Brzęki i grzechotanie w okolicy amorka po uderzeniu w tylne koło

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez riffdiktator » 13 sie 2008, 08:38

Witam!
Miałem stłuczkę z mojej winy i wjechała w moje prawe tylne koło pod kątem prostym stara skoda favorit. Po sile uderzenia i wyglądzie skody bałem się wysiąść z samochodu, bo wydawało mi się że po tyle mojej Madzi nic nie zostało. No ale wreszcie wysiadłem i byłem w ciężkim szoku, bo była tylko dosyć długa rysa na drzwiach i błotniku i żadnych wgnieceń, a skoda generalnie miała rozwalony cały przód. No ale nie o to chodzi.
Po załatwieniu wszystkich formalności zacząłem oglądać samochód szukając uszkodzeń i zauważyłem, że prawe tylne koło jest lekko wepchnięte i stoi pod skosem. Pojechałem do serwisu, koleś podniósł auto, poszarpał, pomacał i stwierdził, że jest rozwalona zbieżność (co mnie nie zdziwiło), ale poza tym wszytko jest ok (tu się zdziwiłem). Oczywiście nie liczę zjechanych łączników i skrzypiących już wcześniej amorków. No dla mnie bomba, ale podczas jazdy do wcześniejszego skrzypienia amortyzatorów doszło jeszcze jakieś dziwnie brzęczenie w okolicy uderzonego amorka.
I tu pytanie do Was. Co się mogło stać i co tak pobrzękuje? Najpierw myślałem, że to jakiś plastik, bo to taki odgłos jak terkotanie plastików w kabinie, ale on dochodzi właśnie z nadkola podczas pracy amortyzatora. Sprawdzałem składając siedzenie i nasłuchując, podczas gdy prowadziła moja dziewczyna i jest to ewidentnie dźwięk z okolicy amortyzatora. Czy to możliwe, że po takim uderzeniu zmieniła się tylko zbieżność a nie powyginały elementy zawieszenia? Gdzie jest haczyk? Bo jeśli się na serio okaże, że pozostanie mi wymienić amorki, które i tak miałem wymienić i ustawienie zbieżności, to chyba będzie trzeba przerejestrować mazdę z osobowego na pancerny.
Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie.
Ostatnio edytowano 13 sie 2008, 10:25 przez riffdiktator, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 23:43
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0 GE Hatchback '96 + LPG

Postprzez Grzyby » 13 sie 2008, 09:37

Jak zwykle wetnę się z info o tym że mamy tu regulamin.

A co do tematu – nie wierzę że po stłuczce kiedy widać było że koło jest głębiej i jest krzywe, nie ucierpiała konstrukcja. Szczególnie w 12 letnim aucie.
Podjedź do innego zakładu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez STEffAN » 13 sie 2008, 09:59

Nie jest to jakoś specjalnie dziwne.
Mój kolega wjechał w tylne koło skody Favorit mazdą 626 GE 1.8. Wina była po stronie mazdy – zagapił sie.
Wjechał dokładnie pod kątem prostym. Efekt: Mazda – rozwalony przód, skoda dostała nową rysę na kole i na mocno przerdzewiałym nadkolu. Ja jechałem jako pasażer.
Kierowca skody jak zobaczył mine Tomka, popatrzył na swoją pordzewiałą padakę, przejechał się 100m, zawrócił i powiedział: poco żeś pan samochód z plastiku kupił? I pojechał. Naprawa mazdy kosztowała Tomka jakieś 2 tysie.

Tak więc po prostu zależy czym i w co walniesz.


W Twoim przypadku, masz pewnie skrzywionego Mcphersona – stąd koło pod lekkim skosem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 11:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez riffdiktator » 13 sie 2008, 11:15

Też podejrzewam to skrzywienie i mam zamiar dzisiaj się dobrać do górnego mocowania i zobaczyć w jakim jest stanie, ale przeraża mnie trochę ściąganie tych wszystkich filców i głupich zatrzasków z którymi mam zawsze potem problem :D . W sumie dziwne ze koleś w tamtym serwisie nie spojrzał na tą kolumnę, tylko zajął się wahaczami i łącznikami. No i oczywiście kazał wymienić śruby mimośrodowe bo są zapieczone i zardzewiałe przez co mogą nie chcieć mi ustawić potem zbieżności :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 23:43
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0 GE Hatchback '96 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6