Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE

Postprzez mx6sc » 1 paź 2011, 14:43

zerknij na odmę czy nie jest złamana
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 19:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez lukasz2387 » 1 paź 2011, 20:23

Odma jest cała. Narazie nic z tym nie będę robił, czas pokaże :)
lukasz2387
 

Postprzez szumki44 » 8 paź 2011, 23:33

wypnij dolot powietrza i zobacz przepustnice czy jest sucha. pozatym jak ci nie dymi z korka oleju badz z bagnetu to jest ok . moze za duzo oleju wlales ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez tomi-ex » 26 sty 2013, 10:04

Mam problem ze sprawdzeniem poziomu oleju , za kazdym razem jak wyciagne bagnet jest zalany olejem duzo ponad full , próbowałem wycignąc w róznych pozycjach ale to samo .Przecieram go szmatka , sprawdzam na zimnym silniku , nie wiem ile mam oleju .Jak to sprawdzić ?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 13:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez kamilspider » 26 sty 2013, 10:19

A nie masz po prostu za dużo oleju?
Kiedy go zmieniałeś ostatnio?
Na bagnecie masz bardziej olej czy smar?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez tomi-ex » 26 sty 2013, 10:36

to jest olej jest ok 4cm powyzej Full
był nie dawno wymieniany , zalali mi 4 L z wymiana filtra
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 13:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez kamilspider » 26 sty 2013, 13:19

Jesteś pewny, że nie wlali czasem więcej niż trzeba?
Najlepiej spuścić olej i zalewać od nowa kontrolując poziom bo chyba masz go po prostu za dużo.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 26 sty 2013, 15:33

3,75 na fula masz :) jak dobrze pamietam :)
nastepnym razem zrob jak kamilspider mowi a dla pewnosci zawsze wlewaj 3l odpal silnik niech zassa filtr a pozniej dolewaj :D lepiej mniej niz za wiele :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 26 sty 2013, 17:16

Za dużo oleju masz
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez bulianomoreno » 27 sty 2013, 09:47

u mnie w pracy sie mówi "kto smaruje ten jedzie" wiec jest okej:D haha .. a tak na poważnie co sie moze stac jak za dużo oleju??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2012, 18:29
Posty: 255 (5/6)
Skąd: Bojszowy / k.Tychów
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM

Postprzez kamilspider » 27 sty 2013, 12:16

Silnik ma wtedy ciężej, więcej będzie palił, nie wiem czy jakoś to nie może wpłynąć na jakieś uszczelniacze, a poza tym będzie spalał ten olej.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez damage.inc » 27 sty 2013, 12:27

Kiedyś MX-3 zalałem za dużo oleju, było jakieś 0,5 cm powyżej Full (niby nie dużo więcej, ale mazda nie spalała oleju i ciśnienie w starym silniku zrobiło swoje) i wywaliło uszczelniacze wałka rozrządu i wału, więc spuszczaj puki jeszcze nic się nie stało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 22:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez tomi-ex » 27 sty 2013, 14:57

Zalane było 4 L , wczoraj zlałem 0,6 L .Dzisiaj sprawdzam poziom oleju a bagnet znów cały zalany az po zgięcie , przecierał i sprawdzałem kilka razy nie wiadomo jaki jest stan .Czy wy tez tak macie ?

Wymiary bagnetu
Cały z plastikiem – 565 mm
odcinek metalowy – 475 mm
od L do końca – 16 mm
od F do L – 20 mm
oznaczenie FS01
bagnet jest cały prosty niewiele przed oznaczeniem F małe załamanie

silnik 1.8 GE
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 13:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez noxes » 27 sty 2013, 17:26

kamilspider napisał(a):Silnik ma wtedy ciężej, więcej będzie palił,

Niby dlaczego?
Wywali uszczelniacze jak będzie za dużo i tyle.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Siw-y » 27 sty 2013, 17:30

Nic nie wywali, pompa nie zassie więcej niż pojemność układu a nadmiar i tak siedzi w misce.
Jak będzie dużo za dużo to będzie się pienił poprzez uderzanie wykorbień ale to byś musiał ze 2l więcej dać.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kamilspider » 27 sty 2013, 18:49

noxes napisał(a):
kamilspider napisał(a):Silnik ma wtedy ciężej, więcej będzie palił,

Niby dlaczego?
Wywali uszczelniacze jak będzie za dużo i tyle.

Tak mi się wydaje po prostu :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Maślana » 28 sty 2013, 12:39

Siemanko,
Mam taki problem, ponieważ zawsze jak sprawdzam poziom oleju to każdego dnia pokazuje mi inaczej, np wczoraj sprawdzałem i miałem między minimum a maximum, dzisiaj sprawdziłem i mam już ponad full a nic nie dolewałem oleju przez prawie 2 miesiące a jeżdżę codziennie. Dodam też że sprawdzam zawsze na zimnym silniku na drugi dzień. I się boje żebym silnika nie zatarł he bo np jakiś tydzień temu miałem minimum oleju a teraz już full.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 11:48
Posty: 7
Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r

Postprzez luk-kk » 28 sty 2013, 13:02

Nic tylko się cieszyć że masz auto wytwarzające olej zamiast pożerającego :] . Na poważnie to może benzyna zaczęła się dostawać do oleju(chociaż tak z dnia na dzień to baardzo mało prawdopodobne) albo uszczelka pod głowicą pożegnała się z życiem kto wie. Może sprawdzałeś na nierównym terenie :P . Tak poza tym dwa wątki niżej masz podobny temat i raczej staramy się pisać w już istniejących pasujących do problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 12:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez tomi-ex » 28 sty 2013, 15:16

Myślę żeby spuścić jeszcze trochę oleju , teraz jest 4 mm nad full , czy w razie czego zaświeci się kontrolka stanu oleju ? Czy to normalne ze tak mało tam wejdzie oleju ?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 13:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez noxes » 28 sty 2013, 16:02

tomi-ex napisał(a):czy w razie czego zaświeci się kontrolka stanu oleju ?

Tak jak się zatrze silnik.
Spuść olej i wlej max 3.5l
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6