1 Puknięcie przy kręceniu kierownicą raz w lewo raz w prawo
Strona 1 z 1
Witam
Od jakiegoś czasu przy skręcaniu kierownicy (podczasz jazdy jak i na postoju) słyszę puknięcie dochodzące z prawej strony auta.
Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)
Dodam, że z zawieszeniem jest ok bo na przeglądzie nie wyszły żadne luzy na wahaczach itp. częściach, amorki ok.
Zastanawiam się czy np. zużyte tuleje metalowo-gumowe mogą mieć wpływ na tego typu pukanie. Jeśli nie tuleje to gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Tomek
Od jakiegoś czasu przy skręcaniu kierownicy (podczasz jazdy jak i na postoju) słyszę puknięcie dochodzące z prawej strony auta.
Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)
Dodam, że z zawieszeniem jest ok bo na przeglądzie nie wyszły żadne luzy na wahaczach itp. częściach, amorki ok.
Zastanawiam się czy np. zużyte tuleje metalowo-gumowe mogą mieć wpływ na tego typu pukanie. Jeśli nie tuleje to gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Tomek
- Od: 5 mar 2007, 08:13
- Posty: 27
- Skąd: PTB
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.
Prawdopodobnie łozysko MC'persona
- Od: 30 sie 2007, 20:04
- Posty: 9
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DITD
Witam u mnie dokładnie ten sam objaw. Tylko ze przy wyłączonym silniku gdy nie ma wspomagania. Jaki może być koszt takiego łożyska i czy samemu można je wymienić
Pozdrawiam
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 20:59
- Posty: 3347 (88/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
mam podobnie ja i wy.nie moge zrobic zbierznosci bo wedlug jednego serwisu mam MC'persony OK ale ponoc luzy na przekladni z lewej strony. Inny serwis ,ktory uwazam za bardziej fachowy twierdzi ,ze to raczej maglownica.
Zajme sie tym w najblizszym czasie bo oponki nowe letnie chce kupic co by rownomiernie sie scieraly....jak trylko uporam sie z rozrzadem i uszczelniaczami zaworowymi :/
Pozdrawiam
Zajme sie tym w najblizszym czasie bo oponki nowe letnie chce kupic co by rownomiernie sie scieraly....jak trylko uporam sie z rozrzadem i uszczelniaczami zaworowymi :/
Pozdrawiam
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
<br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
- Od: 18 sty 2008, 15:31
- Posty: 28
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF
Filippo80 napisał(a):ponoc luzy na przekladni z lewej strony
Filippo80 napisał(a):to raczej maglownica.
daja troche inny odglos niz
PTB1 napisał(a):Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)
czego przyczyna jest najprawdopodobniej
artix84 napisał(a):łozysko MC'persona
jak dobrze pójdzie to nie trzeba ustawiać zbieżności
– Przy okazji – nie należy oszczędzać na łożysku, ja tak zrobiłem i robiłem to samo 2 x w odstępach ok 6-cy
Bardzo polecam:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11957&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=luzy%20przekladni">do przeczytania</a>
oraz <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9860&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=luzy%20przekladni">kolejny post</a>
dodatkowo <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=43533&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=maglownica">kolejny post</a>
czy koledzy korzystają czasami z <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/search.php">szukaj</a> takie coś w górnym pasku pomiędzy FAQ a Strona Klubowa <jupi>
pozdrawiam serdecznie
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 11:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
PTB1 napisał(a):Od jakiegoś czasu przy skręcaniu kierownicy (podczasz jazdy jak i na postoju) słyszę puknięcie dochodzące z prawej strony auta.
Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)
Przychodzą mi na myśl następujące rzeczy:
1.Sprężyna McPearsona "zaczepia" o nadkole(jak dobrze pamiętam miałem taki objaw:))-ale słyszałbyś jeszcze zgrzyt.
2.Wybity jest drążek kierowniczy...lub maglownica (miałem w 323-niewymieniona na czas końcówka:/).Koszt drążka (do 323) to ok. 40zł,maglownica (w 323 wg książki ma) możliwość kasowania luzów,lecz trzeba ją wyjąć)
3.Silentblocki-brat myślał już że skrzynia,przegub zewnętrzny albo nie wiadomo co,a tu [waaaco?] na silentblocku ma 3cm luz(dawno nie patrzył pod spód)-szykuje się do wymiany-(w necie 20-30zł,w sklepie "krzyknęli" 79zł ) Pozdrawiam:)
U mnie wystarczyło dokręcić śrubę od kierownicy Odłączyłem akumulator, kluczem 10 odkręciłem 4 śruby od poduszki, a pod tym jedna śruba 22 od kierownicy. Dokręciłem i problem rozwiązany
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 20:59
- Posty: 3347 (88/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Powiem ze na 100% to bedzie cos z zawieszeniem.
