Witam.
Jakies 2 tygodnie temu pojechałem Madzią do pracy, jednak gdy chciłem wrócić, małe rozczarowanie. Nie zapaliła. Auto zholowałem i teraz czas uruchomić je ponownie.
Silnik kręci jednak nie ma iskry. poza tym cała elektryka działa dobrze.
Sprawdziłem bezpieczniki (te o których mi wiadomo) i wszystko wygląda OK.
Dodam że auto chodziło bez zarzutów do samego końca. Paliła na dotyk, chodziła równo, zbierała się przyzwoicie. Dosłownie igiełka. Zaparkowałem i już nie zapaliła.
jak sprawdzić aparat zapłonowy? Gdzie pomieżyć napięcia? Lub co innego może być problemem? Szukałem schematu ale bez powodzenia. Te które znalazłem nie mają opisanego układu zapłonu
Brak iskry. aparat zapłonowy?
Strona 1 z 1
Odgrzeję temat.
Znalazłem aparat od mazdy 626 2.5L V6 ABS Rok '93 . I moje pytanie brzmi czy bedzie pasować do mojego silnika?
ponadto wymigałem kody silnika
25 Selenoid valve- Pressure Regulator Control
41 Selenoid valve- VRIS 1
Do czago służą te zawory?
Jeśli nie ma żadnego kodu wskazującego na uszkodzenie aparatu zapłonowego to mam uznać że jest on sprawny? dodam że przy próbie uruchomienia pojawia sie jedna słaba iskra na początku a przy dalszym kręceniu zanika. Zmierzyłem rezystancje uzwojeń cewki zapłonowej.
Wg. serwisówki
uzwojenie pierwotne 0.58-0.86 Ohm ( u mnie 1 kOhm zwalona?)
uzwojenie wtórne 11,5-18,5 kOhm ( u mnie 15 k czyli w normie)
Znalazłem aparat od mazdy 626 2.5L V6 ABS Rok '93 . I moje pytanie brzmi czy bedzie pasować do mojego silnika?
ponadto wymigałem kody silnika
25 Selenoid valve- Pressure Regulator Control
41 Selenoid valve- VRIS 1
Do czago służą te zawory?
Jeśli nie ma żadnego kodu wskazującego na uszkodzenie aparatu zapłonowego to mam uznać że jest on sprawny? dodam że przy próbie uruchomienia pojawia sie jedna słaba iskra na początku a przy dalszym kręceniu zanika. Zmierzyłem rezystancje uzwojeń cewki zapłonowej.
Wg. serwisówki
uzwojenie pierwotne 0.58-0.86 Ohm ( u mnie 1 kOhm zwalona?)
uzwojenie wtórne 11,5-18,5 kOhm ( u mnie 15 k czyli w normie)
Dysleksja to nie gszeh..
- Od: 26 lip 2008, 22:00
- Posty: 4
- Skąd: London
- Auto: Mx-6 GE KL 2.5 V6 '94
johans napisał(a):Jeśli nie ma żadnego kodu wskazującego na uszkodzenie aparatu zapłonowego to mam uznać że jest on sprawny?
nie wiem jak to jest w mazdzie ale w hondzie przy uszkodzonum aparacie zapłonowym sterownik błędów nie wykazuje. (może zalezy to od tego co jest uszkodzone)
Niesprawna cewka mogła uszkodzić moduł zapłonowy. Miałem identyczny problem. Skończyło się wymianą modułu zapłonowego i wyprowadzeniem innej cewki na zewnątrz.
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
- Od: 31 sty 2006, 15:27
- Posty: 65
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5
Aparat już kupiony. 39 funtów więc bez tragedii. tylko czasu nie ma by odebrać z poczty. poczekam do soboty.
teraz to ja chcę wymienić cały samochód na tym zawiodłem sie 2 razy. pierwszy raz gdy nie zapalił, a drugi raz gdy był ten pierwszy raz.
No co ty, chcesz wymienić cały aparat zapłonowy?
teraz to ja chcę wymienić cały samochód na tym zawiodłem sie 2 razy. pierwszy raz gdy nie zapalił, a drugi raz gdy był ten pierwszy raz.
Dysleksja to nie gszeh..
- Od: 26 lip 2008, 22:00
- Posty: 4
- Skąd: London
- Auto: Mx-6 GE KL 2.5 V6 '94
Aparat wymieniony. Zapaliła przy pierwszym obrocie
Teraz tylko odkurzyć, nawoskować i śmigam na autostrade przemieszać olej w silniku
Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
PS Wymontowany i podłączony pod instalacje aparat po przekręceniu wałka kopie jak cholera. Radzę nie próbować
Teraz tylko odkurzyć, nawoskować i śmigam na autostrade przemieszać olej w silniku
Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie.
PS Wymontowany i podłączony pod instalacje aparat po przekręceniu wałka kopie jak cholera. Radzę nie próbować
Dysleksja to nie gszeh..
- Od: 26 lip 2008, 22:00
- Posty: 4
- Skąd: London
- Auto: Mx-6 GE KL 2.5 V6 '94
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6