1 Puknięcie przy kręceniu kierownicą raz w lewo raz w prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PTB1 » 7 mar 2008, 17:37

Witam
Od jakiegoś czasu przy skręcaniu kierownicy (podczasz jazdy jak i na postoju) słyszę puknięcie dochodzące z prawej strony auta.
Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)
Dodam, że z zawieszeniem jest ok bo na przeglądzie nie wyszły żadne luzy na wahaczach itp. częściach, amorki ok.
Zastanawiam się czy np. zużyte tuleje metalowo-gumowe mogą mieć wpływ na tego typu pukanie. Jeśli nie tuleje to gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam
Tomek
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 08:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez artix84 » 11 mar 2008, 12:56

Prawdopodobnie łozysko MC'persona
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2007, 20:04
Posty: 9
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DITD

Postprzez Szyna » 13 mar 2008, 20:27

Witam u mnie dokładnie ten sam objaw. Tylko ze przy wyłączonym silniku gdy nie ma wspomagania. Jaki może być koszt takiego łożyska i czy samemu można je wymienić ;)
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mysza_81 » 13 mar 2008, 20:50

Szyna napisał(a):Jaki może być koszt takiego łożyska

ok. 60zł
Szyna napisał(a):samemu można je wymienić

można, potrzebny Ci będzie ściągacz do sprężyn, klucz 17,14 i bodajże 19 (lub 21)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 19:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez Filippo80 » 14 mar 2008, 20:50

mam podobnie ja i wy.nie moge zrobic zbierznosci bo wedlug jednego serwisu mam MC'persony OK ale ponoc luzy na przekladni z lewej strony. Inny serwis ,ktory uwazam za bardziej fachowy twierdzi ,ze to raczej maglownica.
Zajme sie tym w najblizszym czasie bo oponki nowe letnie chce kupic co by rownomiernie sie scieraly....jak trylko uporam sie z rozrzadem i uszczelniaczami zaworowymi :/

Pozdrawiam
Kupilem tanio, władowałem w nią juz ze 4000zł do tego jeszcze silnik do zrobienia...i będzie jak nowa!
<jelen><br>Moja Madzia http://filippo80.fotosik.pl/albumy/678419.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2008, 15:31
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 2.0 V6 CA KF

Postprzez Waclaw_Szubert » 15 mar 2008, 16:53

Filippo80 napisał(a):ponoc luzy na przekladni z lewej strony

Filippo80 napisał(a):to raczej maglownica.

daja troche inny odglos niz
PTB1 napisał(a):Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)

czego przyczyna jest najprawdopodobniej
artix84 napisał(a):łozysko MC'persona

jak dobrze pójdzie to nie trzeba ustawiać zbieżności
– Przy okazji – nie należy oszczędzać na łożysku, ja tak zrobiłem i robiłem to samo 2 x w odstępach ok 6-cy

Bardzo polecam:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=11957&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=luzy%20przekladni">do przeczytania</a>
oraz <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9860&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=luzy%20przekladni">kolejny post</a>
dodatkowo <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=43533&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=maglownica">kolejny post</a>

czy koledzy korzystają czasami z <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/search.php">szukaj</a> takie coś w górnym pasku pomiędzy FAQ a Strona Klubowa :)<jupi>

pozdrawiam serdecznie
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 11:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez Mateusz L » 15 mar 2008, 17:56

PTB1 napisał(a):Od jakiegoś czasu przy skręcaniu kierownicy (podczasz jazdy jak i na postoju) słyszę puknięcie dochodzące z prawej strony auta.
Puknięcie (jedno nie ciągłe pukanie) występuje przy włączonym i wył. silniku, jak skręcam kierownicę raz w lewo raz w prawo (skręt max 10 stopni w każdą stronę)



Przychodzą mi na myśl następujące rzeczy:
1.Sprężyna McPearsona "zaczepia" o nadkole(jak dobrze pamiętam miałem taki objaw:))-ale słyszałbyś jeszcze zgrzyt.
2.Wybity jest drążek kierowniczy...lub maglownica (miałem w 323-niewymieniona na czas końcówka:/).Koszt drążka (do 323) to ok. 40zł,maglownica (w 323 wg książki ma) możliwość kasowania luzów,lecz trzeba ją wyjąć)
3.Silentblocki-brat myślał już że skrzynia,przegub zewnętrzny albo nie wiadomo co,a tu [waaaco?] na silentblocku ma 3cm luz(dawno nie patrzył pod spód)-szykuje się do wymiany-(w necie 20-30zł,w sklepie "krzyknęli" 79zł :| ) Pozdrawiam:)
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 13:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez PTB1 » 21 lip 2008, 12:34