Musisz poprostu przeprowadzic mały test tak jak to robią mechanicy.
Czyli wjezdzasz na kanał ktos zaczyna robic ruchy kierownica a Ty sprawdzasz stuki w zawieszeniu siedzac w kanale.
Moze to byc koncówka drążka moze to byc maglownica lub tez guma na wachaczach.
Co do wyjecia mcpersona i zalozeniu go tak samo
jest 1 sposób stary jak świat.
Nakrętki psiknąć farbą odczekac troche az farba podeschnie i odkrecic nakretki.
Po sprawdzeniu zakładasz wszystko tak jak zaznaczyła nam farba i gites.
Musisz poprostu przeprowadzic mały test tak jak to robią mechanicy.
Czyli wjezdzasz na kanał ktos zaczyna robic ruchy kierownica a Ty sprawdzasz stuki w zawieszeniu siedzac w kanale.
Moze to byc koncówka drążka moze to byc maglownica lub tez guma na wachaczach.
Co do wyjecia mcpersona i zalozeniu go tak samo
jest 1 sposób stary jak świat.
Nakrętki psiknąć farbą odczekac troche az farba podeschnie i odkrecic nakretki.
Po sprawdzeniu zakładasz wszystko tak jak zaznaczyła nam farba i gites.
DC CARS
U mnie też tak było.
Najpierw zauważyłem dokładnie takie stukanie przy ruszaniu kierownicą na postoju. Dowiedziałem się, że to normalne – maglownica bez oleju ma jakiś tam luz i sobie stuka. Powiedziano mi, że tak ma być.
Potem pojawiło się przy włączonym silniku prawie identyczne stukanie. Myślałem, że maglownica wkrótce do wymiany. Ale żaden serwis (a w 3 byłem!) nie stwierdził nic ponad to, co było wcześniej. Końcówki ok, drążki ok, łączniki stabilizatora ok.
Po kolejnych 2000 km zaczęło stukać dużo mocniej i okazało się... że to jednak końcówka drążka. Po wymianie znów stukanie było tylko na wyłączonym silniku.
Powyższe nie znaczy, że zalecam bagatelizowanie problemów z układem kierowniczym... U mnie po prostu coś się "rodziło", wszyscy mówili, że maglownica, okazało się, że końcówka za grosze (z 70 PLN wydałem).
Najpierw zauważyłem dokładnie takie stukanie przy ruszaniu kierownicą na postoju. Dowiedziałem się, że to normalne – maglownica bez oleju ma jakiś tam luz i sobie stuka. Powiedziano mi, że tak ma być.
Potem pojawiło się przy włączonym silniku prawie identyczne stukanie. Myślałem, że maglownica wkrótce do wymiany. Ale żaden serwis (a w 3 byłem!) nie stwierdził nic ponad to, co było wcześniej. Końcówki ok, drążki ok, łączniki stabilizatora ok.
Po kolejnych 2000 km zaczęło stukać dużo mocniej i okazało się... że to jednak końcówka drążka. Po wymianie znów stukanie było tylko na wyłączonym silniku.
Powyższe nie znaczy, że zalecam bagatelizowanie problemów z układem kierowniczym... U mnie po prostu coś się "rodziło", wszyscy mówili, że maglownica, okazało się, że końcówka za grosze (z 70 PLN wydałem).
Grzegorz Strzałkowski
po wymianie łozysk MC'persona ustawiajcie zbieznosc ja tego nie zrobilem i zjechalem nowe opony a miesiac przed naprawa mialem ustawiana zbieznosc
- Od: 28 lut 2010, 13:50
- Posty: 15
- Skąd: Sierpc
- Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG
U mnie jest tak, że na odpalonym silniku gdy:
Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w lewo słychać stuknięcie.
Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w prawo to cisza.
I co może być powodem tego? Niby mam jedną gumę pod wahaczem już praktycznie do wymiany ale to z prawej strony auta a słychać stuk z lewej
Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w lewo słychać stuknięcie.
Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w prawo to cisza.
I co może być powodem tego? Niby mam jedną gumę pod wahaczem już praktycznie do wymiany ale to z prawej strony auta a słychać stuk z lewej
- Od: 12 kwi 2009, 09:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6