Trzeszczące i skrzypiące plastiki (626 GE '92)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bobikos » 15 kwi 2008, 13:53

Grzyby napisał(a):
bobikos napisał(a):Jak otworzę klapę na maxa to pozostaje. Jak ją lekko popchnę w kierunku zamykania (lub na przykład zawieje wiatr) to sama opada

tak ma być
Jest regulacja ale nie potrafię tego wytłumaczyć :P


Grzyby no wez chociaz sprobuj wyjasnic o co chodzi.
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 19:27
Posty: 14
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda6 GL SkyActiv-G '18 165KM, SkyPassion

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2008, 13:59

bobikos napisał(a):Grzyby no wez chociaz sprobuj wyjasnic o co chodzi.

jak będę u rodziców to cyknę fotki i opiszę
CHodzi mniej więcej o to, że te pręty trzeba "przestawić" w inne położenie (od strony ich mocowań przy amortyzatorach), są chyba 3 pozycje. Dokładniej nie dam rady.


Ale tym nie zlikwidujesz opadania klapy, bo tak ma być.
Po tej regulacji będzie się np. zamykało po puszczeniu z wysokości 5 cm albo po otwarciu będzie bardziej uchylone.
Nie da się w sedanie (bez siłowników) zrobić tak żeby się klapa zatrzymała w dowolnym miejscu – albo na full otwarta albo się zamyka.
Zawsze można zamontować siłowniki :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bobikos » 15 kwi 2008, 14:07

OK cyknij ac ja bede poczywał. ;)
http://edusmart.com.pl
Początkujący
 
Od: 21 sie 2007, 19:27
Posty: 14
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda6 GL SkyActiv-G '18 165KM, SkyPassion

Postprzez elmo_biker » 11 lis 2008, 12:35

Witam!

Po pierwsze jako nowy witam wszystkich na forum:)

Po drugie jestem w miare swiezo upieczonym wlascicielem tegoz autka i na nierownosciach ciagle stuka mi cos w okolicach bagaznika/klapy. Wyjmowalem polke, wszystkie rzeczy z kola, dokrecalem zapas i nietety to nie to. Mieliscie cos takiego? Brzmi troche jakby stukalo gdzies w okolicy zamka albo na zawiasach, dzwiek jest raczej taki "plastikowy".

Po trzecie jak autko stoi na luzie to ma odrobine za niskie obroty przez co wpada w delikatne wibracje, wystarczy ze polozy sie noge na gazie, obroty zwiekszaja sie o jakies 200-300 i juz jest w porzadku. Przebieg to 89k, jutro jade wymienic rozrzad, swiece i moze olej. Po wymianie tego powinno to ustapic czy trzeba cos jeszcze podregulowac?

Pozdrawiam;]
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez gstr » 11 lis 2008, 23:31

Masz hatchback'a to wyjmij z bagażnika wszystko poza kołem zapasowym i się przejedź.
Jeśli nie pomoże, to zdejmij tylną półkę i się przejedź.
Jeśli nie pomoże, wyjmij płytę podłogi bagażnika i się przejedź.
Jeśli nie pomoże, zamknij bagażnik, wejdź na tył od środka i sprawdź czy klapa nie ma luzu.
Jeśli nie ma, sprawdź także plastiki klapy.

Na 99% coś znajdziesz. Jak nie, to przenosi się jakiś dźwięk z zewnątrz.

Ja kiedyś wklejałem kawałki gąbki i filcu, trochę zabawy ale potem spokój.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Hugo » 12 lis 2008, 00:17

gstr napisał(a):Jak nie, to przenosi się jakiś dźwięk z zewnątrz
Wtedy będą to gumy stabilizatora i/lub łączniki.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez gstr » 14 lis 2008, 10:56

Hugo napisał(a):Wtedy będą to gumy stabilizatora i/lub łączniki.


Tak :) Co ciekawe trudno odróżnić kiedy stukają z przodu a kiedy z tyłu, dziwnie się dźwięk przenosi. Dwa razy myślałem, że coś źle jest z przednim a po wymianie tylnego zrobiła się cisza.