Wymiana łączników stabilizatora rozwiązała problem
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 08:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez Szyna » 11 sie 2008, 20:01

U mnie wystarczyło dokręcić śrubę od kierownicy :P Odłączyłem akumulator, kluczem 10 odkręciłem 4 śruby od poduszki, a pod tym jedna śruba 22 od kierownicy. Dokręciłem i problem rozwiązany ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez dcc69 » 17 sie 2008, 08:02

Powiem ze na 100% to bedzie cos z zawieszeniem.
Musisz poprostu przeprowadzic mały test tak jak to robią mechanicy.
Czyli wjezdzasz na kanał ktos zaczyna robic ruchy kierownica a Ty sprawdzasz stuki w zawieszeniu siedzac w kanale.
Moze to byc koncówka drążka moze to byc maglownica lub tez guma na wachaczach.
Co do wyjecia mcpersona i zalozeniu go tak samo
jest 1 sposób stary jak świat.
Nakrętki psiknąć farbą odczekac troche az farba podeschnie i odkrecic nakretki.
Po sprawdzeniu zakładasz wszystko tak jak zaznaczyła nam farba i gites. <jupi>
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 12:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez gstr » 26 sie 2008, 13:59

U mnie też tak było.

Najpierw zauważyłem dokładnie takie stukanie przy ruszaniu kierownicą na postoju. Dowiedziałem się, że to normalne – maglownica bez oleju ma jakiś tam luz i sobie stuka. Powiedziano mi, że tak ma być.

Potem pojawiło się przy włączonym silniku prawie identyczne stukanie. Myślałem, że maglownica wkrótce do wymiany. Ale żaden serwis (a w 3 byłem!) nie stwierdził nic ponad to, co było wcześniej. Końcówki ok, drążki ok, łączniki stabilizatora ok.

Po kolejnych 2000 km zaczęło stukać dużo mocniej i okazało się... że to jednak końcówka drążka. Po wymianie znów stukanie było tylko na wyłączonym silniku.

Powyższe nie znaczy, że zalecam bagatelizowanie problemów z układem kierowniczym... U mnie po prostu coś się "rodziło", wszyscy mówili, że maglownica, okazało się, że końcówka za grosze (z 70 PLN wydałem).
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez soshu » 20 maja 2009, 21:24

Mam podobny problem. Tzn. przy skręcaniu czuje się luz w kołach i stukanie gdy kręci się powoli nawet kiedy auto stoi ...Co to może być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2007, 12:02
Posty: 40
Auto: Mazda 323C BA

Postprzez kierownik » 22 maja 2009, 09:31

soshu napisał(a):Co to może być?

wiele rzeczy ;)
od sworznia wahacza po łożysko mcpersona... pojedź na szarpaki to Ci powie mechanik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez majkes » 23 maja 2009, 08:53

a ja przy pojedyńczym pukaniu jak opisywane wyżej miałem wybite gumy na prawym wachaczu.wymiana gum uciszyła podwozie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 22:09
Posty: 100 (1/0)
Skąd: Janikowo
Auto: ZWYKŁY XEDOS

Postprzez raf_sobota » 20 lis 2010, 13:27

po wymianie łozysk MC'persona ustawiajcie zbieznosc ja tego nie zrobilem i zjechalem nowe opony a miesiac przed naprawa mialem ustawiana zbieznosc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:50
Posty: 15
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG

Postprzez Don Gregorio » 11 maja 2011, 18:04

U mnie jest tak, że na odpalonym silniku gdy:
Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w lewo słychać stuknięcie.

Kierownica wyprostowana i szarpnę o kilka stopni w prawo to cisza.

I co może być powodem tego? Niby mam jedną gumę pod wahaczem już praktycznie do wymiany ale to z prawej strony auta a słychać stuk z lewej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 09:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez kulao7 » 11 maja 2011, 22:44

a ja mam taki problem, że gdy jadę wolno i ostro skręcam w prawo to w lewym przednim coś stuka
Co to może być?
KUPIĘ FIATA 126 p "MALUCHA"

Mam na sprzedaż wszystkie części od madzi 626 GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 22:59
Posty: 94
Skąd: Sadłuki/Malbork
Auto: szukam fiata 126 p !

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6