Nabita klima a nie chłodzi,nie włącza sie sprężarka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez qbass » 2 lip 2008, 14:45

deejaybialy, masz sprawny przekaźnik od wentylatora? :)

Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez deejaybialy » 3 lip 2008, 11:25

qbass napisał(a):deejaybialy, masz sprawny przekaźnik od wentylatora? :)

Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).


tak jak pisałem wcześniej jak wprowadzę auto w tryb diag. dodam gazu to wentylatory działają poza tym jak się trochę zgrzeje autko to tez słyszę i czuje ze działają po tym wnoszę ze tu jest wsio ok

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez bazakbal » 3 lip 2008, 14:16

deejaybialy napisał(a):tak jak pisałem wcześniej jak wprowadzę auto w tryb diag. dodam gazu to wentylatory działają poza tym jak się trochę zgrzeje autko to tez słyszę i czuje ze działają po tym wnoszę ze tu jest wsio ok

akurat po tym to możesz jedynie wnosić, że oba wentylatory są sprawne i tyle
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez deejaybialy » 3 lip 2008, 14:55

bazakbal napisał(a):
deejaybialy napisał(a):tak jak pisałem wcześniej jak wprowadzę auto w tryb diag. dodam gazu to wentylatory działają poza tym jak się trochę zgrzeje autko to tez słyszę i czuje ze działają po tym wnoszę ze tu jest wsio ok

akurat po tym to możesz jedynie wnosić, że oba wentylatory są sprawne i tyle


czyli co? przy załączaniu klimy inne przekaźniki zamykają obwód? a w teście czy podczas normalnej pracy inne? poza tym jak to się wyraził mój mechanik "impuls" na sprężarkę dochodzi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez łysy83 » 8 lip 2008, 19:49

ja też ostatnio nabijałem klime ale nie trwało to dłużej niż 40 min a klime też miałem pustą. teraz i tak się okazało,że jest nie szczelna chociaż wtedy tego nie stwierdzili ponieważ sprawdzili wszystkie przewody a to chłodnica była nie szczelna. podjedź do innego mechla i niech Ci sprawdzi chłodnice
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez deejaybialy » 9 lip 2008, 10:08

qbass napisał(a):deejaybialy, masz sprawny przekaźnik od wentylatora? :)

Nawet po wyjęciu przekaźnika klimy (sprężarki) z FUSE BOX, po włączeniu klimy sprężarka nie działa, natomiast wentylator działa (o ile jego przekaźnik jest sprawny).


wczoraj rozebralem z kolega sprzeglo sprezarki przeczyscilismy co sie dalo i klima ruszyla (sprzeglo) chlodzi ladnie ale wentylator(y) nie startuja razem z klima sprawdzane na zimnym silniku rozebralem 3 przekazniki oznaczone jako fans patrzac od przodu auta przed przekaznikiem od klimy i tak: 1szy od prawej nie zalacza natomiast 2 i 3 zalaczaja 1 wentylator ten blizej srodka auta u mnie 1szy ma kolor niebieski 2 pozostale sa zielone i mam pytanie czy moge zamienic miejscami i w ten sposob sprawdzic czy zadziala? jesli ktos moglby to sprawdzic u siebie bylbym, wdzieczny

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez radoslaw_sc » 11 lip 2008, 17:13

Wrócilem z warsztatu tego co rzekomo nabili mi klime, podlaczono ją ponownie do maszyny na odzysk i okazalo sie ze jest pusta! Mozliwe jest to ze skoro maszyna ładowala klime ponad 3 godz (bo byla koncowka chlodziwa) ze po prostu nie naladowala go? a gosc skroił mnie z kasy i dodatkwo wyslal do elektryka "bo nie chlodzi" a sprezarka sie nie wlaczala tylko dlatego bo nie bylo cisnienia na czujnik! Ku....wa coz za amatorka, powiedzili mi zebym przyjechal za tydzien to zalatwią butle z azotem i sprawdza wiekszym cisnieniem, nie chcial sie przyznac do bledu i nabic klimy jeszcze raz bo mu szkoda bylo odczynnika, zastanawiam sie czy pojade tam wogule jeszcze- boje sie ze "przymusowo znajda mi teraz nieszcelnosc" zeby nie wyszli na durni
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 18:00
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1,5 16V 1996

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 11 lip 2008, 19:09

Ja bym pojechał i ich cisnął, że spartolili robote i mają nabijać za własną kase <killer>
Wyczekałbym tylko żeby było ze dwóch klientów u nich i wtedy bym szumu narobił, że kase wyciągnęli ode mnie a nic nie zrobili i jeszcze coś kręcą że klima dziurawa <killer>
Jak oni są cwaniaki to Ty też bądź.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez cholmar » 12 lip 2008, 18:48

