Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE
Mam problem ze sprawdzeniem poziomu oleju , za kazdym razem jak wyciagne bagnet jest zalany olejem duzo ponad full , próbowałem wycignąc w róznych pozycjach ale to samo .Przecieram go szmatka , sprawdzam na zimnym silniku , nie wiem ile mam oleju .Jak to sprawdzić ?
- Od: 25 gru 2012, 13:53
- Posty: 40
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 626 GE 1.8 16v
A nie masz po prostu za dużo oleju?
Kiedy go zmieniałeś ostatnio?
Na bagnecie masz bardziej olej czy smar?
Kiedy go zmieniałeś ostatnio?
Na bagnecie masz bardziej olej czy smar?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Jesteś pewny, że nie wlali czasem więcej niż trzeba?
Najlepiej spuścić olej i zalewać od nowa kontrolując poziom bo chyba masz go po prostu za dużo.
Najlepiej spuścić olej i zalewać od nowa kontrolując poziom bo chyba masz go po prostu za dużo.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
3,75 na fula masz jak dobrze pamietam
nastepnym razem zrob jak kamilspider mowi a dla pewnosci zawsze wlewaj 3l odpal silnik niech zassa filtr a pozniej dolewaj lepiej mniej niz za wiele
nastepnym razem zrob jak kamilspider mowi a dla pewnosci zawsze wlewaj 3l odpal silnik niech zassa filtr a pozniej dolewaj lepiej mniej niz za wiele
u mnie w pracy sie mówi "kto smaruje ten jedzie" wiec jest okej:D haha .. a tak na poważnie co sie moze stac jak za dużo oleju??
Silnik ma wtedy ciężej, więcej będzie palił, nie wiem czy jakoś to nie może wpłynąć na jakieś uszczelniacze, a poza tym będzie spalał ten olej.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kiedyś MX-3 zalałem za dużo oleju, było jakieś 0,5 cm powyżej Full (niby nie dużo więcej, ale mazda nie spalała oleju i ciśnienie w starym silniku zrobiło swoje) i wywaliło uszczelniacze wałka rozrządu i wału, więc spuszczaj puki jeszcze nic się nie stało.
Zalane było 4 L , wczoraj zlałem 0,6 L .Dzisiaj sprawdzam poziom oleju a bagnet znów cały zalany az po zgięcie , przecierał i sprawdzałem kilka razy nie wiadomo jaki jest stan .Czy wy tez tak macie ?
Wymiary bagnetu
Cały z plastikiem – 565 mm
odcinek metalowy – 475 mm
od L do końca – 16 mm
od F do L – 20 mm
oznaczenie FS01
bagnet jest cały prosty niewiele przed oznaczeniem F małe załamanie
silnik 1.8 GE
Wymiary bagnetu
Cały z plastikiem – 565 mm
odcinek metalowy – 475 mm
od L do końca – 16 mm
od F do L – 20 mm
oznaczenie FS01
bagnet jest cały prosty niewiele przed oznaczeniem F małe załamanie
silnik 1.8 GE
- Od: 25 gru 2012, 13:53
- Posty: 40
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 626 GE 1.8 16v
noxes napisał(a):kamilspider napisał(a):Silnik ma wtedy ciężej, więcej będzie palił,
Niby dlaczego?
Wywali uszczelniacze jak będzie za dużo i tyle.
Tak mi się wydaje po prostu
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Siemanko,
Mam taki problem, ponieważ zawsze jak sprawdzam poziom oleju to każdego dnia pokazuje mi inaczej, np wczoraj sprawdzałem i miałem między minimum a maximum, dzisiaj sprawdziłem i mam już ponad full a nic nie dolewałem oleju przez prawie 2 miesiące a jeżdżę codziennie. Dodam też że sprawdzam zawsze na zimnym silniku na drugi dzień. I się boje żebym silnika nie zatarł he bo np jakiś tydzień temu miałem minimum oleju a teraz już full.
Mam taki problem, ponieważ zawsze jak sprawdzam poziom oleju to każdego dnia pokazuje mi inaczej, np wczoraj sprawdzałem i miałem między minimum a maximum, dzisiaj sprawdziłem i mam już ponad full a nic nie dolewałem oleju przez prawie 2 miesiące a jeżdżę codziennie. Dodam też że sprawdzam zawsze na zimnym silniku na drugi dzień. I się boje żebym silnika nie zatarł he bo np jakiś tydzień temu miałem minimum oleju a teraz już full.
- Od: 23 lis 2012, 11:48
- Posty: 7
- Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r
Nic tylko się cieszyć że masz auto wytwarzające olej zamiast pożerającego . Na poważnie to może benzyna zaczęła się dostawać do oleju(chociaż tak z dnia na dzień to baardzo mało prawdopodobne) albo uszczelka pod głowicą pożegnała się z życiem kto wie. Może sprawdzałeś na nierównym terenie . Tak poza tym dwa wątki niżej masz podobny temat i raczej staramy się pisać w już istniejących pasujących do problemu.
- Od: 7 lip 2010, 12:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6