Odczyt błędów Cronos – system fordowski

Postprzez wajacek » 3 lis 2007, 22:36

Witam,
dalej nie mogę rozgryźć trybu serwisowego, ponieważ nie mam w gnieździe DIAGNOSE doprowadzonych sygnałów TEN, FEN i wielu innych procedury z ich wykożystaniem nie są możliwe do przeprowadzenia.
Próbowałem dokonac diagnostyki przy pomocy procedurki z forda probe http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
i sprawa wygląda tak:
zwieram 2 pin złącza EEC TEST z luźnym przewodem obok, przekręcam kluczyk na ON po kilku sekundach włącza się na kilka sekund wentylator chłodnicy mrugnie raz kontrolka ODD/OFF i tyle, w/g opisu który znalazłem na TYM forum po około 30 sekundach powinny się wyświetlać ewentualne błędy przy pomocy kontroliki CHECK ENGINE lub ODD/OFF u mnie nic takiego się nie dzieje.
Wydaje mi się że jakieś błedy powinny mi się wyświetlać ponieważ np. jest jakiś czujnik obok filtra oleju – u mnie nie jest podłączony i nie bardzo wiem gdzie go podłączyć, od góry nie natknąłem się na żaden wolny kabelek, druga sprawa to pod przepustnicą jest jakis walcowaty element (ok.8 cm średnicy) do którego podłączony jest przewód podciśnieniowy i powinny być podłączone 2 przewody – również nie są podłączone i nie widać od góry luźnego kabelka.
Czy jest ktoś kto mi podpowie co to za elementy – za co odpowiadają.
Nie mogę po wyrzuceniu filtra stożkowego doprowadzić obrotów biegu jałowego by nie były za wysokie. (teraz ok. 1500)
Był opis na TYM forum że do ustawiania obrotów oprócz zwarcia 2 pina złącza EEC TEST z luźnym przewodem obok należy zdjąc zworę na kabelku który jest tam również w okolicach ale moja mazda po zdjęciu tej zwory ma wtedy falujące obroty. Dodam że regulacja śrubą na przepustnicy nie daje rezultatu, wkręcanie jej do oporu nic nie zmienia, a wykręcanie powoduje wzrost obrotów.
Nie moge zejść poniżej granicy 1500 obr.
Na razie pomysłów brak.

pozdrawiam
Jacek
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2007, 22:58
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi

Postprzez wajacek » 26 lis 2007, 13:56

Witam ponownie
Udało mi się w końcu odczytać kody w cronosie z osprzętem forda.
procedura fordowska opisa na: http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
ponieważ nie świeci mi kontrolka "check engine" to zamiast miernika podłączyłem zwykłą diodę LED z rezystorem, i zagadało <jupi> , najpierw dioda świeci cały czas, wentylator chłodnicy włącza się na kilka sekund i zaczyna się nadawanie morsem :) , po zakończeniu dioda świeci ponownie ciągłym światłem. kody są trzycyfrowe.
Nie do końca mi się zgadza to z opisem na forum forda, bo tam w opisie jest na początku napisane że powinien najpierw wyświetlić kod 111 a kody nadaje krótkimi błyskami ale w końcu to nie ford, po kilkukrotnym obejrzeniu błysków zauważyłem że są trzy rodzaje błysków, krótkie, średnie i długie, na początku myślałem że krótki podaje cyfrę, średni oddziela cyfry a długi sygnalizuje koniec danego kodu, ale wyświetlił kilka kodów które za nic mi nie pasowały (były by jedno cyfrowe) więc spróbowałem tak że każda cyfra kończy się średnim błyskiem i wyszło mi w sumie pięć różnych kodów które wszystkie były na liście kodów:

121 (O,R,M) Throttle Position (TP) sensor out of range – TPS
181 (M) Fuel system was lean at part throttle Single, Right or Rear HO2S – Fuel control
337 (O,R,M) EGR feedback signal is/was was high – EVR
452 (M) Vehicle Speed Sensor (VSS) problem
638 (O,M) TOT sensor is/was low or grounded – Transmissions

Umieściłem pod adresem www.krawcowa.pl/tmp filmik z odczytu kodów nagrany telefonem, są tam też instalki do odtważania plików 3gp, gdybym mógł prosić o zweryfikowanie kodów i pomoc w ich rozszyfrowaniu.

jeśli dobrze odczytałem to:
121 – TPS sam nie będę tego ruszał
181 – na razie nie wiem o co chodzi
337 – EGR – to chyba nic strasznego
452 i 638 to pewnie trzeba by się udać do fachowców od ASB


Pozdrawiam
Jacek
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2007, 22:58
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi

Postprzez Bodek » 26 lis 2007, 18:31

Wajacek – dokładnie jak długo dioda zaraz po podłączeniu Ci świeciła zanim zaczęła mrugać ??
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez wajacek » 26 lis 2007, 21:36

Bodek napisał(a):Wajacek – dokładnie jak długo dioda zaraz po podłączeniu Ci świeciła zanim zaczęła mrugać ??


Witam,
wygląda to tak, podłączam wszystko pod maską, siadam do samochodu, przekręcam kluczyk i szybko idę pod maskę obserwować diodę, czekam kilka sekund, i zaczyna nadawać, myślę że w sumie jakieś 10 do 15 sekund, ale racze bliżej 10.

Kluczyk w stacyjce do pozycji ON (nie zapalam silnika)

Próbowałem zapalić samochód ale wtedy nie nadawał kodów.

Podrawiam
Jacek
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2007, 22:58
Posty: 20
Skąd: Kraków
Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6