Wymiana uszczelki pod głowicą

Postprzez PARTYBOY » 27 cze 2008, 22:15

Hugo napisał(a):Ja założyłem zamienniki THO Made in Japan po 12 zł./szt

po co mieszasz w głowach?
sprawdziłeś ile kosztują oryginalne czy kupiłeś zastępczaki dla zasady? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Hugo » 28 cze 2008, 00:21

PARTYBOY napisał(a):po co mieszasz w głowach?
Nie przesadzaj.
PARTYBOY napisał(a):sprawdziłeś ile kosztują oryginalne czy kupiłeś zastępczaki dla zasady?
Nie sprawdziłem. Nawet o tym nie pomyślałem. Wystarczyło mi to, że te które kupiłem były Made in Japan.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez rudzik6 » 28 cze 2008, 10:05

Jak wyjąc te HLA i jak spuścić ciśnienie?


Wyjełem te szklanki, nie łatwo, powoli palcami , troche się ślizgały ale cierpliwie da się wyjąc, ewentualnie pomagałem sobie drewnianym patyczkiem od lodów ;)
A o jakich uszczelniaczach mówicie, nic pod tymi szklankami nie widzę? Jakie wymienic?

Wiesiek

PS. Zabieram sie za wyciaganie tłoka ( może tłoków)
[/quote]
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez rudzik6 » 28 cze 2008, 13:54

Nie mam samochodu, nie chce mi sie wydzwaniac i chodzic po Olsztyńskich sklepach, kupiłbym wszystkie części przez internet , przelew i wysyłka. Proszę po pomoc w wyborze sklepu, oczywiście częsci i zamienniki takie jak sugerujecie ori, tacuma, orginały, filtr oleju, paski alternator, wspomaganie i rozrządu. Silnik jest stary, ma juz troche przebiegu, trzeba zrobic stosunokowo tanio i dobrze :)
Przy okazji..co zrobic ze starym olejem, który spusciłem...nie chce kopac dołka na działce i wylewac...?
Tu link do zdjęc : http://rudzik6.fotosik.pl/albumy/460206.html

Wiesiek
Ostatnio edytowano 28 cze 2008, 14:45 przez rudzik6, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez qbass » 28 cze 2008, 14:43

rudzik6 napisał(a):A o jakich uszczelniaczach mówicie, nic pod tymi szklankami nie widzę? Jakie wymienic?

Są pod sprężynami zaworów.
rudzik6 napisał(a):Proszę po pomoc w wyborze sklepu,

www.carspeed.pl nasz klubowy kolega Smirnoff
www.intercars.com.pl
rudzik6 napisał(a):Przy okazji..co zrobic ze starym olejem, który spusciłem...nie chce kopac dołka na działce i wylewac...?

Oddać do utylizacji, do jakiegoś mechanika, który ma wymianę oleju.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez rudzik6 » 28 cze 2008, 14:47

qbass napisał(a):
rudzik6 napisał(a):A o jakich uszczelniaczach mówicie, nic pod tymi szklankami nie widzę? Jakie wymienic?

Są pod sprężynami zaworów.
rudzik6 napisał(a):Proszę po pomoc w wyborze sklepu,

www.carspeed.pl nasz klubowy kolega Smirnoff
www.intercars.com.pl
rudzik6 napisał(a):Przy okazji..co zrobic ze starym olejem, który spusciłem...nie chce kopac dołka na działce i wylewac...?

Oddać do utylizacji, do jakiegoś mechanika, który ma wymianę oleju.


Oj , to nie łatwo chyba rozebrac, ale ja chyba nie mam problemów ze szczelnoscia, nie klepało nigdy.
Mam nadzieje, że olej moge oddac za darmo..
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez rudzik6 » 28 cze 2008, 15:25

Dzięki za link, pewnie cos zamówię jak tylko juz bede wiedział co potrzebuję. Przy okazji zajrzałem na oferte narzędzi w intercar, potrzebuje nasadki 1/2' 6-katne i typu imbus, może i kilka innych rzeczy, jaki polecacie dla amatora (mam stanleya i nie narzekam, jedynie czesc nasadek dokupiłem 6-katnych , bo stanley ma 12-kątne) . W intercars mają HAZET HANS SONIC i TOPTUL. Widzę, ze np. długa 17mm HANS całkiem przystępna cena ok 9zł...Ciekawe jak z wytrzymałoscią?
A czy Smirnof, tez sprzedaje narzędzia?