Ale faktycznie, co 15-20 kkm trzeba to wymieniać, z kilkoma firmami eksperymentowałem i zawsze tak samo. Może gdzieś na forum by znalazł informację o jakiś trwalszych.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez kickordie » 17 lut 2013, 19:18

Witam,

Czy ktoś z szanownych posiadaczy mx-6 znalazł sposób na skrzypiące i wydające różne dźwięki wewnątrz samochodu? Staję się to dla mnie uciążliwe, parę nierówności na drodze a w środku autka robi się nieprzyjemnie. Być może istnieją preparaty które niwelują tarcie plastików? Czyszczę regularnie madzie ale problem nie ustaje.
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 23:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez kamilspider » 17 lut 2013, 20:39

Nie licz na jakieś cudowne specyfiki ;)
Najlepiej wywalić całe wnętrze i złożyć ze starannością podklejając w niektórych miejscach gąbką czy sylikonem. W MX6 i pewnie większości mazd z tamtych czasów układ wentylacji jest tandetnie zrobiony i u mnie on najbardziej trzeszczał.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 17 lut 2013, 21:53

rozporki.jpg


jedyny sposob to usztywnic autko :) sam mam ten problem :) rozporki przod tyl boki gora dol i 0 skrzypow :D to sie nazywa zmeczenie materialu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 17 lut 2013, 22:38

Nie zgadzam się :PP
Po wyjęciu i złożenia środka przez 2 tyg miałem spokój i była super cisza, ale nic nie kleiłem, ani nie podkładałem gąbki. Mam sztywne zawieszenie i niskie opony i po paru przejazdach po dziurach i betonowych płytach znów się wszystko poluzowało i trzeszczy.
Jeżeli by auto tak się wyginało jak szumki piszesz to dawno by już coś pękło ze zmęczenia materiału.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 18 lut 2013, 01:24

meczy sie meczy :) ale to wiesz np jak w zime masz zamarzniete autko :) to slychac jak wszystko pracuje szyby rama :) ale to sa male mililetry ... wiadomo nadwozie i podwozie pracuje :) wszystko sie meczy i bedzie meczyc na naszych drogach :) po co daja rozporki z przodu i z tylu? :) ja mialem spasowane drzwi 1mm nad progami i od podskakiwania na drodze drzwi poobijaly mi progi :) to nie od zamykania i otwierania... Nasze autka sa miekkie juz po 19 latach .. tyle ze nie czoc tego :) a plastiki i tak beda skrzypiec. ja to olewam juz :) w lato cisza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kickordie » 18 lut 2013, 12:26

Też prawda że w lato inaczej to autko pracuje także może warto przykręcić to co się da a do reszty przywyknąć. Tak czy siak jakby drogi były takie jakie powinny być nie miałbym żadnych zastrzeżeń :)
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 23:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez szumki44 » 18 lut 2013, 19:02

jeden ze znajomych na laczeniach plastikow tzn gdzie sie obcieraly dawal uszczelki do okien :) gumowe haha no ale pomoglo . Tyle ze nasze furki np boczek drzwi to smiech :D 2 srobki i 1 klin :D demontaz dla sprawnego czyli mnie np 30 sekund Lol.... Np alfa romeo szwagra jak rozkrecalem to tam bylo 8 wkretow torx i pozniej zatrzaski wiec nie ma co latac i sie obcierac i skrzypiec .... wiec lipa lipa

Ale sluchaj ;p to jest coupe i to ma [tiiit] a nie pieknie i komfortowo jedzic:) to nie limuzyna klasy wyzszej :) ... ile mozesz zrob i trudno :) sie mowi ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kickordie » 19 lut 2013, 11:49

U mnie drzwi są ok trochę półka z tyłu trzeszczy i z przodu kokpit. Tu plastiki ocierają i skrzypią :D Może pociśne wazeliną plastik na lato i będzie dobrze ;) hahaha
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 23:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez szumki44 » 19 lut 2013, 12:15

tylna polke przykrec :) z kazdej strony mocno na nowo :) i przy okazji zdemontuj :). U mnie trzeszczy tylko jak bassem sie potraktuje dosc sporo :) ale to wtedy blachy tez wibruja :) ..

No to ci pozostaje czekac do cieplych dni badz garaz i demontaz i na nowo montaz:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6