Różnice pomiędzy mazdą 626 europejską i 626 Cronos

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Hugo » 8 gru 2009, 17:35

Grzyby napisał(a):masz żółte żarówki w nich
Mylisz się. Miałem taką i żarówki są "zwykłe" białe, a żółte są odbłyśniki.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bazyl wspaniały » 8 gru 2009, 19:44

Grzyby napisał(a):masz żółte żarówki w nich

U mnie żarówki są białe, w reflektorze jest wkładka. Haluski chyba mam od cronosa
tak jak pisze Hugo :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez zibi626 » 12 gru 2009, 22:14

Kolejna różnica tym razem z bardziej mechanicznej strony; wybierak w wersji Euro różni się od USA – łącznie z tulejami wybieraka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez bazyl wspaniały » 13 gru 2009, 00:00

Instalacja elektryczna w drzwiach od Cronosa nie pasuje do EU, co by się ktoś nie zdziwił kiedy sobie zechce elektrykę drzwi przerzucać
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez dyszel » 13 gru 2009, 10:52

W "żółtych" halogenach jest podobno plastikowy filtr który emituje żółte światło, ktoś tutaj robił fotorelation z usunięcia tych filtrów , bodajże letkoletki? Wystarczy odkręcić oprawkę żarówki i wyjąć to badziewie i już mamy białe halogenki. Bazylu halusy od Cronosa nie pasują do europejki i nie mają ramek ;)
EDIT: tutaj jest o przeróbce żółtych halogenków na białe:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... alogen%F3w
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez accer » 28 sty 2010, 15:13

Witam

Nadszedł czas wymiany miski olejowej w moim Cronosiku i muszę sobie takową zamówić jednak trafiłem na problem, znalazłem na alledrogo http://www.allegro.pl/item888085465_miska_olejowa_mazda_323_626_mpv_mx_6.html miskę która niby powinna pasować, jednak po telefonie do sprzedawcy najpierw powiedział on, że nie pasuje, a później po wytłumaczeniu że to jest silnik FS 2.0i 16V z manualną skrzynią, otrzymałem informację iż po prostu sprzedawca nie jest pewien czy pasuje ta miska do mojego auta. Z jednej strony to dobrze świadczy o sprzedawcy, że nie wciska mi czegoś tylko po to aby to sprzedać, z drugiej jednak, nie rozwiewa moich wątpliwości.
Stąd pytanie do Was, bardziej doświadczonych obecnych i byłych posiadaczy Cronosa. Czy mogę tą miskę zamówić czy będzie pasowała, czy szukać dalej? Niby silnik ten sam co w EU jednak parę rzeczy ponoć się różni. Czas mnie nagli niestety – bo olej sobie leniwie kapie (przez 4 dni ostatnie zeszło mi ok 0,2l).

Oczywiście to pytanie rodzi następne – filtr oleju – rozumiem że taki sam jak do wersji EU, czy się mylę?

Uszczelka do miski – rozumiem że tak jak w wersji EU brak – jest montowana na silkon.

-----
Dzięki Zibi, zamawiam w takim razie.
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, 15:53 przez accer, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 sty 2009, 19:30
Posty: 7
Skąd: Warszawa - Wołomin
Auto: Mazda 626 Cronos LX'97 2.0i

Postprzez zibi626 » 28 sty 2010, 15:41

Ja wymieniałem miskę i mam od wersji Euro i jest ok, filtr oleju też taki sam jak w Ewro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez sebah2o » 8 lut 2010, 16:44

mam pytanie odnośnie amortyzatorów z tyłu i uszczelki pod zaworami... czy w wersji europejskiej są takie same jak w amerykańskim cronosie?? bo mam Mazdę 626 cronos 2.0 16v z 94 roku i mam te rzeczy o których wspomniałem do wymiany... z góry dzięki za pomoc :)
sebah2o
 

Postprzez radecki » 8 lut 2010, 20:13

Globy napisał(a):No, w 1994 tez byl :) Szczegolowe info http://www.mazdaspeed.pl/html/626_historia.php. Pominiete tam sa zmiany z 1996, dodam w najblizszym czasie.