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez qbass » 28 cze 2008, 15:44

Jak będziesz zamawiał u Smirnoff'a, napisz do niego maila, może doradzi coś innego, niż ma na stronie (nie wszystko jest wypisane, bo by miejsca pewnie nie starczyło)...
rudzik6 napisał(a):Oj , to nie łatwo chyba rozebrac,

Nie ma w tym niczego trudnego. Musisz nacisnąć czymś sprężynę i wyjąć zapinki.
rudzik6 napisał(a):ale ja chyba nie mam problemów ze szczelnoscia

Skoro masz głowicę na wierzchu, to warto to zmienić (wszystkie uszczelniacze zaworowe wyjdą na pewno mniej niż 100 zł), bo mogą puszczać olej, przez co będziesz miał ubytki i piękny dym przy porannym odpalaniu.
rudzik6 napisał(a): nie klepało nigdy.

Akurat klepanie od tego nie zależy ;)
rudzik6 napisał(a): jaki polecacie dla amatora
Żadnymi z podanych nic nie robiłem, a z tych, co miałem okazję kręcić, to polecam na pewno Belzer (ale to raczej nie dla amatora), Coval, Honiton, Proxxon, Stanley .
rudzik6 napisał(a):Mam nadzieje, że olej moge oddac za darmo..
Pewnie na jakieś piwo będziesz musiał dać.

rudzik6 napisał(a):A czy Smirnof, tez sprzedaje narzędzia?

Nie (albo o tym nie wiem hehe).

Pamiętaj o kluczu dynamometrycznym i odpowiednim dokręcaniu głowicy.
rudzik6 napisał(a):Mam nadzieje, że olej moge oddac za darmo..
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez rudzik6 » 28 cze 2008, 16:06

Jak będziesz zamawiał u Smirnoff'a, napisz do niego maila, może doradzi coś innego, niż ma na stronie (nie wszystko jest wypisane, bo by miejsca pewnie nie starczyło)...

Tak tez zrobię

Nie ma w tym niczego trudnego. Musisz nacisnąć czymś sprężynę i wyjąć zapinki.
Skoro masz głowicę na wierzchu, to warto to zmienić (wszystkie uszczelniacze zaworowe wyjdą na pewno mniej niż 100 zł), bo mogą puszczać olej, przez co będziesz miał ubytki i piękny dym przy porannym odpalaniu.

Sam już nie wiem, tu 100zł, tam 100zł..itd..i wyjdzie z 1000zł , za stary silnik, gdzie i tak juz jest dużo zużyte, a niech tam ma ten dymek rano, wazne aby jescze troche pojeździł. jak na razie nie miałem tego dymka, więc może nie bede tego robił. Samochód ma jeszcze progi i nadkole do remontu...ma tylko jeździc jeszcze z 3 lata, ja wiem, wiekszosc Was, drodzy forumowicze, to zakochani w mazdie, ja tez ja lubie..ale ta kobieta staje sie za wymagająca;)

Żadnymi z podanych nic nie robiłem, a z tych, co miałem okazję kręcić, to polecam na pewno Belzer (ale to raczej nie dla amatora), Coval, Honiton, Proxxon, Stanley .

Cos wybiorę, szczególnie ta nasadka 10mm imbus bedzie mi potrzebna pod klucz dynamometryczny do głowicy.


Pamiętaj o kluczu dynamometrycznym i odpowiednim dokręcaniu głowicy.

Tak, mam taki, dojdziemy do tego etapu ;)

pozdrawiam

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez Hugo » 28 cze 2008, 17:42

rudzik6 napisał(a):potrzebuje nasadki 1/2' 6-katne i typu imbus, może i kilka innych rzeczy, jaki polecacie dla amatora
Hazet, Beta, Forsch to narzędzia najwyższej jakości. Niezniszczalne.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez PARTYBOY » 29 cze 2008, 22:07

Hugo napisał(a):
PARTYBOY napisał(a):po co mieszasz w głowach?
Nie przesadzaj.
PARTYBOY napisał(a):sprawdziłeś ile kosztują oryginalne czy kupiłeś zastępczaki dla zasady?
Nie sprawdziłem. Nawet o tym nie pomyślałem. Wystarczyło mi to, że te które kupiłem były Made in Japan.