Witam wszystkich.
Podepne się do tematu ponieważ mam identyczny problem jak radoslaw_sc.
Mam 626GE comprex.
Byłem na stacji sprawdzili klime i nabili.
Kompresor nie wystartował.
Serwisant wysłał mnie do elektryka.
Sam sprawdzać zacząłem.
Zwarcie na czujniku nie daje żadnego efektu.
Zielono czarny przewód wychodzący z instalacji do sprzęgła przy włądczonej klimie daje napięcie 0,42-0,41v.
Wydajemisię, że 12 powinno być.
Gdzie szukać przyczyny takiego napięcia.
Znalazłem przekażnik, który powłączeniu a\c załącza wentylator i daje prąd na sprzęgło- jest sprawny.
Jak dam na sprzęgło 12v kompresor zaczyna się kręcić.
kolego radoslaw_sc powiedz mi i,le przewodów wychodzi Ci z kompresora ( mi 3) a tylko jeden mam podłączony. Tak powinno być??
Początkujący
 
Od: 19 sie 2006, 16:50
Posty: 26
Skąd: Łódz
Auto: 626 comprex 92'

Postprzez qbass » 12 lip 2008, 20:26

radoslaw_sc, osobiście zastosowałbym się do rady Skrzypka_na_dachu... Podjedź do nich i powiedz, ze zrobili Cię w ch*** :| Jak można w ogóle wypuścić klienta z nienabitą klimą, wcześniej kasując za to pieniądze :(
deejaybialy napisał(a):mam pytanie czy moge zamienic miejscami i w ten sposob sprawdzic czy zadziala?

Możesz sprawdzić.

cholmar na wyjściu z przekaźnika na sprężarkę jakie masz napięcie?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez radoslaw_sc » 13 lip 2008, 00:13

z kompresora tez wychodza mi 3 przewody,dwa są ze soba zlaczone zlączką a jeden idzie do wiazki przewodow w kierunku osusznika, byc moze do czujnika cisnienia ale nie jestem pewiem
Początkujący
 
Od: 12 cze 2007, 18:00
Posty: 13
Auto: Mazda 323F 1,5 16V 1996

Postprzez Hazu » 13 lip 2008, 07:32

radoslaw_sc napisał(a):jeden idzie do wiazki przewodow w kierunku osusznika, byc moze do czujnika cisnienia

ja jestem pewien że tak


na forum znajdzeiecie przecież schematy (Gofnet)
tam jest wszystko dokładnie opisane co sprawdzić (wystarczy miernik za 15zl)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez purhelek » 23 cze 2011, 01:30

Witam

Podepnę się do tematu. Dzisiaj przestała mi działać klima, a dokładniej nie załącza się sprężarka. Tak nagle. Przekopałem forum, sprawdziłem to co znalazłem w innych postach itp... I tak: po zmostkowaniu czujnika cisnienia sprezarka stoi dalej. zalaczaja sie tylko wiatraki (ktore przestaja pracowac po odlaczeniu tejze wtyczki i zaprzestaniu mostkowania). Prosze sprawdzic czy to na pewno ten czujnik bo szukalem go dluuuugo i jest troche gdzie indziej niz bylo to opisane na forum :) (u mnie jest przed chlodnicą na średoku auta)
fotyzrobiłem pod kilkoma kątami, żeby nie nbylo wątpliwości.–>
http://fanaberia.org/xedos/cz01.jpg
http://fanaberia.org/xedos/cz02.jpg
http://fanaberia.org/xedos/cz04.jpg
W moim odczuciu jest to osuszacz i w nim znajduje się czujnik. Czy mam rację?

Mam też pytanie przy okazji. Co to jest? –> http://fanaberia.org/xedos/cz03.jpg

Sprawa druga. Czy da się jakoś bezpośrednio podłaczyć źródło napięcia do sprężarki, żeby spowodować jej rozruch. Od sprężarki wychodzą 3 przewody, przy czym dwa są jest jakby w kółko ze sobą połączone a 3 – pojedynczy – wpięty do większej wiązki. Chciałbym dowiedzieć się czy winna jest sprężarka czy jednak coś innego.

Generalnie jestem zaskoczony, klima chodziła od zawsze bez żadnych problemów. Ponieważ to automat, to używam jej stale, także w zimie. Raz wymieniałem czynnik, nigdy nic nie wyciekło i nie bylo potrzeby dopełniania itp...

