Na wstępie witam wszystkich jako nowy użytkownik tego forum
Od pewnego czasu mam problem z Mazda 626 (silnik 1,8 + LPG, 96r.) którą oddałem w użytkowanie mojej połowicy.
Problem dotyczy układu chłodzenia tj. dość często się lubi zagotować (mimo że wentylatory działają) oraz ubywa trochę płynu chłodniczego, wykluczam uszczelkę pod głowicą ponieważ wyciek jest zewnętrzny – którego nie mogę zlokalizować (widoczne ślady pod samochodem).
Wymieniłem termostat i na jakiś czas było ok. teraz problem występuje ponownie, wymieniłem na wszelki wypadek też korek od chłodnicy ale problem nie ustąpił. Czy macie jakieś pomysły co to może być. Zastanawiam się nad pompą wody...jest chyba w niej otwór serwisowy, może przez ten otwór???
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
Kolego z racji z tego że jesteś nowy poprawiłem twój temat.
Proszę się zapoznać z regulaminem i troszkę poszukać
Problemy z chłodzeniem, gotowanie i wyrzucanie płynu.
Strona 1 z 1
Zacznij od przeglądu przewodów,które są od instalacji gazowej.Lubią sie
luzować i z nich możesz mieć wyciek.Gdyby ciekła pompa wody to wyciek jest widoczny w postaci mokrej plamy na bloku silnika i czuć zapach płynu chłodzącego.
luzować i z nich możesz mieć wyciek.Gdyby ciekła pompa wody to wyciek jest widoczny w postaci mokrej plamy na bloku silnika i czuć zapach płynu chłodzącego.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
ok dzieki
zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia tzn. w miejscu gdzie jest mocowany / nakręcany korek wlewu płynu chłodniczego pod korkiem jest nazwijmy to wypust skierowany w stronę silnika jego pionowa ściana jest okrągła i zauważyłem lekkie dosłownie minimalne pocenie – czy tak powinno być?
zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia tzn. w miejscu gdzie jest mocowany / nakręcany korek wlewu płynu chłodniczego pod korkiem jest nazwijmy to wypust skierowany w stronę silnika jego pionowa ściana jest okrągła i zauważyłem lekkie dosłownie minimalne pocenie – czy tak powinno być?
-
przemo2
przemo2 nic nie rob tylko najpierw zajmij sie uszczelnianiem ukladu.Jak nie bedzie szczelny to nie ma podcisnienia wiec uklad nie dziala prawidlowo
-
waldii
dzieki za podpowiedzi poszukam wycieku i zobaczymy co bedzie dalej
czasami pojawia sie przy tym rowniez wysokie obroty na biegu jalowym tak ok 1,5 tys
czasami pojawia sie przy tym rowniez wysokie obroty na biegu jalowym tak ok 1,5 tys
-
przemo2
zipek napisał(a):jak masz nieszczelny układ to ci się zapowietrza a jak się zapowietrza to obroty wariują
_________________
swieta racja
-
waldii
Dokładnie mam to samo! Raz obroty OK, raz za niskie i trzęsie autem, a raz za wysokie nawet 1800 obr./min.przemo2 napisał(a):czasami pojawia sie przy tym rowniez wysokie obroty na biegu jalowym tak ok 1,5 tys
To mnie uspokoiliście, bo wiem, że mam wyciek z pompy wody, więc chyba przyczyna wariujących obrotów jest jasna. Tzn. mam nadzieję, że jest jasna.zipek napisał(a):jak masz nieszczelny układ to ci się zapowietrza a jak się zapowietrza to obroty wariują
A Ty kolego zlokalizowałeś i usunąłeś wyciek? Masz jeszcze problemy z wolnymi obrotami?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6