Nie sprawdzając ile kosztują oryginały kupiłeś sobie elementy zastępcze, a okazuje się, że różnica jest kilkuzłotowa, więc nie ma sensu kupować zastępczaków o dużo niższej wytrzymałości na eksploatację ;)
Poprzez wspieranie rynku części zastępczych fabryki zaprzestają produkcji oryginalnych części do starczych modeli bo te zwyczajnie się nie sprzedają. Potem jest kłopot ze znalezieniem klamotów :(
TUTAJ są namiary na autoryzowany serwis Mazdy AZ Auto z Warszawy, sprzedaż wysyłkowa i rewelacyjne ceny oryginalnych części w powiązaniu z fachowym doradztwem.
Dla przykładu uszczelka pod pokrywę zaworów:
JC – 55zł (zalecane wsparcie silikonem)
oryginał Mazdy – 63zł (zero silikonu)
Wolę oryginał :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez rudzik6 » 29 cze 2008, 22:42

Zgadza się , od lat mam mazdę i wiem, że najlepsze są oryginały, nawet używane, miałem np. wymieniane tuleje wahaczy na nowe JC i po pół roku znowu tłukły, pojechałem na szrot, kupiłem używane kompletne wahacze oryginalne i już 3 lata jeżdżę bez problemu. Tak więc często lepiej dopłacic i wstawic coś dobrego. Chwała temu forum, że wiemy jakie części kupowac.

Pozdrawiam

Wiesiek

PS. Dzisiaj niedziela..nie chciało mi się wyciągac tłoków...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez rudzik6 » 8 lip 2008, 22:20

Ostatnio się obijałem i nic nie robiłem;) Ale trzeba działac bo zapomnę gdzie jaka śrubka była;)
Dzisiaj odkręciłem miskę olejową i dół silnika, wymontowałem 3 tłok, okazało się, że pierścienie są OK. Rysy w tym cylindrze powstały prawdopodobnie z powodu dostawania się wody i nie naprawiania tego problemu przez długi czas ( tylko dolewaniu wody). Ale mam pewnośc, że tłok i pierścienie nie sa uszkodzone. Nie rozbieram więc reszty tłoków. Składam to ponownie, pytanie jakim momentem dokręcac śruby na panewkach korbowodowych?
Zostało zamówienie częsci i składanie, acha, splanowałem głowicę, wyszło 0,4mm.
Dodane zdjęcia na: http://rudzik6.fotosik.pl/albumy/460206.html

Pozdrawiam

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez damian » 20 paź 2008, 12:50

witam. silnik juz zlozony? wszystko jest ok? bo ja tez sie przymierzam do remontu i nie wiem czy dam rade sam to zrobic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez lucas_ka » 20 paź 2008, 17:05

rudzik6 napisał(a):TOPTUL

Smiało moge polecić te klucze, mimo ze produkcji made in tajwan. naprawde zdaja egzamin w cięzkim warsztatowym zyciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez rudzik6 » 22 paź 2008, 23:59

damiaaans napisał(a):witam. silnik juz zlozony? wszystko jest ok? bo ja tez sie przymierzam do remontu i nie wiem czy dam rade sam to zrobic


Głowica zamontowana, kolektory przykręcone. Jeszcze nie zamontowałem miski olejowej. Mam kłopot z odkręceniem kół rozrządu. A ogólnie zbyt duzo innych spraw, troche lenistwo i brak zapału,,,Jak na razie kupiłem w świetnym (blacharskim) stanie malucha od sasiada za 350 zł i nim smigam, co jeszcze bardziej mnie rozleniwia i demobilizuje. Ale żona marudzi, ze zawalam garaż a ona nie bedzie skrobac szyb rano i mam wyjechac ( grozi, że załatwi ciagnik i go wyciagnie z garazu ;)) Więc trzeba sie brac za robotę...nie chce mi sie w zimę jeździc maluchem...bo można ogłuchnac;)

Pozdrawiam

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez Majki88 » 9 kwi 2012, 19:53

Odkopie trochę trupa
Jaki klucz jest potrzebny do odkręcenia śrub głowicy w 2,5 V6 KL w GE
imbus czy 12kątny
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Szyna » 10 kwi 2012, 18:23

O ile się nie mylę to torx 12 ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Majki88 » 13 kwi 2012, 16:05

Blisko
okazało się nasadka 12tątna nr 12
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6