie system zgłasza zbyt bogatą mieszankę. miałem podobny problem w JE-ZE, po czyszczeniu wtryskiwaczy spokój.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez delarossa » 3 lut 2009, 19:14

Panowie jest opcja żeby zmienić skrzynię fordowską na japońską?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez realski » 3 lut 2009, 23:00

raczej slabo to widze ... jesli juz to automat na manual ale troche gratow jest wymagancyh do takiej przekladki .. :)
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Mapett » 4 lut 2009, 10:40

Ja na moje nieszczęście też mam fordowską (klękła) i z tego co się dowiedziałem to taka zamiana jest praktycznie niemożliwa (nieopłacalna). W Rzeszowie jest warsztat który za 1300 zł. daje skrzynie regenerowaną, starą musisz oddać. Co do jakości tego warsztatu nie mogę się wypowiedzieć z powodu odległości (550km.) nie skorzystałem z jego usług. Jeśli będziesz go szukał skrzynie wystawione są na allegro.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 16:19
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: 626 Cronos 1996 2,0 16V Automa

Postprzez delarossa » 5 lut 2009, 00:14

a masz jakieś namiary na ten warsztat? Drugą sprawą jest to że poważnie zastanawiam się czy przyczyną całego zamieszania nie jest konwertor, jakie są objawy jego zuzycia? skąd może pochodzić gwizd podobny do dźwięku turbiny? pojawia się powyzej 3000obr/min, zarówno na D,N czy P.. około 2200obr pojawia się krótki metaliczny dźwięk, taki blaszany, początkowo wydawało mi się że to cos z wydechem ale teraz myślę że dobiega on ze skrzyni.. Ostatnie pytanie, jaki powinien być "luz" na konwertorze? u mnie czasami to nawet 1000rpm.. np tocząc się 30km/h na 3 biegu mam około 1200rpm, po lekkim dodaniu gazu obroty, obroty wzrastają do 2200 i dopiero ciagnie, czy to normalne?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez Mapett » 5 lut 2009, 11:58

Początkujący
 
Od: 6 paź 2008, 16:19
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: 626 Cronos 1996 2,0 16V Automa

Postprzez delarossa » 5 lut 2009, 19:05

dzwoniłem do chłopa, za 2500zł robi generalke skrzyni, nowy konwertor Reccon, z gwarancją na 6 miesięcy, powiedział żebym podjechał, diagnostyka za darmo..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez Bodek » 7 lut 2009, 00:01

Masz gwizd ?? Mi też gwizdało... w efekcie któregoś deszczowego dnia moja narzeczona zatrzymała się na skrzyżowaniu i dalej jużnie pojechała. Normalnie żadnej reakcji. Skrzynia padła całkiem. Zaczęło się od azarpania biegami, potem inne objawy, na potem gwizd a na końcu – TO :)))))))))00 oczywiście wcześniej byy dwie inne skrzynie i żadna nie sprawdziła się :)) Rada ?? Jeśli zależy Ci na aucie bo jest naprawdę ładne, to załóż manuala. Problemy znikną kosztem wygody :))))))) niestety, cośza coś :))))

Ps:
Twój CRONOS to ten złoty z Krosna??

Pozdrawiam:))
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez delarossa » 9 lut 2009, 22:03

w krośnie bywa często ale jest biały:) na aucie zależy mi cholernie, to jest chemia.. na manual się już nie przesiądę, sprzedać i oszukac bym nie potrafił.. wyjście jest jedno – remont, koles z babicy(bylem u niego w sobotę) chce 2500 za remont + wymiana konwertora, chyba się zdecyduję.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez zibi626 » 22 mar 2009, 23:03

Dziś na trasie Bielsko –> Kraków zapaliła mi się kontrolka Check Engine więc ja <jelen> i zatrzymuje auto, gasze , przekręcam kluczyk do pozycji zanim włączy się silnik – jest ok, parę sekund świeci potem gaśnie, odpalam auto i ok.Jadę parę kilometrów-jest ok,auto zachowuje się normalnie, ma kopa, hamulce hamuja(na szczęście) żadnych "dziwnych"dźwięków a tu znów Check...myślę !@#$%^&* co jest...zatrzymuje, otwieram maskę i sprawdzam na ile umiem czy coś się nie poluzowało,nie wyskoczył jakiś przewód skądś...odpalam, kontrolka gaśnie jadę kolejne parę km i znów Check.Więc nie zatrzymałem się, jadę dalej i kontrolka zgasła...potem znów się świeci,potem gaśnie...Mniej więcej wygląda to tak,że kontrolka świeci jakieś 10 minut, potem gaśnie,mija jakiś czas i znów się świeci...Czy ktoś z was miał taki przypadek ? Auto jeździ tylko na PB (brak gazu i nigdy nie było) oraz MT... <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Hugo » 22 mar 2009, 23:10

Sprawdź kod błędu diodą 12V.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Globy » 23 mar 2009, 00:28

W Cronosie wystarczy zmostkować TEN i GMB, obczaj opis w dziale Warsztat na stronie klubowej. Przede wszystkim mogło to się zdarzyć od paliwa, błąd jest w pamięci – odłącz minusową klemę na minutę i wciśnij w tym czasie pedał hamulca na 30 sekund. W ten sposób zresetujesz komputer. Jeśli błąd znów się pojawi, zrób test i dalej będziemy myśleć.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zibi626 » 23 mar 2009, 11:36

Dzisiaj jechałem do pracy i ani raz się nie zaświecił Check...zobaczę w drodze do domu i tak jak pisze Globy zrobię tylko mam pytanie; czy jak zmostkuję TEN i GMB to nie spalę auta albo coś w tym stylu ? :| Mam już dość z nim problemów !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6