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na sprawdzenie domowym sposobem zanim udam się do warsztatu?

btw. Samochód to Xedos 6 z 97r. 2.0 V6 (bo nie wiem czy się gdzieś ta informacja pojawia)
pozdrawiam
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 13:25
Posty: 36
Skąd: Legionowo
Auto: Xedos6 2.0 97r.

Postprzez Hazu » 23 cze 2011, 07:50

Tak to pierwsze to czujnik cisnienia.
to drugie to czujnik temperatury, jeżeli nie masz klimatronika to jest on od lampki "śnieżynka" a jeżeli masz automatyczna klimatyzację to właśnie od niej ten czujnik.

Ze spreżarki przewody łączą sie ostatecznie w jeden idący do góry (zasilanie)
trzeba podpiąć zasilanie (+) aby załączyć sprężarkę.

Ale nie ma sensu jej załączać na "krótko" skoro w układzie nie ma czynnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez purhelek » 23 cze 2011, 13:54

Dzięki Hazu za odpowiedzi. Dodam, że w układzie na 99% jest czynnik, bo nie widzę możliwości, żeby w ciągu jednej nocy nagle cały uciekł.

Podłączyłem do pojedynczego przewodu +12v i cisza. Następnie podłączałem do tych 2 spiętych razem. I tu dziwne (a może nie) jest to, że podłączając do jednego z nich +12v obwód się zamyka (używałem próbnika do tej "operacji") a przy drugim już nie.

Czy ktoś ma jakieś sugestie odnośnie tematu? Czy jednak wszystko wskazuje na pad sprężarki?
Z tego co rozumiem, jeśli podane zostaje napięcie na przewód to uruchamia się sprzęgło i sprężarka zaczyna się obracać. Czy to są część rozbieralne i jest co tam się zepsuć, czy lepiej się nie bawić i całą sprężarkę wymienić?

Dzięki z góry za zainteresowanie tematem
pozdrawiam
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 13:25
Posty: 36
Skąd: Legionowo
Auto: Xedos6 2.0 97r.

Postprzez Thomsen » 2 gru 2011, 22:04

W cywilizowanym serwisie klimatyzacji procedura jest następująca.
Spr. stanu gazu lub jego braku – podłączenie maszyny lub zegarów.
Przy braku czynnika – podłączyć butlę z azotem wpuścić azot. Sprawdzenie szczelności na ciśnieniu. Ten typ sprawdzenia nie koniecznie musi przynieść rezultat. (niekiedy nieszczelności sa zbyt małę i na zegarach czy też maszynie nic nie wykaże. Dlatego dodawany jest czynnik UV – jeśli czunnik ucieka po dłuższym czasie użytkowania.
Gdy strona gazowa (r134A) jest ok wtedy spradza sie stronę elektryczną zaczynając od najprostrzej. 1 beziecznik przekażnik 2. Cewkę sprzęgła sprężarki Przy jej sprawdzeniu na krótko warto zwócić uwagę by nie pomylić +/– niektóre cewki mają w sobie diodę i termiki 3. na końcu sprawdza sie czujnik ciśnienia to on odpowiada za załączenie sie sprężarki i wentylatorów.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2011, 15:16
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 2.0i 92r 85kW GE FS M/T
666 Made in Hell

Postprzez Thomsen » 2 gru 2011, 22:10

Zapomiałem dodać nie zawsze wina niedziałającej klimatyzacji to wina braku czynnika chłodniczego czy zepsutej sprężarki. Jeśli układ był nieszczelny przez długi czas (pęknięty przewód itp.) należy sprawdzić osuszacz po napełnieiu czynnikiem jeśli do układu dostała sie wilgoś lub odrobina wody osuszacz sie zamrozi tym samym zamykając obieg czynnika. Warto też pradzić zawór rozpężny lub dyszę rozprężną. Te ostatnie rzeczy niestety tylko w serwisie.
Początkujący
 
Od: 1 gru 2011, 15:16
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 2.0i 92r 85kW GE FS M/T
666 Made in Hell

Postprzez purhelek » 3 gru 2011, 00:09

Winny był uszkodzony kabel napięcia idący do przekaźnika włączający sprężarkę :(
pozdrawiam
Marcin
-----------------
[url=http://fanaberia.org]studio.fanaberia • logo/CI • design • przedmioty pełne światła • w ramach farby[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2004, 13:25
Posty: 36
Skąd: Legionowo
Auto: Xedos6 2.0 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6