Zmiana płynu w układzie chłodzenia
Strona 1 z 1
Witam wszystkich mam taki problem otóż z dwa dni temu zmieniałem wode na płyn w moim autku i gdy zaworkiem przy chłodnicy spuszczałem wode to z chłodnicy i tych dwóch małych zbiorniczków wody wyleciała ale nie pokoi mnie jeden fakt bo z tego głównego zbiornika na płyn chłodzący w którym miałem wodę to ta woda wogóle nie wyleciała ile było tyle jest i teraz nie wiem co zrobić by ta woda zeszła pomóżcie:(
- Od: 28 lip 2007, 01:29
- Posty: 6
- Auto: MX-6
w golfie miałem podobny problem, ale uruchomiłem silnik i przegazowałem i pompa sama zassała, wodę. możesz odkręcić wężyk od zbiornika i zlać go. Nalać płynu i możesz dolać koncentratu jak się boisz o nadmiar wody.
-
Gość
W golfie jest inny układ chłodzenia.
w mazdzie można go odessać lub spuscić zdejmujac weżyk doprowadzajacy płyn z wyrównawczego do układu chłodzenia i opuszczając go na dół.
Ciekawe z kad wzołeś aż trzy zbiorniczki płynu chłodzącego.
Powinien byc jeden zbiornik zdaje się po prawej stronie w MX-6.
Z silnika płyn spuściłeś ?
Powinieneś spuścić ok 7,5l płynu.
w mazdzie można go odessać lub spuscić zdejmujac weżyk doprowadzajacy płyn z wyrównawczego do układu chłodzenia i opuszczając go na dół.
ziutek188 napisał(a):tych dwóch małych zbiorniczków wody wyleciała ale nie pokoi mnie jeden fakt bo z tego głównego zbiornika na płyn chłodzący w którym miałem wodę to ta woda wogóle nie wyleciała ile było tyle jest
Ciekawe z kad wzołeś aż trzy zbiorniczki płynu chłodzącego.
Powinien byc jeden zbiornik zdaje się po prawej stronie w MX-6.
Z silnika płyn spuściłeś ?
Powinieneś spuścić ok 7,5l płynu.
Tzn.tak jest ten jeden po prawej zbiorniczek głowny ale tam jeszcze jest z lewej zakrętka i nie wiem czy to jaiś wyrównawczy czy co i zaraz przy chłodnicy z prawej strony zresztą ci co maja mazde wiedzą oco chodzi a tak wogóle to też prubowałem gazować i nic ten płyn nie zeszedł ale dzięki wszystkim za odpowiedź i zrobie tak jak radzicie spuszecze przez wężyk albo coś a tez chciałem się dowiedzieć czy to normalne że ten płyn z tego zbiorniczka neichce sam zejść a i jeszcze jedno pytanie to ile powinno mi wejść tego płynu??
- Od: 28 lip 2007, 01:29
- Posty: 6
- Auto: MX-6
emmarek napisał(a):tomekrvf napisał:
Tyle zejdzie jak odkręci się zaślepkę na bloku silnika lub wyciągnie pompę wody
napisałem przecież około 7,5l
4-4,5 litra to średnio około
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):emmarek napisał(a):Powinieneś spuścić ok 7,5l płynu.
Tyle zejdzie jak odkręci się zaślepkę na bloku silnika lub wyciągnie pompę wody
Chcesz udowodnić moja niewiedzę?
Trochę się zaplątałeś sam w tym co piszesz.
Dobrze wiemy że w układ wchodzi 7,5l wg instrukcji.
emmarek napisał(a):Chcesz udowodnić moja niewiedzę?
Trochę się zaplątałeś sam w tym co piszesz.
Nie. Myślałem że wiesz ile schodzi płynu z KLa po odkręceniu korka w chłodnicy i z węży dochodzących do wymiennika ciepła woda-olej. Nie jest to 7.5 litra. Nawet około...
To piszę jako właściciel dwóch GE KL, który wszystko przy nich sam robi
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):Nie. Myślałem że wiesz ile schodzi płynu z KLa po odkręceniu korka w chłodnicy i z węży dochodzących do wymiennika ciepła woda-olej. Nie jest to 7.5 litra. Nawet około...
To piszę jako właściciel dwóch GE KL, który wszystko przy nich sam robi
Dobrze wiesz tez pewnie jako doświadczony uzytkownik ze aby spuscić płyn z bloku wystarczy zdjąć przewód (jeden z dwóch) dochodzący do korpusu filtra oleju.
I nie ma konieczności poszukiwania trydno dostepnej zaślepki. (nie każdy ma w domu kanał lub podnośnik)
Temat dotyczy wymiany płynu czyli 7,5l
Wiec źle napsałem w pierwszym poście że;
emmarek napisał(a):Powinieneś spuścić ok 7,5l płynu
?
źle tylko że nie napisałem jak spuścić płyn z bloku.
Hazu napisał(a):Dobrze wiesz tez pewnie jako doświadczony uzytkownik ze aby spuscić płyn z bloku wystarczy zdjąć przewód (jeden z dwóch) dochodzący do korpusu filtra oleju.
I nie ma konieczności poszukiwania trydno dostepnej zaślepki. (nie każdy ma w domu kanał lub podnośnik)
czy przypadkiem ten przewód nie jest powyżej tej zaślepki? bo wówczas nie wszystko by spłynęło...
a sama zaślepka ma tragiczny dostęp. ale to standard w tym aucie
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6280&highlight=
tam jest fota tej zaślepki.
[url]Ale te przewody sa poniżej kanałów wodnych w silniku.[/url]
tu zdaje się należałoby potwierdzić – zmieniałem sobie wczoraj płyn, i po zlaniu wszystkiego przez tą zaślepkę co się dało (uprzednio z chłodnicy przez korek/wężyk) zeszło jeszcze ponad pół litra po odpięciu gumowego wężyka przy filtrze.
tam jest fota tej zaślepki.
[url]Ale te przewody sa poniżej kanałów wodnych w silniku.[/url]
tu zdaje się należałoby potwierdzić – zmieniałem sobie wczoraj płyn, i po zlaniu wszystkiego przez tą zaślepkę co się dało (uprzednio z chłodnicy przez korek/wężyk) zeszło jeszcze ponad pół litra po odpięciu gumowego wężyka przy filtrze.
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Siw-y napisał(a):O jaki wąż przy filtrze chodzi? i przy jakim filtrze?
przy filtrze oleju
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6