Zapach paliwa pod maską – co z tym zrobić??

Postprzez dcc69 » 7 wrz 2007, 19:08

Witajcie.
Ręce mi już opadają.
Ale od początku.
Zaczęło mi podczas odpalania śmierdzieć paliwem w pewnym momencie zaczęło kapac w okolicach filtra paliwa.
Tak wiec wymieniłem filtr przewody do benzyny wychodzace od rurek w przestrzeni gdzie jest silnik do rurki przy silniku gdzie później jak mysle paliwo dochodzi do wtrysków i chyba odprowadzenie paliwa.Czyli wszystkie przewody widoczne które miałem wymienic pod filtrem powietrza co się znajdują.!!!
Było dobrze jak pracował na bęzynie.
Ale kiedy włączyłem gaz zaczeło znów smierdziec paliwem.
Sąsiad ktorego poprosiłem patrzył gdzie moze kapie paliwo.
Dziwnie syczy na alternatorem w okolicach jak są gumowe przewody z kolorowymi kreseczkami.
W pewnym momencie sąsiad zauwazył jak cos kapnęło własnie w okolicach tych przewodów.
Co to są za przewody?
Widziałem ze jeden wchodzi gdzieś do kolektora ssącego.
Początkowo myślałem ze syczy z takiej rurki nad wtryskami na koncu jest sruba 17 którą dokreciłem ale nic to nie dało.
Dalej smierdzi paliwem i syczy.
Odłączyłem pompe paliwa i jest teraz dobrze ze nie kapie paliwo ale tak nie powinno być tyle tylko ze syczenie pozostało.
Czy ktos z Was miał takie zdarzenie i moze ktoś wie jak temu zardzić??
Pragne jeszcze dodac ze gaz w tym aucie jest od 8 lat i instalacja w nim jest 1 generacji.
Skąd to syczenie co robić!!??
Pomóżcie koledzy!!!
Pomóżcie!!!
Ostatnio edytowano 9 wrz 2007, 21:58 przez dcc69, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2007, 11:10

dcc69 – znów odsyła do regulam,inu działu – źle nazwany temat (popraw).

Co do syczenia – uszczelka pod kolektorem dolotowym? (poszukaj o tym temacie na forum – było)
Co do wycieku paliwa – jesteś pewien że wszystko dokładnie zmontowałeś? Może któryś przewód nie siedzi dobrze?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 8 wrz 2007, 20:51

Witam.

Co do przewodów doprowadzających paliwo sprawdzałem kilka razy i jest ok.
A co do uszczelki pod kolektorem dolotowym ?? Czy to ten kolektor oa jest ta część za spod wtryskami??
:D
Dzisiaj wyciągnąłem wtryski ojciec powiedziałł ze z nimi prawie wszystko oki po za jedna rzeczą.
Na końcach wtrysków są ebonitowe stozki ktore wchodzą w silnik 2 z nich są na obwodzie delikatnie pęknięte.Moze to jest to ?? Zobaczymy – sprawdzimy
Dzisiaj toche wiecej czasu poświeciłem Madzi i po przeglądach i wymianach właczyłem silnik na benzynie idzie dobrze pomimo walnietego przepływomierza.Jest słyszalne syczenie gdzies w okolicy alternatora , koło wejscia tych wszystkich kolorowych przewodów.Ale nic nie smierdzi paliwem.
W momencie kiedy przełącze na gaz zaczyna sie jazda.
Syczenie zostaje ale pojawia sie zapach jakby rozpylanej benzyny. <killer>
Poprostu wyczuwalne są opary benzyny. <killer>
Do czego są te kolorowo zaznaczone przewody?
I jeszcze jedno nie 1 z 2 pytań.
Do komory silnika pod podłogą idą 3 rurki. Jedna idzie od pompy paliwa , 2 jak mysle jest to powrót paliwa a do czego jest ten 3-i ???
Zaznaczę ze wychodzi on i przewod z niego idzie do takiej plastikowej puszki gdzie nastepnie z tej puszki wychodzi dalej przewód ktory ma juz kolorowe kreski ( chyba zielone) i idzie wokól sinika i własnie dochodzi z resztą tych przewodów gdzies tu nad alternator?
Co to jest za urządzenie i do czego służ??
Nie ma ono czegoś wspólnego z paliwem??
I ostatnie pytanie.
Jak powinienem dobrze nazwać temat i jak go poprawić??

Pozdrawiam.
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2007, 22:59

dcc69 napisał(a):I ostatnie pytanie.
Jak powinienem dobrze nazwać temat i jak go poprawić??

Przykłady są w regulaminie, a do poprawienia służy przycisk (przy pierwszym poście) po jego lewej stronie – "zmień"
Tu masz kawałek regulaminu
tco_tm napisał(a):W polu "Opcjonalny opis tematu" obligatoryjnie dopisz symbole określające pojazd, którego dotyczy pytanie. Jeśli temat dotyczy elementów charakterystycznych dla wybranej jednostki napędowej, koniecznie dopisz także symbol silnika, gdy zaś temat dotyczy skrzyni biegów – dopisz na końcu rodzaj skrzyni.
(składnia: typ model silnik (ew. skrzynia biegów), np: 626 GE KL; Xedos CA KF ASB itp).
Jeśli masz problemy z określeniem symboli, zajrzyj tutaj lub w treści wypowiedzi opisz model własnymi słowami. Dokładne określenie pojazdu wielokrotnie zwiększa szanse otrzymania odpowiedzi.

Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić, czy regenerować ?
OPIS: Xedos CA KF
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tylnej poduszki silnika – jak to zrobić ?
OPIS: 626 GE FS
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: MX-6 GD F2
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tarczy sprzęgła – porady.
OPIS: 626 GW FP


dcc69 napisał(a):W momencie kiedy przełącze na gaz zaczyna sie jazda.

może uszkodzone jest coś w instalce i nie wyłącza wtrysków?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 11 wrz 2007, 17:09

Witam.
Chyba jestem blizej końca w poszukiwaniach.
Byłem dzisiaj u gazowca . Sprawdfzał ustawienia gazu ( I generacja) i stwierdził ze ma żłe spalanie.
Powiedziałem mu ze wczoraj wymieniłem przewody i nie było żadnych zmian w pracy silnika na 2 cylindrze jak wyjmowałem przewody ze świec!!!!
Uspokoił mnie troszke stwierdzeniem ze wcale to nie musi byc pierscien lub zawory na tym cylindrze.
Powiedział ze syczenie prawdopodobnie bedzie spowodowane nieszczelności a na ktorymś z przewodów podciśnienia lub... <jupi>
Uszczelka miedzy silnikiem a kolektorem została uszkodzona podczas wybuchów .
Przewód do podcisnienia kupiony i tak samo uszczelka pod kolektor ssący.
I tu teraz pytanie jak najlepiej odkrecić ten kolektor??
Chyba pierw trzeba odkręcić wtryski apóźniej odkrecić tylko 7 nakrętek na kolektorze?? Czy tak?
Szukałem w szukajce wpisując – wymiana uszczelki pod kolektorem i... :D
pokazało sie kilkanascie stron z problemami ale nic nie widziałem o tym czego szukałem.
Moze ktoś z Was koledzy barował sie z takim kolektorem i wie jak najlepiej dostać sie do niego?
Pozdrawiam.
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dcc69 » 11 wrz 2007, 17:11

dcc69 napisał(a):Witam.
Chyba jestem blizej końca w poszukiwaniach.
Byłem dzisiaj u gazowca . Sprawdzał ustawienia gazu ( I generacja) i stwierdził ze ma żłe spalanie.
Powiedziałem mu ze wczoraj wymieniłem przewody i nie było żadnych zmian w pracy silnika na 2 cylindrze jak wyjmowałem przewody ze świec !!!!
Uspokoił mnie troszke stwierdzeniem ze wcale to nie musi byc pierscien lub zawory na tym cylindrze.
Powiedział ze syczenie prawdopodobnie bedzie spowodowane nieszczelnością na ktorymś z przewodów podciśnienia lub... <jupi>
Uszczelka miedzy silnikiem a kolektorem została uszkodzona podczas wybuchów .
Przewód do podcisnienia kupiony i tak samo uszczelka pod kolektor ssący.
I tu teraz pytanie jak najlepiej odkrecić ten kolektor??
Chyba pierw trzeba odkręcić wtryski apóźniej odkrecić tylko 7 nakrętek na kolektorze?? Czy tak?
Szukałem w szukajce wpisując – wymiana uszczelki pod kolektorem i... :D
pokazało sie kilkanascie stron z problemami ale nic nie widziałem o tym czego szukałem.
Moze ktoś z Was koledzy barował sie z takim kolektorem i wie jak najlepiej dostać sie do niego?
Pozdrawiam.
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dcc69 » 22 wrz 2007, 20:45

Wracam do tematu bo poszedłem o jeden krok dalej i nic się nie zmieniło.
Okazało się ze urządzenie którym cieknie paliwo to jest sterowanie cisnieniowe paliwa.
To urządzenie na końcu ma coś w rodzaju pokrętła.Do niego podłączone są 2 przewody paliwowe.
1 wchodzi od urządzenia ktore jest połączone z listwą wtryskiwaczy a drugi koniec dochodzi do sterowania z niego wychodzi przewód gumowy i podąłczony jest do kolektora ssącego.
Teraz tak czy silnik pracuje na gazie czy na samej benzynie to benzyna cieknie.
Czyli po wymianie 3 tych urządzeń a ostatnie pożyczyłem od Pana ktory akurat stał swoim samochodem obok mojego bloku stwierdziłem ze to nie jest wina tego steownika!!!
Pan podłćzył do swojego i nic u niego się nie działo.
Czyli gdzieś cos jest przytkane tylko pytanie co !!!!????
czyli paliwo ze zbiornika idzie do wtrysków a urzadzenie ktore cos robi z podcisnieniem leje się.
Przypominam ze przepływomierz mam walniety ale co ma jedno z drugim ??
zastanawiam sie czy tzw powrót benzyny nie bedzie przytkany gdzieś ??
Czy ktos wie moze o co chodzi ??
Moze ktoś z Was miał podobny przypadek juz taki ??
Pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6