Wymiana sprężyn gazowych tylnej klapy

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez christis » 11 sie 2004, 08:08

Witam. Potrzebuje info jak wymienic i jakie zalozyc sprezyny gazowe podtrzymujace tylna klape w mazdzie 626 2.5 v6 z 1996r? mam zalozone jeszcze oryginalne a tam jest tylko symbol i nie wiem jakie i gdzie to kupic.
Pozdrawiam
 
Posty: 3
Od: 7 lip 2004, 09:04
Skąd: Ropczyce
Auto: brak/626 2.5 v6

Postprzez marek » 12 sie 2004, 00:45

Powinno być na nich napisane jaką mają siłę, wyrażone to jest w Newtonach (N). Poszukaj ile, pójdź do sklepu i dobierz odpowiednią siłę, i długość (schowany i wysunięty!)
Avatar użytkownika
 
Posty: 3385
Od: 4 lis 2003, 02:08
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: GTC ;)

Postprzez nightcomer » 12 sie 2004, 01:33

MAZDA 626 GE 92-97 (LEWY)
SPRĘŻYNA POKRYWY BAGAŻNIKA
kod: A13008
77 zł

MAZDA 626 GE 92-97 (PRAWY)
SPRĘŻYNA POKRYWY BAGAŻNIKA
kod: A13009
77 zł


Źródło moto.sklep.pl – ja jestem zadowolony.
Uwaga przy wymianie – klapa bagażnika hatchbacka jest bardzo ciężka.
Avatar użytkownika
 
Posty: 891
Od: 29 paź 2003, 01:07
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Carrrlos » 12 sie 2004, 18:40

nightcomer napisał(a):


Źródło moto.sklep.pl – ja jestem zadowolony.
Uwaga przy wymianie – klapa bagażnika hatchbacka jest bardzo ciężka.

wiem coś o tym, kij od szczotki pękł pod jej ciężarem, czego trwałym śladem jest lekkie wgniecienie na klapie w mojej byłej GE.
Ciekawe czy Zibana :) zastanawaił sie skąd to powstało :D, ale ładnie to polakierowałem przynajmniej
 
Posty: 717
Od: 21 paź 2003, 21:49
Skąd: W-wa

Postprzez nightcomer » 13 sie 2004, 02:59

Carrrlos napisał(a):kij od szczotki pękł pod jej ciężarem
miałem to samo. gdybym robił to po piwku jak czasami przy drobiazgach mi się zdarza pewnie nie zdążyłbym i przycięło by mi rękę. solidny na pozór kij trzasnął już po odkręceniu pierwszego siłownika. To dlatego, że masywna klapa pod wpływem niesymetrycznego podparcia się wygięła trochę i kij dostał obciążenie zginające.
Avatar użytkownika
 
Posty: 891
Od: 29 paź 2003, 01:07
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez zbyniu » 14 sie 2004, 13:17

Ja zamontowałem amorki od tylnej klapy z FORDA TRANSITA 850N (130 zł za 2szt) tłok jest dłuższyo 2cm ale kolega bezproblemu mi to przerobił .Poprzednie ten sam model wytrzymał prawie 5 lat a te made by JC z tego co wiem często mają problem rok przerzyć.Niestety trzeba też przerobić mocowanie przy nadwoziu ponieważ te od transita mają z dwóch stron mocowanie na wcisk ale to już malutki problem (są mocniejsze od oryginału)
 
Posty: 140
Od: 16 lis 2003, 16:07
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez termis » 17 sie 2004, 01:50

Tylko nie ma co wymieniać pojedyńczo, bo zaraz drugi też padnie. Ja zawsze staram się dobrać minimalnie większą siłe w siłowniczku- dłużej pochodzi.
 
Posty: 147
Od: 18 mar 2004, 10:08
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez GREGCH » 17 sie 2004, 21:24

Tak to prawda klapa leci na łeb a w najlepszym razie na kark.
Ale to już przeszłość.
Ja mam polskie z przełożonymi mocowaniami, używam je już ponad rok i jest ok.
Dałem za nie z robocizną około 100zł.
Avatar użytkownika
 
Posty: 41
Od: 26 paź 2003, 22:02
Skąd: Białystok
Auto: 6 2.0CD 136kM TOP

Postprzez Carrrlos » 17 sie 2004, 21:45

zbyniu napisał(a): a te made by JC z tego co wiem często mają problem rok przerzyć.

moje w takim razie stanowiły wyjątek, 2 lata w moich rękach a od jesieni 2003 w rękach Zibany i z tego co wiem klapa nadal trzyma.... i były to oczywiście siłowniki JC, po 74 zł chyba sztuka
 
Posty: 717
Od: 21 paź 2003, 21:49
Skąd: W-wa

Postprzez nightcomer » 18 sie 2004, 15:13

Carrrlos napisał(a):moje w takim razie stanowiły wyjątek
no to mamy drugi wyjątek po moich – ponad 7000 cykli otwórz/zamknij i nadal trzymają.
Avatar użytkownika
 
Posty: 891
Od: 29 paź 2003, 01:07
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez SANEONE » 18 sie 2004, 15:21

nightcomer napisał(a):
Carrrlos napisał(a):moje w takim razie stanowiły wyjątek
no to mamy drugi wyjątek po moich – ponad 7000 cykli otwórz/zamknij i nadal trzymają.