Link tu podany jest wygasły :(
jak to dziwne być posiadaczem awaryjnej piękności...
Sprzedam częsci z rozbiórki silnika 1,8i (listwa wtryskowa z wtryskiwaczami , głowica termostat pompa wody)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 08:28
Posty: 50
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626 GE 1,8i 16v kat. FP+ LPG 1997 hatchback

Postprzez zibi626 » 9 lut 2010, 09:14

sebah2o napisał(a):mam pytanie odnośnie amortyzatorów z tyłu i uszczelki pod zaworami... czy w wersji europejskiej są takie same jak w amerykańskim cronosie?? bo mam Mazdę 626 cronos 2.0 16v z 94 roku i mam te rzeczy o których wspomniałem do wymiany... z góry dzięki za pomoc :)



sebah2o – spokojnie wymieniaj, wszystko pasuje do siebie jak ulał <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 9 lut 2010, 12:27

Amortyzatory na 10000% pasują. Sam w swoim wymieniałem.
Należy jednak wspomnieć że oryginalne zawieszenie Cronosa jest bardziej miękkie niż w EU. W tym momencie już nie pamiętam czy jest to kwestia innej charakterystyki amortyzatorów czy sprężyn. Czy może jednego i drugiego.
Nie zmienia to faktu że spokojnie pasują od EU.
Uszczelka tez pasuje.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zibi626 » 9 lut 2010, 13:48

Grzyby napisał(a):Amortyzatory na 10000% pasują. Sam w swoim wymieniałem.
Należy jednak wspomnieć że oryginalne zawieszenie Cronosa jest bardziej miękkie niż w EU. W tym momencie już nie pamiętam czy jest to kwestia innej charakterystyki amortyzatorów czy sprężyn. Czy może jednego i drugiego.
Nie zmienia to faktu że spokojnie pasują od EU.
Uszczelka tez pasuje.


Chyba jest to zasługą innych sprężyn. Mój Cronos był dość wysoko ustawiony na seryjnych sprężynach,teraz mam obniżone o 30mm – przód i tył i nadal wysoko. Jak patrzę po ogłoszeniach to wiele Cronosów jest wysoko ustawionych..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 9 lut 2010, 14:16

No widzisz – to ciekawe. Bo mój był niższy niż europejska GE z FSem. O jakieś 1 do 2 cm. Nawet na zlocie w Toruniu porównywałem też z innym Cronosem (i mój był niższy). Nie wiem czy cokolwiek było przy nim w zawieszeniu grzebane.
I mimo to był bardziej miękki i komfortowy od EU. Auto dosłownie płynęło po drodze i miękko pokonywało nierówności.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sebah2o » 10 lut 2010, 17:47

dzięki za pomoc :) już wszystko co potrzebne kupione :D
sebah2o
 

Postprzez oblivion » 23 lut 2010, 19:59

Grzyby napisał(a):Należy jednak wspomnieć że oryginalne zawieszenie Cronosa jest bardziej miękkie niż w EU. W tym momencie już nie pamiętam czy jest to kwestia innej charakterystyki amortyzatorów czy sprężyn. Czy może jednego i drugiego.

Stawiałbym na bardziej miękkie sprężyny – wymieniałem niedawno amortyzatory i dalej jest fajnie miękko. Założyłem olejowe+poliuretanowe odboje, of course :)
To też mnie urzekło jak pierwszy raz jechałem Cronosem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez zibi626 » 5 mar 2010, 11:59

Mam takie pytanie – czy ktoś orientuje się dlaczego w samochodach USDM – czyli nasze Cronosy nie ma świateł przeciwmgielnych? Czy u nich nie ma takiego obowiązku?Z czego to wynika? Czy z tego,że tylne światła są na tyle szerokie,że to wystarczy ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 5 mar 2010, 16:07

Nie ma obowiązku.
Niezależnie od wielkości świateł tylnych ciężko znaleźć auto któe ma tylne pmg.
Jeżeli coś się trafia to raczej nieliczne modele japończyków, koreańskich czy eur.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zdzichuD » 7 cze 2010, 12:12

Mam Mazdę 626 GE z 97 r , silnik 2.0 16v benzyna, wersja special.
Chciałem wymienić komplet tulei metalowo gumowych z tyłu. Zakupiłem komplet tulejek na allegro firmy oyodo do europejskiej mazdy 626 GE 92-97r.
Niestety problem jest taki że nie pasują. Wszystkie mają inne wymiary. I nie wiem czy zawieszenie jest po prostu inne czy gość przesłał mi nie taki komlet.
Czy ktoś może się orientuje czym zawieszenie z tyłu w wersji special różni się od wersji europejskiej. Numer VIN mojej mazdy 1YZGE12J205805548
Może ktoś już wymieniał tuleje w wersji Special i może mi dać namiar na pasujące zamienniki.
zdzichuD
 

Postprzez oblivion » 7 cze 2010, 21:15

hugo miał speciala, spytaj go, może wymieniał
Ja wymieniłem u siebie całe kompletne wahacze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Hugo » 7 cze 2010, 23:59

oblivion napisał(a):hugo miał speciala, spytaj go, może wymieniał
(Nie)stety nawet nie dotykałem tylnych wahaczy w tym aucie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6