Liczysz zamknięcia klapy? :)

Czy te od 626 pasowałyby do MX-6?
MX-6 – Streets will never be the same...
はやい マツダ〪
Avatar użytkownika
 
Posty: 252
Od: 12 sty 2004, 13:35
Skąd: Warszawa
Auto: MX-6

Postprzez nightcomer » 18 sie 2004, 15:26

SANEONE napisał(a):Liczysz zamknięcia klapy? :)
średnio 10 zamknięć dziennie przez ponad dwa lata

Czy te od 626 pasowałyby do MX-6?
nie wiem, w razie potrzeby możemy się spotkac i porównać.
Avatar użytkownika
 
Posty: 891
Od: 29 paź 2003, 01:07
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez zibana » 18 sie 2004, 15:56

Ciekawe czy Zibana zastanawaił sie skąd to powstało , ale ładnie to polakierowałem przynajmniej


tak tak zibana sie zastanawial i zastanawial... do niczego konstruktywnego nie doszedl wiec uznal ze na pewno to twoja zona zrobila hehe
mazda wawaweeeewa!
Avatar użytkownika
 
Posty: 67
Od: 29 lut 2004, 19:13
Skąd: wawa
Auto: 626 5d GE '92

Postprzez Carrrlos » 18 sie 2004, 15:57

długością to i może pasują, ale nie "siłOM"
patrz punkt podparcia klapy w HB GE i o 3 razy lżejszej i mnijeszej klapy z mx6
 
Posty: 717
Od: 21 paź 2003, 21:49
Skąd: W-wa

Postprzez Jaksa » 22 sie 2004, 00:04

MX-6 ma inne siłowniki do klapy..... :P
Serwis MazdyWarszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl http://www.facebook.com/profile.php?id=100002102202904
 
Posty: 8515
Od: 10 mar 2004, 23:46
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2008 GH CiTD Top Sport / GG CiTD 2007

Postprzez kaznowski1 » 22 gru 2008, 14:57

panowie a może doradzicie jak wymienić te siłowniki, na forum nic nie znalazłem. chodzi o siłowniki do bagaznika mazdy GW z 2000 r. Chodzi o to że stary silownik nie chce zejść z kulki.

pozdrawim

kaznowski
 
Posty: 7
Od: 25 paź 2007, 14:28
Skąd: wawsko
Auto: 626 Kombi diesel z 2000

Postprzez bodzioklb » 22 gru 2008, 20:43

kaznowski1 napisał(a):panowie a może doradzicie jak wymienić te siłowniki, na forum nic nie znalazłem. chodzi o siłowniki do bagaznika mazdy GW z 2000 r. Chodzi o to że stary silownik nie chce zejść z kulki


bo to bardzo mocno siedzi – przy mocynym wyciaganiu mozesz rozlamac koncowke i wtedy bania ... jak chcesz kupic nowe to tym bym sie nie przejmowal...
bo kulki napewno nie zniszczysz...

gresywne wyciaganie kulki proponuje przeprowadzic w imadle bo mozesz pogiac blache na klapie :)
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 130
Od: 21 lis 2006, 03:20
Skąd: Kluczbork
Auto: VW Sharan V6 204KM

Postprzez kaznowski1 » 23 gru 2008, 15:25

dzięki.

zrobiłem podobnie jak piszesz, ale bałem się o te kulkę. ja rozciałem to piłką nie uszlkadzając kulki.

pozdrawiam

kaznowski
 
Posty: 7
Od: 25 paź 2007, 14:28
Skąd: wawsko
Auto: 626 Kombi diesel z 2000

Postprzez jasiek57 » 4 sty 2009, 19:16

Mam hatschbaka z 1997 r i siłowniki siedzą. Co proponujecie założyć ?
Tylko Mazda
 
Posty: 110
Od: 21 kwi 2006, 19:15
Skąd: Radom
Auto: 626 2.0pb ,lpg 2000r Kombi

Postprzez medenes » 9 sty 2009, 15:22

jasiek57 napisał(a):Mam hatschbaka z 1997 r i siłowniki siedzą. Co proponujecie założyć ?


Mimo, że nadawca wątku pisze o innym wozie, chciałbym podłączyć się pod ten temat.
Też jeżdżę GF z silnikiem FS. Przy ostatnich mrozach padł już drugi siłownik. Popytałem w różnych sklepach i wychodzi mi, że najtaniej jest na allegro. Są tam sprężyny gazowe Delphi. Kompletne z mocowaniem do GF hatchback za 220 PLN plus przesyłka. Trochę drogo mi to się wydaje, mimo, że to najtańsza oferta.
Czy ktoś może już przerabiał ten temat i wie z jakiego innego wozu sprężyny można zamontować do naszych GF'ek?
Nie pytałem jeszcze u Smirnoffa. A chyba powinienem od Niego zacząć :)

Wg znalezionych informacji wynika, że powinny to być siłowniki o długości 610 mm, wysuwie 240 mm i sile 570 N.
Pozdrawiam serdecznie
medeneś
Avatar użytkownika
 
Posty: 31
Od: 23 sie 2005, 21:42
Skąd: Swarzędz
Auto: 626 GF FS '97 LPG SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6